Folyamatosan végzi a személytaxi-szolgáltatás ellenőrzését a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt., és változatlanul jelentős számú jogsértést tapasztal – írja a Világgazdaság keddi számában a BKK tájékoztatása alapján.
A trükközések köre az elmúlt évek során szinte semmit sem változott: az árdrágítás, az órapörgetés még mindig előfordul, és továbbra is vannak olyanok, akik úgy taxiznak, hogy hiányzik az ehhez szükséges jogosultságuk, esetenként a felszerelés sem felel meg az előírásoknak, sőt olyan vállalkozó is akadt, aki megtagadta az ellenőrzést. A BKK tavaly több mint száz alkalommal tárt fel viteldíjjal kapcsolatos visszaélést az ellenőrzések során, emellett több mint százötven, a BKK által feldolgozott panaszbejelentés érkezett a taxis által kért túlzott viteldíjra. A jogosultság körében mintegy hetven alkalommal tártak fel hiányosságot.
A szabálysértések visszaszorítása érdekében (a meglévő jogszabályok alapján) szankcionálni kell az elkövetőket, és el kell tiltani a piactól azokat, akik nem oda valók – mondta Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.
MTI
scre
2018-01-09 at 10:14
Nem a taxisokat kellene ellenőrizni, hanem a szolgáltató cég diszpécserközpontját. A tabletes rendszeren fent van az összes felvett cím.. Ezt kellene összevetni a taxis bevallásával.
Ha ez nincs partiban, ami 99% !, akkor jöhetne a bünti.
A taxis szolgáltató cég, pedig válogassa meg a sofőrjeit úgy, hogy aztán felelősségre lehetne őket (mármint a céget) vonni.
Ez lehet csak a megoldás.
Ha ez nincs, addig nincs miről beszélni.
A hiénákat értem, de nem értek velük egyet, és minden egyes embert meg kellene tanítani, hogy ne is akarjon egy ilyen autóba beülni. Szóval a hiéna nem fizet havonta a címekért szemben a nem független szolgáltatókkal…
Gunman
2018-01-09 at 09:22
Ezert kellett kiutalni az UBER-t.
Ott a GPS-jelek alapjan egy kozponti szamitogep altal kalkulalt viteldijjal nem lehetett csalni.
Ez van, ha egy szuk kisebbsegi lobbi ervenyesiteni tudja az akaratat, mert nem kivan megfelelni az utazokozonseg igenyeinek (amiben pl. egyaltalan nincs benne, hogy a taxi csak sarga lehet).
Gáspár Anett
2018-01-09 at 09:54
A taxi legyen csak sárga, így jobban ki lehet szűrni a hiénákat.
Nem az a megoldás, hogy a honi maffiózókat nemzetközi, nem itt adózó (vagy talán sehol) maffiózókkal írjuk felül.
scre
2018-01-09 at 10:17
Kedves Anett
a hiénák is sárgák, csak a szabadjelző más rajtuk…
Jelenleg 2 fajta szabadjelzőt használnak a hiénák pesten..
Tehát már a “bütykükből” meg lehet őket ismerni. A másik ismérvük, hogy nincs rajtuk céges logo semmilyen.
DE sajnos van olyan cég, aki havonta pénzért logo-t ad a hiénáknak, és máris “nem hiénák”. Érdemes odafigyelni, kivel utazunk.
scre
2018-01-09 at 10:19
Itt a cikkben megjelenített képen 2 hiéna látszik… a Chevi Lacettis és a Fordos… a szabadjelző az egyik fajta ilyen….
pampafu
2018-01-09 at 07:20
Igen, egy viszonylag magas licence dij fejében válthatná
ki a vállalkozást, szabályszegés esetén ugrik a licenc és
a dij, anélkül meg nem lehet fuvarozni.Ilyen egyszerű.