Lejárt a mozdonyvezető munkaideje, ezért Füzesabony előtt megállt és nem ment tovább az Inter City. Az utasoknak mintegy fél órát kellett várniuk, hogy folytathassák útjukat – írta egy olvasójára hivatkozva a Bors.
A lap szerint Nyíregyházára tartó intercity eleve késéssel indult reggel a Keleti pályaudvarról. Műszaki hiba állt a dolog hátterében, Pécel és Isaszeg között ugyanis leszakadt a felsővezeték, Aszódnál pedig a biztosítóberendezés nem működött megfelelően. Ezt ugyan nem sokkal reggel 7 után sikerült megjavítani, de a Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vonalon csak délutánra állt helyre a közlekedés.
Az egyik utas a Bornak azt mondta, el is aludt a vonaton. Arra ébredt, hogy jött a kalauz és elnézést kérve közölte, egy darabig most állni fognak, ott a semmi közepén, mert a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje.
Látszólag mindenki türelmesen várta ki a nagyjából fél órát, amíg szemből megérkezett Füzesabonyból egy másik sofőr, akivel tovább tudtak robogni. A vonat reggel 9 óra helyett 10 óra 30 perc körül érkezett meg Füzesabonyba. Ez idő tájban már Nyíregyházára kellett volna befutnia.
A MÁV ezidáig nem kommentálta a történteket.
Bors, vezető kép: illusztráció
Károly
2018-06-10 at 09:08
Mielőtt a mozdonyvezető meghozta döntését, mi lehetett az előzmény?
Mit mond a MÁV Szabályzata?
A pihenőn túli szolgálatban bekövetkezett balesetért kit terhel a felelősség?
Vagy úgy működik mint a kommunista időkben.
Ha nincs baj, tudunk a történésekről, ha bekövetkezik a “gond” ráverjük a balhét a mozdonyvezetőre.
(Ismerős módszer)
Valika
2018-06-10 at 23:11
Nálad a pont.
Naprózsa
2018-06-09 at 18:38
Lejárt a munkaideje? S ez már divat lesz? Ugyanez a mozdonyvezető mit szólna, ha miközben utazna egy repülővel, s a pilóták munkaideje is lejárna, ők pedig hátukon ejtőernyővel kiszállnának a svájci hegyek felett?
Vízöntő
2018-06-09 at 18:16
Az kiderült hogy a sofőr a puszta közepén merre indult?