Magyar vállalat nyerte el a Föld negyedik legnépesebb országa, Indonézia egészére kiterjedő elektronikus útdíjhálózat kiépítését – közölte a külgazdasági és külügyminiszter szombaton közösségi oldalán.
Szijjártó Péter azt írta: ez a valaha volt egyik legnagyobb mértékű magyar technológiai export, amellyel a győztes magyar cég több, mint 300 millió dolláros beruházást valósít meg.
Nemcsak kiépíti, de országszerte üzemelteti is majd az elektronikus útdíj-rendszert Indonéziában
– tette hozzá. A külgazdasági és külügyminiszter szerint a beruházás újabb egyértelmű bizonyíték arra, hogy a magyar technológia világszinten versenyképes, hiszen európai és ázsiai versenytársak sorának legyőzésével vezetett az út a sikerhez Jakartában. Úgy fogalmazott: büszke a Roatex Zrt. sikerére és örömét fejezte ki, hogy segíthették útjukat.
Ahogy eddig is, úgy a jövőben is a kormány szövetségese lesz minden olyan magyar vállalat, amely kész befektetni a külpiaci sikerek érdekében
– jelentette ki Szijjártó Péter.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/KKM/Borsos Mátyás
Hesslerezredes
2021-02-01 at 13:22
A nehéz gépjárművek (kamionok és társaik) útdíjfizetését fenn kellene tartani, egyúttal a ro-ro fuvarozást preferálni.
Azok a kamionok, amelyek csak átmennek az országon, ezt vasúton – pőre-kocsikra felhajtva/rögzítve – tegyék meg nagyon méltányos díjért.
hozzaszolo
2021-01-31 at 10:46
Ennél jobb rendszer nincs. A platón teherként szállított autóra is behajtják a pályadíjat. És ha előre nem vetted meg akkor is. Régen volt rá egy napod, ha ilyenbe belefutottál. Aztán ha elírtad a rendszámot, mert összekeverted a régi kocsid rendszámának elejét, és az újabb hátulját, akkor 2x megbüntettek, az egy hetes nyaralásomkor, az oda vissza út miatt. És a jogosvorlat-békéltetés eredménye: az megvett matrica árát kártérítésként megkaphatom, a két bírság marad. Pedig ezzel elismerték, hogy vettem matricát. Mert INDOK NÉLKÜL GAZDAGODHAT A Á.Pályafelügyelet!! Ezért nem a bírságot fizetik vissza, hanem a matrica árát, amit megvettem! Ezt az Innovációt sikerült eladni. Nem bánnám, ha nálunk meg akkor már nem maradna ebből a rendszerből egyse!
A törvény szelleméből meg következne: az úthasználatért díjat kell fizetni. Fizettem. És itt volna a bezáró pont, a törvényi feltételnek eleget tettem. A részletes rendeletinek meg nem. Melyik a magasabb rendű szabály?
oshon
2021-01-31 at 09:00
Hesslerezredes – “azért, mert ha többen és ingyen használhatják az autópályákat, akkor azokat fogják használni és nem a mellékutakon közlekedve spórolni.” Ezt hogy lehet ertelmezni es hogy jon ide , ehez a magyar sikerhez ?! – “És egyébként az üzemanyag árában vagyonokat fizetünk be a költségvetésbe.” – E vilagon mindenutt igy van … europaban nemetek kivetelevel … de ez is , mint sok mas tollunk fugg !!! Ha Orban kormanyozott volna 2002-ben is , meg maradt volna Tarlos , meg , meg es meg … roman kozmondas “Milyen a torok , olyan a pisztolya is ” , magyarul : “Ki mint veti ágyát, úgy alussza álmát!” + “Macska is szereti a halat, de kerüli a vizet.”
Polgár Mari
2021-01-31 at 08:37
Kárognak az ebtársak, nekik az lenne a jó, ha a gyurcsotány tombolna itt. Amit a Kormány jónak tart, nekik az nagyon rossz.Mi a rossz abban, ha magyar emberek kapnak ilyen szuper lehetőséget. Ez nem csak nekik, de az országnak is jó. Bezzeg mikor a tomboló, romboló komcsik és libsik a fél országot eladták fillérekért akkor hallgattak, az jó volt???????
Tua tua Kelapa
2021-01-30 at 19:21
Bizonyára, Ön nem emlékszik rá, de Németországban nem volt kötelező autópályadíj. Kitalálták, hogy csak a külföldi rendszámú autóknak lesz kötelező. Ez eddig rendben is lenne, de jött az EU, szigorúan megtiltotta ezt a tervet, mert ez diszkriminációt jelent, a többi EU-s tagország lakosai számára! Visszaléptek! Magyarország, egy tranzit ország, nem csupán a magyar gépjárművek autópályadíj bevételétől esne el az állam, hanem horribilis bevételt jelentő külföldi autók autópályadíj bevételétől is. Ezt nehéz lenne pótolni! A politikai pártok, különösen – a kamupártok – állami támogatását kellene drasztikusan megnyirbálni!
Hesslerezredes
2021-01-30 at 16:21
Mert az üzemanyag árában minden tankolásnál kifizetjük nem csak a megépített, de a meg nem épített /rendbe nem tett utak költségeit is – sokszorosan. Azért.
Hesslerezredes
2021-01-30 at 16:07
Oshon: azért, mert ha többen és ingyen használhatják az autópályákat, akkor azokat fogják használni és nem a mellékutakon közlekedve spórolni.
És egyébként az üzemanyag árában vagyonokat fizetünk be a költségvetésbe.
Sajnos az minden egyes és a mindenkori bármilyen színezetű magyar kormányok közös és megunhatatlan sportja, hogy a közúti közlekedő társadalom befizetéseit kimeríthetetlen és bármire felhasználható csodabukszának tartják, amelyből egyáltalán nem vagy alig – néhanapján nagy kegyesen – költenek arra, amire eredetileg be lett szedve a zsozsó: a közúti közlekedési infrastruktúrára, annak fenntartására és fejlesztésére!!!
Kész csoda, hogy egyáltalán – 30 év alatt – épült még valamennyi autópálya (amiből amúgy már tízszer ennyinek kéne lennie és INGYENES HASZNÁLATTAL!!!!!!!!).
Mert egyébként minden beszedett fillért mi, autósok/autózó állampolgárok állunk úgy is, hogy a cégek itt kiadott költségei is beépülnek az árukba és szolgáltatásokba az utolsó fillérig.
Úgyhogy a révészt Te, én és a többi nyomorult átlagpolgár fizetjük végső soron. Nem az Állam.
oshon
2021-01-30 at 10:02
Hesslerezredes – Miert ?!
Hesslerezredes
2021-01-30 at 09:57
Kiváló. Másnak olyat építünk ki, amit legjobb lenne itthon is megszüntetni.