Március 15-én először a cegléd-szolnoki vonalon utazhatnak az utasok az emeletes motorvonattal, áprilisban pedig már a váci elővárosi forgalomban is találkozhatnak a KISS-szel. Az év végéig tizenkilenc, nagy kapacitású elektromos szerelvény érkezik az elővárosi vonalakra, 2022 végéig pedig mind a negyven KISS forgalomba áll – írta pénteki számában a Magyar Nemzet.
A lap birtokába került információk szerint változik a Stadler által gyártott tizenegy KISS-motorvonat szállítási ütemezése. A korábbi februári határidő helyett március 15-én utasforgalmi próbaüzemben indul el az első emeletes vonat. A próbaüzem kétlépcsős, először utasok nélkül kell a kocsiknak az előírt hibamentes futást teljesíteni, a típustesztek jelenleg is folyamatban vannak. A Stadler késői szállítása miatt márciusban, áprilisban és májusban havonta egy, júniusban további hét, végül augusztusban áll forgalomba a tizenegyedik motorvonat. Az első KISS motorvonat Budapest-Nyugati-Cegléd-Szolnok (100a), a második a Budapest-Nyugati-Vác-Szob (70 sz.) vasútvonalon fog közlekedni.
A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy az emeletes motorvonatokat gyártó Stadler alvállalkozóinál jelentkező munkaerőhiány jelentősen lassította a munkafolyamatokat. A gyártást az is nehezítette, hogy tavaly májusban Németországban az esőzések áradást okoztak, és a Stadler ajtóbeszállítójának kasseli gyára víz alá került.
A második ütemben készülő nyolc vonat az eredeti ütemezésnek megfelelően 2020 végéig, a szeptemberben megrendelt huszonegy vonat pedig 2022 végéig megérkezik.
A Stadler hatszáz ülőhelyet biztosító kétszintes motorvonatain korszerű utastájékoztató rendszer, tágas utastér, wifi, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók, valamint korszerű kamerarendszer lesz. Az emeletes motorvonatokon három hagyományos és egy mozgássérültek által is használható vécé lesz, a multifunkciós terek pedig négy kerekesszék, illetve tizenkét kerékpár vagy öt babakocsi szállítására alkalmasak.
Forrás: Magyar Nemzet/MTI; Fotó:MTI/Máthé Zoltán
Manteufel
2020-01-31 at 22:25
Ne felejtsük, hogy a Dunakeszi Járműjavítót, ahol a Kiss vonatok végszerelése folyna kormányunk el kivánja adni az oroszok részére. A Stadlernek emiatt új gyártóhelyet kell keresnie, mert nem kivánja gyártási tapasztalatait megosztani az oroszokkal. Ez is késést okoz. Azt viszont nem értem, hogy az egyiptomi vasutikocsi gyártásban való közreműködéshez miért kell elkótyavetyélni egy ilyen patinás gyárat.
hozzaszolo
2020-01-31 at 11:19
Semmilyen ködbért nem lehet követelni, még ha tél van, akkor sem. A köTbér az más.Persze egy libsi jogász még a ködbért is kiperelné egy libsi bíróságon.
Közbátorsági Bizottmány
2020-01-31 at 11:11
Így kell a KISS-t és a KISZ-t összemosni.
Gratulálok a beépített ügynököknek!
Kováts Emil
2020-01-31 at 10:01
Igaza van Martz Gábornak.
Az ilyen nezetközi szerződésekben bizony,
hogy a szerződő felek kibiztosítják magukat.
Pl. a szállító előre kéri a megrendelőtől az ár
1/3-át, a megrendelő pedig ködbért követel,
ha a leszállítási dátum nincs betertva.
Nehezíti a dolgot, hogy a vagonok bizonyos
részeit magyar vállalatok nem tudták szállítani.
Ilyen esetben bizony, ha tetszik, ha nem,
egyezkedni kell.
Benedek Károly
2020-01-31 at 08:29
Martz Gábor!
Te minősíthetetlenül és javíthatatlanul ostoba és aljas vagy.
Benedek Károly
2020-01-31 at 08:28
Bravó! Minél több ilyen hírt.
Van miből sorozatot közölni.
M5
2020-01-31 at 11:58
Végre, ide is eljutottunk! Emlékszem, hogy az NDK-ban, tehát a szocialista Németországban már 1971-ben is rendszeresen közlekedtek emeletes vasúti kocsik, magam is többször utaztam rajtuk.