A Fit for 55 nevű klímavédelmi csomagról is szavaztak a képviselők tegnap az Európai Parlament plenáris ülésén, amelynek célja, hogy csökkentsék az EU-n belül a károsanyag-kibocsátást, mégpedig ötvenöt százalékkal 2030-ig, ezzel a köztes célkitűzéssel haladva a klímasemlegesség felé. A képviselők ezzel elfogadták azt a javaslatot, hogy 2035-től már csak elektromos meghajtású autókat lehessen vásárolni az unión belül.
A plenáris ülésen szerdán a képviselők 339 igen szavazattal, 249 nem ellenében és huszonnégy tartózkodás mellett elfogadták az új személygépkocsik és kisteherautók szén-dioxid-kibocsátási normáinak felülvizsgálatára vonatkozó szabályjavaslatot. A 2030-ra kitűzött köztes kibocsátáscsökkentési célértékek a személygépkocsik esetében ötvenöt százalékban, a kisteherautók esetében pedig ötven százalékban lennének meghatározva. A javaslat előterjesztője, Jan Huitema, a holland Szabad Demokrata Néppárt képviselője azt mondta:
Örülök, hogy az Európai Parlament támogatta a 2030-ra vonatkozó célkitűzések ambiciózus felülvizsgálatát és a 2035-re vonatkozó száz százalékos célt, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy 2050-re elérjük a klímasemlegességet.
Forrás: Index; Fotó: MTVA/Bizományosi/Nagy Zoltán
Z
2022-06-10 at 08:02
Nem nagyon hiszek az e- mobilitásban, de azt tegyük hozzá, hogy dolgoznak egy akkumlátor cseréltetö szisztémán, ami úgy fog müködni, mint az üvegvisszaváltó és a benzinkút keveréke. Ott 5 perc alatt kicserélik a lemerült akut egy újra. Legalábbis erröl olvastam.
csakafidesz
2022-06-10 at 02:50
“az Európai Parlament támogatta a 2030-ra vonatkozó célkitűzések ambiciózus felülvizsgálatát és a 2035-re vonatkozó száz százalékos célt, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy 2050-re elérjük a klímasemlegességet.”
——————————————————————————————-
OKÉ, és attól tisztább lesz az egész Föld légköre, hogy néhány százaléka a világ autóparkjának villamos lesz? A hajók és a repülők továbbra is ontani fogják a füstöt, a gyárakról nem is szólva.
csakafidesz
2022-06-10 at 02:45
Sajnálatos, hogy megfelelő előkészítés nélkül hoznak döntést, mert nincsen meg a szükséges elektromos hálózat hozzá. Ha 20-30 kilométerenként lenne egy villanyautó töltő kút, nos akkor talán már el mernék indulni egy megfizethető elektromos kocsival. Egyébként ültem Nissan villanyautóban, tényleg jól gyorsul. Mondja a tulaj, hogy nem szabad mindig ennyire tornáztatni, mert nagyon gyorsan elviszi a töltést. Rákérdeztem, mutatott egy műszert, hogy mennyire fogy az áram.
Problémák:
1./ Gyorstöltéssel is egy óra, hogy feltöltsék, de a gyorstöltés nem tesz jót az akkuknak.
2./ Rendes töltéssel egész éjszaka tölteni kell, tehát ott lehet csak ilyen, kertes házban ahol a ház falán van egy töltő.
Vagyis, ha útközben lemerül, nos ha van (még nincs) a közelben töltő állomás egy órát ott kell álldogálni. A benzinautó öt perc alatt megtankolható.
xy
2022-06-09 at 16:35
Mint sok más baromság, ez is holland eredetű. Ezennel felszólítom az EU-parlamentet, tegye közzé a gépkocsikra vonatkozó határozatukat megalapozó hatástanulmányt, teljes részletességgel. Különösen azt a fejezetet, hogy mi történik az így felborított, fél világot átfogó alkatrész-beszállító, utángyártó, szerviz-, üzemanyagtöltő, üzemanyag-előállító, stb. hálózattal, a hálózat dolgozóival. Egyáltalán ésszerű-e az, hogy egy ilyen elfuserált, szakbarbár, elfajzott, öntelt, hatalommániás banda generációkra kiható döntéseket hozzon, amelyek következményei utólag már kijavíthatatlanok. Miért gondolják ezek a felfújt hólyagok, hogy örökké hatalmon maradnak ???