A nemzetközi nyomozó bizottság szerint az orosz kormány a katonainál szorosabb kapcsolatban állt a kelet-ukrajnai szakadárokkal a Malaysia Airlines maláj légitársaság MH17-es járatszámú repülőgépének 2014-ben történt lelövése idején.
2014. július 17-én Kelet-Ukrajna felett rakétatalálat érte a Malaysia Airlines Amszterdamból Kuala Lumpurba tartó repülőgépét. A pilótafülke mellett felrobbant rakéta szilánkjainak ezrei fúrták át a Boeinget, amely a levegőben darabokra tört és lezuhant. A tragédiában a fedélzeten tartózkodó mind a 298 utas – köztük 196 holland és 27 ausztrál –, valamint a legénység életét vesztette.
A Hollandia vezette bizottság (JIT) csütörtökön újabb hangfelvételeket tett közzé magas rangú orosz vezetők és az önhatalmúlag kikiáltott Donyecki Népköztársaság (DNK) vezetői közötti telefonbeszélgetésekről, és ismét tanúk jelentkezését kérte a tragédia körülményeinek tisztázására. A bizottság 2018-ban jelentette be, hogy a gépet egy szovjet gyártmányú BUK típusú föld-levegő rakétával lőtték le, amely a délnyugat-oroszországi Kurszkban állomásozó 53-as orosz légvédelmi dandárnál volt hadrendbe állítva.
A tanúvallomások és más információk legújabb elemzése feltárta, hogy a DNK-ra gyakorolt orosz hatás túlmutatott a katonai kapcsolatokon. Az orosz kormány és a DNK vezetői közötti szoros kapcsolatok felvetik az érintettségük kérdését a gépet lelövő BUK-Telar (orosz gyártmányú légvédelmi rakétarendszer) felvonultatásában
– közölte Andy Kraag, a holland rendőrség bűnügyi osztályának vezetője.
A JIT júniusban jelentette be, hogy 298 rendbeli emberölés miatt eljárást indított három orosz és egy ukrán állampolgár ellen; a perük 2020-ban kezdődik Hollandiában, feltehetően a vádlottak távollétében, mert Oroszország és Ukrajna nem adja ki a körözött állampolgárait. A donyecki szakadárokkal kapcsolatot tartó orosz vezetők között a JIT Szerhij Akszjonovot, a Moszkva által annektált Krím-félsziget vezetőjét és Vladiszlasz Szurkovot, Vlagyimir Putyin orosz elnök egyik tanácsadóját nevezte meg. Az orosz vezetők Olekszandr Borodajjal, a szakadár régió miniszterelnökével és Ihor Hirkin védelmi miniszterrel álltak kapcsolatban a közlemény szerint.
Mind a lázadók, mind Moszkva többször is tagadta, hogy közük lenne a maláj utasszállító lelövéséhez. Oroszország azokat a vádakat is tagadja, amelyek szerint katonákat küldene és fegyvereket szállítana a szakadárok támogatására, és pénzelné a kelet-ukrajnai lázadókat.
Orosz válasz
Az orosz külügyminisztérium szóvivője csütörtökön kijelentette, hogy nem bizonyították a telefonbeszélgetésekről készült hangfelvételek hitelességét. Sajtótájékoztatóján Marija Zaharova hangsúlyozta, hogy a világ tele van álhírekkel, így létfontosságú bizonyítani az ilyen felvételek hitelességét.
Forrás: MTI/AFP/Reuters/dpa/TASZSZ
Esvány
2019-11-14 at 23:01
Tán emlékeznek sokan egy ámerikai gép lelövésére Kamcsatka felett -ha jól tudom a nyolcvanas évek egyikében történt- amit direkt irányítottak oda, hogy kikémleljék az oroszok védelmi rendszerét. A teljes személyzetet kicserélték a hadsereg alkalmazottaira. Az oroszok meg lelőtték, mivel világítás nélkül repült, messze bent az orosz légtérben, és nem válaszolt semmiféle utasításra, és a vadászrepülők jelzéseire.
Naprózsa
2019-11-14 at 20:22
Tetszik ez az eljárás a vádlottak távollétében. Ilyenre a középkorban volt példa. Ha nem tudtak bosszút állni a bűnösökön, fölakasztották és élve elégették a…
… szalmabábut. Biztosan nagyon fájhatott szerencsétlennek.
Tehát ítéljék el a gyalogokat, gyújtsanak máglyát valamelyik holland főtéren és a magukat hül–yére kábítószerezett bagázs tartson egy izgalmas kis autodafét…
…azoknak emlékére akik nem is biztos, hogy már nem eleve holttestként fals flag gyanúsan voltak azon a gépen, aminek utaslistáját is többször megváltoztatták.
Ja és fogják rá a nyuszira, s kérjenek attól kártérítést (vagy esetleg az igazi bűnös kiagyalótól, Porosenkótól).
Gravity Antal
2019-11-14 at 19:13
Malajziában egy bíróság elítélte G.W.Bush-t és Tony Blair-t Irak jogtalan megtámadása miatt.
Utána elkezdtek lepotyogni a maláj Boeing gépek.
Amúgy meg itt egy filmecske ezzel a konkrét esettel kapcsolatban:
https://www.youtube.com/watch?v=wkDWwYk4-Ho&feature=youtu.be
Blase
2019-11-15 at 19:21
Vegigneztem. Megerositett abban, amit eddig is sejtettem. Az ukranok a nyugati titkosszolgalatokkal kozosen kiterveltek ezt a gaztettet, majd az oroszokra akarjak kenni.
Vízöntő
2019-11-14 at 18:40
Itt is megjelent egy cikk, amelyikben ismertették az oroszok által a hollandoknak is átadott adatokat, a sorozatszáma alapján a BUK-nak semmi köze nem volt az orosz haderőhöz. Onnan ezeket már több mint 10 évvel korábban selejtezték, viszont az ukránoknak volt.
A másik, bár összeesküvés elméletként kezelték, Putyin emlékezetem szerint akkor Bécsben járt, és nagyjából abban az időben repült haza.
A harmadik. Percekkel a tragédia után az ukrán elnök vagy miniszterelnök (nem emlékszem pontosan) bejelentése a tragédiáról, a szakadárok lelőttek egy maláj utasszállítót.
Csak úgy mellékesen két másik tragédiáról.
Kurszk atomtengeralattjáró! Melyik ott lopakodó amerikai tengeralattjáróval ütközött? Nem igaz? Akkor miért nem emelik ki azt a részt ahol …
A balti tengeren elsüllyedt komphajót miért nem emelik ki és miért tiltott övezet a tragédia helye? Mit árulna el a kiemelése a szállítmányáról, amit a közelmúltban más portálon megjelent cikk szerint illegálisan szereztek az oroszoktól és ….
Tetszik vagy sem, Európa is állandó csatatér a titkosszolgálatok műveleteiben.
Kantora
2019-11-14 at 18:10
Az elottem levo hozzaszolok mindent elmondtak az esetrol. Par hozzatetel: A holland Kek sapkasok vedtek Sebrenicat es hagytak ott amikor e Szerbek megerkeztek. Ott akkor alig volt mar civil es a Bosnyakok katonailag is gyengitettek elotte az allasaikat. Ma mar egy Holokausztrol beszelunk stb a szokasos narrativa pedig alig voltak vesztesegek a “hivatalos” 3600 halotthoz kepest. Ezt egy konzvben a Portugal szarnazasu volt ENSZ tabornok, aki felugyelte a teruletet nyugdijba vonulasa utan irta meg. Tehat akkor is egy emberaldozatokat kovetelo Holland muvelet volt, mert ok vontak ki a csapataikat. Mas: sokan elfelejtettek de az 1984-es Koreai utasszallito lelovese az akkori Szoviet Unio felet is egy CIA akcio volt, ezt el is ismertek kesobb. Raadasul ez volt a Szoviet Unio bukasanak a megindito esemenye.
Hesslerezredes
2019-11-14 at 17:55
Ha valakiknek qrvára nem volt érdekük lelőni egy utasszállító gépet, akkor az Oroszország és az ún. ‘szakadár’ köztársaságok. Nekik éppen hogy a nemzetközi szimpátia kellett volna/kellene és nem az, hogy az egész világ ujjal mutogasson rájuk. Egyesegyedül az ukrán náci-fasiszta (mindkét, egyébként egymástól eltérő, kritériumnak megfelelő) vezetésnek volt ez az érdeke. Csakis nekik! A hollandok pedig az egyik legmocskosabb hazug hipokrita népség nyugaton, akkor nagypofával, hogy az nem kifejezés! Ha a hollandok állítanak valamit az qrvaélet, hogy tömény hazugság.
yindzsang19
2019-11-14 at 18:06
azért áldoztak be hollandokat mert amúgyis túlnépesedettek-és a kicsi,gyönge de gazdag és drogmámorban lebegő hollandok(régen nem ilyenek voltak-de sikerült őket is tönkretenni)majd hamar napirendre térnek-azért nem brit vagy francia stb gépet pottyantottak mert az már bonyodalmakat okozott volna-ilyen körültekintőek ezek a szakadárok…
Fklara
2019-11-14 at 19:04
Kár, hogy ez a szargenderi asszonyság nem volt ezen a gépen!
albert heim
2019-11-15 at 06:58
Honnan veszed ezt a hülyeséget .A hollandok nagy része nem drogozik,12 év alatt egy hollandot nem ismertem aki drogos ,ezt inkább az angolok,amcsi turisták ( utazz vasárnap délután Schipolból -Anglia felé meglátod ) meg lengyelek teszik.Drogot csak a shopban lehet szívni,utcán vagy autót vezetni tilos narkó alatt !Letartóztat ha megfog.De a szomszédod ha zavarja a ” witte ” mariska, simán kihivja a rendőrt aki egyszer megy ki ,ha másodszor akkor már gond van !A gépen rengeteg maláj,indonéz, ám Hollandiában született áldozatok voltak nem echte fehér hollandok !Meg azt se higgy hogy fapapucsban járnak és a háziasszonyok prostik.Más hogy szabadabb és ésszerűbb sok minden és inkább a praktikum ami nagyon tetszett náluk .Mindent mérlegelnek és másodpercek alatt döntenek fontos vagy ejtsék !
politikai koszfészek
2019-11-14 at 17:30
Inkább a tömeggyilkos Bush családdal kellene foglalkozni (9/11 és a “honvédő” USA háborúk).
yindzsang19
2019-11-14 at 16:32
ez(mert egy másik is volt) a maláj gép azért ‘esett’ le hogy a lusitania ügy óta tartó(nem is beszélve 911-ről)zusa terrormanipulációs politika jegyében és ürügyén
russzofób hisztériát lehessen kelteni és az euroidiótákkal meg lehessen szavaztatni
az oroszország elleni szankciókat-amelyek sokkal inkább ártanak európának mint az oroszoknak-a zusa nem épít falat-hanem alattvalóit,pufferzónáját ilyen(az európai városokat is érintő) terrormanipulációkkkal,megfélemlítéssel tartja a saját aklában
Mátyás
2019-11-14 at 16:21
Először is ott mindenkinek orosz fegyverei vannak, tehát ez önmagában nem bizonyíték semmire. Akkor sem, ha 100x leírják, hogy orosz fegyver, orosz fegyver, orosz fegyver. Persze értjük mi, hogy miért kell ezt így sulykolni, csak nagyon átlátszó. Másodszor egyáltalán nem bizonyított így 5 év után sem, hogy valóban kik lőtték le. De azért lenne egy kérdésem is. Tegyük fel, hogy a szakadárok lőtték le. Ha így volt valószínűleg tévedésből, mert érdekük nem fűződött hozzá. De akkor ki volt az aki szándékosan egy háborús övezet főlé irányított egy utasszállító gépet?
Egy kis részlet:
“A kérdés máig több mint a válasz. Idézzünk fel néhányat ezek közül. Miért nem bocsájtja például a nyomozás rendelkezésére az űrfelvételeket az Egyesült Államok? Az ukrán légiforgalmi irányítás miért változtatta meg a gép repülési útvonalát úgy, hogy az közelebb legyen a harci övezethez? S miért tűnt el ezután nyom nélkül az akkor ügyeletben lévő légi irányító? S egyáltalán, miért repültek gépek a harci övezet felett? Mit keresett az MH17-es közelében ukrán vadászgép, amelynek pilótája nem sokkal később öngyilkos lett? Így akarták megtéveszteni a szeparatistákat, vagy az egész csak véletlen? Miért hagyja a vizsgálat teljesen figyelmen kívül, hogy az ukrán félnek is volt Buk rakétája? De az is feltűnő, hogy míg a szakadárok a katasztrófa után azonnal három napos tűzszünetet hirdettek, az ukrán erők lőtték a roncsokkal teleszórt területet. Közben a nemzetbiztonsági hivatal munkatársai a civilek közé vegyülve hozzáfértek a roncsokhoz. Kijev idegesen reagált arra is, hogy a szakadárok átadták a maláj hatóságoknak a megtalált fekete dobozokat. “
Arkon
2019-11-14 at 16:46
Ezek még ma is nagyon jogos kérdések.
Ki irányította a légi irányítást ?? 100 km-es eltérés északi irányba, nem mindennapi eltérés akkor is indokolatlan ha tornádó lenne a Fekete tenger felett.
Suski
2019-11-14 at 22:07
Kicsit pontosítanék. Nem egy repülőjáratot irányítottak arra, ha nem sokat, ez utólag derült ki a vizsgálatok során.