Az impozáns Puskás Aréna nyitómeccsén 65 ezer torokból szakadt fel a határon inneni és túli magyarok számára egyaránt nemzeti himnusszá vált dal, a Nélküled. Mondjanak bármit is az ellenzéki oldal szószólói – akik már másnap úgy érezték, hogy billentyűzetet kell ragadniuk és lehúzni az egészet a sárga földig –, libabőr volt és meghatottság mind a helyszínen, mind pedig a képernyők előtt. Hiába írta Hadházy Ákos, hogy a Puskás Aréna a NER szimbóluma. Akik együtt énekelték a Nélküledet és szurkoltak a csapatnak – nemcsak a válogatottnak szólt ez, hanem a nemzeti büszkeségnek is, mert a futball több, mint sport –, érezték, hogy itt másról van szó; összetartozásról, nemzeti nagyságról, amire lehet büszkének lenni.
Amikor a franciák megállnak a Diadalív előtt és feltekintenek, akkor büszkék: a gloire-ra, a nemzeti nagyságra gondolnak. Ez ott nem függ attól, hogy valaki jobboldali, baloldali, vagy éppen liberális. Ez egy természetes érzés. Azért természetes, mert a teremtés rendje szerint való. Ezért magától értetődő, hogy a Puskásban (szinte) mindenki felállt és énekelt. Nem kötelességből, hanem csak jött magától, ösztönösen. Pedig egészen biztos, hogy az új stadionban szurkoló 65 ezer ember nem mind fideszes volt. Ezt még a balliberális ekézők sem merték leírni; ők is érezték volna, hogy ez blődség. Még Bősz Anettben vagy a lázadásával nagy visszhangot kiváltó indexes újságíróban, Miklósi Gáborban is megmozdul valami, amikor részesei lehetnek egy ilyen élménynek. Csak ők tudatosan lázadnak ez ellen. A bizonyíték erre maga Miklósi Gábor, aki sokat idézett cikkében leírja, hogy egyébként milyen jó érzés volt végigtekinteni a stadionon és szurkolni a csapatnak: „…milyen jó lesz benne nemsokára a magyar válogatottnak szurkolni. Bő háromnegyed órával a meccs előtt érkeztem, és csak szívtam, szívtam magamba a hangulatot és az érzést, hogy a körülöttem lévő tízezrekkel valami nagy, nehezen körülírható közös dolog része vagyok.”
Egy vérből valók…
De vajon miért éneklik a Nélküledet a szurkolók a stadionban, függetlenül attól, hogy melyik politikai oldalhoz tartozónak vallják magukat? És miért lázadnak mások a teremtés rendje ellen? A lázadás végigvonul az Isten és ember kapcsolatának történetén. Ott van az Édenkertben és lényegében az ember bukásának okozója, és ott van a nemzetek kialakulásának eseményénél is. Az emberek Isten elleni lázadásának megnyilvánulása, hogy olyan magas tornyot akarnak építeni, amely felér Istenig, hogy egyenlők legyenek vele. Miközben épp a Teremtés a bizonyíték arra, hogy nem az emberi, hanem az isteni beavatkozás teremt rendet. Így lett a Teremtéskor a káoszból, a sötétségből rend és világosság. Ellenben amikor az ember akart Istenné válni, tudni, hogy mi a jó és mi a rossz, akkor ez bukását okozta és a rendből kikerült a káoszba. Amikor az emberek Isten ellen lázadva elkezdik a Bábel tornyát építeni, akkor ennek a következménye megint a káoszba zuhanás, ám az isteni beavatkozás rendet teremt; létrejönnek a nemzetek. Az isteni rend egy másik alapvető pillére a család: „Szaporodjatok és sokasodjatok…” A család és a nemzet Isten konstrukciójában kölcsönösen feltételezi egymást. Az egyénnek szüksége van egy nagyobb egységre, a családra, hogy ne magányosan, cél nélkül bolyongjon a világban. Fontos, hogy így szeretve is van a család által. A családoknak szüksége van egy tágabb közösségre, ami összefogja őket az azonos értékek, a közös nyelv, a kultúra és a történelmi tudat által. Az Isten által elképzelt szeretetkapcsolat is megjelenik a nemzetben, a felebaráti szeretet révén. „Nem jó az embernek egyedül lenni…” Ezért alkotta meg Isten a családot és a nemzetet. Azért, mert tudta, hogy a közösség jó dolog és örömet okoz. Ezért teremtettségénél fogva ez egy ösztönös érzés az emberben. Nem kérdezgeti senki magától akár a Puskás Arénában énekelve, akár a magyar trikolórra tekintve, hogy jó dolog-e az, amit érzek most, talán nem kéne ezt éreznem, hiszen nem vagyok fideszes. Amikor a Puskás Aréna megnyitója után sokan – joggal – kiakadtak és sérelmezték, hogy egyesek miért húzzák le az ünnepséget, akkor ezt azért tették, mert természetellenesnek, nem rendjén valónak érezték ezt a lázadást.
Kultúrmarxisták és liberálisok
Ugyanezt érezték sokan, amikor Fekete-Győr András és Cseh Katalin a Momentum színeiben az RMDSZ magyar jelöltje helyett példátlan módon egy román aspiránst támogattak a romániai elnökválasztási kampányban. Miért tették? Vajon ne éreznék maguk is ennek a fonákságát? De, csak lázadnak. Fekete-Győr és Cseh Katalin nem a gonosz megtestesülései. Nem erről van szó. Csak részei egy folyamatnak, amely régóta zajlik, de napjainkban mintha elementáris erővel támadna. Az egyén akar megistenülni a közösséggel, a nemzettel, vagyis az Isten által alkotott renddel szemben. 1968 után a kultúrmarxisták ezt tűzték zászlajukra: az egyén szabadsága mindenek fölött. Napjainkban nem nevezhetik magukat kultúrmarxistának, de lényegében a liberális megnevezés ugyanezt jelenti.
„Ha akarjátok, férfi és nő sem lesz többé…”
Manapság a nemzetek elleni támadás a migráció erőltetésében ölt testet, ugyanakkor az ostrom párhuzamosan zajlik a család intézménye ellen is. Az LMBTQ-ideológia alapjaiban támadja a család és ezen keresztül a nemzet intézményét. Ahogyan Szabados Ádám, a hitvédelemmel foglalkozó kiváló teológus, tudós írja:
Az LMBTQ-ideológia lényegéhez tartozik a lázadás… Az LMBTQ-ideológia az Édenben kezdődött, amikor Éva elvette a gyümölcsöt és a férjének is adott belőle. Az LMBTQ-ideológia az átokkal folytatódott: a férfi uralkodni kezdett az asszonyon, a feleség pedig megpróbált fölébe kerekedni. Az LMBTQ-ideológia ennek a harcnak a következménye és egyben megtestesülése is. A teremtés utolsó, legstabilabbnak hitt korlátainak a lebontása a kígyó ígéretének beteljesülése: olyanok lesztek, mint az Isten, ti fogjátok eldönteni, mi a jó és mi a rossz. Ha akarjátok, férfi és nő sem lesz többé.
A genderlobbi legújabb őrületei, miszerint a gyermekeket már egészen kis korban érzékenyíteni akarják arra, hogy elfogadják, nemcsak női és férfi nem létezik, éppen ezért nemcsak a nő és férfi közötti szerelem a természetes, ugyanerről a lázadásról szólnak. Erről szól, amikor Luxemburg férfi miniszterelnöke azzal mutat példát nemzetének, hogy a férjével jelenik meg a nyilvánosság előtt, vagy hogy korábban a család intézménye mellett elkötelezett Disney cég úgy dönt, hogy elkezdi becsempészni alkotásaiba az LMBTQ-ideológia üzeneteit. Egyelőre a népszerű Jégvarázs című rajzfilm második része megúszta, hogy a leszbikus propaganda eszközévé váljon, de a várható harmadik már veszélyben van.
Az olyan események, mint amilyen a Puskás Aréna megnyitója is volt, azt jelzik, hogy van remény. A fiatalok, akik leginkább támadás alatt vannak, fogékonyak a nemzeti érzésre. Egy választás és valószínűleg a jövő múlik azon, hogy sikerül-e őket az általuk használt, főként online platformokon a megfelelő üzenetekkel elérni.
Lali72
2019-11-23 at 16:37
Jó estét mindenkinek!
Szerintem ebbe semmi helye vagy keresnivalója a politikának,egyáltalán semmi!
Én személy szerint jó dolognak tartom és nagy eredménynek hogy megépitettek egy szinvonalas,szép stadiont ahol méltó módon meg lehet rendezni különböző eseményeket.
Persze lehet kritizálni,beszólni,ócsárolni,ugatni rá,mindent lehet,csak felesleges.
Nem tudom mikor fog a magyar nép ebből az évszazadok óta tartó nagy népbetegségéből kigyógyulni,felépülni belőle.Miért nem lehet valaminek fenntartások nélkül örülni,megbecsülni,nem értem.Persze bunkó parasztok mindig lesznek,mint például az az újságiró majom aki ülve maradt,hogy legalább ezáltal rivaldafénybe kerülhessen,ha már szakmailag egy senkiházi tróger,de az ilyenekkel nem kellene foglalkozni,hanem inkább azzal hogy sikerült felépiteni,még jól is sikerült,szinvonalasan megnyitották,és reméljük jól fog mindig és minden funkcionálni a stadionnal!
moliere
2019-11-21 at 18:58
Yrisz!
Ez számomra nem valamilyen nemzet melletti, vagy elleni vélemény, pláne elköteleződés, hanem tisztán esztétikai. Összességében nem értek egyet azzal, hogy de gustibus non est disputandum, mert egy esztétikai minőség bizonyos keretek között (amelyek a befogadásra és értékítéletre való képesség által vannak meghatározva) az ízlés kérdése objektív, abszolút módon meghatározható. Ettől tartunk nagynak egy zeneszerzőt, festőt, írót, mert nemcsak népszerű, hanem avatott szakértők szerint esztétikai magaslatokra ér fel a munkásságával. A YNWA nem ilyen. Az izraeli himnusszal nem foglalkoznék túl sokat, olyan, mint megannyi himnusz. Valószínűleg középmezőny (ha ez az izraeli himnusz, gondolom az.) VAlamilyen szinten veszem magamnak a bátorságot, hogy eldöntsem, mi értéktelen, mi nem. És persze néha tévedek. Építészetben, festészetben, irodalomban nem érzem magam túl magabiztosnak, hogy mi értékes, mi nem. De az előadóművészetek terén bízom a zsigereimben. A Nélküled lehet sok embernek fontos, számomra egy balszerencse, mert egy felületen nem tudok azonosulni sok honfitársam mámorával. Sok ilyen van, csak most ez nagyon kiemelkedik.
A Magyarország, Magyarország is sok embernek tetszett, meg a Honfoglalás féle melankólikus dallamok, azokkal is így voltam. Több kell, jobb kell! Nekem elkeserítő, hogy ennyi elég.
TS
2019-11-22 at 07:31
Ugye, milyen egyszerű, primitív banda ez a magyar, hogy ennyi elég nekik? Hát, vazze. Bezzeg a “Ha én rózsa volnék, beomlanék a zorbán alatt” Bródytól, az nem klapancia és primitív.
moliere
2019-11-22 at 16:38
Bródy egy söpredék seggfej. Ha kimoderálják, ha nem.
Nem a művészete miatt, az nem érdekel. Nem hiszem, hogy sokról maradok le. Láttam a lényt nyilatkozni. Söpredék seggfej, az sem menti, hogy pszichiátriai eset.
Viszont számomra ez a vélemény nem segíti könnyebben lenyelni az élvezhetetlen zenéket.
Az a bajom, hogy lám, te is úgy gondolkodsz, hogy akinek nem tetszik a Nélküled, az nem magyar. Lehet erre menni, csak akkor nekem is lépni kell, és új alapokra kell helyeznem a magyarságomat.
moliere
2019-11-22 at 16:40
Ja, és mi volt ez itt felül? Ez a q-zás? Ennyire durva nem volt a címzett.
Exujvarosi
2019-11-21 at 18:38
Hát nem tudom. Nekem anno azt tanították, hogy nem visszaütni kell, hanem okosabbnak lenni.
Értelmiségi pedig nem prolizik, az IQ-t pedig ne keverjük az EQ-val. 🙂
TS
2019-11-22 at 07:29
Neked semmiféle q-d nincsen, legfeljebb volt egy q anyucid.
moliere
2019-11-21 at 17:43
Benedek Károly! Nekem írtál? Vagy ez miről szól?
Benedek Károly
2019-11-21 at 18:05
Neked.
moliere
2019-11-21 at 18:47
Károly! Az az írás szerintem nem értelmezhető. Az enyémben nem támadtam a magyar nemzetet, hanem azt írtam le, hogy problémám van azzal, hogy az itt nyilvánvalóan magyarság-feltétellé nyilvánított lelkesedés a Nélküled c. szerzemény iránt számomra lehetetlen, mert gyenge zenei és lírai műnek, hatásvadász giccsnek tartom, ami bántja a fülem. Nem lehetek tehát jó magyar, az itt írogatók túlnyomó többsége szerint. Az ízlésről – itt fent is kifejtette az egyik honfitársnőm – nincs értelme vitatkozni, állítólag, és a válaszlehetőségemtől ő is megkímélte volna magát, mert csak ítélkezni tud. Én őszinte voltam, és egy őszinte kérdésfelvetés volt, felétek. Mi van azokkal, akiknek a zenei nívó nem ez, hanem mondjuk a Brandenburgi hangverseny, vagy Miles Davis. Azok már eleve “lipsik”, hazaárulók, vagy kozmopolita sznobok? Mert ha így áll, akkor valamit ki kell találnom, magyarság ügyben, magamnak. Orbánékra szavaztam, és hacsak valami nagyon szörnyű dolog nem történik, ez így is marad egy ideig. De jó kérdés, hogy ezt itt egyáltalán képes-e, hajlandó-e valaki végigolvasni… Aztán felfogni, hogy nem vagyunk egyformák. Ha az a helyzet, hogy ha nem vagyok olyan, mint az itt tobzódók, akkor olyan vagyok, mint mondjuk Hadházy, vagy Cseh, akkor persze nincs maradásom. Viszont véleményem attól még lesz rólatok.
(Azért jött le kétszer, mert elsőre úgy tűnt, hogy a “brüsszelita bu…” kifejezés miatt kimoderálták és újra elküldtem más szóval.)
moliere
2019-11-21 at 17:06
Komoly problémám van. Magyar vagyok, büszke is vagyok rá, vagy szeretnék általában az lenni rá. Szeretnék a többi magyarral is együtt örülni és a 16-os EB első győzelme az életem egyik élménye volt – Budapesten, a fiatalok miatt, akik MIND NAGYON BOLDOG ÉS BÜSZKE magyarok voltak és ma is azok (lennének, ha lenne mire, pl. futballban, és remélem, még lesznek is.) Pedig többnyire nem szavaznak és soha nem szavaznának a Fideszre. Ez egy másik probléma, ez is komoly, de más bajom van.
Az én bajom az, hogy a zenei beállítottságom, előzményeim, mondhatjuk ízlésem miatt a Nélküled számomra iszonyat. Most mi legyen? Ha elolvasom a fenti nagyon magyar hozzászólásokat, akkor gondolom két lehetőségem van, erek felvágása, vagy szavazzak a brüsszelita buzikra. Meg persze a harmadik, szavazzak fegyelmezetten jó helyre, de fogjam be a zavarkeltő hisztis pofámat. Igaz?
Benedek Károly
2019-11-21 at 18:06
Ezt már egyszer leírtad.
Két választ is kaptál rá, ha jól látom.
Látó
2019-11-21 at 16:23
A stadion , benne a többségben lévő emberek akik vagy születésüknél fogva vagy érzelmileg”MAGYAR”-nak mondhatják magukat összeszorult torokkal örömmel voltak részesei ennek a felemelő pillanatnak.De nemcsak a Puskás stadionban lévők, hanem a TV előtt ülő jobb érzésü emberek is felállva, meghatottan hallgatták, vagy énekelték is e szép dalt. Ebből politikai pocskondiázást csinálni idegenszívűség és magyartalan aljasság.Ideje lenne már ezeket a nem idevaló embereket Észak-Koreába,Kínába vagy Kubába induló repülőgépre felrakni,de nem retúr jeggyel.Ha nekik itt ennyire rossz tűnjenek el szép hazánkból Magyarországból és ne mérgezzék itt a levegőt !
moliere
2019-11-21 at 17:15
Komoly problémám van. Magyar vagyok, büszke is vagyok rá, vagy szeretnék általában az lenni rá. Szeretnék a többi magyarral is együtt örülni és a 16-os EB első győzelme az életem egyik élménye volt – Budapesten, a fiatalok miatt, akik MIND NAGYON BOLDOG ÉS BÜSZKE magyarok voltak és ma is azok (lennének, ha lenne mire, pl. futballban, és remélem, még lesznek is.) Pedig többnyire nem szavaznak és soha nem szavaznának a Fideszre. Ez egy másik probléma, ez is komoly, de más bajom van.
Az én bajom az, hogy a zenei beállítottságom, előzményeim, mondhatjuk ízlésem miatt a Nélküled számomra iszonyat. Most mi legyen? Ha elolvasom a fenti nagyon magyar hozzászólásokat, akkor gondolom két lehetőségem van, erek felvágása, vagy szavazzak a brüsszelita izékre. Meg persze a harmadik, szavazzak fegyelmezetten jó helyre, de fogjam be a zavarkeltő hisztis pofámat. Igaz?
moliere
2019-11-21 at 17:16
Mondjuk igaz, hogy a Liverpool F. C. nem hivatalos himnusza, a YNWA is világhírű, mindenki attól ájul be, hogy mily csodálatos, és közben egy ordenáré nyáltenger, zérus ízlés, de a tömegnek pont jó. Világszerte. Korunk ilyen.
Benedek Károly
2019-11-21 at 17:37
Hülye troll vagy. Az van.
Ugyanis itt senki nem szerkeszti ki azokat, akik
nem éneklik velünk együtt ezt a dalt.
Azokat viszont igen, akik ezt is a gyűlölködésre
alkalmas témaként tálalják, s ha ellenvéleményt
olvasnak, mint amit itt olvashattál (kivéve a trolljaitok
pofátlan, szélsőséges provokatív beírásait),
azonnal visszamutogatnak, hogy “na, ugye”.
A provokátor senki elképzelt magának egy élethelyzetet,
ami nem történt meg.
Az kikérjük magunknak.
Te meg idejössz pofátlankodni, mintha a magyarok
támadtak volna neki ennek a nyomoroncnak.
Unalmasak vagytok.
Valóban nagy hibát követett el, aki tudomásul vette,
hírverést csapott annak a buta, korlátolt seggfejnek.
De ezért mi újságíróink a hibásak: átlépni rajtuk, mint a tyúxaron,
a jelenségről igen, de nem névvel, ne biztosítsunk nektek
negatív reklámfelületet sem!
Nem tudsz velünk szemben érvelni, mert alapvetően a provokáció
a szándélkod, szándékotok.
Csak hogy ez minket már nem sért.
Úgy élünk, hogy tudomásul vesszük, a salak minden életjelenséggel
együtt jár.
irysz
2019-11-21 at 17:57
Mi neked a “nem nyáltenger”, ha szabad kérdeznem?
Nem kötelező válaszolni, hiszen ízlések és pofonok.
De érdekelne.
.
A hovatartozás kifejezése, netán?
Nem elég internacionalista?
Kötődik egy országhoz?
Egy néphez?
Egy országrészhez?
Egy klubhoz?
Túl lassú a dallama?
Netán túl lendületes?
Vagy katonás menetdal?
Mi a baj vele? Érdekelne.
Nem provokáció, de egy markáns példaként, ehhez mit szólsz?
Ez is “nyálas”? Vagy ez rendben van?
(Csak azért, mert már többször is megkísérelték eleid,
hogy lecseréljék Kölcsey Himnuszát.)
.
Idézem:
Mindaddig, amíg a szív dobog,
a zsidó lélek vágyakozva gondol
előre Kelet felé,
a szemek Cionra tekintenek
Még nem veszett el reményünk,
Kétezer év reménye,
Szabad nemzetként élni a hazánkban,
Cion és Jeruzsálem földjén.
Mindaddig, amíg a szív dobog,
a zsidó lélek vágyakozva gondol
előre Kelet felé,
a szemek Cionra tekintenek
Még nem veszett el reményünk,
Az ősi reményünk,
Visszatérni apáink földjére,
A városba, ahol Dávid élt.
####
Ez meg az YNVA
.
Ha viharon sétálsz keresztül,
Emeld fel a fejed,
És ne félj a sötétségtől.
A vihar végén
Ott az aranyló ég,
És egy pacsirta édes ezüst dala.
Menj tovább, át szeleken
Menj tovább, át az esőn,
Akkor is, ha álmaid elvettetnek és tovaszállnak…
Menj tovább, menj tovább reménnyel a szívedben,
És sohasem leszel egyedül,
Sohasem leszel egyedül!
Menj tovább, menj tovább reménnyel a szívedben,
És sohasem leszel egyedül…
Sohasem leszel egyedül!
………………
Nos?!
Jó szívvel, érdeklődve várom.
Benedek Károly
2019-11-21 at 18:01
Mondd, hallottál te már arról, hogy tervezni, építeni, azt
a létesítményt tartalommal, örömmel, sikerélménnyel, küzdelemmel,
a kudarcok és győzelmek megélésével is TELJESÍTMÉNY?!
vg
2019-11-21 at 16:18
Ő az Internacionálét énekli.
Nonvideor
2019-11-21 at 16:02
Libeárlnyilasdiktátorokhoz el sem jut.
Ugyanis ez a lényegvalójuk, ez a feladatuk: belerondítani mindenbe.
Ez a kis nímand, névtelen senki, aki odarittyentette nekik az
abrakot, nem tudta elviselni, hogy a kutya nem foglalkozott
vele, hogy ő ül, áll, fekszik.
Az a sérelem érte, hogy az ünneplők az ünneppel magával voltak elfoglalva,
nem érdekelte őket, hogy arról kinek mi a véleménye, kirekeszti-e magát a közös ünneplésből, kívülről szemléli-e, vagy ráhangolódik.
Nincs ezeknek önbecsülésük, persze, lealjasodnak ezek egészen hadházy és a többi nyomorult szintjére, csak mindent kiforgatnak,
hogy gyűlölködhessenek egy sort.
Gáspár Anette
2019-11-21 at 14:48
1000/1000!
aladin
2019-11-21 at 14:46
Milyen egy aljas szemét ember ez a Hadházi, a szüleibe sincs semmi magyar érzés, hogy erre tanitsa, honnan a francbol jöttek ezek Magyarországra, istáloban nevelkedtek. De akkor mit keresnek itt. A szülei csak a földek szélhámos árusitásához ertenek és csak a lofaszra tudták tanitani a degenerált kölyküket. Ezt a családot kikell üzni Magyarországról, menjenek a ku…….ba ahonnan jöttek.
Aromo a fékezhetetlen agyvelejű nyúl
2019-11-21 at 14:24
Az a dolgok rákfenéje, hogy ebben az országban az adamikzoltánok taníthatnak.
Gáspár Anette
2019-11-21 at 15:13
Az bizonynagy baj!
Exujvarosi
2019-11-21 at 13:58
Nem unjátok még ezt az örökös gyűlölködést?
Nekem spec egy Himnuszom van amit magaménak érzek. Egy popdal nem himnusz, vagy tudsz vele azonosulni vagy nem. De ezért valakit keresztrefeszíteni már nevetséges.
gyozo2018
2019-11-21 at 14:05
Úgy van!
Úgy 60 ezer embert, akik magukénak érezték, érzik, nevetséges, ócska megnyilvánulás gyalázkodva, gyűlölködve keresztefeszíteni.
Mi nem tudunk gyűlölni, de reagálunk, szóvá tesszük, ráirányítjuk a figyelmet a gyűlölködőkre, akik egy ilyen ünnepen sem átallanak odaköpni.
Máté
2019-11-21 at 14:26
jóval több mint 60e, csak nem tudott mindenki ott lenni, de énekeltük
Gáspár Anett
2019-11-21 at 14:44
Ha valaki nem azonosul, jogában áll. Nem áll föl, akkor ott marad. De hogy ebből erényt faragjon, támadja, meg akarja sérteni azt a többséget, akiknek az anyanyelvét beszéli, munkaeszközként használja, csupán azért mert nekik örömforrás az együvé tartozás, a legócskábbik ócskaság.
Nem csoda, ha nem érted, hogy nem a személy maga, hanem a jellemző megnyilvànulás a lényeg.
A frász foglalkozik egy ilyen szellemi hajléktalan senkivel.
Az a lényeg, hogy ti csak rombolni tudtok, építkezni nem. Vagy, ha mégis, az olyan is.
Gyűlölitek a szépet, az értékállót.
Világoolgárként határozzátok meg magatokat, pedig csak lebegtek, mint gólyafos a levegőben.
Exujvarosi
2019-11-21 at 14:59
Egy focistadion megnyitója nehogymar ünnep legyen. Max egy esemény a fociban. De hogy ez már megint a magyarság mércéje lett, na az az igazán elkeserítő.
Gáspár Anette
2019-11-21 at 15:24
Minden, ami értékállóan új, annak az avatása ünnep. A nemzeté, aki felépítette, s azoké, akiknek mindez fontos. Együtt lenni, ünnep.
A családdal együtt avatni az új házunkat is ünnep.
A spotrajongókkal s akiknek azon túl is fontos, együtt avatni, ünnep.
Szuverén jogunk, hogy annak tartsuk, hogy megünnepeljük az alkotókat, a tervezőket, a megépítőket, s végül önmagunkat, mert a mi is benne vagyunk.
Az ember nem lélektelen gép, hogy felül táplálod, alul kiadja fizikailag és szellemileg is.
A stadionnak is van lelke-szelleme, a kultúra része.
A nihilisták, a világpolgárok, a gyökértelenek, talajtalanok nem értik.
Ha nem, hát nem.
De ne kérkedjenek a fogyatékosságukkal, s ne támadják, gyalázzák azokat, akik igen.
Hitványság, műveletlenség, IQ-szegénység.
Nonvideor
2019-11-21 at 16:44
Exujvarosi!
ÜNNEP, mert amit verítékkel, saját kezűleg építettek
fel a magyarok a Rákosi érában (1953-ban készült el, soha nem fejezték be) olyan mértékben erodálódott a 65 év alatt, hogy már életveszélyes állapotban volt. Mindenképpen fel kellett újítani. 2019. novemberére felépítettük a legkorszerűbb, s névadóhoz, PUSKÁS FERENCHEZ méltó, régi-új stílusú stadionunkat.
ÜNNEP, mert a halálra ítélt világklasszis nevét viseli.
ÜNNEP, mert együtt örülhettünk az egész nemzet képviseletében
megjelent határon túlra rekesztett nemzettársainkkal Felvidékről, Délvidékről, Erdélyből és Kárpátaljáról. A kárpátaljai gyerekek szereplése közismert okok miatt külön hangsúlyt kapott.
A sportversenyeken, különösen a labdarúgó nemzetközi versenyeken
minden normális országban az egész nemzet a sajátjainak szurkol.
Nem számít ez a kitudja, hogy is hívják, az attitűd számít,
ami az egész baloldalt primitív, proli lealjaasodását jelképezi.
Mindenbe belecsinálni, s ha azt szóvá teszi a megtámadott,
akkor azt gyűlölködésnek minősíteni.
Szánalmasabban vagytok, mint a kivénhedt, fogatlan, kaffogó hiénák.
Netta
2019-11-21 at 14:27
Nektek Kölcsey Himnusza is “csak egy dal”, ami avítt, és nem jelent számotokra semmit.
Rákosi is, Török államtitkárotok is újat akart íratni. Előbb fogtok ki az előkészített bőröndötökkel továbbállni, mint hogy a magyar nemzet Himnuszát leváltsuk!
Amúgy nemcsak az ünnepi megnyitón szereplô, mindkét népnek, hanem Uruguaynak is magyar szerző írta a nemzeti himnuszának a zenéjét.
Csak hogy tudd és szokd.?
kerekferke
2019-11-21 at 15:52
Sajátos azokat gyűlölködéssel vádolni, akik nem bántottak senkit,
viszont ünnepeltek.
Rossz helyre adresszáltad a megjegyzésedet.
Azokhoz fordulj, akik minket sértegetnek..
Határtalan primitívség.
Mi nem gyűlölünk, nem mi jelentettük ki,
hogy “jobban gyűlölünk benneteket, mint ti minket”.
Ez volt az a pillanat, amikor harcot hirdettetek
az egész magyar nemzet ellen.
Exujvarosi
2019-11-21 at 17:24
Semmivel sem vagytok különbek a török-kurd vagy bármelyik más etnikai harcostól. Ebből lassan baj lesz, és nem lesz ország, NATO, ENSZ vagy bárki, aki megvédene benneteket saját magatoktól.
A jelenlegi állapotok szerint Magyarországnak falat kell maga köré húzni, kikapcsolni az internetet, mert mindenütt ott az ellenség. Volt már ilyen, nem volt jó. Most se jó. Semmi se jó! De én ugye sorosbérenc vagyok 🙂
TS
2019-11-22 at 07:26
Nem vagy sorosbérenc. Egy ostoba barom, egy érzelmekben és észben retardált idióta vagy. Ha nem érted, amit itt a kommentelők írtak udvariasan, akkor olvasd az én véleményem.
Csámpás Marcsa
2019-11-21 at 17:24
Talán nem kellett volna provokálni, nem gondolod?
Senki sem gyűlölködik, csak egy jellemzően komplexusokkal
viaskodó, IQ-fogyatékos proli megnyilvánulásán keresztül
elemeznek benneteket.
Exujvarosi
2019-11-21 at 18:39
Hát nem tudom. Nekem anno azt tanították, hogy nem visszaütni kell, hanem okosabbnak lenni.
Értelmiségi pedig nem prolizik, az IQ-t pedig ne keverjük az EQ-val. ?
Gullwing
2019-11-21 at 13:26
Sárkány Jánosnak: 38,5 millió megtekintés a Nélküled-re.
https://www.youtube.com/watch?v=KmUMvShEq-E
DE egyetértek.
gyozo2018
2019-11-21 at 14:02
+5, mert egyszer velük, majd többször a PMobillal. ?
Netta
2019-11-21 at 13:13
Már a 90-es években itt is nyomta a kereskedelmi adó a teletubbies -sorozatot, ami pontosan erről szólt.
Tudatlan és ostoba szülők meg odatolták a bárgyú m gendermutáns mesesorozat elé a gyerekeiket, megvették a játékboltban karácsonyra a gendermutáns babákat.
Julios
2019-11-21 at 13:03
Már csak azt kellene (kellett volna) elérni, hogy az új nemzeti stadion (ahol olyan túlzásokba azért nem estek a megrendelők, hogy a három osztatú nézőtér széksorai esetleg a homogén vörös helyett a nemzeti színeket idézzék, mint pl. a lengyeleknél) valóban, és rendszeresen a felemelő közösségi élmények színtere legyen, ne a közösségben megélt nemzeti megaláztatásé. Egyszerűen felfoghatatlan számomra, hogy e tekintetben miért nem történt az elmúlt 9 évben sem semmi érdemi – miközben a labdarúgás kutatásokkal igazoltan a világ első nemzeti identitásképző tényezője manapság. Ja, de történt: 2016-ban 30 év rombolás után majdnem visszataláltunk a helyes útra, fel is jöttünk a világranglista 17. helyéig. Eredmény: boldog, büszke, utcán együtt örülő, ölelkező, éneklő emberek, arcokra festett magyar zászló, emelkedő szívek. Gyorsan szélnek is eresztettek mindenkit jó messzire, akinek abban a csoda-kezdeményben része volt. Most ismét 50. helyen állunk, visszatért minden a régi kerékvágásba. Gyakorolhatjuk ismét a pironkodó hebegést a képünkbe vigyorgó külföldi drukkerek előtt (szó szerint). Szóval mondjuk úgy, hogy felfoghatatlan – de hát nem kell mindent érteni. Kár, hogy a jelek szerint kb. az avató volt az utolsó esemény, amikor 65.000 reménykedő ember kiment. Legközelebb az “Omega 75” és “Koncz Zsuzsa 80” alkalmából látogat majd ki számottevő közönség.
Z-KOM
2019-11-21 at 12:34
A jó bornak nem kell reklám , igy vagyunk a Nélküled dallal mikor megszólal a szemünkben megjelenik a könycsep mert Magyarok és egyvérből vagyunk !!!
khm
2019-11-21 at 16:58
Nekünk megjelenik. nekik,meg nem!
politikai koszfészek
2019-11-22 at 16:04
Nekik pedig a vörös taknyuk csordul ki az utálattól – és ez így nincs rendjén, még ha ezek nem is magyarok, csak magyarul beszélő kazár-leszármazottak..
Dillon
2019-11-21 at 12:23
Bizony lmbtq.. Nélküled képzeljük el..