A várakozásnak megfelelően olyan karcos lett a magyar és a finn miniszterelnök közös sajtótájékoztatója, amilyet csak megengednek a diplomácia szabályai. Vágni lehetett a feszültséget a Jacques Chirac egykori francia elnök temetése miatt késő estére tolódott eseményen. Antti Rinne részéről a jogállamisághoz kötött uniós támogatásokról szólt az előadás, Orbán Viktor viszont rámutatott, hogy egyrészt nincs is erről igazi javaslat, csak szlogenek, másrészt semmi jót nem ígér, ha elkezdik összeméricskélni az uniós országok jogállamiságait. A magyar miniszterelnök azt is megerősítette, hogy Trócsányi László helyett új személyt jelöl az EU bővítési biztosi tisztségre.
Illedelmes vendéglátóként Orbán Viktor nem az ellentétekről beszélt a saját idejében, a jelenlévő finn újságírók révén viszont biztosak lehettünk benne, hogy nem lesz oldott a hangulat. A magyar kormányfő a gazdasági és kereskedelmi kapcsolatok mértékének és összetételének javításáról beszélt, és kiemelte, hogy energiaügyben mindkét ország szerint az atomenergiára és a megújuló energiaforrásokra kell építeni a jövőt. Orbán Viktor megismételte, hogy 2030-ra karbonmentes lesz a magyar energiatermelés 90 százaléka, hozzátéve, hogy a vállalás teljesítése évekre is le van bontva, így biztosan be tudjuk tartani.
Antti Rinne elsősorban az EU soros elnökségét ellátó, és ebben a minőségében a Magyarország ellen megindított 7-es cikkely szerinti eljárást továbbgörgető politikusként jött Budapestre, Orbán Viktor mégsem élezte az ellentéteket. Az új Európai Bizottságról szólva az eddiginél sikeresebb öt év levezényléséről és a konfliktusok helyett az egyetértéses ügyek kidomborításáról beszélt. Végül gratulált a magyar jogállamiságot méricskélő finn kollégájának „a magabiztos választási sikerhez”. A finn szociáldemokraták áprilisban mindössze 17,8 százalékkal, két tized előnnyel nyerték meg a választásokat, így félreérthetetlen volt a harmadik kétharmados többségű megbízatását töltő Orbán Viktor üzenete.
Nincs javaslat, csak szlogenek
A finn kormányfő viszont nyíltan beszélt arról, hogy a jogállamiság elveinek betartásához kötné az uniós finanszírozást, amiről szeretné, ha októberben az Európai Tanács is megállapodásra jutna. Ehhez kapcsolódó újságírói kérdésre Orbán Viktor érzékeltette, hogy az ötlet uniós és tagállami támogatói valójában csak hangulatot keltenek a szakmai és a politikai munka elvégzése helyett. Emlékeztetett, hogy a támogatások jelenleg is feltételhez vannak kötve, hiszen ha egy ország nem tud jól gazdálkodni ezekkel a pénzekkel, akkor felfüggeszthetik a kifizetéseket. Mint mondta, leírt, kiérlelt javaslatot nem lát a jogállamisághoz kötéssel, csak politikai szlogeneket.
Nem vagyok az ellen, hogy újra feltaláljuk a kereket
– jelentette ki, de azt javasolta finn kollégájának, hogy tárgyaljanak erről tovább a részletek meghatározásához.
A jogállamiság tekintetében Magyarország és Finnország közt alkalmazott kettős mércére vonatkozó kérdésre Antti Rinne pátoszos előadásba kezdett az európai értékekről, a békéről, a stabilitásról, az egyenjogúságról és az emberi jogokról, és a végére már valószínűleg ő maga sem emlékezett a kérdésre. Orbán Viktor viszont nem kerülte meg a magyar jogállamiságra vonatkozó finn újságírói kérdést, hanem elmondta, hogy nálunk a jogállamiság nem jogi, hanem becsületbeli kérdés, miután nekünk nem volt olyan szerencsénk, mint a finneknek, mert a második világháború után megszálltak minket, és diktatúra volt nálunk több, mint negyven évig.
Amikor kérdőre vonnak bennünket, vagy megkérdőjelezik a magyar jogállamiságot, akkor belelépnek a becsületünkbe. Javaslom, hogy ezt jól gondolják meg. A nemzetközi kapcsolatok nem arra épülnek, hogy az egyik ország sértegetheti a másikat. Tények és bizonyítékok nélkül nem vádoljuk meg egymást
– foglalta össze az elmúlt évek Magyarországgal szembeni uniós politikájának tömör bírálatát.
Nem vezetnek jóra az egymás mellé tett jogállamiságok
Orbán Viktor hozzátette, hogy nagyon nehéz például a magyar és a finn jogállamiságot összemérni, mert különböző történelmek, különböző jogi megoldások vannak, és nem kéne eljutni oda, hogy miniszterelnökök vagy uniós tisztviselők egy másik országba látogatnak, hogy ott fejmosást tartsanak a jogállamiság mibenlétéről.
Abból sok minden lesz, de európai egység nem
– mondta, világossá téve, hogy Közép-Európában a demokrácia, a sajtószabadság, az alkotmányosság nem politikai játék, hanem becsületbeli ügy, amelyet nem szabadna politikai fegyverként használni Magyarország ellen.
De persze, ha szükséges, küzdeni fogunk, mert az ember küzd a becsületéért
– érvelt.
A Magyar Nemzet újságírója (egybecsengően Bayer Zsolt tegnapi vezércikkével) megkérdezte a finn miniszterelnöktől, hogy helyén valónak tartja-e azt a kettős mércét, amelyet a jogállamiság kérdésében Magyarország és Finnország megítélésében alkalmaznak, mire Antti Rinne kitérő választ adott.
Ha az EU alapjaira gondolunk, azokra az elvekre, amelyek békét, stabilitást és jólétet teremtettek a kontinensen, akkor látjuk, központi szerepe van az értékrend alapjainak, az emberi jogoknak, az egyenjogúságnak és a jogállamiságnak. Ötszázmillió ember közös ereje ezen alapszik, és erős közös akaratunk van
– fejtegette a skandináv politikus.
A jogállamiságot firtató újságírói kérdésre válaszolva Orbán Viktor kijelentette: hazánkban becsületbeli ügy ez a kérdés, és elutasítjuk, hogy kioktassanak minket ebben a tekintetben. A miniszterelnök szerint ma is van megfelelő mechanizmus az unióban a költségvetési források visszatartására a jogállamiság sérülése esetén, és csak kiforrott, konkrét javaslatokról tárgyalna ebben a kérdésben, a politikai fegyverként belengetett kondicionalitást pedig elutasítja.
Bayer Zsolt a találkozó előtt 7 kérdést célzott a finn kormányfőnek a Magyar Nemzetben.
1. Nem veszélyezteti-e a finn jogállamiságot, hogy Finnországban nincs alkotmánybíróság, hanem a parlament alkotmányügyi bizottsága látja el a normakontrollt?
2. Mi a helyzet a számi kisebbséggel? Rendjén van-e, hogy a finn Legfelsőbb Közigazgatási Bíróság olyan döntést hozott, amely sértette a számik önrendelkezési jogát?
3. Az előzővel szoros összefüggésben: miért van Finnországban elkülönült közigazgatási bíróság, ha Magyarország ellen eljárást indítottak azért, mert vissza akartuk állítani a közigazgatási bíráskodást, amely egyébként a magyar közjogi hagyományok szerves része volt, és a kommunisták szüntették meg?
4. Nem aggályos-e, hogy Finnországban a bírákat az igazságügyi miniszter javaslatára a köztársasági elnök nevezi ki, továbbá a bíróságok központi igazgatása az igazságügyi minisztérium hatáskörébe tartozik? Nem sérti ez a hatalmi ágak szétválasztásának elvét?
5. Mit szól ahhoz, hogy az EU 2019-es igazságügyi eredménytáblája szerint a magyar igazságszolgáltatás hatékonyabb és progresszívabb, mint a finn?
6. Nem érzi-e aggályosnak, hogy európai összehasonlításban Finnországban kiemelkedően magas a rasszista indíttatású, a kapcsolaton belüli és a nők elleni erőszakos cselekmények száma?
7. Nem ad-e okot aggodalomra ön szerint az, hogy a finn média a pluralizmusa és tulajdonosi hátterének átláthatósága szempontjából meglehetősen kritikus állapotban van, miképpen ugyanilyen kritikus állapotban van a szerkesztői szabadság, amelyet a tulajdonos tetszése szerint befolyásolhat? Mit szól ahhoz, hogy csak a Sanoma-portfólió egyedül eléri és befolyásolja a finn lakosság kilencvenöt százalékát?
Új biztost jelöl Magyarország
Újságírói kérdésre Orbán Viktor megerősítette, hogy Ursula von der Leyen megkérte őt egy másik biztos jelölésére, miután Trócsányi Lászlót másodszor is leszavazta az Európai Parlament jogi bizottsága. A miniszterelnök kiemelte, hogy Trócsányi László volt a Fidesz-KDNP EP-listavezetője, és aligha van még egy biztosjelölt, aki mögött 53 százalékos támogatottság állna; ennek ellenére elfogadta a bizottság elnökének kérését. Az új jelölt a délutáni híreknek megfelelően Várhelyi Olivér, Magyarország eddigi EU-nagykövete. Orbán Viktor hozzátette: nem megy bele abba, hogy a magyar nép helyett az Európai Parlament válogasson a magyar politikusok között, így csak egy technokratát tud jelölni, és nem politikai jelöltet. Egyúttal azt is elmondta, hogy a változás a portfóliót nem érinti: Magyarország kapta a bővítésért és szomszédságpolitikáért felelős uniós biztosi tisztséget.
További kérdésre, amely azt firtatta, hogyan kerülhettek Orbán Viktor vejéhez uniós források, mit lehet tenni az ilyesmi megakadályozására, és miként lehetne ezeket visszavonni, a magyar miniszterelnök egyszerűen annyit válaszolt, hogy a finn újságíró nem mond igazat, fake news-t közöl.
Helyszíni tudósítás és fotók: PS
LACI BACSI
2019-10-04 at 19:46
Szabolcs Toth: Bár a szavahihetőség, megbízhatóság, tisztesség egy-egy esetben gyengébbnek tűnhet a csalásnál, köpönyegforgatásnál, összességében sokkal több és nehezebben megszerethető hasznot hoz.
Vegyel peldat Angliarol, amely a leghusegesebben kiszolgalta a hatterhatalmat. Megtette a kotelessegét a mor mehet.
kbandi1
2019-10-02 at 10:12
A betyárbecsület is csak a saját érdekükben erős, különben erkölcsileg porzanak kínjukban. Az EU ebben a témában nem a tagországokért van, saját klikkszerű működése alapjaiban árt a nemzeteknek.
Gyuri
2019-10-02 at 08:03
25-évet éltem Svédországba. Nagyobb teher a svédeknek a ” részeges finn közösség ” mint az illegális bevándorlok.Erről kell filmet csinálni és vetiteni.Hangoztatni a finn gerinctelenséget.Tetű gyáva részeges banda!!!!!!!!!!!!!!!!!!
moliere
2019-10-01 at 23:01
Sosem lesz uniós támogatás ilyen módon megvonva, mert nem az a cél, hogy nem guruljon a pénz, hanem az a cél, hogy visszaguruljon. Az most nem megy, de reménykednek benne, hogy majd valami csuda fordulat után visszagurul. Persze ez nem lesz olyan egyszerű, de ők annyira nem okosak, hogy ezt belássák.
Igazából a banki háttér, a privilegizált nyugati jóléti szocializmust működtető nemzetközi pénzügyi rendszer a titok nyitja, ami együttműködik a nyugati világ szinte már cenzúrázott médiájával, és ezáltal zavartalanul uralkodhatnak olyan multicégek és középpártok, amelyek menedzsmentje szellemileg alulmúlja a kádári pártállamot és állami vállalatokat. De amíg van honnét rabolni, addig ez a rendszer fennáll. Innen is rabolnak, raboltak két csövön keresztül, rogyásig. Orbán a válságot úgy menedzselte, hogy az egyik csövet lezárta, sőt egy ideig visszafelé is folyatta a pénzt. Konkrétan ezt nem bocsátják meg neki, nem a himihumi jogállamiságot, ami csak fantáziátlan firkászok találmánya, alapjában a tízbe sem férünk be jogtiprásban az EU-n belül. Beneš-dekrétumok, csak példának…
Orbán eldöntötte 2010 előtt, hogy az a multi, aki csak alacsony bérrel zsákmányol ki minket, az maradhat, mert
– hozzájárul a növekedési számokhoz
– munkát ad
– technológiát fejleszt
– beszáll a képzésbe
– esetleg még adót is fizet,
miközben a bankok, közműcégek, kiskermultik kvázi lerabolják a hazai piacot, tönkreteszik a magyar riválisokat, kisemmizik a munkavállalót, a beszállítót és még ÁFA-t is csalnak. Fizettek hát különadót. Az ipari cégek meg kiemelt partnerek lettek. Ez nagy különbség!
László Ferenc
2019-10-01 at 21:14
Nem tudok rá magyarázatot adni, miért nem áll fel egy normális képviselő /lehetne magyar is!/ az EU parlamentjében és teszi fel azt az egyszerű kérdést, hogy akkor, amikor az EU egyik tagja, jelesül Németország vezetője, Merkel asszony önkényesen, behívja országába a migránsokat – az miért vonatkozna a többi EU országra is?
Nem egy közös, minden EU ország egyöntetű közös döntése volt – csak a németeké! Ha így döntöttek, viseljék a következményeit – ne peig bizonyos kvóták elosztásával próbálkozzanak a többi, befogadni nem akaró országgal szemben!
Ilyen alapon Magyarország is hozhatna olyan NEMZETKÖZI polémiát kiváltó súlyos döntést, ami kedves a magyar szíveknek, a magyar nemzet számára….- de biztosan néhány unios ország ellenvéleményét vonná maga után! De a magyar kormány annál sokkal korrektebb, mintsem egy – egyszerre több unios országot érintő kérdésben, egyéni döntést hozzon!(ezt nem fejtem ki bővebben, bizonyára minden olvasó sejti, mire gondoltam!)
Naprózsa
2019-10-01 at 16:20
Mióta jogállamok azok, ahol az állam határain és belül az mászkál aki akar paírok nélkül? Miféle jogállam az, ahol a dolgozó, adózó, a nemzet nyevét anyanyelvként beszélő és még papírokkal is rendelkező állampolgár hátrányt szenved az illegális bevándorló és népes pereputtyával szemben, noha még nem is adózik és dolgozik az államért?
Miféle jogállam az, ahol az alapnépességet és csak azokat, nem a bevándorlókat soha nem kérdezték meg, hogy be akar-e fogadni idegeneket, és ha igen, akkor is milyet, muszlimot tán?
Amúgy milyen jogállam az, ahol a TV kamerába mondhatja egy eltartott muszlim szajha, hogy “Az a baj Finnországgal, hogy itt sok a finn?” – és még nem penderítették ki egy jó nagy seggberúgással és vagyonelkobzással őshazájába?
Logikus
2019-10-01 at 13:52
Én a magyar miniszterelnök helyében továbbítottam volna a finn kollégájának a Bayer által írt 7 kérdést…
pampafu
2019-10-01 at 13:05
Szenzációs volt amikor gratulált a finnek áprilisi 17 % választási
győzelméhez.
Mária néni
2019-10-01 at 13:03
Aranyoskáim !
Ez pont az a dolog, amiért szeretjük doktor Miniszterelnök urat !
ILONA
2019-10-01 at 13:00
Vajda Miklós úr! Kiváló az Ön hozzászólása! Talán még csak annyit: A 40 év kommunizmusa alatt, amíg mi szenvedtünk, a finn állam gennyesre kereste magát a két hatalom közötti árú-csempészéssel. Most az emberkereskedelemben érdekeltek?
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-10-01 at 12:51
Eddig se voltak illúzióim az EU politikusok erkölcsi és tudásszintjéről. De amit ez a finn művelt, az mindennek a teteje. Megkérdezték afelől, hogy milyen konkrétumok alapján dönthetné el Ő, a szemmel láthatólag félművelt és tudatlan senki, hogy melyik ország mit érdemel? Mire Ő: há’ a jogállamiság meg a zeurópai értékek. Kérdés: mit jelent az konkrétan, hogy jogállamiság meg európai értékek? Mire Ő: há’ a jogállamiságot meg a zeurópai értékeket! Ide van nekem írva, erre a papírra! Kérdés: és ha nem ezekről kérdezik, akkor mit olvas fel? Mire Ő: há’ aztat, hogy jogállamiság meg a zeurópai értékek! Mer’ én eztet el tudom olvasni, mer’ nem vagyok analfabéta, mint a keletiek!
Temes Zoli
2019-10-01 at 11:36
Valóban probléma van a magyar jogállamisággal, amíg a Donáth Lászlók, Tóth Csabák, Gyurcsány Ferencek szabadlábon vannak!
odu
2019-10-01 at 11:17
Sok-sok évig hallgattuk az ilyen-olyan jogharmóóóniázást, hogy bekerüljünk a hőn áhított júniós paradicsomba /kifosztás kódolt neve/ annyit harmonizáltak szinte belerokkant az ország. Most meg kiderül nincs is igazán semmi kézzelfogható dolog mögötte, csak pillanatnyi érdek. A júniós értékekről pedig Szentmihályi Szabó Pétertől tudjuk, hogy már sanháji széfekben és bankok szekrényeiben, számláin pihennek, itt már nem maradt belőlük semmi.
ómió
2019-10-01 at 10:58
Pedig izgi lehetett volna egymás jogállamiságát boncolgatni!
Namond
2019-10-01 at 10:25
Nem kellene OV-nek ily udvariasnak lenni, Antti Rinne sem az.
márko
2019-10-01 at 10:14
Mint patkány + szélsőséges populista + ???
Kérem a Pestisrácok hírportálját
tegye lehetővé megtekinteni a teljes sajtótájékoztatási videót.
/
Nagyon szeretném ( szeretem ) látni
HOGYAN abaljáka a finn “bakancsot”.
/
Ez a finn , nem értette meg
HOGY
a BAKANCSOS ( Euró-brüsszeli + német politikai ) HEGEMÓNIÁNAK
a szégyenletes szolgája.
/
Ugyanúgy EL LESZ DOBVA HASZNÁLAT UTÁN,
mint a többi BILMEZ
Királytigris
2019-10-01 at 09:49
Ami következtetést a cikkből le tudok vonni az az, hogy ez a f… finnt nem lehetett meggyőzni, amikor meg feltették neki a kényes kérdéseket akkor meg nem adott érdemben korrekt választ, hanem félrebeszélt.
Nyilván Gyuri bácsi a sameszát nem azért küldte ide, hogy értelmes emberként belássa, hogy véleménye a magyar jogállamiságról tarthatatlan, hanem azért, hogy Magyarországot tovább fikázhassa majd az EU-ban, mondván, hogy ő járt Magyarországon és tüzetesen megvizsgálta a kérdést, sőt még a Miniszterelnökünkkel is tárgyalt, de hát javíthatatlanok vagyunk.
saghy rozalia
2019-10-01 at 09:35
Amíg nem támadunk csak védekezünk, no, addig ez van.
api01
2019-10-01 at 09:01
Az ész-érvek sajnos hatástalanok a gyűlölettel szemben. Minket el fognak ítélni és meg fognak büntetni, mert elhatározták és végig viszik.
Persze nem árt tudni, hogy mindezt a hazaáruló ellenzéknek (ellenség) köszönhetjük, mert amúgy a fényességes EU (tegyük szívünkre a kezünket) magasról tojna tánk, nélkülük senki nem foglalkozna velünk.
Mátyás
2019-10-01 at 08:57
Én úgy tudom, hogy a jogállamiságnak tételes szabályai vannak az eu-ban, amiknek mi mind meg is felelünk. De ha nem akkor kérnék konrétumot, hogy melyiknek nem. Közigazgatási bíróságok máshol is vannak, a vezetőiket sokkal inkább a hatalom nevezi ki mint nálunk tervezik. A bíróságok egyébként is függetlenek, sőt néha már a magyaroktól az igazságtól is függetlenek. A közmédiában pontosan annyit szerepelnek ellenzéki képviselők, amennyire a választásokon elért eredményeik alapján jogosultak, de mindenképpen többet, mint az mszp kormányáza idején fideszes képviselők. A média sokkal kiegyenlítettebb, mint bármelyik nyugat európai országban, ahol 90%-os balliberális tulsúly van, nálunk ez kb 50-50%. A választási rendszerünk pedig arányosabb, mint franciaországban vagy angliában stb…..
Poppy
2019-10-01 at 08:42
A pofáján is látszik, hogy vér komcsi. Debil, alkoholista finn f….sz. A rénszarvas legyen a házastársa.
orygabor
2019-10-01 at 08:38
Pöcegödör ez az unió. De a Mikkamakkát szépen elküldte a p..csába!!
Tehetős Totó
2019-10-01 at 08:17
A finn gerjed a jogra,
halvére felforr ettől:
veri a faszánt a hóba…
Mit vársz szánhúzó ebtől?
Mint öreg Vainemöinen,
csak szájjal vív csatákat…
Pusztulj Rinyáló innen,
ne erre szórd az átkot!
Szaunád bősz gőzében
áll egy sötétlő árnyék:
nejed ővé. Kezében
kése,csak rád vár még…
Magd@
2019-10-01 at 08:05
Tele lett a kincstár a Fidesz “uralkodása” alatt!
Bangóné megmondta amikor önkritikát gyakorolt, hogy sok a patkány Magyarországon.
Most jönnek fel a napfényre, de ők csak a zavarosban tudnak jól halászni, a valódi munka, értékteremtés riasztja őket a zsákmányszerzésben.
Ezért igyekeznek ISMÉT a megfelelő körülményeket megteremteni a beszerzésre.
Mozgósítás!!!
Október a mi hónapunk!
Magd@
2019-10-01 at 08:03
Tele lett a kincstár a Fidesz “uralkodása” alatt!
Bangóné megmondta amikor önkritikát gyakorolt, hogy sok a patkány Magyarországon.
Most jönnek fel a napfényre, de ők csak a zavarosban tudnak jól halászni, a valódi munka, értékteremtés riasztja őket a zsákmányszerzésben.
Ezért igyekeznek ISMÉT a megfelelő körülményeket megteremteni a beszerzésre.
Mozgósítás!!!
Dr Tóthpal J.
2019-10-01 at 07:58
Ursula asszony megérdemli az udvarias hangot, de ideje befejezni az EU más képviselőihez kapcsolódó simulekony “jomodort”… Ezek mindenkit kioktatnak, minden erkölcsi alap nélkül…Egy “okos” botrány nem ártana a “nagyképű” Nyugat vezetőivel szemben…A Gyurcsány-
féléket pedig pedig ki kell vetni a magyar társadalombol… Menjenek ahová akarnak. Ne rontsák a levegőt ebben az országban…
Namond
2019-10-01 at 10:27
Így igaz.
Keményebb kéz kellene kívül, belül.
LACI BACSI
2019-10-04 at 19:36
Hogy lehet kivetni oket? Ki penzeli oket? A magyar adofizeto?
anonym
2019-10-01 at 07:33
Orbán Viktor tudja hogyan jell politizálni.Eröfitogtatást felesleges eröltetni.Szépen udvariasan kell politizálni.Az EU bol pedig nem érdemes kilépni hanem meg kell reformálni.A V4 böl a V3 ugysem követne minket.Ez csak álom.
Contrabass
2019-10-01 at 05:49
Finnországban jól ismerik a nokia-dobozos eseteket.
POROSZLAI RÓBERT
2019-10-01 at 06:24
fingországban?
Kása mása
2019-10-01 at 13:01
Gerelyvetésben jók…dicsekszenek is vele…ilyen a “fingereje”.
Figyelsz Bangóné, hogy használjuk a j és az ly t ?
Ba
2019-10-01 at 15:45
régi jobbikos vicc volt: ha Magyarország Hungária, akkor Finnország …?????? :))
Rózsa
2019-10-01 at 05:39
Ezt mind a magyar baloldalnak köszönhetjük. Remélem minden szavazó október 13.-án a FIDESZ- KDNP jelöltre adja a voksát. Be kell bizonyítani, hogy a lakosság igen nagy része a kormány mellett van, és a hazaárulókat ilyen módszerrel kell kizárni a vezetésből. Ezek nem a kormány ellen cselekednek, hanem a magyar nép ellen. Nem akarják tudomásul venni a magyar nép akaratát. Emberek ez háború a magyar nép ellen. Mi soha nem avatkozunk bele mások belügyeibe, de ezek a mienkbe mindig. A nemzetközi baloldal ha nem teheti azt amit akar, akár a saját köreit is kinyírja, és nem válogat az eszközökben, amikor az ellenfeleire kerül sor. Ezt évtizedeken keresztül megtapasztalhattuk. Az ilyen erőszakos társaság az én fogalmaim szerint terrorista, a céljaik nem különböznek a robbantó terroristáéktól. Ők nem jogvédők, nem demokraták. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok. Orbán Viktor miniszterelnök úrnak nagyon sok erőt, egészséget kívánok.
Magd@
2019-10-01 at 07:58
Tele lett a kincstár a Fidesz “uralkodása” alatt!
Bangóné megmondta amikor önkritikát gyakorolt, hogy sok a patkány Magyarországon.
Most jönnek fel a napfényre, de ők csak a zavarosban tudnak jól halászni, a valódi munka, értékteremtés riasztja őket a zsákmányszerzésben.
Ezért igyekeznek ISMÉT a megfelelő körülményeket megteremteni a beszerzésre.
ciki
2019-10-01 at 01:37
Úgy látszik Orbán Viktor bekeményít végre.
MacMondeau
2019-10-01 at 01:18
nem egészen értem mi miért óvatoskodunk folyamatosan a ‘kettős mérce’ kifejezést
használva-használjuk azt amit a libbantak is megértenek -magyarországot diszkriminálják!!!-mégpedig olyanok akik diszkrimináció ellenesnek hirdetik magukat
csakafidesz
2019-10-01 at 01:39
Diplomáciában nem szokásos gorombán belemenni a másikba. Mi úgy véljük, hogy Ön téved = Ön most nem mond igazat kijelentéssel.
Karácsony..sk
2019-10-02 at 04:08
A finn-g elszáll a bűze itt marad-de csak egy kis időre.
Szlovákiából……
zolatiguszti
2019-10-01 at 01:14
Én meg bedobtam volna azt is , hogy 1939-ben mentek Magyar önkéntesek a Finneknek segíteni a Szovjet invázió ellen, de Finn egy se jött nekünk a szovjetek ellen.
Úgy tűnik ez a gyakorlat most erősen megszakadt…..Közel laknak a lenygelek sztem beszélgessek velük a Finnek a Magyarokról ha nem tudnak valamit mielőtt idejönnek
Tolnai Ferenc
2019-10-01 at 01:50
Az is az egyik hibánk volt, segítettük ezeket a barlang lakókat az oroszok ellen. Amikor vesztésre álltak a németek ugyan azt tették,mint az oláhok. Tetves gané banda.
Fixit
2019-10-01 at 06:05
Dolgoztam finn multinál Budapesten a 2000-es évek közepéig az összes ótvar komcsinak a rokonsága ott lopta a napot többnyire valami ‘manager’ pozicióban.
Vastag bőr van a pofáján ennek a halzsiros firkásznak is – aki itt Orbán vejéről ugat miközben a ‘fönöke’ azokkal parolázik akik a fél négyesmetrót hazahordták. Biztos jutott belőle a Sanomának de tán még a volt finn nagykövetnek is – hogy akkoriban nem ugatott a nyomorult senkiházi.
Hiába no ezek az északiak a komcsikat mindig szerették – jól jártak velük sokat lehetett kaszálni a privatizáción meg a jól képzett magyar filléres munkaerőn (a svédek már a 80-as évek elején itt gyártatták a PBX központokat).
Most meg ugatnak mert félnek a V4 konkurrenciától, van is okuk rá.
magvető
2019-10-01 at 02:09
Zolatiguszti – Mindennel egyetértek, magam is ezt írtam volna, de ha nem kérek lehetetlent, írjuk már kisbetűvel a magyart, finnt, szovjetet, szlovákot, stb. CSAK az ország nevét írjuk nagybetűvel. Próbáljunk már az anyanyelvünkön helyesen írni.
sanyi
2019-10-01 at 04:27
Magyar közadakozásból szerelték fel ágyúkkal, nehéztüzérséggel a lepukkant finn hadsereget.
Dr Tóthpal J.
2019-10-01 at 08:00
Ursula asszony megérdemli az udvarias hangot, de ideje befejezni az EU más képviselőihez kapcsolódó simulekony “jomodort”… Ezek mindenkit kioktatnak, minden erkölcsi alap nélkül…Egy “okos” botrány nem ártana a “nagyképű” Nyugat vezetőivel szemben…A Gyurcsány-
féléket pedig pedig ki kell vetni a magyar társadalombol… Menjenek ahová akarnak. Ne rontsák a levegőt ebben az országban…
Illey
2019-10-01 at 09:53
Nem csak magyar önkéntesek segítettek a finneknek az oroszok elleni háborúban, hanem óriási mennyiségben küldtünk nekik hadianyagot is.
Nem hallottam arról, hogy valaha is megköszönték volna, vagy fizettek érte. Most pedig itt ez a gerinctelen szoci vezérük.
– Na, végre befejezhetjük az évszázados finn-imádatot. Megmutatták magukat a mocskok! Ők nem rokonok! Semmi közünk hozzájuk!!!!
Vv
2019-10-01 at 01:11
Ha valaki 2004-ben azt mondja, hogy hamarosan Finnország fogja a magyar jogállamiságunkat méricskélni, mert nem akarunk beengedni muszlim migránsokat az országba, akkor kiröhögöm. Sajnos most már nem nevetséges a dolog, hanem inkább szomorú. Na de nem baj, mi még 100 év múlva is ott leszünk a térképen, az öngyilkos Finnországba viszont már nem vagyok biztos.
Nonvideor
2019-10-01 at 00:55
Mocskok.
Török
2019-10-01 at 00:51
Kurv@ érdekes hogy ilyen meg olyan vizsgálatokkal foglalkoznak miközben azt kellene vizsgálni kik engedik be és támogatják állami szinten a migránscsempészeket. Orbánnak nem szabadott volna fogadnia az ellenséget,vagy emelt fővel akar veszíteni harc helyett?Mit nem lehet azon megérteni hogy háború van?Ilyenkor oda kell b@szni nem beszélgetni.
Juci
2019-10-01 at 09:23
muszáj fogadni és a szemébe nézni az ilyen aljas népségnek.
Királytigris
2019-10-01 at 09:38
Ezt az odab…t hogyan gondolod végrehajtani?
Blase
2019-10-01 at 10:37
Peldaul a Bayet 7 kerdeset kellett volna Orbannak felolvasnia…
INDIREKT
2019-10-01 at 10:09
A néhai Vasfüggöny miatt gennyesre keresték magukat ezek a gerinctelen álrokonok. Most végre új időszámítás kezdődik az életükben.
Jöjjön nekik a szocializmus, az LBTQ és a milliónyi migráns! Majd ezek maradéktalanul eltörlik őket a mocsaras földjükről!
István
2019-10-01 at 10:22
” Antti Rinne kitért arra is, hogy Máltán négy ország célként tűzte ki, hogy időleges megállapodásra jussanak azoknak a bevándorlóknak az elosztásáról, akik a Földközi-tengeren át érkeznek.”
– Miért nincs közöttük Finnország, aki milliónyi migránst tudna átvenni olyan ritka a népsűrűség és olyan ( méltatlanul ) szupermagas az életszínvonaluk?