Karácsony Gergely főpolgármester alacsony károsanyag-kibocsátású zónákat hozna létre Budapesten, ami a kijelölt területeken a gépjárművek nagy részének kitiltását jelentené. A Levegő Munkacsoport elnöke, Lukács András szerint egy ilyen intézkedésnek a zónák környékén élők lehetnek a kárvallottjai – írja a Magyar Nemzet.
Karácsony nemrég egy interjúban lehetőségként beszélt a dízelautók kitiltásáról, majd miután ellepték az internetes fórumokat a dühös hangvételű hozzászólások, visszavonulót fújt és finomított álláspontján.
Egyelőre nem tervezzük a dízelautók kitiltását Budapestről. Erről tíz év múlva lehet szó; most szigorúbban akarjuk érvényesíteni az október elsejétől hatályos szmogriadó-rendeletet, és úgynevezett alacsony károsanyag-kibocsátású zónákat fogunk kialakítani
– jelentette ki Karácsony Gergely az ATV híradójában.
Ha a városnak néhány kisebb területéről kitiltják a gépkocsikat – vagy azok egyes fajtáit, mint például a dízeljárműveket –, akkor nyugat-európai példákból az látható, hogy a sűrűbb forgalom részben áttevődik más területekre, és a lakossági elégedetlenség is megnő ott, ahol nem vezették be a tiltást
– vázolta a problémákat Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke. Ezért szerinte ezeket az úgynevezett alacsony károsanyag-kibocsátási övezeteket nagyobb területekre és elsősorban a vidéki városokban célszerű bevezetni. Szavai szerint Budapesten az autók szennyezőanyag-kibocsátása leginkább a kamionokra, az autópályákon, főutakon már kivetett használatarányos útdíj alkalmazásával lenne csökkenthető.
Budapesten többek között a Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út kétszer háromról kétszer két sávossá alakítása lenne kívánatos, ami a nemzetközi tapasztalatok szerint azt eredményezné, hogy az autóforgalom egy része eltűnne. Sokan nem gépkocsival indulnának útnak, nőne a tömegközlekedést igénybe vevők száma
– mutatott rá Lukács András.
Karácsony Gergely az önkormányzati választási kampányban a Budapest mindenkié című programjában vállalta: alacsony kibocsátású zónákat vezetne be, ami a gyakorlatban azt jelentené, hogy a szennyező járműveket, főleg a dízelüzemű kocsikat kitiltja a város bizonyos részeiről. A kampányígéretből azonban az nem derül ki, hogy mikortól és mekkora területen korlátoznák a gépjárműhasználatot. A kitiltandó járművek köréhez az októbertől hatályos, még Tarlós István főpolgármestersége alatt megszavazott szmogrendelet ad iránymutatást. A fővárosi önkormányzat jogszabálya szerint szmogriadó elrendelése esetén a 2014 végéig gyártott dízel, valamint a korszerűtlen benzines járművek behajtása korlátozható, ami az átlagosan 14 éves járműállomány több, mint felét érinti; kivételt képeznek a hatóságok, közszolgáltatók járművei, köztük a BKV buszai.
Forrás: Magyar Nemzet
ómió
2019-11-13 at 13:28
Jönnek az “efftársi fogások”!
Namond
2019-11-12 at 22:24
harigeri ostoba, nem működteti a fővárost, hanem a működést gátolja.
Lukács szemellenzős h.ülye, a Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út kétszer háromról kétszer két sávossá alakítása állandósítja a dugókat.
Nem fog senki más irányba menni, egyrészt a magyarok nem kezelik jól a kényszerítést, másrészt nincs útvonal alternatíva.
Minotaur
2019-11-13 at 03:05
Persze, hogy nincs ezt a várost max 500re tervezték, most 2milliós az agglomerációval együtt 3 ez így tökéletes vakvágány.
Gondold el mekkora vergődés és sivalkodás volt belőle amikor az agrár és a honvédelmi minisztrériumot vidékre akarták költöztetni.
Itt születtem a felmenőim is kitudja mióta, de a szomszédaim közül egyik sem él 10 évnél régebben Budapesten. A munka miatt költöznek ide legszívesebben húznának a fenébe (igazuk van). A kollégáim majdnem fele vidékről jár fel naponta.
Hogy ilyen vízfejű torz településszerkezetű ország lett a komcsiknak köszönhető.
Dobi56
2019-11-12 at 21:31
Aszén és fa kombinációjáról: édesanyám egy nógrádi zsákfaluban lakik, fával fűt. az elmúlt 5 évben minden télen amikor felmegyek hozzá a hegyek közé viszek neki 2 mázsa német brikettet (átlag havonta, vagy 3 hetente). Az akár nedves fa is megfelelő parázson amit a szén ad füst nélkül ég el. Kérdezik is tőle a faluban: Magdika mivel fűt maga sose füstöl a kéménye? A megfelelő tüzelő berendezés füst és korom mentes égést tud biztosítani. De valóban a legfontosabb, hogy az embereknek legyen pénze a korszerű fűtésre az optimális fűtőanyagra. Nem szórakozásból fűt valaki gumival, szeméttel.
Bejla
2019-11-12 at 21:26
Lebegő Munkacsoport = azon csórók gyülekezete, akiknek nem tellik autóra, csak irigykednek
A Nagy Testvér figyel téged
2019-11-12 at 17:52
Sok nagyokos műszaki antitalentum! Nem a kipufogó gázzal van a gond, hanem a járművek által felvert, a fékek gumik kopásából, a lakossági szilárd tüzelésből eredő porral! Ezen nem segít az elektromos hajtás, sem a gázüzemű, és ha jól utánanézünk, ezen oknál fogva a villamosok, a hév is szennyezőbbek, mint a személygépkocsik! https://www.youtube.com/watch?v=7tc0HPO0sR0&t=1s
antilibsi
2019-11-12 at 17:11
Várjuk ki a végét: csak “bonbon”-t vár, hogy visszalépjen.
Zia
2019-11-12 at 16:28
Kari egy lüzer pöcs akivel a feri bilickézik4
kex&sex
2019-11-12 at 15:58
“Budapesten többek között a Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út kétszer háromról kétszer két sávossá alakítása lenne kívánatos, ami a nemzetközi tapasztalatok szerint azt eredményezné, hogy az autóforgalom egy része eltűnne. Sokan nem gépkocsival indulnának útnak, nőne a tömegközlekedést igénybe vevők száma
– mutatott rá Lukács András”
Hát kedves Lukács! Milyen jó, hogy nálad a bölcsek köve, Te idióta. Az a baj veletek, hogy nem veszitek észre, hogy az autóforgalom nagy ívben lesz@rja, amit Ti kitaláltok vele kapcsolatban.
Csak megkérdezem a sok okostojás “zöldbékát”, van még egy olyan európai főváros, ahol nem épült meg legalább az 1. körgyűrű, vagy ahol meglévő gépkocsi aluljárót temettek be? Na ugye, Lukács!
A dízelekről csak annyit, hogy nyilván hallottatok már az EURO 6-os dízelmotorokról (AdBleue adalék stb. – kvázi zéró káros anyag kibocsájtás).
INFO: AdBlue folyadék a szelektív katalitikus redukció (SCR) során
ammóniává alakulva majdnem 100%-ban vízgőzzé és ártalmatlan nitrogénné
formálja a kipufogógáz ártalmas
nitrogén-oxidjait.
És ez a balf@sz zőldfenyő ezeket is be akarja tiltani. Apropó, mi az, hogy ő betiltja, ő semmit sem tilt be, a hozzá hasonlóan ostoba Fővárosi Közgyűlés hozhat ilyen – idióta – határozatokat.
Theo
2019-11-12 at 16:52
Szocialis erzeketlenseg, hol kussolnak az un. szocialistak? Egy ilyen rendelettel eppen a legszegenyebbeken utnek egy nagyot, hisz ok nem jokedvukben jarnak oreg autokkal es nem is joledvukben futenek ezzel-azzal, hanem mert nem telik masra. Jo lenne, ha meg az ingatlanjaikat is elvesztenek es ezek a szemetek olcson megszereznek, mi?
Minotaur
2019-11-13 at 02:54
Ááá ők elfoglaltak. Most éppen a térképen nézik, hogy a kialakítandó autómentes zónák miatt hol esik majd le az ingatlanok ára, ahol jól be tudnak vásárolni állami pénzen aztán szintén állami pénzen kivaxolni a kecót és utána 60x-os áron eladni.
Továbbá nehéz munka lehet a kerületi önkormányzati lakásokat is összeírni elosztani ahonnan majd páros lábbal rúgják ki a csórókat (ehhez a módszertani útmutatót Laknerek már biztos szétosztották) hogy aztán a felszabadult lakásokat a csicskamédiájuk elvtársainak és rokonaiknak, valamint az arab hitelezőknek kiutalhassák – örökbérletbe jelképes havi 1000 forintért.
Nomeg az sem lehet egyszerű az ilyen népeknek, hogy a Timmermanssoros alku miatt betelepítendó migráncsokat hova fogják letelepítani, hol lehet Mecsetet kialakítani, (gondolom Jászberényben és Hódmezővásárhelyen is pingálják már a refuge welcome molinókat).
Maci001
2019-11-12 at 15:34
Látványpékség.
sziporka
2019-11-12 at 15:20
Főváros megbénul ,, mentők rendőrség beszállítok kitiltva.
nStone
2019-11-12 at 15:16
Ilyenkor azért szívesen megkérdezném a Karácsonyt, sleppjét, és az összes ellenzéki polgármestert, valamint csatolt részeiket megszavazóktól, ugye tudják, hogy őket is érinteni fogja minden egyes agya beteg döntésük? Baloldalra szavaztál, de dízeled van, így jártál kispajtás. Ha kitalálnak egy új adót, azt mindenkire rá fogják verni, nem csak a jobboldali szavazókra, és ez a sor a végtelenségig írható.
Királytigris felsorolásából az avarral, a szeméttel és a műanyaggal egyetértek, mint égetésükkel kiemelten környezetszennyező dolog, de szerintem a szén, és különösen a fa viszont nem megoldható, hogy betiltsák fűtésre való használatukat.
Mellesleg ennek az új bagázsnak minden egyes látszatintézkedése a nettó röhej kategória. Klímavészhelyzet van! Igen? És mit old meg, hogy ezt kijelentik, változik valami? Dehogy, csak jól mutat a baráti médiában, ezt is megoldottuk, amire Tarlós Főpolgármester Úr, és a Fidesz képtelene volt. Mellesleg, ha Karácsony Gergely ezer évig élne, akkor sem lenne Úr, csak egy értelmezhetetlen valami, egy báb, ami az, és úgy rángat, ahogy éppen kedve van. Semmi nem kell Budapestre, üres a kassza, minden (is) romokban, de azért csak találtak a főpolgármesteri, és a kerületi hivatalokban évi 1-200 milliócskát, hogy a nagy összefogásuknak minden gazembere poszthoz juthasson. De hát ezt akarta Budapest bölcs népe, akkor egye is meg, amit megfőzött magának.
Minotaur
2019-11-13 at 02:28
Harácsony és a felsőrendű bolsevik haverjai azért nagyot szopni nem fognak. A fontos elvtársaknak állami volga és behajtási engedély és mivel ők a korrupció bajnokai aki nyomja majd a baksist az majd kap valamilyen ürüggyel pult alól.
Mint a komcsi elvtársak régen a Balatonon mindegyik önkéntesrendőr lett, ha motorcsónakázni akart (vagy a Juventus rádió tulajdonosa volt).
Amúgy ez a helyes hozzáállás, felesleges túráztatni magunkat, a népek egy része a gumicsizmát is megszavazná, ha azt indítanának. Maguknak kell megtanulni, hogy butaság ellen nincs orvosság a tetteknek meg következménye van.
BTW éppen most néztem végig pár cég honlapját elég hightech cuccokat gyártanak K+F, elektronika, vegyipar, SW-gyártás. Kb ipar mennyiségű EU támogatást kaptak több stadionyni zsét szétszórtak Orbánék nekik. Ennyit arról, hogy loptak.
Gomboc7
2019-11-12 at 14:50
Jó ötletek ezek. Kapja csak meg Budapest dicső szavazótábora amit választott.
Igaz, mi is szívunk vele.
Namond
2019-11-13 at 00:04
Szívatni jók.
Királytigris
2019-11-12 at 14:50
A legnagyobb szennyező a lakossági szilárd tüzelés, főleg a szén, és a szemét, a műanyagok, és az avar elégetése.
Ezenkívűl meg kellene tiltani a lakossági szén árusítását Magyarországon.
A dízel kocsik kitiltása a városokból nagy károsanyag kibocsájtásuk miatt erősen kívánatos.
Zia
2019-11-12 at 16:32
A Hadházi féle lóf@sz az igazi környezetbarát közlekedési eszköz. karigeri is azon peckeskedik.?
Namond
2019-11-13 at 00:03
Ez komoly? Nem vicc?
Minotaur
2019-11-13 at 02:19
akik szénnel fűtenek azok mondjuk megfagynak? Esetleg kivágják a helyi erdőt, parkot? Volt már ilyen ötletbörze – úgy száz éve 1919-ben amikor éppen fa és szénhiány volt a villamoson rőzsekötegekkel utaztak haza, a környező erdőkből a népszaga meg is írta: Fakötegekkel nem szabad a villamosra fölszállni!
Esetleg be lehetne ültetni az ügetőt spenóttal, diákok és egyetemisták nyári szünetben megoldják ez is megtörtént már 19-ben.
Csak, hogy tudjuk mire számíthatunk, mert alig 10 éve Bajnai a libás alatt szépen visszaváltottak a szegényebbek fa és szénüzemre, ahogy a komcsikat ismeri az ember ez nemsokára megint bekövetkezhet.
No csak előre a lenini úton, ha majd Paksot is elmeszelik majd próbálkoznak napelemmel szélturbinával, ha másképp nem megy veszik a németektől, ha lesz mit mert ott éppen az autóipart nyuvasztják ki a villamos kocsinak meg sok áram kell, hogy a az aranyifjak szaladgálhassanak vele..