Engedélyezi az azonos neműek házasságkötését San Marino, de csak külföldi állampolgároknak. Az illetékesek arra számítanak, hogy külföldről, főleg az azonos neműek együttélését csak bejegyezett élettársi kapcsolat formájában elismerő Olaszországból sok meleg pár választja házasságkötése helyszínéül a turizmusból élő törpeállamot.
A melegházasság bevezetéséről szóló jogszabályt a 2017/18-as költségvetési törvényhez benyújtott módosító indítványként fogadta el a miniállam parlamentje, a cél az idegenforgalom fellendítése. A San Marinó-i parlament előtt fekszik egy törvényjavaslat, amely a helyi homoszexuálisok együttélését is elismerné bejegyzett élettársi kapcsolat formájában, az indítványt a helyi állampolgárok jelentős hányada biztosította támogatásáról aláírásával.
San Marino a világ legrégebbi – 301-ben alapított – ma is fennálló köztársasága, Európa harmadik legkisebb állama a Vatikán és Monaco után.
Forrás: MTI; fotó: theatlantic.com
Facebook hozzászólás
olszal
2017-12-28 at 07:51
Lajos hirdeti magáról, hogy ateista. Ez bizonyára így is van. Ő tudja!
De akkor miért van az, hogy amikor egy repülőgép zuhan, akkor az ateisták is Istenhez imádkoznak?
Kaktusz
2017-12-28 at 12:08
No igen az jó kérdés. Igaza a mondás, hogy zuhanó repülőn nincs ateista. Így volt ez a Titanicnál is, amikor elsüllyedt.
Lajos
2017-12-28 at 13:12
Na aztán melyikőtök volt már zuhanó repülőn vagy a süllyedő Titanicon, hogy ennyire tudjátok mi volt ott?
Vagy ezt is a bosszúálló, tömeggyilkos istenetek sugalmazta bele abba az okos próféta fejetekbe?
Kaktusz
2017-12-28 at 13:53
Vedd be a gyógyszereidet, mert rád fér, nagyon. Olvasgass történeteket a túlélőktől. Hidd el, hogy az olvasás a javadra fog válni. Nem mellesleg ezt is az egyháznak köszönheted, mert az volt az, ami olvasni tanította az embereket. Főleg a reformáció egyháziai. Ők voltak akik iskolákat alapítottak. Pl a debreceni lelkészképzőnek, több mint 500 fiúk iskolája volt, nem beszélve a többi lelkészképzőről. Ismét mondom neked, hogy jobb lenne, ha nem hazudoznál, főleg úgy hogy nincs rálátásod semmire, hanem csak a hasadra ütve, beszélsz.
Lajos
2017-12-28 at 14:20
És? Hitlernek is voltak iskolái. Mit érnek ezek az iskolák, ha gyűlöletet tanítanak bennük? Semmit, ez csak egy keresztény számára érték, mert tovább lehet lökni vele a társadalmat a keresztény elsötétedés gusztustalan fertőjébe.
Kaktusz
2017-12-29 at 00:59
Már megbocsáss, de nagy balgaságra utal, Hitler iskoláit összemosni a keresztyén iskolákkal. A kettőnek semmi köze egymáshoz, kizárólag a te csökevényes agyadban, ugyanis egyikben sem tanítanak gyűlöletet. Jó lenne, ha nem állítanál valótlant. Vagy legalábbis kijárnál egy egyházi iskolát és látnád, hogy nincs igazad. Továbbá: Szóval nekem érték, hogy iskolákat alapítottak a keresztyének, mert ezzel tovább lökték az embereket az elsőtétedésbe? Nohát ki gondolta volna, hogy te iskola/tanítás ellenes vagy. Mesélj még, hadd nevessük még rajtad. Egyre jobb. 🙂
KARY
2017-12-27 at 22:42
Nagyon elavúlt nálatok a nő-férfi házasság is ,nálatok balosan liberálisoknál a gender ,a divat ,például szerelmesnek lenni egy patkánylyukba ,már több mint genderi 70-et tartotok nyilván.
Lajos
2017-12-27 at 22:56
Még ha igaz is lenne, még akkor is fényévekkel gusztusosabb lenne, mint keresztény pap-patkányként kiszolgáltatott kisgyermekeket ezerszámra megerőszakolni.
Kaktusz
2017-12-28 at 01:32
Furcsa a hozzáállásod. Miközben muszlim migróék ezerszámra erőőszakolnak meg fiúkat és lányokat, sőt meg is gyilkolják őket, te mégis néhány tévútra tért pap esetén akadsz fent. Álszent vagy és nevetséges.
Lajos
2017-12-28 at 02:34
Igen, igen. Mind a kereszténységre, mind az iszlámra nagyon jellemző szokás ez. Egy újabb kísérteties hasonlóság.
Én mondjuk azt találom furcsának és álszentnek, hogy szerinted ez csak a muszlimnak tilos, a pap nyugodtam járhat “tévúton” ha már egyszer úgy megkívánta. De hát a keresztények gerince már csak ilyen.
Kaktusz
2017-12-28 at 12:06
Megint félremagyarázod amit írtam. Nálad ez szándékos? Mindegyik vallásban tilos, azonban messze több tévúton járó van a muszlimoknál, mint a keresztyéneknél és te mégis a keresztyéneket hozod példának. És egyáltalán nem mondtam, hogy nyugodtan járhat tévúton.Ismét hazudtál. Úgyhogy ne akarj itt a gerincességről kioktatni másokat, ameddig te magad nem vagy az.
Lajos
2017-12-28 at 13:08
Azt elfelejtetted megindokolni, hogy mégis mi alapján állítod, hogy több pedofil muzulmán van, mint keresztény. Mindkét vallás szerves és elidegeníthetetlen része ez a fajta gyakorlat. Ugyanúgy mindkettőnek a történelem pöcegödrén lenne a helye.
Kaktusz
2017-12-28 at 13:49
Nos megindokolom neked. Az a helyzet, hogy a muszlimoknál annak ellenére, hogy a vallás tiltja, népi szinten mégis megy a dolog. Pl, említhetném Pakisztánt vagy Bangladest is, de ugyanúgy más muszlim országokat is, ahol ezt elfogadják. MIKÖZBEN A KERESZTYÉN NYUGATI kultúra ezt nem tűri meg. Tehát egyáltalán nincs igazad amikor azt mondod, hogy mindkét vallás elidegeníthetetlen része ez a gyakorlat. És egyáltalán nem kell a történelem pöcegödrében végeznie mindkettőnek. Főleg nem annak, amely 2000 év alatt alapot adott Európának, és aminek köszönheti Európa egyáltalán a létét. Gondolkozz mielőtt beszélsz, KÜLÖNBEN MAGADAT JÁRATOD LE.
Lajos
2017-12-28 at 14:17
Európa a felvilágosodásnak köszönheti a létét, nem annak, hogy a keresztények mindenkit máglyán égetnének meg, aki szerint nem lapos a Föld. Európa arra lehet büszke, hogy túlélte a keresztény inkvizíciót, leszámolt a pusztító teokráciával. A kereszténység semmilyen alapot nem adott Európának, csak a vért áztatta a földjeibe évszázadokon keresztül.
Kaktusz
2017-12-29 at 00:54
No, akkor mondok neked valami egészen újat. A Biblia szerint a föld kerek. Már az első lapján láthatod. Az pedig hogy lapos nem bibliai állítás, hanem egy félremagyarázás, ami a pogány korból maradt az emberek tudatában. Aztán az sem igaz amit írtál a felvilágosodásról, mert Európa a keresztyénségnek/protestantizmusnak köszönheti a létét, ugyanis a protestantizmus, hozta a felvilágosodást. Olvass többet és tanulj a témában. Az inkvizíciót meg ne hozd ide, mert nem vagyok katolikus és nem érdekel, de elmondom neked, hogy két inkvizíció volt. Spanyol és római. Mindkettő csak a saját területén és a saját híveivel foglalkozott, a közhiedelemmel ellentétben. Az pedig, hogy a teokrácia pusztító, egyenesen balga állítás. Ugyanis éppen ennek köszönhette az Európai paraszt, hogy voltak olyan időszakok, amikor kifejezetten tiltotta az egyház a parasztok vegzálását, vagy éppen a háborút. Azt se feledd el, hogy az egyház a kolostorok falai között mentette át az egész műveltséget a sötét középkorból. Tehát a kolostorok a tudományok fellegvárai voltak. Újfent bebizonyosodott, hogy amit a felvilágosodásról mondtál, nem igaz.
A keresztyénség pedig igenis adott alapot Európának, ugyanis példának okáért a 10 parancsolatot szigorúan számon kérték. Ennek köszönheted, hogy most nem olyan körülmények között élsz mint a muszlimok vagy a buddhisták,(középkori). Az élet szentségére helyezik a hangsúlyt és a munkára(protestánsok). Nem beszélve arról, hogy szintén a keresztyénség, hozta magával az Európai államok kialakulását, és az Európai népek/nyelvek kialakulását.(protestantizmus).
Aztán szintén a keresztyénség volt az, amelyik iskolákat nyitott, és okította a népet. A keresztyénség(protestáns) volt az amelyik azt mondta, hogy nincs kivétel az emberek között. Mindenkit egyformán kell oktatni.
Tehát miről is beszélsz? Jah, igen valójában semmiről, mert csak magad járatod le, a komcsi dumáddal. De eddig jól haladsz, csak így tovább. 🙂
KARY
2017-12-27 at 22:33
AIDS-es hímringyóidat életben tartani adózók évi több millió forintjukba kerülnek ,/AIDS-esed.
Lajos
2017-12-27 at 22:53
A habzó pofával gyűlölködő keresztény egyházak eltartása pedig évi több tízmilliárd forintjába kerül a magyar (köztük akár a homoszexuális) adófizetőknek.
Ha pedig az állam beszedi a homoszexuálisoktól is a TB-járulékot, akkor köteles az egészségügyi ellátást is biztosítani nekik.
Kaktusz
2017-12-28 at 01:30
Megint terelsz és hazudsz? Miért kell a keresztyén egyházakról ilyen hangnemben írni? Azért, mert ragaszkodnak a Biblia tanításához? Te mihez ragaszkodsz? netán a Koránhoz, amiben az van, hogy ki kell nyírni a keresztyéneket? Ugyan miért kellene az államnak egy abnormális helyzetet normálissá tennie, miközben természet és logikaellenes, nem beszélve arról, hogy kultúra és vallásellenes is. Nos?
Lajos
2017-12-28 at 02:26
No, akkor sorban.
Mindkét mondatom igaz. A keresztény egyházak évi több tízmilliárdba kerülnek, és még a homoszexuálisoknak is jár egészségügyi ellátás. Még akkor is, ha ez a hozzád hasonló keresztény-konzervatív, nagyon polgári NER-eseknek nem tetszik. Aki itt terel és hazudozik az te vagy.
Miért ne lehetne az egyházakról ilyen hangnemben írni? Mert kik vagytok ti? A szólásszabadság egy ilyen kétélű dolog. Ha folyamatosan orrba-szájba gyaláztok mindent és mindenkit, aki nem áll bele a keresztény mondakörbe, akkor tűrjétek csak a reakciókat is. Engem pontosan annyira hat meg a sértettséged, mint téged az enyém.
Mihez ragaszkodom? A saját szabadságjogaimhoz, egy egyre jobban fojtogató keresztény agresszióval szemben. A Koránhoz semmi közöm, ahogyan a Bibliához sem. Itt nem én mondom, hogy a keresztényeket ki kell irtani, hanem ti mondjátok, hogy a homoszexuálisok utálatos emberek és meg kell halniuk. Ti vagytok akiknek az emberi élet semmit sem ér. Ti vagytok akik a vérszomjas, keresztény halálkultusz nevében csak Magyarországon több százezer ember, módszeres kiirtását követelitek.
Végül pedig egy olyan “normalitással”, logikával, kultúrával illetve vallással szembehelyezkedni, amely ideológiai alapon osztaná az egészségügyi ellátást színtiszta erény.
dm
2017-12-28 at 03:06
Kaktusz, hogy te mekkora fasz vagy!
Kaktusz
2017-12-28 at 12:02
No, akkor kezdjük ott, hogy ha az állam végre valahára visszaadná az egyházaktól ellopott ingatlanokat, akkor nem kellene több tízmilliárdba kerüljenek évente.(Amugy sem kerülnek olyan sokba mint gondolnád). A szólásszabadságot nagyon félreérted és félremagyarázod, igazi liberális módra. Ugyanis szerintetek az a szólásszabadság amit ti műveltek(gyalázkodás, kioktatás, nekimentek a hagyományos értékeket vallóknak, stb) No ez nem szólásszabadság, ez valami teljesen más, gépedig a szólásszabadság kiforgatása és kihasználása.
Igazán kíváncsi lennék arra, hogy miféle keresztyén agresszióról beszélsz, és miféle szabadságjogról. Te kötelességről nem is hallottál csak a szabadságjogaidról? Ahol agressziót tapasztalsz az nem más mint a bal és a liberális oldal, ahol naponta támadják a normális értékeket vallókat. Ilyen az ATV, HírTv, stb. Szóval nekem ne beszélj keresztyén agressziótól, mert ti vagytok az agresszorok. Továbbá, ne magyarázd félre a keresztyén elveket, mert senki nem mondta, hogy a homokosoknak meg kéne halniuk, még kevésbe vagyunk vérszomjasak, az pedig egynesen marhaság, hogy nekünk az élet semmit sem ér. Ugyanis pont a keresztyénségnek köszönheted, hogy az életet helyezi előtérbe és a méltóságot, és védi azt, már az abortusztól és az eutanáziától is. Szóval ismét valótlanságot állítottál. Szégyeld magad. Továbbá nem halálkultusz követők vagyunk, még kevésbé követeljük több százezer ember kiírtását. Jó lenne ha nem ferdítenél és csúsztatnál. És jó lenne, ha végre olyasmit is mondanál aminek alapja van.
Végül pedig, ha neked nehezdre esik az adódból részesíteni az egyházakat, akik egy csomó társadalmi szolgálatot ellátnak, akkor ugyani, miért kéne az egyház támogassa a homokosok TB-jét, stb. Saját hibájukból lesznek, AIDS-ek, vagy HÍV virussal fertőzpttek stb. Az ilyet miért kellene támogatni?
Mindent amit eddig leírtál, nem más mint merő hazugság. Csodálom, hogy nem sül le a képedről a bőr.
Lajos
2017-12-28 at 13:02
Szenzációs amit művelsz. Minden egyes mondatod színtiszta hazugság.
2017-ben a keresztények 121 milliárd forint támogatást tettek zsebre.
http://www.evangelikus.hu/magyar-kozlony-egyhazak-tamogatasa-2017
Igen a szabadságjogaimról beszélek, a kereszténységtől való szabadságomról. Ezt hívják vallásszabadságnak, jogom van nem kereszténynek lenni, mivel egy szekuláris jogállamban élünk. Pontosan milyen kötelességeimet szegtem meg? Egyáltalán nem kötelességem kereszténynek lenni, az hogy erre utalgatsz, az a pofátlan keresztény agresszió. És ha már a kötelességekről esik szó, neked kutya kötelességed tudomásul venni, hogy az ország fele nem kíván keresztény lenni.
“Ha valaki férfival hál együtt, úgy, ahogy asszonnyal szoktak együtt hálni, ez utálatosság, amelyben mindketten részesek, ezért meg kell halniuk, vérük visszahull rájuk.”
Mi van ebben félremagyarázva. Szó szerint benne van, hogy a homoszexuális embereknek meg kell halniuk.
“Ha megélesítem fényes kardomat és ítélethez fog kezem: bosszút állok ellenségeimen és megfizetek gyűlölőimnek.”
“Megrészegítem nyilaimat vérrel, és kardom jól lakik hússal: a legyilkoltak és foglyok vérével, az ellenség vezéreinek fejéből!”
Na ezek vagytok ti. Így szó szerint, ahogy a szentírásotokban írva vagyon. Nincs itt semmi félre magyarázva, csak folyamatosan hazudsz, mint a vízfolyás.
Végül pedig mi köze a TB-nek az egyházhoz. A TB-t az állam szedi be, az egészségügyet az állam tartja fent. Ezért köteles az állam ezt a közszolgáltatást is minden magyar állampolgárnak elérhetővé tenni. Igen, még a szexuális preferenciáitól és vallási hovatartozásától is függetlenül.
Kaktusz
2017-12-28 at 13:44
Jókat nevetek rajtad. Csodálkozom, hogy állandóna csak a jogaidat szajkózod. Kötelességet nuku. Pl azt, hogy mivel egy olyan kontinensen, sőt egy olyan országban élsz, ahol megengedték a vallásszabadságot, ezért minimum annyi kötelességed lenne, hogy legalább szinpatizálj velük. ÉS HANGSÚLYOZOM, NEM KÖTELESSÉGED KERESZTYÉNNEK LENNI. A kettő nem jelent eggyet.
Ad2: A link, amit hoztál messze nincs köszönőviszonyban a a valósággal. Azzal, hogy ha az állam visszaadná az ellopott javakat, akkor ez az összeg igencsak semmi lenne mellette.
Ad3: Semmi jogod a bibliából idézni, mivel te atesita avgy és nem fogadod el. Sőt mi több, ezzel csak azt támasztod alá, hogy nekem van igazam, ugyanis a keresztyének sehol nem kívánják a homokosok halálát. De mutass az országban legalább egy olyan esetet ahol a hívek megöltek egy homokost. Nem tudsz!
Ad4: Igenis van köze a TB-nek a keresztyén emberekhez, mivel ők is eppúgy befizetnek ebbe. Ha pedig neked nehézséget okoz elfogadni, hogy a te adódból az állam az egyházaknak is ad, akkor ugyanazt engedd meg fordítva is.
Semmit nem tudsz írni, ami konkrétum lenne, hanem csak és kizárólag félrebeszélsz és csúsztatsz. Egyszerűen szólva hazudsz.
Lajos
2017-12-28 at 14:11
Na nézzük meg, hogy ez fordítva is így van-e! Mivel egy olyan kontinensen, sőt egy olyan országban élsz, ahol megengedték a homoszexualitást, ezért minimum annyi kötelességed lenne, hogy legalább szimpatizálj velük. ÉS HANGSÚLYOZOM, NEM KÖTELESSÉGED HOMOSZEXUÁLISNAK LENNI. A kettő nem jelent egyet.
Az egyháznak nem jár semmi. Tudod a horogkeresztények sem tarthatták meg a rabolt zsidó vagyont.
A Bibliából úgy és akkor idézek, ahogy azt úri kedvem tartja, ez nem keresztény előjog. Az az állításod miszerint a “Ha valaki férfival hál együtt, úgy, ahogy asszonnyal szoktak együtt hálni, ez utálatosság, amelyben mindketten részesek, ezért meg kell halniuk, vérük visszahull rájuk.” bibliai uszítás azt bizonyítja, hogy ti nem akarjátok a homoszexuálisokat kiirtani, egész egyszerűen szánalmas. Ismétlem SZÓ SZERINT EZT ÍRJA A SZENTÍRÁSOD!!! SZÓ SZERINT!!! MEG KELL HALNIUK!!! Nem bonyolult ez, csak tudni kellene olvasni. Ennyit arról, hogy semmi konkrétumot nem írok, konkrétan a Bibliából idéztem.
Ha pedig én köteles vagyok tűrni, hogy az adómból gyerekkúró keresztényeket tömnek ki százmilliárdos nagyságrendben, akkor a keresztények is köteles tűrni, hogy az adójukból homoszexuálisoknak is biztosítanak egészségügyi ellátást.
Kaktusz
2017-12-29 at 00:42
No mi az Lajos? Érvek hiányában jobb félremagyarázni? Ugyan miért nem kaphatná vissza az egyház a vagyonát? És ugyan melyik keresztyént hallottad, hogy azt mondja, hogy meg kell halnia egy homokosnak? Jah igen, egyet sem hallottál ilyet, de azért jól esik össze-vissza idézgetni. És nem nincs jogod idézgetni a Bibliából mivel te nem ismered el. Inkább idézgess Marx és Engels műveiből, az való hozzád.Az pedig, hogy te olyannak fizetnéd a gyógykezelését, aki saját magának köszönheti, hogy gyógyíthatatlan betegséget kap, egyenesen marhaság, nem beszélve a logikátlanságról.
Inkább olyasmihez szólj, hozzá, amire rálátásod is van.
Kaktusz
2017-12-27 at 17:56
A fertő netovábbja. Csak azt felejti el ez a haladó nyugat, hogy pont a muszlimok fogják eltörölni, mert minél több migrót engednek be, annál inkább korlátozva lesz ez a marhaság, ugyanis a muszlimok nem tolerálják.
Jó lenne, ha inkább normális házasságot kötnének ezek a semmiházik és gyerekeket vállalnának.
István Terek-el értek egyet maximálisan.
Lajos
2017-12-27 at 18:13
Ahogy látom a keresztények sem tolerálják, ebből a szempontból sincs különbség a kettő között.
A Rákosi-rendszerben a kommunista népbiztosok még csak a politikai nézetek miatt üldözték az embereket, de hol van az már. Ez itt már az Orbán-rendszer, itt már azt is a keresztény-konzervatív polgári kaktusz szabja meg, hogy ki mit csinálhat a hálószobájában, ki kivel élhet együtt, kinek kivel kell gyermeket vállalni. A keresztény elpofátlanodás legalább annyira veszélyes a társadalomra, mint a muszlim.
Lajos
2017-12-27 at 18:29
Csak nem vagyok keresztény. Akkor elkezdted rakni a szent máglyát a krisztusi szeretet nevében? Vagy mi jár mostanában a NER-ben a vallásszabadság gyakorlásáért?
Kaktusz
2017-12-28 at 01:27
Ne terelj, hanem inkább arról beszélj, amit leírtam. Sejtem, hogy muszlim vagy és ezért neked könnyebb terelni, mint szembenézni a dolgokkal. Szaud-Arábiában mi jár a vallásszabadság gyakorlásáért?
A Nagy Senki
2017-12-27 at 19:01
Miért írod az hogy látod, amikor vak vagy!? Nem “hálószoba”, hanem “házasság”! Agyatlan!
KARY
2017-12-27 at 19:26
…ők szarnak a külföldiekre ,de a sajátjaikat nem kakálják le ,igazuk van nemzeti érdekük ez.