Lesz dugódíj, dízeles autóból viszont kevesebb lesz az utcákon a jövőben Budapest utcáin – mondta az RTL Híradónak adott interjújában a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes. Dorosz Dávid a döntést azzal indokolta, hogy számításaik szerint ezen intézkedésekkel radikálisan javítani lehet a főváros levegőminőségén.
A dugódíjról már 2015-ben is voltak elképzelések, ez azonban a Demszky-féle városvezetés öröksége volt, így el is vetették. Mint ismert, a dugódíj bevezetése miatt sokáig azért volt elkötelezett a főváros, mert a 4-es metró megépítésének az EU felé vállalt feltétele volt, amiről még Demszky Gábor idejében döntöttek. Az akkori koncepció szerint az első lépcsőben lett volna egy Budapest-matrica, amelynek érvényessége a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedt volna, a második lépcsőben pedig kialakítottak volna egy szűkebben vett 2. belvárosi zónát, külön díjjal. Ennek határát nem határozták meg, de Tarlós István főpolgármester akkor úgy nyilatkozott, hogy inkább a városmagot védené.
Forrás: Index
Facebook hozzászólás
anonymus
2019-11-21 at 07:07
Úgy fel kell emelni a parkolási díjakat, hogy autót ne vegyen az, aknek nincs garázsa. Ezt a várost nem ilyen autómennyiségre tervezték. Ha autózni akar, fizessen, naponta úgy harmincezer forintot. Röhej, mikor reggel a peremkerületekből és a közeli alvóvárosokból ömlik a forgalom befele, kocsinként egy emberrel, délután meg ugyanez kifele.
Kezdetnek a buszsávokat adják vissza a buszoknak. Taxis, bringás, turistabusz meg kapja be. Csak a megbírságolt taxisokon és rossz helyen rakodó köcsögökön milliárdokat lehetne kaszálni. A troli és a villamos nem szennyez, legalábbis nem itt. Ha minden bejelentett fővárosi lakó napi egy bkv jegy árát kicsengetné adóként, már el lehetne kezedeni kezelni a közlekedés problémáját.
Persze a várost is fel kellene újítani.
Királytigris
2019-11-20 at 11:33
A dugódíj a forgalmi dugókat kijjebb helyezi. Tehát a bajt áthelyezi máshová.
Ezenkívül a díj bevezetésével párhuzamosan tovább kell fejleszteni a tömegközlekedést, és a díjhatár mentén nagyon sok parkolót kell létesíteni!
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-11-20 at 10:58
Itt elmaradott sötét vidéken nem túl lenne népszerű Csakafidesz olvasótársunk zseniális elképzelése arról, hogy a budapesti dugódíj csak vidékiek számára lenne érvényesítve. Még akkor se rokonszenves a dolog és az állampolgárok közötti viszonyokban megosztó lenne, ha minden tömegközlekedési járat végpontjánál óriási kapacitású, egyenként több hektárnyi területű ingyenes parkolók lennének.
Namond
2019-11-20 at 18:00
Pedig, eredetben, alapvetően a Budapestre behajtani szándékozó kocsik PR parkolásáról, vagy annak dugódíjjal megváltásáról szólna.
Ba
2019-11-20 at 10:17
Van egy ötletem… talán mindannyiunknak jobb lenne, ha már” klíma vészhelyzet” van…
A liberálisok egyből magukon kezdhetnék a CO2 kibocsájtás csökkentését, az ökológiai lábnyomuk eltűntetését – ha már ők az új többség..:)
ómió
2019-11-20 at 10:10
Csak kivívták a pestiek a régen vágyott sarcot!
Régiós
2019-11-20 at 10:03
Persze, rögtön a kisember megfingatásával kezdjük a környezetvédelmet!
Még csak véletlenül sem bántsuk a város fölött 2 percenként átszáguldó szuper repülőgépeket, amelyek annyi károsanyagot juttatnak a szervezetünkbe, mint 200 személyautó.
Mi lenne ha kitíltanák a 2000 kg-nál nehezebb terepjarókat a belső kerületekből? Vagy fizessen a terepjárós plusz adót, díjat. Legyen ez a szuper-gazdagok extra adója. Ha nem akar fizetni, a húzzon vissza Dubai-ba, Pekingbe, New Yorkba vagy Berlinbe és ott csináljon dugót.
Polgár
2019-11-20 at 09:59
Ez a kretén majd új kocsikat vásárol a dízeleseknek?????
Dobi56
2019-11-20 at 09:35
Ez is egy karigeriféle ötletelés, tartalom és értelem nélkül.
Királytigris
2019-11-20 at 11:35
Muszáj valamiből fizetni a megnövekedett sleppet és a felemelt fizetéseket.
Kiababa1
2019-11-20 at 09:10
Egyébkênt hogyhogy nem szűntek meg a dugók?
Az volt a mondás október 14-től élhetőbb lesz a főváros.
Kiababa1
2019-11-20 at 09:08
Ez az új fővárosi “vezetés”semmit nem fog tudni pótolni!!!!!
Nekem Tarlós István maradt
a FŐPOLGÁRMESTER!
Karácsony csak egy átmeneti állapot.
csakafidesz
2019-11-20 at 09:08
Sajnos Budapest városszerkezete nem teszi lehetővé a dugódíj bevezetését. Sorompókat kellene állítani mellékutcák sarkaira, stb.
Két lehetséges megoldás van:
1./ Egész városra kiterjedő tranzitdíj a nem budapesti autóknak, tehát aki csak áthaladni akar az M7 és az M3 között az ne jöjjön be az Erzsébet hídon át a belvárosba, maradjanak kint az M0 úton. Ez alól a Budapest matricás kocsik mentesek kell legyenek.
2./ A legszűkebb városmagra kiadott dugódíj. Ez viszont teljesen hazavágná a sok drága földalatti parkolót a Bazilika előtt, Széchenyi téren, stb.
Hol húznám meg a Városmag határát? Csakis a pesti oldalon, mert ezzel lehet megfogni mindenkit a legegyszerűbben még a budai oldalon is vele együtt. A Nyugati tér és a Kálvin tér között a Bajcsy-Zsilinszki út, Kiskörút vonalában. Ezeken az utakon, valamint a Lánchíd, Erzsébethíd, Szabadsághíd budai hídfőjétől fizetős lenne a behajtás ide. Tehát az Astoriától a Dunáig fizetnének és eltűnne a sok autó a Rákóczi útról is. (A BAH felüljárót lebontanám.) Ez az említett 3 híd forgalmát redukálná, ezzel egész Bel-Buda is csillapított lenne a Móricz Zsigmond körtérig, északon a Széll Kálmán térig.
A Nagykörút dugómentesítése sajnos nem elképzelhető. Annyira szorosan kapcsolódik mindenhez, hogy a Margithíd és a Petőfihíd között a forgalmat nem lehet lecsökkenteni.
Jusztíciusz
2019-11-20 at 09:37
1. Azért van dugó, mert az úthálózat – kapacitása és szervezettsége – nem képes kezelni a részben irreálisan erős gépjárműáradatot. Mi történ a dugódíjat lebegtető 2015 óta? Ész nélkül bontanak fel főközlekedési utakat, esetenként azok alternatív elkerülő útvonalaival egyidőben EZ TOVÁBB NÖVELTE A DUGÓKAT.
2. Ha soropmókkal vagy bármilyen egyéb módon “kontrollálni” akarják az áthaladókat, az lassítással jár, így a csúcsforgalmo idején ma is fullasztó dugókat az eddiginél is SOKKAL NAGYOBBRA DUZZASZTANÁ.
3. A gépjárművezetők jelentős része nem szórakozásból ül autóba, hanem azért, mert ezt TÖMEGközlekedéseel nem – vagy csak óriási erőfeszítések és időveszteségek árán – tudná megtenni. Mennyit javítottak a tömegközlekedésen 2015 óta? Semennyit; az érezhetően romlott. Példa erre az évekig tartó metrófelújítás az M3 vonalán – melynek tehermenteasítését a BKK bérlettel a vasút láthatná el, ám mostanra szt is “sikerült” padlóra küldeni. Olyannyira, hogy az évtizedeken át vasúttal közlekedő munkába járók alig győznek autót vásárolni, iletve “telekocsokat” szervezni, hogy ezentúl környezetkímélő vasút helyett környezetszennyező gépkocsival közlekedjenek. Csükkentette mindez a dugókat 2015 óta? NEM, NÖVELTE A DUGÓKAT.
A dugókat növelő intézkedések károkozásait egy neadjisten bevezetendő dugódíj nemhogy bármiként is orvosolná, hanem tovább mélyítené – rossz esetben akár kritikus mérték megbénítva a főváros közlekedését!
Namond
2019-11-20 at 17:44
És arról nem is írt, hogy a Budapesten belüli, jórészt töltésen futó, vasút vonalak szétvágják az úthálózatot. A forgalmat ráterelik egyes vasúti átkelőkre.
Tamás
2019-11-20 at 09:39
Persze bontsuk csak a szinteltolt kereszteződéseket, tovább növelve a zűrzavart.
Mondjuk pár helyen be kéne hangolni a lámpákat helyette…
Akinek még nem tűnt volna fel: a gazdaságot az olaj hajtja.
Bármilyen drasztikus beavatkozás csak annyit ér el hogy a gazdasági teljesítmény vissza fog esni
lippi
2019-11-21 at 18:59
Ha akarják meg tudják oldani a dugódíjat, nem kell hozzá sorompó. Néhány százezer Forintból lehet kapni rendszámfelismerő kamerát és csak egy adatbázis kell, hogy ellenőrizzék, hogy ki fizette be. Ezeket a kamerákat kirakják a főbb útvonalakra (ahol egyébként már most is van ilyen kamera) és már tudják is büntetni azokat, akik dugódíj nélkül autóznak.
Vízöntő
2019-11-20 at 08:53
Akkor most eltűnnek végre az Ikarusok az utakról? Mikortól? A BKV tudja pótolni?
csakafidesz
2019-11-20 at 09:10
Nem fognak diesel-buszokat pótolni, mert ez a legolcsóbb egyelőre. Az elektromos buszok háromszor annyiba kerülnek.
csepel
2019-11-20 at 09:49
Méghogy Ikarusok! Igaz van egy-két darab, de főleg Volvók és Mercédesek vannak…
Királytigris
2019-11-20 at 11:28
Nincs már Ikarusz busz Budapesten. Merci van.
Királytigris
2019-11-20 at 11:28
Meg Volvo.
Namond
2019-11-20 at 17:41
Van, nálunk néha járt asz elmúlt időben.