Megérkezett Magyarországra az első tram-train, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasút-villamos prototípusa szombat hajnalban. A szerelvényt december 30-án indították útjára Spanyolországból Szentesre, a járműbiztosítási telephelyre. A következő napokban a Stadler mérnökei helyezik üzembe a járművet, majd a hatósági szemle, a futópróbák és a típustesztek következnek – közölte honlapján a MÁV.
A Hódmezővásárhely–Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos a közlemény szerint úgy fogalmazott, hogy a két települést néhány éven belül ikervárossá teszi a vasút-villamos. Lázár János abban bízik, hogy a beruházás kedvezően hat a gazdaságra, a munkaerő- és az ingatlanpiacra, közelebb hozza egymáshoz a szolgáltatásokat, a munkahelyeket, az oktatási-kulturális-közigazgatási lehetőségeket.
A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az agglomerációs fejlesztések mintájának tekinti az új vasút-villamost. Homolya Róbert szerint az elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése minden nagyvárosnak érdeke, és ha az autósok is megbízható alternatívának fogják tekinteni, akkor kevesebb lesz a torlódás az utakon, és a levegő minősége is javul.
A MÁV-Start 2017 májusában szerződött a járművek beszerzésére a Stadler Rail Valenciával. A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán óránként 50 kilométeres, a két város közötti vonalon dízel meghajtással 100 kilométeres sebességgel haladhat. Egy szerelvényen 216 férőhely, köztük 4 mozgássérült hely van, és kerékpárral is lehet rajtuk utazni. A beruházáshoz kapcsolódva Hódmezővásárhelyen csaknem 4 kilométeres villamospálya, 6 megálló, valamint 94 autó befogadására alkalmas P+R parkoló is épült, amelyhez 900 kerékpártárolót alakítottak ki.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Máthé Zoltán
D.Attila
2021-01-09 at 19:32
Én még nem, akkor járjál gyalog becsukott szemmel, vagy vegyél jobbat. Örülj ennek, mert ez van és ez se lenne, mert a tolvaj libernyák vezetésetek leszar téged. Aki normális az örül neki. Fikázni könnyű.
csakafidesz
2021-01-09 at 19:16
sorry 2021-01-09 at 19:08
Ez a vonat elsősorban a vásárhelyieknek jó.
csakafidesz
2021-01-09 at 19:14
A Budapest HÉV-nek is ilyen kellene, de zöld színben.
sorry
2021-01-09 at 19:08
Nem érdemlik meg sem a szegedi, sem a hmvhelyi lakosok azt a “gesztenyét”, amit Lázár János kapart ki nekik a tűzből. Pontosabban akik botkára és márki zay-ra x-szeltek és ők a lakosság zöme!
Én még nem
2021-01-09 at 18:04
Ezt sikerült megalkotni? 21 század van! Áramvonal, légellenállás, letisztult kifinomult formák? Ezek nem kellenek? Fúj de undorító!!!
Mint egy béna kacsa behorpasztott csőrrel. Okádék! Csak azért tüntetek ennyire, mert szegedi vagyok, nekem kell majd néznem, ne adj Isten használnom. Borzalmas.
márko
2021-01-09 at 16:55
mindenkivel egyetértek hogy ilyen vasút-villamos
miért nem gyártják a V4-ek
függetlennek kell lenni a – TRENDI MINDEN NYUGATITÓL-
/
már régóta ismeretes a ‘Karlsruhe modell’ Baden-Württembergben,(de más városokban is )
hol a vasút-villamos a városban közlekedik DE
DE
a vasútpályára is jár és nem kell kocsit váltani
ÉS
nagyon népszerű , különösen mikor rossz az idő,
parkolással nincsen gond
Karoly
2021-01-09 at 16:40
Csak köszönet az innovatív fejlesztésért.
Eger is figyelhetne és ertelmezhetne az innováció előnyeit.
Egyenlőre a a buli a fontos.
D.Attila
2021-01-09 at 16:39
Nahát! Ilyen dolgokra tűnik el az a sok ellopott pénz, ugye nyomorult libernyákok.
Galamb
2021-01-09 at 15:53
A történet akkor lenne még szebb, ha hazai, vagy legalább V4 előállításból származna…