Az utasokat szállító vonatok is birtokba vették ma reggeltől Budapest új vasúti hídját. A célunk épp az, hogy Kőbánya-Kispesttől Kelenföldön át Székesfehérvárra tartó vonatokból több legyen, sűrűbben, csúcsidőben hét-nyolc percenként járjanak a Budapestet átszelő elővárosi vonatok (a mai félóránkénti közlekedés helyett) a keleti és a nyugati agglomeráció között, összekapcsolva Budapest elővárosait, külső és belső kerületeit – olvasható Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésében.
A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója arról is beszámolt, hogy épül a harmadik vágány a hídon, és a harmadik, néhol negyedik vágány végig a Déli Körvasúton, azért, hogy a vonatok több helyen tudjanak megállni és kapcsolódni Budapest közlekedési rendszeréhez.
Ezért épül három új megálló Budapesten a körvasúton, a híd két oldalán Budán és Pesten, illetve az Üllői út keresztezésénél. Az új megállókkal a vonatok kapcsolódnak majd az 1-es és 2-es villamosokhoz, a rakparton meghosszabbított Budai Fonódó villamoshálózathoz, a belváros felé meghosszabbítandó H6-os ráckevei és H7-es csepeli hévhez, valamint az M3-as metróhoz is
– részletezte a fejlesztést, amelyről több fotót is feltöltött a közösségi oldalára.
Forrás: Facebook; Fotó: Nyitrai Dávid/BFK
Mandala
2021-04-26 at 23:43
az lehet. csak azért ne csodálkozzunk, ha Fehérváron a masszívan jobbos körzet is ‘elmegy’ a köv választáson csak úgy csörög.
A vonatok lehet, hogy 10 percenként mennek csak éppen a helyi járatú autóbuszok indulnak óránként.
A vasútállomás a városnak a nagyobb részéről csak 20-30 perces úttal helyi járattal érhető el a ‘séta’ az autóbuszmegállóba 5-10 perc.
Különösen a budapesti ingázók fogják imádni akik eddig 10-15 perc alatt gyalog is elértek egy Budapestre induló autóbusz helyközi megállót ami ráadásul Budapesten belül is ‘házhoz’ vitte a delikvenst pl a lágymányosi campus előtt állt meg.
Természetesen a javított vonatközlekedés a helyközi autóbusz közlekedés teljes szanálásával jár együtt.
Ennek másik következménye, hogy ugyanez a másik nagy egyetemi város Veszprém esetén is fennáll.
Székesfehérvárról ugyanis az autóbuszok jelentős része Bp irányából Veszprém fele ment. Szintén könnyebben – a forgalmas városközpontba való külön beutazás nélkül a város keleti részén levő megállóban közvetlen a helyközi autóbuszra szállva egyenesen Veszprémbe vitt, ezzel nem kevés időt spórolva az ingázó pl diákoknak.
És akkor a költségekkel most ne is foglalkozzunk. Egy helyközi bérlet helyett Bp fele mindjárt egy budapesti és egy székesfehérvári helyi is “vásárolható” ügyes!.
Persze felmerülhet miért nem sűríti a fehérvári városháza az autóbuszokat? Talán azért mert a város útjai a környékről Fehérvárra ingázók miatt, legalább annyira túlterheltek mint a budapesti bevezető utak. A reggeli és délutáni csúcsforgalomban araszoló autósorokkal. Különösen kínos akkor, ha valaki a városközpont vonalán kell kelet-nyugat (vagy fordítva) irányból átmenni.
Külön cuki amikor valaki egy esti vonattal ér haza pl 11 órára ami simán előfordulhat. Ilyenkor marad a szép hosszú sok kilométeres gyalogtúra mert a helyközi közelekedés ezekben a vidéki nagyvárosokban nem létezik (nem csak Fehérváron nem). Nincs olyan, hogy éjszakai járat. Marad a taxi vagy a lábbusz.
Alapvetően igaz, ha valaki a város keleti részén él (a jobbos körzetben) és ingázik és megteheti baromira nem fog napi 45 percet meg franctudja mennyi pénzt elkölteni a plusz bérletekre, hanem fogja magát és az autóval egyenesen Budapestnek veszi az irányt végül is tök mindegy hogy Bpn áll a dugóban vagy Fehérváron.
A cikkben megadott lokációk kapcsán, nem tudom elhessegetni magamtól a gondolatot, hogy a kőbányai német autóipari és a ferencvárosi irodagettó IT cégeinek a lobbija működött talán kevés a mérnök? Naja érthető Fehérvárról Budapestre ingázni időben annyi mint a 90km-re levő Győrbe járni, Veszprém meg kifejezetten baráti távolság. Fehérváron _sajnos_ kevés a valódi High-tech cég (inkább kisvállalatok vagy gyártás) de a másik két város szerencsére jön fel mint a talajvíz.
Úgyhogy gratulálok a döntéshozóknak ezt összehozták erre mondják adtak a sz@@&nak egy pofont. Nem is tudom miért van az az érzésem, hogy az a Fidesz kormány ami a múltban tényleg érzékeny volt az emberek problémáira (ezt őszintén mondom tök mindegy ki mit hazudik) egyre hülyébb lesz. Egyre inkább hasonlítanak azokra akikkel példálóznak, a buborékjukban nyáladzó a valóságról teljesen eltávolodott szefós brüsszelita bürokratákra.
Jó lenne végre bevésni, ha ez ellenzéknek egy hajszállal több agya – értsd, nem egy Gyurcsány nevű alkoholista lenne az ellenzék vezére és nem egy neoprimitív borsodi bugris IQ40 Jákob a legnépszerűbb politikus, akkor a Fidesznek már nem, 2/3 hanem 1/3-a sem lenne gyak. a 18-as választást is elvesztették volna.
A 22-es választás, megnyeri, ha el tudja az embereit vinni. De nem fogja tudni – mert már a 19-es választásokon is inkább savazni mint szavazni mentek.
Gyurcsánnyal meg tudjuk mi jön. Migránsok, késelések, nulla közbiztonság buzilobbi a k.. anyuk eladása és mindennek az ellopása, hazudozás és államcsőd.
TS
2021-04-26 at 16:06
Talán sokan fel sem fogják, ez milyen fontos projekt.
Karoly
2021-04-26 at 15:00
Igen, igen egy feladat megint kipipalva
Szép munka.
Köszönjük.