A Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatalának Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztálya a Coca-Cola Magyarország Kft. „#loveislove” plakátjaival kapcsolatban megállapította: a cég megsértette a reklámokra vonatkozó törvénynek azt a pontját, ami szerint tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja – írta meg a Hír TV az Index értesülései alapján.
A hírportál értesülése szerint a vállalatot kötelezték arra, hogy a továbbiakban ne használjon gyermekek és fiatalkorúak fejlődését károsító reklámot. Amint azt annak idején megírtuk, a meleg párokat ábrázoló közterületi hirdetések ellen a CitizenGo online keresztény szervezet petíciót indított, álláspontjuk szerint ugyanis az ilyen hirdetések Nyugat-Európában már mindennaposak, de hazánkban még megállíthatjuk a folyamatot.
Eddig Magyarországon nem reklámoztak a nagyvállalatok nyílt homoszexuális tartalommal és üzenettel. Ne legyenek illúzióink, ez egy próba. Ha ezt elfogadja a magyar társadalom, újabb és újabb lépések fognak következni. Hiszen a dohányboltokba nem mehet be egy 18 év alatti, és a televízióban is felhívják a figyelmet, ha a tartalom gyerekek számára nem ajánlott, a városban sétálva viszont lehetetlen lesz megóvni gyermekeinket a homoszexualitást népszerűsítő tartalomtól
– érveltek. A petíciót rövid idő alatt több, mint húszezren írták alá.
A Coca-Cola Magyarország közölte: a Sziget Fesztivál idei témája a „szeretet forradalma” volt, amellyel a Coca-Cola örömmel vállalt közösséget, hisz az egyenlőség és a sokszínűség alapvető értékeik. A szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié – írták. Pár nappal később a cég lecserélte a plakátokat, de állításuk szerint nem a botrány miatt.
Forrás: Hír TV; Fotó: PS
Namond
2019-10-15 at 17:18
Minden olyan közösségnek, falunak és városnak, hasonló eljárást kellene indítania ahol a plakátok megjelentek.
Növelhetnék bevételeiket, Coca Cola telephely, iparűzési adó fizetése híján is.
Szőke ciklon
2019-10-15 at 16:09
Az igazi büntetés az lesz, ha a vásárlók kerülik a Coca-Cola palackokat! Én már megtettem!
Igaz, nem a reklámja miatt, hanem mert haszontalan, egészségtelen!
Zsuzsa
2019-10-15 at 14:37
►Juice (?)
Ez nem diszkriminálás. Tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja – függetlenül attól, hogy ezt kisebbség jeleníti meg vagy sem.
Meztelen nővel sem lehet reklámozni. (Pedig, ugye …) Akkor a nők elleni diszkriminálás valósul meg? (Gondolok itt arra, hogy meztelen felsőtesttel férfi megjelenhet egy reklámban, nő viszont nem.)
Aztán meg megkérdezem, a gyerekeknek milyen jog jár az Alaptörvény és az Egyenlő bánásmódról szóló törvény alapján?
M5
2019-10-15 at 14:36
“Eddig Magyarországon nem reklámoztak a nagyvállalatok nyílt homoszexuális tartalommal és üzenettel.”
Dehogynem! Ott a McDonalds-reklám, a középpontba állított leszbikusokkal. Éppen arról szól, hogy büszkék arra, hogy náluk mindenki önmaga lehet. Szerintem ezt a reklámot régebben adják, mint ahogyan a Coca-Cola plakát kikerült. Szóval jobban kellene figyelni, mert megy bizony nálunk is az agymosás!
Ettől függetlenül nagyon helyes (volna!) bírságot kiróni. Úgy értem, igazit, aminek visszatartó ereje is van, mert ekkora cégnek ez csak fagylaltpénz.
AKissLaci
2019-10-15 at 15:54
Ez így igaz. Elég csak továbbmenni ugyanazon a vonalon, és a Kossuth téren hónapok óta ott van a T-Mobil hirdetése, a változatosság kedvéért zöld hajú leszbikkel.
köszönjük
2019-10-15 at 14:17
A lehető legjobb döntés! A gyerekek és a szülők nevében is köszönöm!
A fél millió Ft büntetés persze egy röhej egy ekkora cégnek, de most nem az összeg a fontos, hanem a gender-maffia megbüntetése.
A magyar társadalommal nem lehet szórakozni, a beteg homo propagandát nem fogják átnyomni rajtunk.
Rakovszky István
2019-10-15 at 16:44
Talán nem lenne elég a vállalatot megbüntetni; a flelő embereket is meg kellett volna büntetni fejenként ennyivel!