Puzsér Róbert főpolgármester-jelölt Sétáló Budapest-koncepciója önmagában csak még nagyobb káoszt generálna a belvárosban – jelentette ki Sermer Ádám szerdai sajtótájékoztatóján. A Liberálisok főpolgármester-jelöltje hozzátette: aki egyetlen ötlettől várja a közlekedési problémák megoldását, az nem veszi komolyan a kérdést. A politikus a szocialisták előválasztásra vonatkozó javaslatára reagálva arról is beszélt, valójában a baloldalon sincs tisztázva, pontosan mit is takar ez az elképzelés. Ugyanakkor úgy fogalmazott, „ha meg lesz nevezve Tarlós István, mint az illiberális főpolgármester-jelölt, akkor nekem kutya kötelességem élére állni az ellenpólusnak, hogy legyen tisztázva a liberális főpolgármesteri alternatíva is”.
Nehéz dolga volt Sermer Ádámnak, a Liberálisok főpolgármester-jelöltjének, aki az éppen épülő-szépülő belvárosi Deák téren, egy flex bőgésével párhuzamosan tartotta sajtótájékoztatóját, ahol az illiberálissal szembeni liberális alternatívát mutatta be a fővárosiak számára. A főpolgármester-választás a vidéken hosszú idő óta gyengén teljesítő baloldali ellenzék számára láthatóan az egyetlen érvényesülési lehetőségnek mutatkozik. Talán nem is véletlen, hogy a balliberális médiában a választásokat követően fel is erősödtek az eredményeket a „hülye vidéki kontra demokrata fővárosi polgár” szembenállásával magyarázó publicisztikák. Bár ezt az ideológiát korántsem minden ellenzéki jelölt tette magáévá, ennek egyik leghangosabb képviselője mégis az a Karácsony Gergely, aki vidéki srácként került bele a politika fősodrába. Mára ugyanez a politikus Zugló polgármestereként már arról beszélt a Sargentini-jelentés megszavazását követően, hogy egyedül az Európai Unió egyes képviselői és a budapesti polgárok védik Magyarországon a demokráciát és a jogállamot.
Az ellenzék sem tudja, mi is pontosan az előválasztás
Hogy Karácsony Gergely személye nem minden ellenzéki párt szemében garancia a baloldal sikerére, az abból is kiderül, hogy az MSZP Molnár Csaba, az LMP Puzsér Róbert, a Liberálisok pedig Sermer Ádám révén rajthoz állították saját jelöltjeiket. A külön jelöltek indítása azért is lényeges, mivel a Budapestre összpontosító ellenzék, amennyiben valóban megrendezik a szocialisták által ötletként bedobott előválasztást, felmérheti saját erőviszonyait, és ennek alapján pozícionálhatják be magukat a koordinált jelöltállításkor. Sermer Ádám a szerdai sajtótájékoztatón igyekezett is tisztázni, hogy ugyan alapvető feladat az ellenzék számára Tarlós Istvánnal szemben egyesíteni az erőiket, ugyanakkor azt is hozzátette, egyelőre senki nem tudja, miről is beszélünk pontosan előválasztás címén. Mint kifejtette, nincs tisztázva, milyen garanciái lesznek az adatkezelésnek, kik bonyolítják le a szervezést és a reklámozást, és hogy az interneten, vagy személyesen lehet-e majd szavazni. A liberális jelölt ráadásul arra sem látott egyértelmű garanciát, hogy a koordinált jelöltállítás után az indulók valóban hajlandóak lesznek-e a győztes mögé felsorakozni. Mint fogalmazott, az előválasztás mindaddig puszta gondolatkísérlet, ameddig a tartalmi együttműködés ki nem kristályosodik. Ugyanakkor hozzátette, a kérdések tisztázását követően elindulna egy ilyen megmérettetésen.
Puzsér csak még nagyobb káoszt okozna a belvárosban
Úgy tűnhet, a főpolgármester-választás során a liberális választók szavazataiért az LMP és a Liberálisok szállnak versenybe, erre utalt Sermer Ádám sajtótájékoztatójának címe is – Budapest több, mint egy sétáló belváros! -, amellyel Puzsér Róbert korábbi programismertetésével szemben pozícionálta magát. A liberális jelölt ugyanakkor a sajtótájékoztatóján sietve igyekezett tisztázni, hogy pusztán reagálni kívánt Puzsér szerinte elégtelen Sétáló Budapest-koncepciójára, amellyel saját, szakmailag bővebb programját kívánta szembeállítani. Sermer Ádám úgy fogalmazott, véleménye szerint nem lehet egyetlen beavatkozástól csodát várni és rendszerszintű változásokat elérni Budapest közlekedésében, és aki egyetlen ilyen pontra építi fel programját, ahogyan azt Puzsér teszi, az nem veszi komolyan a közlekedésfejlesztést. Úgy vélte, Puzsér különben akár támogatható elképzelése része lehet a Liberálisok koncepciójának, amelyről lehet tárgyalni, az autómentes belváros koncepciója azonban önmagában csak még nagyobb káoszt okozna, amely megengedhetetlen.
Több demokráciát Budapestre
A Liberálisok Budapest-programjára térve portálunk kérdésére Sermer Ádám elmondta, három fő alappillér mentén újítanák meg Budapestet. Ezek egyike a City-koncepció, amely egységként kezeli a belvárost, és külön foglalkozna a külső kerületek lokális problémáival. A második pillérnek a demokrácia fővárosi továbberősítését említette, hogy a budapesti polgárok akár népszavazásokon keresztül beleszólhassanak a főváros működtetésébe. A liberális jelölt ugyanakkor arra nem tért ki, mennyiben is lassítaná ez az elképzelés a fejlesztések menetét. A harmadik pillérnek Sermer Ádám Budapest modernizációját, az innovatív megoldások elterjesztését nevezte, amellyel véleménye szerint a jelenlegi városvezetés szemben áll.
A liberális politikus ismertette a közlekedésfejlesztésre vonatkozó elképzelései tíz pontját, amellyel azt kívánta bizonyítani, hogy lehet máshogyan is vezetni Budapestet. Lehet úgy is modernizálni a közlekedést, hogy „nem fordulunk szembe a XXI. század szemléletével, egy szűk körnek kedvezve”. Mint kifejtette, a budapesti közlekedés problémáit az ingázók és a fővárosi lakosok egyaránt a bőrükön érzik, de hangsúlyozta, nincs egyetlen csodafegyver, amely mindenre megoldást nyújtana. A programpontokra térve kiemelte a kötöttpályás közlekedés fejlesztését, a 3-as és a 4-es metró meghosszabbítását, a P+R parkolóhelyek számának drasztikus növekedését, valamint a közösségiautó-szolgáltatás kibővítését a külső kerületekre is. Úgy vélte, jelenleg lassú a BKV autóbuszparkjának cseréje, és véleménye szerint 2024-re el kell érni, hogy csak elektromos buszok közlekedjenek a főváros útjain. Ez azt jelentené, hogy a liberális jelölt 5 év alatt a teljes budapesti buszállomány lecserélését ígéri. Emellett a programban ösztönöznék a biciklis közlekedést, a telekocsi-szolgáltatás bővülését, illetve a dízelautók számának csökkentését, adókedvezményekkel. Puzsér Sétáló Budapest-koncepciójára visszatérve elmondta, reális elképzelés a rakpart tehermentesítése, és hosszú távú tervként elképzelhető a pesti és a budai rakpart befedése. Végezetül hangsúlyozta, szimbolikus ügy a fővárost elkerülő körgyűrű befejezése, amelyet a legsürgetőbb problémának nevezett.
Szerencsés-e liberális politikusnak metróépítéssel kampányolni?
Portálunk a felvázolt elképzelések kapcsán arról is érdeklődött, a főpolgármester-választási kampányban egy liberális politikusnak nem elhibázott taktikai lépés-e éppen metróépítéssel előhozakodni. Sermer Ádám úgy reagált, személy szerint soha nem volt köze az SZDSZ-hez. Mint hozzátette, nem gondolkodhat másként azért, mert olyan ideológiát képvisel, amelyet már mások is képviseltek korábban. Mint fogalmazott, „ilyen alapon a Fidesz bűneiért is vezekelnem kellene, hiszen az egykor egy ugyanúgy liberális párt volt, mint az SZDSZ”.
Arról is beszélt,
amikor majd pontosan tudható, hogy az illiberális kormány pártkatonája ki lesz, ha meg lesz nevezve Tarlós István, mint az illiberális főpolgármester-jelölt, akkor nekem kutya kötelességem élére állni az ellenpólusnak, hogy legyen tisztázva a liberális főpolgármesteri alternatíva is. Erről fog szólni a következő néhány hónap.
Forrás: PestiSrácok.hu; Vezetőkép: Liberálisok
Hesslerezredes
2018-11-08 at 09:17
Puzsér csak induljon el a posztért: akárhány baloldali balfa..sz szavazatot elvesz, az csak a nemzeti oldalnak jó! Hajrá Puzsér! (na persze csak Tarlós után!:))))))
László Ferenc
2018-11-08 at 09:00
Néztem tegnap este a “Magyarország élőben” c. TV műsort, ahol Földi Kovács Andrea vendége volt Sermer Ádám. A nevezett liberális főpolg. jelölt! (ez oly annyira vicc, mint amikor azt olvastuk, hogy Szél Bernadett miniszterelnök jelölt!?) kérdésre elmondta terveit. Köztük például azt, hogy szeretné a kötöttpályás közlekedést fejleszteni – úgy, hogy összekötné a HÉV vonalat a metróval!
Szeretném közölni, hogy nevezett libsi úr plagizált (más termékét, ötletét lopta el!) ugyanis ez a terv, már kb. 2 éve folyamatban van (úgy tudom, jelenleg a tervezés, engedélyezés stádiumában) és az egész koncepciót Kovács Péter Polgármester úr, a XVI. ker. polgármestere és Szatmáry Kristóf úr, a kerület országgyűlési képviselője indították el! – hogy a Gödöllőről induló HÉV az Örs vezér térnél össze legyen kötve a metróval, így Gödöllőtől, a Déli pályaudvarig átszállás nélkül lehet majd közlekedni – könnyebbé téve az emberek mindennapi közlekedését!
Tehát csak ajánlani tudom Sermer Ádámnak, ne lopkodjon, még ha ötletet is – ha nem dolgozzon saját kútfőből!
csakafidesz
2018-11-08 at 01:11
Puzsér Magyarország legnagyobb balfékje aki az égvilágon semmihez sem ért és még soha sehol semmi hasznosat nem csinált. Nála alkalmatlanabb ember nincsen Magyarországon. Az égvilágon mindenre alkalmatlan!
Tomi
2018-11-07 at 18:39
Csak egy bohoc!!! Tudáa nulla szája elképesztően nagy!!!
pufff
2018-11-07 at 18:24
Budapest Kelj-fel Jancsi és járj. Liberálisoknak a Demszkyjük vezetése alatt a trolik nem csak a kezüket rázták meg az utasaiknak. SZDSZ-MSZP-DK ennyire azért üdvözölve nem kellett volna az utasokkal a trolikon kezet is rázni!
Pandora
2018-11-07 at 18:17
Ez az ismeretlen,rosszarcú liberális senki akar ellenpólus lenni a következő hónapokban? Talán nem csak a mások elképzeléseit kéne pocskondiázni, valamint légvárakat építeni ,talán arról is lehetne beszélni,hogy neki milyen végzettsége van a városvezetéshez ? ! Tarlós úr mérnök és már több évtizedes vezetői gyakorlata is van,mert már volt kerületi polgármester is,nem említve azt a tényt,hogy főpolgármestersége alatt óriásit fejlődött a város.
POROSZLAI RÓBERT
2018-11-07 at 17:56
jujjdeizgi