Szerződésbontással fenyegette meg a Wizz Air budapesti földi kiszolgáló cégét, a Malév Ground Handlinget, amiért az különféle jogcímeken többletdíjakat igyekszik beszedni az utasoktól. Korábban a kézipoggyászok mérete miatt kaptak sokan büntetést a ferihegyi reptéren. Kiderült, hogy a világ egyik legjobb üzlete a reptéri szolgáltatás: erre utal, hogy a Budapest Airport Zrt. adózott bevétele három év alatt az ötszörösére emelkedett, a tulajdonosok a tavalyi, huszonötmilliárd forintos nyereséget teljes egészében osztalékként vették fel, miközben fejlesztésre nem fordítottak a gigászi profitból.
Számos utaspanasz érkezett a Wizz Air légitársaság utasaitól az elmúlt hetekben azért, mert szerződéses budapesti partnere, a beléptetést végző földi kiszolgáló a megállapítottnál magasabb díjat számít fel bizonyos szolgáltatásokért – emlékeztetett hétfői cikkében a Magyar Nemzet. A légitársaság közleményben reagált a jelenségre. A Wizz Air álláspontja szerint jelenlegi működésével a Malév Ground Handling Zrt. (Malév GH) megsérti jogi kötelezettségeit, amikor a kihirdetettnél magasabb árat számít fel az utasoknak, illetve a Wizz Air kínálatában nem szereplő szolgáltatásokat értékesít számukra. A helyzet megoldása érdekében minden lehetőséget megvizsgálnak, beleértve a szerződés felmondását is. A fapados légitársaság szigorú követelményeket szab az utaskezelés területén, és ha bármely partnerük megszegi kötelezettségeit és félrevezeti a Wizz Air utasait, akkor szükség esetén jogi lépésekkel kell szembenéznie.
Ösztönzőrendszer az intézményesített lehúzás elősegítésére
Sajtóhírek szerint a földi kiszolgáló cég a légitársaság honlapján szereplő harminc euróval szemben húszezer forintot kér azoktól az utasoktól, akik elfelejtettek online becsekkolni. A Malév GH egyik munkatársa a pórul járt utasoknak úgy fogalmazott, hogy intézményesített lehúzás folyik a reptéren. Mint mondta, a nyugtákra szándékosan nem a szolgáltatás pontos nevét írják, mert így könnyebben el lehet utasítani a panaszokat. A Pénzcentrum.hu informátora szerint a cégen belül egyfajta ösztönzőrendszer működik, hogy ki tud minél többet lehúzni az utasokról. A legújabb visszaélés a Fapadosinfo.hu szerint, hogy utasok százait büntetik meg, mert a telefonra letöltött beszállókártyával kívánnak felszállni. Ezt a Wizz Air és a többi légitársaság Budapesten és a kontinens minden repterén mindig is elfogadta, ugyanakkor az utasok számára elérhető tájékoztatókban ez nem szerepel egyértelműen. A blog azt tanácsolja, hogy budapesti indulásnál kerüljék a telefonra letöltött beszállókártyát, a jegyet inkább ki kell nyomtatni. Emellett pontosan be kell tartani a csomagok mérethatárait. Emlékezetes, néhány éve a kézipoggyász, a kisebb méretű gurulós bőröndök ellenőrzése során voltak hasonló jelenségek. A légitársaságok szabályzatukban megszabják a fedélzetre felvihető csomagok méretét, ezeket feltüntetik a honlapjukon. Ellenőrzés céljából a check-in pultoknál méretsablont helyeznek el. Ha a csomag nem fér bele, fel kell adni, és magasabb díjak kell érte fizetni. A lap azt írja, hogy saját tapasztalataik szerint Európa repterein igen ritkán méricskélik a bőröndöket; kizárólag Budapesten nézték egy időben nagyítóval, túlnyúlik-e a táska. Persze a szigorúság hátterében mindig a többletbevételek megszerzése állt.
Gigantikus osztalékot vehettek fel a Budapest Airport tulajdonosai
Rekordösszegű nyereséget termelt tavaly a Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt., hiszen 2018-ban a mérlegadatok szerint a társaság csaknem huszonötmilliárdos adózott eredményt ért el, két és félszer akkorát, mint egy évvel korábban, és ötször nagyobbat, mint 2016-ban, amikor hosszú idő után először lett nyereséges a cég – írta a Növekedés.hu-ra hivatkozva az Index. A tulajdonosok a gigászi összeget, a huszonötmilliárd forintot, vagyis a teljes tavalyi adózott eredményt osztalékként vették ki a vállalkozásból. A Növekedés.hu szerette volna megtudni a cégtől, hogy ezt az osztalékot nem tervezték e visszaforgatni a fejlesztésekhez, ám erre nem kaptak választ. Annyit azonban közöltek, hogy a privatizáció óta a Budapest Airport százharminchatmilliárd forint beruházást hajtott végre, és ők is érzik a fejlesztés szükségességét. A Liszt Ferenc repülőtéren nyújtott szolgáltatás minősége a kormányzati kommunikáció egyik állandó témája, sőt, Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt heti kormányinfón az üzemeltető céggel kapcsolatban azt mondta: a legjobb az lenne, ha elmennének innen.
Forrás: Magyar Nemzet/Index; Fotó: Index
Gijutsushi
2019-08-05 at 12:05
Ebben a cikkben valami gond van a tények értelmezésével. Az Igazságügyi Minisztérium nyilvántartása szerint a MALÉV GH Földi Kiszolgáló Zártkörűen Működő Részvénytársaság (ez a neve a cégjegyzékben) 2018-ban 6,156 milliárd Ft nettó árbevételt realizált, és az adózott eredménye 2 MILLIÓ 556 EZER Ft volt. Ez négy(!) nagyságrenddel (azaz 10 ezerszer)kisebb, mint a cikkben idézett nyereség. A cég által 2018-ban alapított és tulajdonolt MALÉV Ground Handling Cargo Korlátolt Felelősségű Társaság 2018. évi nettó árbevétele NULLA Ft, adózott eredménye -108 ezer Ft. (Egyébként 3 millió Ft jegyzett tőkével alapították).
Aminek valóban 25 MILLIÁRD Ft (76,4 millió Euro) a 2018. évi adózott eredménye, az a Budapest Airport Zrt., amelynek valódi(?) tulajdonosa egy-egy kanadai, szingapúri és német cég. Ezek viszik ki a nyereséget az országból, és ezeket kellene elzavarni, kivásárolni, stb. Érdekes módon a cégcsoport minden szintjén feltűnik egy Gerhard Günter Schroeder (anyja neve.: Ursula Schumacher)nevű, képviseletre jogosult személy. Gerhard Schroeder volt német kancellár 5 felesége (libsi standard szerint) közül egyiket sem hívták így, tehát nem az ő fia. Persze, azért rokon lehet…
Tehát a Wizz Airnek (is) szolgáltató MALÉV GH Zrt. nem tartozik a Budapest Airport Zrt.-hez sem menedzsment, sem tulajdonosi szinten. A csekély jelentőségű MALÉV GH Zrt. (és nulla forgalmú Cargo cége) a Magyar Állam tulajdona, tehát ott az MNV Zrt. tudna rendet tenni. Valószínűleg egyébként a Wizz Air felelőssége a botrányos lenyúlásban és minősíthetetlen szolgáltatásban szintén igen nagy. A magam részéről, a személyes tapasztalatokat megszerezve, biztos, hogy nem repülök velük többet.
Catch WIZZAIR
2019-08-05 at 13:44
ÖN nagyon OSTOBA, Gijutsushi!
Pontosan azt a tényt ismétli meg, amit én is tényként leírtam:
“A …… MALÉV GH Zrt. ……. a Magyar Állam tulajdona, tehát ott az MNV Zrt. tudna rendet tenni. Valószínűleg egyébként a Wizz Air felelőssége a botrányos lenyúlásban és minősíthetetlen szolgáltatásban szintén igen nagy.”
Most akkor Ön ennyire OSTOBA, vagy ennyire nem tud olvasni? Vagy mindkettő ?
Gijutsushi
2019-08-05 at 17:29
A stílus maga az ember…
jámbor lászló
2019-08-05 at 11:56
Ha valamit eladtál utána már nemsok beleszólásod van adolgokba a semmiért eladták majd jó drágán visszavásárolták aztán 99 évre újból semmiért eladták na ez több mint büntény De páran kitömték a zsebüket nekem csak az arc bőr vastagságával van bajom A közmű cégeket is így adták el még a hasznot is garantálták Meggyesit a legmagassabb állami kitüntetésbe részesítették a Franciák kellmég valamit mondanom Rohadt korrupt bagázs ezek csak meg akartak valaminek felelni most ist tennék ha tehetnénk
Lecso
2019-08-05 at 10:04
Azt már hallottuk a Gergőtől egy kormányinfón, hogy a gyurcsányék adták el a céget, de azt nem mondta meg még senki, hogy KIK A TULAJDONOSAI a Malév GH-nak?
Én még emlékszem, sokáig a Swissport volt, utána kis ideig a Menzies, de most nem emlékszem a logókra évek óta. Vagy nincsenek (titkolják a nevüket?) vagy csak megfelelek az indián nevemnek. Öreg Szem.
Catch WIZZAIR
2019-08-05 at 10:36
A MALÉV GH Zrt. tulajdonosa a Magyar ÁLLAM, pontosan az a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., melynek vezetőit időnként börtönbüntetésre szolták ítélni.
Ebben az esetben azért felelős az MNV Zrt. vezetése, mert:
– ha tudott ezekről a törvénytelen és becstelen mindennapi megoldásokról, AKKOR AZÉRT
– ha NEM tudott ezekről a törvénytelen és becstelen mindennapi megoldásokról, AKKOR AZÉRT.
DE egyébként az MNV Zrt. tud és tudott ezekről a mindennapi módszerekről.
Gijutsushi
2019-08-05 at 11:02
Tehát ön szerint Gulyás Gergely miniszter az MNV Zrt.-re mondta, hogy “a legjobb az lenne, ha elmennének innen”? Végtelenül “okos” hozzászólás…
Logikus
2019-08-05 at 12:11
:)))))
Mátyás
2019-08-05 at 12:21
Gulyás Gergely szerintem a Budapest airport tulajdonosaira mondta, azt adták el gyurcsányék. Ez a Malév gh pedig egy állami cég és ki kellene vizsgálni, hogy mi történt. Ha csalás, akkor feljelentés, nyomozás, bíróság, büntetés.
Hesslerezredes
2019-08-05 at 13:09
Egészen pontosan a végtelenül pimasz és pofátlan Veres János adta el a Budapest Airportot, mármint “csak” (!!!) az üzemeltetési jogot (ami a lényeg). A cca. 500 milliárdos vételárról a mai napig nem lehet tudni, hogy mi lett vele, sejteni azért sejtjük. Addig nem lesz nyugalom ebben az ügyben, míg Veres nem fog a reptér előtt egy lámpavason lengedezni kötéllel a nyakán és amíg vissza nem államosítják a repteret.
Logikus
2019-08-05 at 09:49
A pofátlanság netovábbja, amit egyes reptéri cégek végeznek. Sajnos én is többször tapasztaltam ezt, és ugyan ez a helyzet a Rayenerrel is.
Catch WIZZAIR
2019-08-05 at 10:39
Ha elolvassa a WIZZAIR-re vonatkozó német és angol fogyasztói véleményeket, akkor ki fog derülni, hogy a WIZZAIR minden repülőtéren ezt csinálja. Tehát más EU reptereken is a WIZZAIR manipulálja a becsekkolást, pontosabban nem enged online vóbecsekkolni, majd a reptéren lehúzza a kiszolgáltatott helyzetben lévő utasokat.