A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t birtokló TMH Hungary Invest Zrt.-ben, ezzel teljes egészében magyar tulajdonba került a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat – közölte a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. Hétfőn.
Hangsúlyozták, hogy az akvizícióval a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. célja, hogy a Dunakeszi Járműjavító Kft. a magyar nemzeti vasútipari gépgyártás egyik vezető szereplőjeként további piaci expanzióba kezdhessen, és piaci részesedését jelentős mértékben növelhesse. A tájékoztatás szerint a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte az irányítást az egyiptomi állami vasutak megrendelését elnyerő Transmashholding Hungary Kft.-ben is, így folytatódhat a személyvagonok gyártása Dunakeszin, a rendelés több mint 50 százalékát már leszállították.
A Transmashholding Hungary Kft. a jövőben Ganz-MaVag International Kft. néven, a TMH Hungary Invest Zrt. pedig Ganz-MaVag Invest Zrt. néven folytatja tevékenyégét
– tájékoztatott a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt.
Nyilvános cégadatok szerint a Dunakeszi Járműjavító Kft. 2021-ben 30,4 milliárd forint értékesítési nettó árbevételt ért el az előző évi 10,7 milliárd forinttal szemben, adózott eredménye pedig tavaly 191 millió forintot tett szemben az előző évi 346 millió forinttal.
Forrás: MTI; Fotó: djjj.hu
Solaris
2022-06-30 at 08:02
Az adósságok kifizetéséig valóban magyar tulajdonban marad.
Petike, mikor nyílik a buksza?
Mennyit kapok, ha megveszem?
Ja nekem nem eladó…..
Jaj jaj nagy a baj
2022-06-28 at 21:52
A Máv Cargo 2007 ben lett értékesítve. A neten utána lehet nézni. 2008 ban épp az akkori ellenzékben lévő, most kormányzó fidesz szólította föl az akkori rezsimet hogy vizsgálják ki.
Kár hogy a gyülölet elvakít, nem kéne ezt az oldalt olvasnod mert még belebetegszel.
MISZTOTFALUSI
2022-06-28 at 17:04
És mikor kerül vissza magyar /államiba-mert stratégiai!/ tulajdonba a CARGO???!!!
Hogy rohadna meg, aki eladta az ausztroafganisztániaknak!!!!
Hesslerezredes
2022-06-28 at 09:43
Az a paradox helyzet van, hogy ha valahol kell az erős állami tulajdon, akkor az a – kapitalizmus!
Az, hogy az állami tulajdon nem működtethető jól, az szdsz mantrája volt, ami a szocializmusra talán még állt is valahogy, de a piacgazdaságra már nem.
Piacgazdaságban ugyanis az állami cégeknek is versenyezniük kell!!
És ez még akkor is igaz, ha kvázi monopol-helyzetben van egy állami vállalat (mondjuk a MÁV, vagy egy-két erőmű).
Mert itt meg a dolgozók versenyeznek azért, hogy a biztos megélhetést nyújtó állami cégnél dolgozhassanak és ne kelljen a szabadpiacon küzdeniük.
A művészet: megtalálni a helyes arányt a két szektor között.
Sajnos ez még nem megy – mert nem érti – ennek a kormánynak.
Krisz
2022-06-27 at 19:58
A kormány abban gondolkodik, hogy minél magasabb legyen a magyar tulajdon aránya a nemzetgazdaságban. Ami rendkívül pozitív elképzelés. Csakhogy ha valami nagy probléma lenne az országban, ezen magyar tulajdonosok nagy része is úgy húzná el a csíkot, mint a huzat. Mert ezek csak addig “nemzetiek”, ameddig dől a lé.
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-06-27 at 18:34
Sok okos ember kommentel itt, habár alapból nyünnyögő beállítottságú a többségük. Nem értem, mi élvezet van abban, ha mindennek kizárólag a rossz oldalát keresi valaki. Ezeknek még az se tetszene, ha színes üvegszilánkokkal hasogatnák a csupasz seg.güket. LOL
Hesslerezredes
2022-06-27 at 17:22
Szívesebben hallottam volna úgy a hírt, hogy MAGYAR ÁLLAMI tulajdonba került ez a cég.
Papa Lima Papa
2022-06-27 at 16:28
Helyes! De ki adta el korábban a tulajdonrészt a svájciaknak? És miért?