Lehet, hogy az RTL német vezetősége a vallomásokban felbukkant, titokzatos 7. emelet miatt jött nemrégiben újra magánrepülőgéppel Magyarországra? Gyorsan le kellett bontatni a helyszínt? Vagy csak intézkedni kellett, mert a belső szabályozás szerint másik emeleten kellett volna lennie annak, ami ott volt? Valószínűleg ez sem fog már soha kiderülni, de akárhogy is van, az feltűnő, hogy a szórakoztatóipar, sőt úgy általában a modern művészet mennyire össze van nőve a devianciákkal és a szexuális aberrációkkal. Joggal érezzük úgy, hogy Ábrahám Robi szélmalomharcot vív, felfordít egy követ, ott bújik alatta három pedofil művész, de szétszaladnak más kövek alá, és a bűntársaik, mentegetőik egyből a védelmükre kelnek médiaszerte. Hatalmasnak tűnik ez a hálózat – a méretét és a befolyását tekintve is –, hatóköre az intézetis gyerekek megvásárlásától a rendőrség leállításáig terjedhet. És akkor még nem láttuk az ügyek bírósági szakaszát! Mi lehetne tehát a megoldás? Fejétől bűzlik a hal, a fej pedig maga a modern művészet.
Ma már bármire ráfogják, hogy művészet, így az egész szórakoztatóipar meg annak a gumifejű, vigyorgó celebjei is mind a művészet oltalmában végzik a hervasztó tevékenységüket. A művészet és a szórakoztatás nevében olyan lejtmenetbe állították a magyar kultúrát (sőt az egész nyugati világét), hogy azon még a ’70–’80-as évek máig aktív kommunista művészpropagandistái is kiakadnának, ha nem kapnák meg a zsoldjukat ettől a kultúrdiktatúrától is. Ehhez a több évtizedes, tudatosan megkomponált lejtmenethez adódik most hozzá a kimeríthetetlennek tűnő pedofilügy.
Ha igazat beszélnek a vallomásaikban a sértettek, akkor a kereskedelmi televíziózás és úgy általában a modern művészetek világa elválaszthatatlan a homoszexuális szubkultúrától, sőt a homoszexualizmustól, utóbbiakat pedig a kiderülő ügyek miatt egyre nehezebb különválasztani a gyerekek kitervelt és szándékos megrontásától.
Emlékezhetünk még, micsoda műfelháborodást kerekített a progresszív baloldal a pedofiltörvény elfogadásakor, homofóbiát kiáltva, sőt a nemzetközi térben is azzal vádolva Magyarországot. Azóta kiderült, hogy nem is műfelháborodás volt az, hiszen a pedofília és a homoszexualizmus összemosódása miatt valóban erősen találva érezhették magukat. Csak ezt az összemosást nem a magyar kormány vagy a magyar országgyűlés csinálta, hanem azok, akik így élnek. Amikor pedig a vallomásokban ugyancsak érintett, híres zeneművész még azzal is eldicsekszik, hogy bizonyos kamaszfiúk miatta, vagyis az általa véghezvitt megrontás miatt lettek homoszexuálisok, akkor az évtizedek óta hazudott „born this way” propaganda is végleg megbukik. Komoly beismerések ezek azután, hogy a tudomány is igazolta: a homoszexualitás döntően nem veleszületett, hanem a körülmények (pl. megrontás) által kialakított jelenség.
Eddig is a relativizálás útján próbálták rávenni a nyilvánosságot a nagy-nagy többség beállítottságától és ízlésétől távol álló homoszexualitás elfogadására, a heteroszexualitás mellé emelésére, támogatására, ünneplésére. Most, amikor már konkrét bizonyítékok szólnak ellenük, és világosan látható, hogy a queer-mozgalom alapvető célja a veleszületetten heteroszexuális emberek berántása valamelyik betűbe az LGBTQ+ szómágiában, továbbra is csak a relativizálás eszközéhez nyúlnak majd, hiszen ez az ő terepük.
A relativizálás, amikor bármi áthazudható bármivé, semmi sem egyértelmű, semmi sem szép vagy csúnya, semmi sem helyes vagy helytelen, semmi sem igazságos vagy igazságtalan. Ennek a relativizmusnak az elhatalmasodását köszönhetjük a homoszexualizmussal összefonódott modern művészetnek.
A művészet elfajzása
Adja tehát magát a kétségtelenül drasztikus, ám észszerű megoldás: meg kell szüntetni a modern művészetet. Túlságosan elfajzott, így meg kell húzni a vonalat, hogy eddig, elég volt. A művészet már csak ilyen. Eredetileg mindig az ég felé tekintget, keresi a természetfelettit, az istenit próbálja megérinteni, megérteni, megfogalmazni, és azt akarja elhinteni a világban. Aztán ahogy sokasodnak a sikerei, egyre több szép, helyes és igazságos alkotást hoz létre, elkezd beleszerelmesedni önmagába. Erőt vesz rajta az hiú gőg, de eleinte, elég hosszú időn át még ez az erkölcsi hanyatlás is létrehoz ugyanolyan, vagy akár még kiválóbb művészi értékű alkotásokat. A talapzat megbillenése után azonban csak idő kérdése a látványos bedőlés.
Önmaga végtelen ünneplése bármit képes elpusztítani, így a művészet számára is törvényszerűen elhozza a kifáradást, a nihilt és az unalmassá válást.
A modern művészet tulajdonképpen már kimúlt, csak még bevilágítják neonfényekkel a hulláját, és próbálnak nagy bulikat csapni körülötte, hogy élőnek tűnjön. Úgy cipelik körbe, mint Bernie-t a Hóbortos hétvégében. És ez a modern művészet, amely nem állít már semmit, csak ürít és relativizál, a fent taglalt módon, ráadásul igazi melegágya lett a tudatos társadalomrombolásnak. Mi szükségünk van rá tehát?
Azt is kérdezzük meg, hogy mit vesztenénk!
Alacsonyan lógó gyümölcs lenne megint a falra ragasztott banánt kiröhögni, noha nyilvánvalóan az is ide tartozik. De nem kéne hallgatnunk például ezt a felmérhetetlen mennyiségű, hitvány zenét, amivel elárasztják a mindennapjainkat. Nem kell Liszt Ferencig vagy Vivaldiig visszamenni, csak nézzük meg, hogy mit jelentett a popzene a ’70-es években, mit jelentett még a ’80-as években is, aztán mit jelent a XXI. században! Mára a mesterséges intelligencia is különb zenét rak össze pár perc alatt, mint a zenei menedzserek, mert még elég fogódzót talál hozzá a korábbi idők emberek alkotta terméséből.
Aztán elvesztenénk ezt az iszonyú mennyiségű ötlettelen és sztori nélküli filmszennyet, amelyben képi és hangeffektekkel akarják pótolni a filmművészeti képesség és a mondanivaló teljes hiányát.
Két órán át nézed a villogást, megsüketülve, epilepsziás rohammal jössz ki a moziból, és úgy leterhelték az érzékszerveidet, hogy azt hiszed, ez valami volt, pedig a gondolataidhoz hozzá se nyúltak egész végig. Amelyik filmben pedig van gondolat és történet, az mind végtelenül lehangoló, mert az emberi gonoszságról, lealjasodásról, erőszakos beteg elmékről szól, amivel megintcsak a saját világába kanyarodik vissza a művészet. Iszonyúan rossz, rímtelen és ütemtelen modern versek sem jönnének szembe egy-egy óvatlan pillanatunkban. Ezek ugyanazt az instant filozófiai mélykedést szokták képviselni, amit a képzőművészet is teljesen magáévá tett. Ronda szobrok és egyszínűre mázolt festmények árulkodnak arról, hogy a kortárs művészek már nem tudnak szobrászkodni és festeni – és ez még az elviselhetőbb változat.
Eleve nonfiguratív szobrok, fehéren hagyott vásznak, falra ragasztott banánok és elmebeteg performanszok tanúskodnak ugyanis arról, hogy a tehetségtelen pojácák óriási filozófiai mélységeket próbálnak odahazudni a tehetségtelenségük megnyilvánulásai köré.
Kockák és hasábok közt kell élnünk
Végül essen szó a mind közül a legkikerülhetetlenebb művészeti ágról, az építészetről! Az építészet eredeti célja, hogy az adott funkciójú épületek létrehozásával párhuzamosan kellemes környezetet teremtsen körénk, szép utcákat, szép városokat, amelyeken jó legeltetni a szemünket. A kommunizmusban aztán körülraktak minket az undorító panelrengeteggel, és emberek millióit költöztették be ezekbe az emeletes nyúlketrecekbe. A kommunizmusról azonban már mindenki tudja, hogy embertelen rendszer volt, ráadásul a panelekbe beköltöztetett emberek legalább az összkomforttal megismerkedhettek az esztétikai mínuszért cserébe.
De mivel lehet magyarázni a rendszerváltoztatás óta felépült steril betonkockák és betonhasábok, ízléstelen üvegdobozok és hasonlók megépülését?
Az emberek gyűlölik ezt a rengeteg ocsmány förmedvényt, amiket rendre beleépítenek az életterünkbe, nem ritkán régebbi, szebb épületeket lebontva a kedvükért. Rosszul vagyunk, ha rájuk nézünk, elkedvetlenítenek, lehangolnak. Semmi olyat nem építünk, aminek a látványától jól éreznénk magunkat, és amit lelkesen fényképeznének majd a japán turisták pár száz év múlva. Ma is csak azt érdemes lefényképezni, ami 200–300–500 évvel ezelőtt épült. Az építészetet is teljesen megszálló posztmodern esztéták pedig elmagyarázzák, hogy ez a jó, mert ez a modern, ezt kell szeretni, és igazából a mi hibánk, hogy nem tudjuk értékelni, mert nem értünk hozzá.
Hát, elmentek ti a francba! Szűnjön meg a modern esztétika is, mi szép épületek közt akarunk élni! Normális világot akarunk, úgyhogy szűnjön meg a modern művészet, és pláne az intézményei, mert szinte kizárólag salakot termelnek! Walter Benjamin nagy-nagy örömére, itt maradnak velünk tetszőlegesen sokszorosítva az eddigi művészetünk értékes darabjai, a hitványakat nyugodtan dobjuk ki a szemétbe, és kezdjük újra! Kezdjen el kinőni a semmiből az, ami a posztmodern esztétikai manipuláció nélkül fakad a tehetséges emberekből! Aztán a pár száz évvel később esedékes elfajzásig hátha jó lesz. A mostaninál visszataszítóbb nem lehet.
SzaboRoza
2024-12-11 at 15:17
A Szervita tér talán csak a török dúlásának idején volt – úgy ahogy – egységes. Azóta sosem. A cikk beillesztett képén két barokk épület látszik, az Invalidusok háza (ma főpolgármesteri hivatal) és a Szent Anna templom. De áll a téren klasszicista lakóház, eklektikus és neobarokk épület, a bécsi és a magyar szecesszió egy-egy remeke, megbújik a modern hazai építészet előfutára, egy finom Lajta Béla ház is. Az egyik ház vízszintesen tagolt, a másik függőlegesen, az egyik tökéletesen tömör, a másiknak az alsó két szintje teljes üveg. Amikor azok a házak épültek szinte biztos volt olyan valaki, aki prüszkölt, mert újítottak, nem a korábban megszokottat szerint építkeztek. Nem bírta befogadni, sőt csúnyának találta. Pont, mint most, nincs semmi különbség. Ezt miért felejtjük el?
A cikk fotóján autók is látszódnak. Maiak, áramvonalasak. Nem lovak, nem lovaskocsik. Azok miért nem zavarják a látványt? Egyáltalán miért használunk mobiltelefont? Miért nem elég nekünk a galambposta vagy a füstjel? De, ha visszalépünk, a barokk kor belebarmolta oltárait a gótikus templomok szentélyébe, azokat miért viseljük el?
Talpra magyar!
2024-12-11 at 15:15
desszantos2024-12-11 at 14:54 Abba gondoljál bele hogyha a Gyurcsányék M. Péterék hatalomra kerülnének na akkor a te fejedre is szarnának rengeteg 100ezer parazita élősködő muszlim és egyéb migránst.
A kotonos úr
2024-12-11 at 15:03
Ami ma klasszikus, egykor modern volt. A mai modern értékes részéből klasszikus lesz egykor. Nem kell hergelni, az idő majd kirostálja a silányt.
desszantos
2024-12-11 at 14:54
Kisköcsög inkább azzal foglalkozzál, hogy a főnököd rejtett erőforrásai miatt a temetők már úgy néznek ki, mint a céllövölde a búcsúban. Az az ízlésrombolás. Eddig még csak a periférián terjeszkedtek, de már bepofátlankodnak a polgári parcellákba is. A minap hangosítással nyomták a mulatós zenét temetésnek álcázva, mint a négerek. Ez miatt nyisd ki a pofád fattyú!
dr. Kolompár G.
2024-12-11 at 14:40
Bán László 2024-12-11 at 13:39
” Ha valakinek nem tetszik egy mű, ne nézze, ne hallgassa, ne tapogassa! ”
Egyetértek. De nézem, és hallgatom, mert a pofámba nyomják. A “fogyasztó” véleményézési jogát pedig senki ne akarja annuláni, mive közpénzből mi fizetjük az olyan sznobok és más elmebetegek szórakozását, akik Vésey-t itt ekézik.
A jelen oldalon felsorolt “képzőművészeti” irányzatok “szakértői” mindössze agyament sznobok, mivel egy fogyatékos hároméves gyerek stílusában és készségével előállított remekműhöz való hozzáértéssel legfeljebb egy képzett pszichiáter rendelkezik. A buzi is meg tudja tudományosan magyarázni, hogy mitől hasznosabb, mint a normális, hát ezügyben is lehet próbálkozni.
Végső Anna
2024-12-11 at 14:34
A cikk olyan, hogy ahhoz hozzátenni semmit sem szükséges. Csak az a kérdés, hogy azoknak akiket ez leginkább érint, van-e még “fülük a hallásra”?
bl
2024-12-11 at 14:33
A Bidenfiú saját szarból mázolt festménnyel akart kifizetni bérleti díj tartozást. És ez csak most derült ki, mert akinek fizetni akart a kegyelem láttán megszólalt. Ilyenek ezek mind, felemelsz egy követ és szétszaladnak a többi kő alá ahonnan “hangosan huhognak” rád.
Fekete Bálint
2024-12-11 at 14:25
Ez a faszi teljesen meghülyült. A művészek mindig ilyenek voltak. Goethe megmondta: Nincsen nagyság dili nélkül.
Talpra magyar!
2024-12-11 at 14:18
Bán László2024-12-11 at 13:39 Viszont az elektromos gitárt …. felhasználó zenekultúrával kapcsolatban nincsen igazad mert az elektromos zene az az ötvenes években inkább csak az USA-ban terjedt el az ottani zeneművészek által és USA-ból került át Európába is. És ez erősen a II. világháború utáni dő.
Talpra magyar!
2024-12-11 at 14:09
Bán László2024-12-11 at 13:39 Szerintem a tizenkilencedik és a huszadik század fordulóján a csirái jelentek mag a modern művészetnek nevezett irányzatoknak. Szerintem valahol a kettő között van az arany középút. – Például az építészetben hazánkban a panel ingatlanok építését ipari méretekben a kádári korszakban kezdték alkalmazni – sőt ipari méretekben.
Trapp Pista
2024-12-11 at 13:56
Bán László
2024-12-11 at 13:39
“Ha valakinek nem tetszik egy mű, ne nézze, ne hallgassa, ne tapogassa!”
Ez első hallásra jogos.
A probléma ott kezdődik, ha a képünkbe tolják, ki kell kerülnünk, stb ÉS 99%-nak borsózik a háta tőle.
K
2024-12-11 at 13:52
–A modern művészetnek nevezett förtelem a pusztulást hozó aberrált nemnormális liberalizmust támogatja.
A modern művészet olyan átok, mint a nemnormális aberrált liberalizmus , egymást támogatják.
Talpra magyar!
2024-12-11 at 13:52
Nahát2024-12-11 at 11:4 ,, … Az a festmény, amit bárki meg tud festeni, nem művészet. Az az épület, amit az AutoCAD
nevű épülettervező programmal meg lehet tervezni, épületnek épület, össze sem omlik, de, hogy nem művészet, az biztos. Nem művészet az a koncert vagy színházi előadás sem, ami után az ember csalódottan, kiábrándultan, esetleg öklendezve megy haza. …” – Ezzel az általad közzétett hozzászólásod részletével – is – egyetértek. Lényegében azt megírtad ezzel a hozzászólásoddal amit én terveztem megírni. – Csak annyit tennék közzé ehhez a témához hogy a milliárdos Rothschildék Rockefellerék Sorosék …. szándékosan keltenek csinálnak háborúkat amelyekkel szándékosan ókori középkori pótolhatatlan romvárosokat régészeti ásatásokat tesznek tönkre pusztítanak el milliárdjaikat politikai befolyásolásokra felhasználásuk által.
Bán László
2024-12-11 at 13:39
Vésey Kovács László annyira mérhetetlenül tájékozatlan, hogy még azt sem tudja, hogy a modernizmus a 19. század végén és a 20. század elején volt irányadó a művészetben, nem most, a 21. század elején. És egy gyűjtőnév, ami rengeteg irányzatot tartalmazott: absztrakt expresszionizmus, avantgárd, dadaizmus, expresszionizmus, fauvizmus, futurizmus, konstruktivizmus, kubizmus, posztimpresszionizmus, primitivizmus, szecesszió, szimbolizmus, szürrealizmus stb. Azóta eltelt 100 év, és már jócskán túl vagyunk a brutalizmuson, az op-arton, a koncept arton, a fluxuson, a hard edgen, a mail arton, a xerox arton, a body arton, a neo-konceptualizmuson, a neo-expressztionizmuson, a neodadán, a pszichedelikus művészeten, a performansz arton, a videóművészeten, a posztmodernen, a poszt-posztmodernen, a transzavantgárdon, az installáción, a land arton, a fotórealizmuson, a hiperrealizmuson, a digitális médiaművészeten, az excesszivizmuson, az altmodernen, a metamodernen, az internet művészeten, a posztinterneten, a robotművészeten és az AI generált művészeten is… A művészetet sem betiltani, sem megállítani nem lehet, örökké változik, fejlődik, alakul. Ha valakinek nem tetszik egy mű, ne nézze, ne hallgassa, ne tapogassa! És lehetőleg ne is írjon róla hülyeségeket, ha csak nem akarja leégetni magát az ostobaságával!
K
2024-12-11 at 13:25
–Aki a művészethez nem ért, az ne szóljon hozzá, különösen ne a gyagya liberálisok.
Még az igazi művészek sem tudnak gyorsan (expess) művészi alkotást létrehozni, és csak az alkotásoknak igen kis százaléka legfeljebb 1% vagy egy ‰ ami művészi alkotásnak tekinthető.
–Valójában a gyors ( express ) művészet a liberális lustaság és trehányság szentesítése, ez az expresszionizmus.
–A szűrreális = valóság feletti sem valóság feletti, hanem inkább TÖBBSÉGÉBEN ALATTI 99%.
–A kb 100 éve létező modern mai művészet az expresszionizmus, a szűrrealizmus , stb a nemnormális aberrált liberalizmus nemnormalitásának a kifejezője , de a lakásomba nem tenném be.
*****
–Volt olyan hogy egy “modern képtől” ami a falon lógott egy csecsemő sírva fakadt.
Ami rossz érzést kelt, az nem művészet , ezt a gyagya liberális jobb ha egyszer s mindenkorra tudomásul veszi.
kifinomult
2024-12-11 at 12:34
Katalin39
2024-12-11 at 11:38
Egyáltalán nincs igazad!
1. A műalkotások és főleg az épületek itt vannak velünk, nekünk csinálják őket, tehát közünk van hozzájuk. Ha csapnivalóak vagy sértőek, ha rossz kedvet és dühöt okoznak, akkor minimum fölöslegesek, de inkább ártalmasak. A kvantumfizikai munkákra ez nem mondható el, azok nem sértenek senkit, tehát a hasonlat rossz.
2. A józan ész alapján belátható, hogy egy fehér vászonra festett fekete pötty nem művészet, akármilyen üzenetet pingál alá az elkövető. Nem művészet a háznak nevezett óriási betonkocka sem. Ezek a dolgok senkiből nem váltanak ki katarzist, még a “művész” híveiből sem. BÁRKINEK joga van ítéletet mondani az ilyen munkák felett.
3. Mindenki tudja, hogy a modern művészetre rátelepedett a liberális politika, és hogy amit művészetnek neveznek, nagyon sokszor csak a többség bosszantásáról vagy megalázásáról szól. A súlyosan közösségellenes, például a kereszténységből vagy más csoportokból gúnyt űző “művészetet” szankcionálni kell, komoly pénzbüntetéssel, súlyos esetben börtönnel. Az értéktelen szemetet viszont elég csak nem támogatni. Tartsák el őket a kritikusaik.
SzaboRoza
2024-12-11 at 12:28
Nagyot nőtt a szememben Vésey Kovács László, ahogy a haza vízgazdálkodás kérdését felkarolta és józan, abszolút előre mutató cikkeket írt.
A fenti betűhalmazával viszont igen sokat rombolt. Kár volt!
Csatlakozom Krémerhez (2024-12-11 at 10:55)
‘Aki nem ért a művészethez és esztétikai érzéke sincs, ne írjon a témáról.’
Felszólítása a megszüntetésről szimpla ostobaság.
dr. Kolompár G.
2024-12-11 at 11:54
Bocsánat a szerzőtől: Vésey
dr. Kolompár G.
2024-12-11 at 11:50
Katalin39 2024-12-11 at 11:38
Feltételezem nem szimpla ízlésbeli különbözőség, hanem személyi érintetség okán született a felháborodása. Persze nem gyűjtőként, hanem “gyártóként érintett?
Vagy csak azt a kivételezett kört kívánja védeni, akiket a munkakerülésben és a beteg pszichéjük “kibontakozásában” is az adófizetőknek kell támogatniai?
Vécsey valóban hibázott, amikor a megszüntetést említett. Nem kell semmit megszüntetni. Azonban nem kell közpénzből támogatni. Mindenki jogosult önerőből hülyének lenni. Ha azonban egy jól behatárolható kört érint a kritika, akkor szíveskedjenek egymást támogatni, és ne közpénzért koldulni.
Nahát
2024-12-11 at 11:45
Köszönöm Vésey Kovács László cikkét, mindenben egyetértek vele. Véleményem szerint a modern művészet leple alá a tehetségtelen, másokon élősködni akaró pénzsóvár emberek gyűltek, akik egy nagy hálózatba tömörülve dicsérik egymás műveit, és próbálják legitimizálni a nem létező művészetüket. Álművészek, sarlatánok, csalók és ripacsok, állami pénzen eltartott és kitüntetett szélhámosok, visszaosztásból élő ügyeskedők, a szépet, a tehetséget tönkretevő haszonlesők. A lélélekmérgező, úgy nevezett modern művészetet bizony el kell törölni, sőt már sokkal korábban be kellett volna tiltani. Aki nem tud igazat és szépet alkotni, az ne terhelje se a társadalom lelkét, se a pénztárcáját a maga értéktelen, hamis termékeivel. Az a festmény, amit bárki meg tud festeni, nem művészet. Az az épület, amit az AutoCAD
nevű épülettervező programmal meg lehet tervezni, épületnek épület, össze sem omlik, de, hogy nem művészet, az biztos. Nem művészet az a koncert vagy színházi előadás sem, ami után az ember csalódottan, kiábrándultan, esetleg öklendezve megy haza.
Én már csak azt szeretném tudni, hogy a magyar rendőrség Lakatos Márk laptopja helyett miért Ábrahám Róbert eszközeit foglalta le. Miért nem voltak kíváncsiak az RTL Klub székházának 7. emeletére, és miért érkezett lóhalálában az RTL német vezetősége a székházba. Gondolom, azt a bizonyos 7. emeletet azóta kiürítették, esetlegesen meglévő szexeszközöket és kamerákat eltávolították, fertőtlenítették, netán még sóval be is hintették. A magyar rendőrségnek a kiszállás során (úgy három-öt év múlva) már nem lesz más dolga, mint megállapítani, hogy nincs itt semmi látnivaló, lehet oszolni.
Katalin39
2024-12-11 at 11:38
Egyetértek Füleppel. Honnan veszi magának a bátorságot egy szennyportál ostoba firkásza, hogy olyan dologról formáljon ítéletet, amiről semmit sem tud, amivel kapcsolatban semmilyen végzettsége nincs? Mi lesz a következő? Egy vécésnéni szerint a kvantumfizika felesleges, mert nem lehet vele felmosni a húgyfoltokat? Egy balettművész szerint tiltsák be a filozófiát, mert túl sok a filozófiai szövegekben az idegen szó és a többszörösen összetett mondat? Nehogy már dilettáns idióták mondják meg, hogy minek van relevanciája és minek nincs!
dr. Kolompár G.
2024-12-11 at 11:32
Fülep Lajos 2024-12-11 at 11:21
Meg kell védenem az írás szerzőjét. A szar ugyanis nem a szerzője etnikumától függően szar, hanem önmagától. Ugyanígy az igazság sem a kimondója személyétől függ. Nem olvasok náci irodalmat, de ha tényleg ők használták először a bírált kifejezést, akkor ezt meg kell bocsátanom nekik. Nem tagadhatjuk meg, hogy az ég kék, a fű pedig zöld, ha ezt a nácik is állították. Annak pedig kifejezetten örülök, hogy a segítségemre sietett és igazolta, az elmebeteg képzőművészeti irányzetok művelőinek etnikai hovatartozását.
Fülep Lajos
2024-12-11 at 11:21
Ez a “cikk” Vésey Kovács László tudatlanságáról szól, nem a kortárs művészetről.
Csak egy példa: az “elfajzott művészet” (Entartete Kunst) egy nácik által használt kifejezés, amit a 20. század első felének, részben zsidó származású expresszionista, konstruktivista, szürrealista és avantgárd képzőművészeire használtak (pl. George Grosz, Emil Nolde, Ernst Barlach, Paul Klee, Vasilij Kandinszkij, Karl Schmidt-Rottluff, Otto Dix, Paul Klee, Franz Marc, Max Pechstein, Lyonel Feininger, Marc Chagall, Oskar Kokoschka, Lovis Corinth, Ernst Ludwig Kirchner). Kultúrember nem vesz a szájára a kifejezést.
Bandi
2024-12-11 at 11:19
Egy idióta ötlet idióta tárgyiasulásának megvásárlása több, mint jelentékeny összegért lehet akár pénzmosás is?
A brit tudósok mellett nyilván vannak “brit” művészek is, meg vevők a freudi vizsgálatok alanyainak jellemzőivel bírva, de immáron kiterjedve a teljes felső középosztályra, a korábbi társadalmi korlátoktól függetlenül.
dr. Kolompár G.
2024-12-11 at 11:07
A jelenlegi állapotot az hozta létre, hogy a nagybetűs “művészet” kifizetőhely lett. E beteg pszichéjű szociológusaink pedig kijelentették, hogy az “önmegvalósítás” határait egy demokráciában nem lehet meghatározni. Meg kellnézni, hogy Herenden porcelángyárban órabérért kik állítanak elő csodálatos termékeket, és nézzük meg hogy pl. a “kortárs képzőművészet” területén az állami pénzből támogatott az önmegvalósító hányadékokat kik teremtik. Na, ezt a helyzetet nevezi Orbán zsidó reneszánsznak.
Uncle Ment
2024-12-11 at 10:55
Szerintem ez most átgondolatlan,
nem kissé dilettáns, vagdalkozó-kirekesztő(?)
írás lett, még ha értem is a “véleményt”.
Krémer
2024-12-11 at 10:55
Aki nem ért a művszethez és esztétikai érzéke sincs, ne írjon a témáról.
Basszerovics
2024-12-11 at 10:47
Állami irányítással verik szét a műemlékeket, és bontják le a műemlékvédelmi rendszert.
És mintha szándékosan a legrégebbi, vagy az ’56-ban szerepet játszó épületek lerombolására hajtanának.
Csak a legismertebb példák: Közvágóhíd, Földművelésügyi Minisztérium, Radetzky laktanya, Kilián laktanya (utóbbit egyelőre megfúrta a sokat szidott állami bürokrácia, köszönet nekik).
Ezt már nem lehet tagadni, és ahhoz, hogy ez egy egész ország számára nyilvánvalóvá váljon, egy szélsőbalos médiabohócra volt szükség, aki volt olyan szíves megszólaltatni a szakmából egy whistle blowert.
Srác vidékről
2024-12-11 at 10:46
“meg kell szüntetni a modern művészetet” ááá, nem is vagytok kommunisták 😅😅😅
Géza
2024-12-11 at 10:40
Normalitás
Teljesen hülye vagy. Nem csoda, hogy már a nickeddel is hazudsz. Büdös görény libsi fasz.
Géza
K
2024-12-11 at 10:38
–Az aki az aberrált nemnormális liberálisokat akarja visszahozni, az ugyanolyan aberrált nemnormális mint a liberális.
A 2010 előtti “liberális garázdálkodást” nem olyan egyszerű helyrehozni–10-20 év kevés ahhoz– tekintettel arra hogy a környező világban is a nemnormális aberrált liberalizmus tombol.
csontváz
2024-12-11 at 10:25
“De mivel lehet magyarázni a rendszerváltoztatás óta felépült steril betonkockák és betonhasábok, ízléstelen üvegdobozok és hasonlók megépülését?”
Politikai jóváhagyással! Mi mással?
K
2024-12-11 at 10:25
Idézet a fenti cikkből…:
“A művészet és a szórakoztatás nevében olyan lejtmenetbe állították a magyar kultúrát (sőt az egész nyugati világét), hogy azon még a ’70–’80-as évek máig aktív kommunista művészpropagandistái is kiakadnának, ha nem kapnák meg a zsoldjukat ettől a kultúrdiktatúrától is.”
…..
–Ez egy maximálisan TÖKÉLETES meghatározás , és akár tetszik akár nem, a mai ” művésznek nevezett kortársaknak” ezt TUDOMÁSUL kell venniük.
A kultúrában zsarnokoskodó diktatúrának megfelelően, sőt arra alapozva a liberalizmus zsarnoki diktatúrát alkalmaz.
–Például a legutóbbi USA választásokon felszólalt a liberális Kamala Harris mellett a TELJES hollywoodi művészvilág KÖTELEZŐ nyilatkozatban.
Magyarországon is voltak hasonló dolgok, jelentéktelen művészekkel.
Normalitás
2024-12-11 at 10:21
Minderről a fidesz tehet. A rendszerváltás óta eltelt időszak nagy többségéért ők a felelősek. Próbálnak kibújni a felelősség alól de ez az ő művük.
Ezért vágyik ma már a magyarok többsége arra, hogy jöjjön a normalitás kormánya és tegye rendbe az aberrált orbánpárt deviáns rendszerét.
a gödi
2024-12-11 at 10:19
Vésey uram,ne csússzunk bele a bolsi tempóba. Tiltani, megszüntetni nem kell, csak kiröhögni ezeket az értéktelen hulladékokat. Ami a legfontosabb rázzuk le magunkról a reakciós bélyeget! Mert akkor ők haladók, a progresszívek! Emlékszünk, a bolsik voltak az örök progresszívek, mi csak reakciósok lehettünk. Ki kell mondani bátran, ami sz..r, az sz..r, bárkinek a kezéből kerül is ki. Amúgy bátor írás, mert valóban a sok semmirekellő, tehetségtelen egymást fedező, korrupt “művész” szellemi pöcegödrében fuldoklunk. Elég csak arra gondolnunk, hogy mit műveltek Makovecz Imrével, a szellemi korcsok, az örök SZDSZ hiénakórus.
ViAM
2024-12-11 at 09:59
“A művészet és a szórakoztatás nevében olyan lejtmenetbe állították a magyar kultúrát (sőt az egész nyugati világét), hogy azon még a ’70–’80-as évek máig aktív kommunista művészpropagandistái is kiakadnának, ha nem kapnák meg a zsoldjukat ettől a kultúrdiktatúrától is.” S mi mindent megtesznek ezért. Bármit! Amikor művésznek nevezett kortársaimnak ezt mondtam, leügynököztek.
(Nekem is jobban tetszenek a régi szép épületek, de gondoljunk vissza azon időszakra a XX. század elején, amikor bécsi mintára kiépült a kis- és nagykörút fővárosunkban – mekkora felháborodás volt a nemtetszés miatt.)
K
2024-12-11 at 09:52
–Tökéletes és zseniális a fenti cikk, maximálisan egyetértek, nehéz valamit is hozzátenni….:
–A liberalizmus “elmebetegsége” már az 1900-as évek elején– két világháború között– megmutatkozott a “szűrrealista” művészeti irányban.
A szűrrealizmus jelentése “valóság feletti” , de már ez is egy kiforgatott hazug szó, mert már rögtön a kezdetén “valóság alatti” alkotásokat teremtett vagy termelt a szürrealizmus.
–Liberalizmus=szürrealizmus= elmebetegség ,……: ezek mára már teljesen összenőtt egy jelentésű fogalmak.
Kupleráj vagytok b+
2024-12-11 at 09:51
” a méretét és a befolyását tekintve is –, hatóköre az intézetis gyerekek megvásárlásától a rendőrség leállításáig terjedhet. És akkor még nem láttuk az ügyek bírósági szakaszát! Mi lehetne tehát a megoldás? Fejétől bűzlik a hal, a fej pedig maga a modern művészet.”
Vagy:
a méretét és a befolyását tekintve is –, hatóköre az intézetis gyerekek VALLOMÁSÁNAK VISSZAVONÁSÁTÓL a BÖRTöNBŐL VALÓ KIENGEDÉSIG terjedhet. És akkor még nem láttuk az ügyek KEGYELMI szakaszát! Mi lehetne tehát a megoldás? Fejétől bűzlik a hal, a fej pedig maga a FIDESZ.
pm
2024-12-11 at 09:34
nem lenne sok gond, csak a helyén kell kezelni őket. Az értéket az határozza meg hogy ki mennyit hajlandó valamiért fizetni. amíg akad olyan marha aki ilyenért pénzt ad, miért fosztanánk meg a művészeket a bevételtől?
Hozzátenném, hogy manapság nem nagyon nyújtanak alternatívát. filmek? mikor gyártottunk mi magyarok utoljára értelmes, szórakoztatásra szánt filmet? Az ilyesmi is hozzátartozik a kultúra erősítéséhez. Noha foglalkoztat a politika, 0-24 ben azért nem. Meg tudnánk tölteni akárcsak egyetlen napot is!! Új, a jelenlegi kormányzás alatt készült a konzervatív elvárásoknak megfelelő filmekkel? nem nagyon..
Az építészeten is lehet rágódni, én is fintorgok rendesen. Mindenből süt az olcsóságra törekvés. Igaz ellenben az is hogy aki ma akarna pl egy vízköpőt faragtatni, az nyúljon mélyen a zsebébe, ha talál egyáltalán embert rá.
Lehetnek igényeink és elvárásaink, csak ki kell tudni fizetni.
Maris
2024-12-11 at 09:03
A fidesz nagy varázslata, hogy úgy tartja fent a választóiban a világgal való folyamatos elégedetlenség hangulatát, hogy erről a világról semmit sem tehet a szegény szerencsétlen 15. éve teljhatalommal bíró Orbán Viktor.
Protestáns
2024-12-11 at 08:59
Az építési szabályokról a fideszes kormányzat dönt, építeni meg csak a Mészáros és társai féle köröknek lehet. Azt hiszem, akkor tudjátok, kinek kell panaszkodni, ha nem tetszenek az épületek!
Beleskapitány
2024-12-11 at 08:58
Pénz beszél itt is. Amíg elmennek az emberek ezekre, addig lesz. Ezek szerint elmennek.
Paganini
2024-12-11 at 08:56
Gratulálni kell a cikk írójának, mert itt aztán elég erős mezőny van ebben…
De biztosan állíthatom, hogy ez az iromány a vitathatatlan csúcsa a megkeseredett, rettegő, szélsőjobbos, régen minden jobb volt, minket is vertek, mégis felnőttünk, mélyfideszes kisnyugdíjas életérzésnek, amit valaha olvastam!
Csodás munka!
A “mai fiatalok zenéje rossz” alapvetés amúgy kiváló alap a fiatal szavazók megszólításához, csak így tovább!
halo ila
2024-12-11 at 08:51
Ebben benne van a legtalálóbb vélemény: “Hát, elmentek ti a francba…” Az emberek gyűlölik ezt a rengeteg ocsmány förmedvényt.
nemzeti
2024-12-11 at 08:39
Nem az Európai Ügyészségre !
Gullwing
2024-12-11 at 08:33
Ha valaki mint ez a latyakos is a jog által megússza akkor saját kezünkbe kell venni az igazságszolgáltatást…
Olyan szinten hogy ezek meneküljenek a börtönbe…
nemzeti
2024-12-11 at 08:25
Vissza kell térni a középkor elejére.
Azt kell oktatni sulykolni.Akár az itáliai,spanyol-mór vagy rusz-ortodox vagy még odébb a kőrajzokra.
Ezektől mind művészibb.
Patriot
2024-12-11 at 08:13
Remek iras Vésey uram. Minden sorával,minden meglátásával egyet értek! Amikor vízgazdálkodik ahoz inkább nem írtam semmit. Ez viszont remek!
Sojal
2024-12-11 at 07:57
A befolyásukat kell aláásni! (elvenni a pénzt)
Alfréd Nobel
2024-12-11 at 07:55
A képen látható”festmények”,és székek,NEM MŰVÉSZET!!! Ilyen hülyeségeket,bárki,még egy okos majom az állatkertből,is tud kreálni! De már láttam,olyan “műalkotást”,is,hogy egy üvegtányérban emberi ürülék van! Felháborító,elmebetegség!!! Röhej a köbön,és szánalmas!