Dmitrij Medvegyev, az orosz biztonsági tanács elnökhelyettese pénteken a Twitteren reagált Mateusz Morawiecki lengyel miniszterelnöknek arra a kijelentésére, miszerint Ukrajnának jogában áll csapásokat mérni Oroszországra, és nem kell aggódni egy Oroszország és a NATO közötti háború miatt, mert Moszkva gyorsan el fogja veszíteni.
Nem tudom, ki győz vagy veszít egy ilyen háborúban, de tekintettel Lengyelországnak a NATO európai előretolt hadállásaként játszott szerepére, ez az ország biztosan el fog tűnni, az elmaradott miniszterelnökével együtt
-írta a volt orosz elnök és kormányfő.
Forrás: MTI
Facebook hozzászólás
Lengyel- ukràn viszony
2023-04-18 at 01:05
Hesslerezredes
2022 májusa körül láttam egy dokumentum filmet azbARTÉ műsorán ( ez egy fr- német közös tv csatorna, ha valaki nem ismerné). Egy fr tudósító, aki égett a vágytól hogy lássa a “ megtámadott Ukrajnát” elutazott az ukrán – lengyel határra. Először az ottani falvakban kopogott be az ott lakó lengyelekhez: meglepetés: UTÁLJÁK AZ UKRÁNOKAT, mert, ahogy sírva mesélték, az ukránok minden lengyel családban megöltek legalább egy családtagot a háború alatt. Az jkránok kegyetlenkedései a mai napig szájról szájra terjednek.
TEHÁT, AMIT NEKÜNK AZ EUS HÍREK MONDANAK, AZ A LENGYEL VEZETŐK DIKTATÓRIKUS POLITIKÁJA . Nem biztos, hogy az egész lengyel nép érzéseit tükrözik. Szerintem egyiket se szeretik, se az oroszt, se az ukránt.
Azután, ( ez is érdekes, bár nem ugyanaz a téma) a fr tudósítót átvitte egy lengyel kamion ( segélyszállító) az ukrán határon. Végig az út szélén vörös-fekete zászlók lobogtak, a lengyel sofőr elmondta, hogy ezek az ukrán nacionalisták zászlói, B andera zászlók….mondta, hogy ő fél ezektől, de jól megfizetik a segélyek szállítását, hát gyorsan lebonyolítja és rohan vissza, nem néz se jobbra, se balra.
Azután bemutatta a fr- német Arté televizió, HOGY IGENIS VAN FASISZTA FÉLKATONAI CSOPORT UKRAJNÁBAN , amely még a fészbukon is hirdeti magát, és toboroz.
Ezen kívül hozzàteszem, hogy egy ismerösöm kint volt Ukrajnàban a hàborù elött orosz nyelvtanfolyamon . Kijev piacain nàci katonai szimbolumokat àrultak. Hitler híres könyvét is!
Bukohill
2023-04-15 at 18:15
polizza 2023-04-15 at 14:36
Mentek. Akár messzire is. Lásd például – Somosierra.
Őrnagy
2023-04-15 at 14:48
Ukrajnát vissza kell szorítani arra a területre, amekkora az utolsó ukrán királyság idején volt a területe nemzetközileg elfogadva, mint Európai Királyság! Hahaha
polizza
2023-04-15 at 14:36
moliere2023-04-14 at 22:48
Az ukránokkal kapcsolatban régóta motoszkál bennem is ez a csalános mondás, bár nemcsak az atommal kapcsolatban.
Meg egy másik is: az idegen tollakkal ékeskedik.
(Az más kérdés, hogy megvezetetteknek tartom az ukránokat. Miért hagyták magukat bemajdanozni és a mostani jellegű kormányzatokat vezetéshez engedni.
Elsősorban az ottani szavazók tudnak változtatni a helyzeten. Persze ha megtennék, ők is két tűz közé kerülnének. Azok is beindulnának, akik a nagytesónál ünneplik az ellenzéket, de ha az általuk beültetett majdani pénzvilági kormány ellen van valakinek véleménye, az bizony megnézheti magát.)
Ami Morawieckyt illeti – elfogadva azt, hogy minden országvezetőnek alapvető feladat a saját országa érdekeit nézni, na de ésszel, felmérve a képességek határait és a jövőre hasznos másokkal szembeni korrektséget – az a mondás jut eszembe (minden népnél/nyelvben megvan a megfelelője úgy tudom), hogy ,,ki sokat markol, keveset fog”. Vele/velük kapcsolatban majd később derül ki, hogy hosszútávon megérte-e a markolászásuk. Neki és pártjának és az országnak.
Én nem vagyok egy töritudor, a lengyelek történelmét sem ismerem részletesen, úgy igazán.
Csak felrémlik pl. a Walewska grófnő című, meg egy másik Napoleonról szóló film is. Ha jól emlékszem, a lényeg végül is az volt – legalábbis bennem ez az érzés alakult ki, maradt meg -, hogy a lengyelek Napoleontól és vele a francia hadseregtől várták a cár/Orosz.o. legyőzését.
Azaz azt, hogy újra úgy legyen Lengyelország, ahogy ők akarják. Szóval amolyan csalánosan? Netán a gesztenyésen? Vagy rosszul tudom? Rosszul gondolom?
Ők is mentek velük halni?
(Egyébként a filmeket nem tartom hiteles forrásoknak, de általában valami igaz mag azért szokott bennük lenni. /Ez esetben is alátámasztotta halvány emlékeimet a dologról./ Legalábbis a régebbiekben. Mostanában talán bátrabban elvetik a sulykot. Most már ugye egy történelmi személy származásának /kinézésének alapvető jegyei sem számítanak egyes filmkészítőknél.)
vitéz dr. Weissberger elvtársnő
2023-04-15 at 14:04
Szerintem az északi határnál kezdhetünk felállítani pár menekülttábort – a lengyelek részére. Biztos ami tutizicher alapon.
kanigunda
2023-04-15 at 12:32
“…csak abban biztosak, hogy: mindkettőt, de nagyon…”
És ez Ön szerint előre vivő? Eddig, ha jól számolom, a szkanderezésben
mindig a polákok szívták meg. De majd most! – nem igaz kedves történész
kommentársak? 100+ éves történelmi sérelmek ma jogalapot képeznek? Fine.
Akkor miért is nem honvédő háború amit a ruszkik csinálnak? Miért “oda”
tartozok Erdély és nem “ide”? Miért nem magyar vidék a Felvidék. Szelektív
jogok. Péter Gábor miatt utáljuk saját magunkat mert egy rémuralom volt?
Értem én, pláne a történelmi tényeket. Csupán a bölcsességet hiányolom, főleg
a lengyel oldalról. Bogdan a szántóvető paraszt gondolkozhat úgy, hogy az
orosz meg a német az fúj, eccerű dolog ez. De egy politikusnál már talán
többre kellene, hogy fusson.
Szankci Manci
2023-04-15 at 12:27
Azért nem olyan könnyen tűnhetnek el a lengyelek, tesznek ők azért és még sokat kell tenni érte.
lyukas zokni
2023-04-15 at 11:46
a lengyelek erre nagyon rá fognak baxni, nem is túl sokára.
Naprózsa
2023-04-15 at 11:44
Az igazi pöcsverő és Soros-Biden célokat csak mi látjuk Európában:
Nincs annak jelentősége, hogy kiért küldik harcba az európai embereket. A cél csak egyvalami: a fehér őslakos rassz ölje egymást halomra.
A nyugat-európai őslakos idiótákat majd a behívott muzulmánok és afrikaiak ölik meg rövidesen, de ide keletre Sorosék nem tudták tömegével betelepíteni a gyilkos hordát, hát akkor az is fehér-irtási megoldás, ha egymást öljük.
Halad szépen a Kalergi-Klaus Schwab terv.
Ezt nem veszik észre a lengyelek sem.
Remélem Putyin a Kárpátokig meg se áll, az ukrik és az oláhok területén!
2023-04-15 at 10:49
Remélem Putyin a Kárpátokig meg se áll, az ukrik és az oláhok területén!
Őrnagy
2023-04-15 at 10:25
@ Ungarn über alles !
2023-04-15 at 10:06
Én találkoztam az akkor még Leningrádnak nevezett Szentpéterváron egy ideiglenes szabadságát töltő szolgálatát Magyarországon befejezett valódi “Ruszki” orosz katonatiszttel, aki boldog volt a magyar szó hallatán, mert 5 évet szolgált Magyarországon, és nagyon jó barátságba került a magyar emberekkel! Könnyes szemekkel mesélte perfekt magyarsággal, hogy átvezényelték Mongóliába!
Nem az orosz katonákkal volt a baj Magyarországon, hanem az ukronáci katonákkal!
Tehát az lett volna a helyes megközelítés már 1956-ban is, hogy:
ukronácik haza!
Most meg azzal kellene felülírni a helytelen plakátokat, hogy aberrált, háborús uszító, bajkeverő USA csürhe GO HOME !
Ungarn über alles !
2023-04-15 at 10:14
TS
07:15
“kire szavazzanak azok” …úgy mint a viccben, amikor a buzi szortírozza a népét – hát álljon kend öreganyám a buzi Zselenszkij mögé
a polákokat+ukreténeket ez a buli kinyírja
…és jó lesz, ha csak ezt a két baromfajtát
Ungarn über alles !
2023-04-15 at 10:06
Őrnagy
07:02
akinek vannak emlékei, netán az átlagnál többet olvasott-e témában – az nem csodálkozik a magyarok ukrán-gyűlöletén.
én mindenesetre a annyi “jót” kívánok a hohol fajzat apraja-nagyjának, amennyit azok hoztak ide !
Ba
2023-04-15 at 07:27
“zongorszkíj” brilliáns! 🙂 🙂
Szimpatikus ez az USA hozzáállás… az utolsó u kránig és lengyelig megvédik az amcsi befektetéseket…. Működésük eredménye: egy kirabolt terület, egy végtelenségig elszennyezett ( vegyszer, gmo, lőszer maradványok), termőfölt, egy hatalmas országnyi terület kiirtott lakossága és a kőkorszakba visszabombázott infrastruktúrája. Csak ennyit mondhatok : bravó!
Ilyenkor a balfékek és ellensúlyok, a transzparencia, bla bla bla hol van?Esetleg a románokkal is megtennék? Hasonló tolvaj,jellemtelen, csicska társaság… Mondom a románokkal!
TS
2023-04-15 at 07:15
sorry, a jelenlegi lengyel belpolitikában az ÖSSZES komoly párt ugyanazon az állásponton van, mint Morawiecki. Vagy még rosszabb. Kire szavazzanak azok, akik mégsem? Nincs alternatívája a háborús retorikának.
Őrnagy
2023-04-15 at 07:12
Az USA vezetést 1956-ban se érdekelte a magyar emberek sorsa és jövője, és most se az érdekli, csak az USA-t a háttérből irányító pénzügyi hatalom gazdasági és geopolitikai érdekei!
Az USA most behülyítette a lengyeleket, majd cserben fogja hagyni!
A lengyeleknek is ideje lesz megtanulni (attól tartok, ezt a saját kárukon fogják megtapasztalni), hogy az USA-nak se barátai, se valós szövetségesei nincsenek, csak érdekei vannak, és ha a saját érdekeik érvényesítéséről van szó, bárkit cserben hagynak, vagy hátbaszúrnak!
Őrnagy
2023-04-15 at 07:02
@ moliere
Meghalt az utolsó “RUSZKI” katona, ami a megszálló szovjet csapatok után utolsóként hagyta el az országot:
Egy ukrán altábornagy!
1956-ban kevesebb “Ruszki” katona volt Magyarországon, mint amennyi ukrán katonát küldött az ukrán Hruscsov elvtárs Magyarországra a forradalmat leverni.
A hős USA 1956 október 30-án jegyzékben biztosította az ukrán Hruscsovot az USSR (CCCP) elnökét, hogy szabad kezet biztosít az USA számukra Magyarországon! Ezt minden tájékozatlan magyar fiatalban tudatosítani kell, mert a balliberális csürhe megpróbálja a fiatalokat USA segédlettel megint átverni éppúgy, mint 1956-ban, amikor a nap 24 órájában segítséget ígértek, majd cserben hagyták Magyarországot!
Őrnagy
2023-04-15 at 06:46
A lengyeleket teljesen meghülyítette az USA!
Rajzos
2023-04-15 at 06:35
Hány milliárd dollárért mondott ilyen baromságot a polák manus? Már 3 V4-est megvettek! Ami előre látható volt!
sorry
2023-04-14 at 23:30
Hi PS Fiúk – Lányok
Szívesen olvasnék egy eszmefuttatást a pillanatnyi lengyel belpolitikáról. Mely pártoknak van esélye elindulni a választáson? Ha Tusk és Morawiecki között választhatnak, akkor inkább maradjanak otthon. Ekkora ország csak 2 félkegyelműt tud kiállítani?
moliere
2023-04-14 at 22:48
Nem attól félteném (ha félteném a lengyeleket, mert leszarom őket…) Lengyelországot, hogy egy “eszkalálódó háborúban” tűnnek el, hanem egy új gazdasági világrendben tűnnek el. Senki sem, még mi sem fogjuk elfelejteni, a tróger áruló szemétséget, hogy mindent megtettek azért, hogy akár tíz, akár százmillió ember pusztuljon bele a nagyhatalmi lázálmukba, amibe beledumálták őket a világ sátánistái, azaz az angolszászok. Nagy kérdés, hogy ennek a világnézetnek mekkora a társadalmi támogatása (a valós!) Lengyelországban. Nem tudom, hogy van-e 40%, aki még józannak nevezhető, és pl. belátja, hogy mi nem vagyunk sem árulók, sem bolondok, sem gonoszok, sem oroszok. Minden gond nélkül a többség lerázza magáról az árulás terhét, mert hogy mi nem számítunk, oroszbérencek vagyunk, a világ ellenünk, és velük, és ők mondhatjuk, hogy más atomfegyvereivel verik a csalánt. És verik. Más élőhalott katonáival, az ukránokkal verik a csalánt, és más gazdaságával, a némettel (és pl. a miénkkel) verik a csalánt. Nagyon szar kinézet, amikor az abnormalitás találkozik az immoralitással. Ez ma Lengyelország. És hősként viselkedik. Most őszintén, történelem szakos végzettséggel teszem fel magamnak és mindenkinek a kérdést, hogy a nagy elnyomatások nagy hősi koraiban, a 18., 19. században is ilyen majmok voltak ezek? Mindenesetre érdekes, hogy a krími háborúban, minden vélhető praktikuma ellenére az angolok és a franciák és a törökök nem terjesztették ki az oroszellenes kampányukat olyan irányba, hogy berobbantanak egy keményen megtámogatott lengyel szabadságharcot is egy füst alatt. Persze lehet, hogy nem akarták az egyre erősebb porosz és osztrák vonalat is magukra húzni, mert az meg vereség is lehetett volna, lengyelek ide vagy oda, vagy akár magyarok is, de feltűnő volt több forrásban az a lekezelő attitűd, ahogy a lengyel önkéntesekhez, árulókhoz (az orosz hadseregből átálltakhoz) álltak a britek, törökök, franciák.
Abnormális immorális banda.
Rendszeres
2023-04-14 at 22:37
Morawieckit valamivel nagyon befogták az amcsik, ami nem derülhet ki.
Kérdés: egy ország vezető politikusa megér egy apokaliptikus helyzetet???
Szerintem biztosan nem.
A lengyel barátaink nem örültek meg, simán csak be vannak zsarolva a legfelsőbb szinteken.
Remélem kiderül, hogy mi az mielőtt túl késő lenne..
Mekkelek
2023-04-14 at 21:07
Morawiecki tegnapi, washingtoni magyarellenes nyilatkozata után kimondottan drukkolok, hogy bukjon az őszi választásokon. Már úgysem különbözik a tusk-féléktől.
Kerekferke
2023-04-14 at 21:06
Megőrültek a lengyelek, hogy ilyen barmot válaszottak az ország élére????
Kerekferke
2023-04-14 at 21:05
Bszák meg mind!
aladin
2023-04-14 at 20:59
Hesslerezredes jól mondja, Morawiecki kicsit eldobta a sulykot, mire a NATO felébred lengyelország már nem lesz a térképen ukrajnával együtt. Az ukránok a háboru alatt 100 ezer lengyelt gyilkolak meg, ez talány hogy a lengyelek miért nem haragudnak az ukránokra.
Schenkhyalfonz
2023-04-14 at 20:54
Ha egy szellemiekben visszafogott illető azt képzelgi, hogy az oroszok hagyják majd magukat elporolni, akkor bízvást nincs tisztában az orosz néplélekkel és főként az orosz hatalmasságok elgondolásaival.
Bukfenc
2023-04-14 at 20:11
A választó polgár lengyelek mit gondolnak a választások elött az orosz atomfenyegetésről ,tényleg ez a jó irány,és Morawjeckyre fognak szavazni,és szívesen mennek harcolni is majd ?
Józsué
2023-04-14 at 20:04
A Lengyelek megőrültek.Ukrajnának semmi nem áll jogában,csak az,hogy fejezze be a hàborút,legyen tekintettek saját hazájára és lakosaira,már aki megmaradt.Tovabbá az örök kunyerálas sem áll jogában,álljon meg végre a saját lábán,már ami a billiárd adományokból az állam kasszában megmaradt.
Nahát
2023-04-14 at 20:02
Morawiecki egy korlátolt, gyűlölködő és megvett politikus. El nem tudom képzelni, hogy a lengyel nép háborúzni akar Oroszországgal, pláne most, hogy Kína is bejelentkezett az oroszok mellett. Az a nyilatkozata is teljesen amatőr, hogy Magyarország helyett Romániával kívánja szorosabbra fűzni a kapcsolataikat. Azzal a Romániával, amely ország katonái egy NATO hadgyakorlaton szemrebbenés nélkül kilopják az üzemanyagot a szövetségeseik tankjaiból. Milyen vezető az, aki a saját népét vágóhídra akarja küldeni?
TS
2023-04-14 at 19:54
Nem mondom, hogy ez kell nekik, mert abból jutna nekünk is.
Patriot
2023-04-14 at 19:45
Morawiecki az élő példa milyen amikor egy politikusról bebizonyosodik, hogy alkalmatlan a hivatalára. Nem tanulta meg a számtalan példából, hogy amelyik keleti ország táncba ment nyugatival, csak rosszul jött ki belőle. Örülhet ha annyivel megússza ezt a táncot, hogy a biden táncmester csak a bokáját rúgdalja össze tánc közben. Arr viszont nagyobb az esély, hogy a tánc végeztével a tánctermet is rájuk gyújtják a hopp mesterek.
Szekeres
2023-04-14 at 19:44
Egy atomhatalom veresége a hagyományos harctéren atomháborút eredményez!
Szekeres
2023-04-14 at 19:41
A lengyelek azért gyűlőlik az oroszokat, és csak őket, mert nem ismerik a saját történelmüket!
PG
2023-04-14 at 19:34
Igaza van az orosz vezetőnek. (Medvegyevnek) Lengyelország tényleg elvesztette a józan eszét és a történelemben nem először. Persze van oka gyűlölni az oroszokat, (főleg a világháború előtti időkből,) de lenne oka gyűlölni a németeket is, és az angolokat, meg a franciákat is, (Ugyanis a kölcsönös segítségnyújtási szerződésük ellenére nem segítettek nekik amikor bajban voltak) A németek pedig még a Katyini népirtásnál is kegyetlenebbek voltak. De az Ukránok is ugyanolyan mészárlást követtek el ellenük a németek oldalán. Azokat miért nem gyűlölik? Csak most elkapta őket a háború huri-hurrá szelleme és azt hiszik, hogy Oroszországot le lehet győzni és akkor nekik megint lehet nagy lengyel birodalmuk. (Álmodik a nyomor)
Tudományos libsizmus
2023-04-14 at 18:59
Nem normális szegény Morawiecki.
Lehet az oroszokat nem szeretni. De attól még nem kell feltétlenül teljesen megbolondulni.
Hesslerezredes
2023-04-14 at 18:55
füredi462023-04-14 at 18:27
Na, a románok pont érdekes példa:
1. A “román” (románság, románnak levés/lét) egy mesterséges képződmény. A XIX. században a román ortodox egyház – amikor kezdődött Európában a nemzetté válás – felismerte ezt a folyamatot és az addigra szinte teljesen elszlávosodott népet “áttérítette” – szó szerint a szószékről – egy latin jellegű gondolkodásra és NYELVRE!! Csináltak egy új nyelvet és hozzá egy hazug történelmet – amit alapvetően velünk, magyarokkal szemben határoztak meg.
Ez az indoktrináció zajlik náluk már több, mint 200 éve – ellenünk. Volt és talán van néhány értelmes román, akik pontosan tudták és tudják, hogy ez vegytiszta hazugság és rágalom, de az ő hangjuk persze sehol nem volt és nincs ma sem.
Tehát a román ezért nem jó példa.
2. Igen, jól látja, hogy a lényeg a nép és a hatalom elválasztása egymástól. Mi, magyarok – számomra is meglepő módon – ezt nagyon jól és tisztán látjuk és pont az oroszokkal kapcsolatban. Én akárkivel beszélek, mindenki világosan elkülöníti az orosz népet a rajtuk is uralkodó hatalmuktól. És a legkevésbé sem azonosítja az oroszokat például a szovjetekkel. Míg a lengyelek a jelek szerint erre tökéletesen képtelenek.
Kár, mert ez vezeti őket tökéletes tévútra.
Ugyanis minden aktuálisan létező nép jelenlegi felelőssége, hogy a szintén jelenleg élő más népekhez hogyan viszonyul – a jövőre nézve.
Ebben a viszonyrendszerben súlyos tehát a ma élő lengyelség és románság felelőssége, hogy a jelenleg élő oroszság és magyarság felé hogyan viszonyulnak – a jövőre nézve.
Ezt a kontextust kellene világossá tenni és kommunikálni az orosz és a magyar politikának – kinek-kinek a saját antagonistái felé.
Itt én most befejeztem, de köszönöm, hogy megtiszteltek azzal, hogy elolvasták a kommentjeimet és pláne, hogy reagáltak azokra, még ha nem is sikerült egyetértenünk.
Minden jót Önöknek kedves Zolee és Fürdei46 kommentársak!
Pepe
2023-04-14 at 18:54
Vajon miért hiszi Morawiecki, hogy Oroszország egyedül maradna egy ellenük indított háború esetén? Ha ez az esetleges háború kitörne, akkor az valószínűleg nukleáris fegyverek bevetését is jelentené, ami világméretűvé tenné ezt a háborút. Irán, Észak-Korea, és Kína egészen biztosan a NATO ellenfele lenne az oroszok oldalán. Morawieckit már teljesen elvakította az orosz-gyűlölet, ha ezt nem veszi számításba.
Ungarn über alles !
2023-04-14 at 18:33
a hülye Polák csak a bül-bül szavú turbékolását hallja FososDzsónak és fsz-verő kutyájának – pedig Medvegyevet mindenek felett, még a saját népétől is komolyabban kellene vennie
füredi46
2023-04-14 at 18:27
Hesslerezredes
“Hát, azok sem az oroszok voltak. Hanem az OROSZ CÁRI BIRODALOM” – írja ön. Hát, azért ez így eléggé naiv ám és némileg mosolyt fakasztó. Most aztán jól kivágta magát… Mert abban a cári birodalomban nem oroszok éltek, ugye? Sok más nép is, de döntően oroszok. De persze értem én, hogy mit is akart mondani: történelmi bűnökért, emberirtásokért nem az adott nép a felelős (nem azt kell gyülölni), hanem az abszlutisztikus birodalmak – császárok, cárok, királyok, stb. – a felelősek, ergo gyűlöletesek. S mi, magyarok valóban nem gyülöljük ma a törököket (no, azért annyira persze nem is ölelgetjük őket), az osztrákokat főleg nem gyűlöljük, de azért gondolkozzon el viszont azon: vajon, miért olyan rossz a magyar-román viszony (finoman fogalmaztam, nem használtam jelzőket) évszázadok óta, s ez a mai napig nem változott, sőt… (Éppen a napokban ordenáréskodtak román nacionalisták a Nagykárolyban járt köztársasági elnökünk ellen, nota bene a magyarok ellen. Tudom, ők nem az egész román nép, de tudja azért mégis… Szóval nem esett jól nekem, magyarnak!) S hát ismerje el: az első kommentjében a lengyel-orosz gyülöletet csak Katyinra leszűkíteni, kissé laikus megnyilvánulás volt. Amúgy pedig ajánlanám szives figyelmébe (és az lesz a legtökéletesebb válasz a kérdésére): beszéljen lengyelekkel, hogy miért utálják annyira az oroszokat (németeket). Megkapja tőlük a megfelelő választ…
füredi46
2023-04-14 at 18:02
Zolee
Szinte egyszerre írtuk és küldtük a véleményünket. Hát ön jól besegített Hesslerezredesnek (én hagytam volna gugluiokoskodni, törje csak egy kicsit magát), de azért lesz még így is mit bepótolnia, ha tényleg tájékozódni akar a lengyel-orosz történelmi viszonyban, s hogy megértse, miért gyűlölik – ahogy fogalmazott Hessler… -, “ilyen olthatatlanul a lengyelek az oroszokat”. Természetesen az vitathatatlan, hogy a lengyelekben az évszázadok során kialakult “olthatatlan gyűlöletet” a szovjetek katyini tömegmészárlása még tovább fokozta, sőt a végletekig kiélezte.
Hesslerezredes
2023-04-14 at 18:01
füredi462023-04-14 at 17:50
Hát, azok sem az oroszok voltak.
Hanem az OROSZ CÁRI BIRODALOM.
Amely a saját népével sem bánt jottányival sem különben, mint ahogy a lengyelekkel.
Tudtommal voltak az oroszoknál is jobbágy/paraszt lázadások és felkelések, amelyekben OROSZOK VETTEK részt, és amelyeket a CÁRI HATALOM vert le.
Nem kéne összekeverni tehát a népet és a hatalmat.
150 évig sem “A Törökök” voltak itt, hanem az Oszmán Birodalom.
Gyűlöljük mi ezért ma a török embereket?
Nem. Nagyon helyesen.
Haragszunk mi ma az osztrák emberekre, mert a Habsburg uralom úgy bánt velünk, ahogy?
Nem. Szintén helyesen.
Az oroszokkal – helyesen: az orosz népet is uraló hatalommal – 1849-től 1990-ig nekünk, magyaroknak nagyon nem volt jó a kapcsolatunk.
Ez nem sokkal marad el tartamában attól, mint amennyi időt a lengyelek szenvedtek az orosz Hatalom uralma alatt.
Gyűlöljük mi ezért az orosz népet?
Nem. Ugyancsak nagyon helyesen.
Ezért rejtély számomra, hogy mi ez a tébolyult – és valójában teljesen alaptalan – orosz-gyűlölet a lengyelekben???!!!???
Királytigris
2023-04-14 at 17:53
Én Morawiecki helyében nem tennék fel mindent egy lapra.
Csak nehogy úgy járjanak a lengyelek, mint 1939-ben, amikor a nyugati szövetségeseik cserbenhagyták őket.
füredi46
2023-04-14 at 17:50
Hesslerezredes
Lenne szives visszamenni egy kicsit jobban a történelemben? A lengyel-orosz ellentét (utálat) ugyanis nem a II. világháborúval és nem Katyinnal kezdődött. Nem segítek, kutasson csak utána. Illetve annyit mégis: volt idő (na mikortól meddig?), amikor olyan ország (állam), hogy Lengyelország nem is létezett. Megszűntetésében pedig élenjártak az orosz cárok, igaz besegítettek az osztozkodásba a Habsburgok és a poroszok is. Megjegyzem: a lengyelek talán azt sem tudnák megmondani, hogy az oroszokat vagy a németeket utálják jobban, csak abban biztosak, hogy: mindkettőt, de nagyon…
Zolee
2023-04-14 at 17:45
Hesslerezredes: esetleg érdemes visszamenni az 1700-as évek végéig,amikor az oroszok, a poroszok és a Habsburgok eltüntették Lengyelországot a térképről. Annyira jól érezték magukat a lengyelek az orosz uralom alatt,hogy háromszor is megpróbálták kivívni a függetlenségüket,mind a hármat véres megtorlással verték le az oroszok (Haynau hozzájuk képest szelíd bárány volt). Az oroszok irányította területeken megtiltották iskolákban is a lengyel nyelv használatát, kötelező volt az istentisztelet,ahol a gyerekeknek hálát kellett mondaniuk a cár atyuskának. Ezek után magam sem értem miért rühellik az oroszokat ennyire :).
Zolee
2023-04-14 at 17:40
Van aki komolyan veszi még Medvegyevet? Naponta fenyeget meg egy országot vagy egy várost azzal,hogy eltünteti :). Egyébként Morawieckinek teljesen igaza van, egy NATO elleni orosz támadásnak semmi esélye nincs.
füredi46
2023-04-14 at 17:33
Azért ez nagyon kemény! Ez nem is annyira burkolt utalás egy esetleges atomcsapásra…
Alcapi
2023-04-14 at 17:30
Ennyi!
Hesslerezredes
2023-04-14 at 17:25
Katyinban a szovjetek – ismétlem: szovjetek – meggyilkoltak 15 ezer lengyel tisztet és értelmiségit.
Ezt – még a háború alatt – kivizsgálta egy magyar orvosprofesszor, Orsós Ferenc.
Az ukránok szintén a háború alatt legyilkoltak minimum 100 ezer lengyelt.
Az oroszok a modern történelemben – számítsuk ezt a második világháború utántól – nem öltek meg lengyeleket.
Egyet sem.
Akkor miért gyűlölik ilyen olthatatlanul a lengyelek az oroszokat????????????