A Boeing amerikai repülőgépgyár csütörtökön bejelentette, hogy a 737 MAX típusú gépek gyártásával ugyan nem áll le, de kiszállításukat a megrendelőknek átmeneti ideig leállítja. “Mindaddig felfüggesztjük a Boeing 737 MAX-gépek szállítását, amíg nem találunk megoldást” – jelentette be a chicagói székhelyű repülőgépgyár szóvivője. Arról nem szólt, hogy mi lesz a már összeszerelt és a gyártósorokon lévő további repülőgépekkel, hol és valójában meddig raktározzák el ezeket, kijelentette azonban, hogy nem csökkentik a gyártás ütemét, és nem zárnak be üzemeket sem. A Boeing havonta ötvenkét darab 737-es gépet gyárt.
A The Wall Street Journal című lap információi szerint csütörtökön az amerikai légierő tisztségviselői is aggodalmaikat fogalmazták meg a repülőgépgyár egyik katonai programjának biztonsága miatt. A lap meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt közölte, hogy a Pentagon a légierő számára megrendelt tankergépek minőségellenőrzését kifogásolja. Csütörtökön a tőzsdén tovább zuhant a repülőgépgyártó részvényeinek értéke. A cég vasárnap – az etiópiai légitársaság gépének lezuhanása – óta 27,8 milliárd dolláros értékvesztést könyvelhetett el a Bloomberg hírügynökség adatai szerint.
Közben az Ethiopian Airlines szerencsétlenül járt gépének két fekete doboza csütörtökön megérkezett Franciaországba, ahol pénteken megkezdődik az adatok feldolgozása, kiértékelése. A vizsgálat és az elemzés nagy mértékben befolyásolhatja, hogy milyen hosszú ideig tarthat a Boeing 737 MAX-típusok kivonása a forgalomból. Elemzők szerint a munka hónapokig is eltarthat, és míg a szerdai kommentárok egy része áprilist jelölte meg, csütörtökön az amerikai sajtóban már ennél is távolabbi határidőket emlegettek. Donald Trump elnök csütörtökön azt mondta: reméli, hogy a vitatott repülőgépek rövid időn belül ismét felszállhatnak. Az amerikai elnök szerdán jelentette be a Fehér Házban, hogy – a világ több országa után – az Egyesült Államokban is átmeneti időre kivonják a forgalomból a 737 MAX-repülőket. Mint mondta, az elnöki utasításról szóló döntést a Boeing vezetőjével, Dennis Muilenburg elnök-vezérigazgatóval folytatott megbeszélés után közösen hozták meg.
Forrás: MTI; Fotó: bumm.sk
yindzsang19
2019-03-15 at 15:33
a (sajátos eszközökkel vívott) 3.vh-a kettősgúlák(amivel kezdődött)után semmin sem
kell csodálkozni(arabnak sugalmazott katonák megtámadták a nyugat-gilicei(elrabló) tornyot)
Döme
2019-03-15 at 12:18
John J. Nance: Vakító villanás
Röviden: egy légitársaság részvényeinek manipulálása miatt repülőgépeket támadnak meg, melyek emiatt lezuhannak.
Érdemes elolvasni.
levegö
2019-03-15 at 10:11
Meg indiåban is remek a karbantartåsa az amerikai mozdonyoknak håt akkor kepzeld el hogy muködik az ilyesmi az afrikai analfabetåkkal
https://www.youtube.com/watch?v=nwa8jP9fa1Y
En legalåbb is mindig a lufhansåval repultem haza Namibiåba vagy delafrikåban es ezt csinålom a mai napig is. 🙂
Tanulsågos film, de ugye a mozdonyok meg nem repulnek. 🙂 fentröl lefele mindig körulmenyessebb az ut.
levegö
2019-03-15 at 09:59
Nem lehet hottentotoknak ilyen vszelyes dolgot eladni. Egy gepet ami repul????? Elöször ki kell jönniuk a dzsungelbol!
POROSZLAI RÓBERT
2019-03-15 at 09:56
csak a rohadt repülőikért aggódnak. Támasszák fel az áldozatokat!
márko
2019-03-15 at 09:35
Milliárd dollárok elköltve ( mire ???, mikor az eredmény 2 katasztrófa )
ÉS AKKOR
milyen HAMIS,FELÜLETES fejlesztések is ezek
milyen hamis programok tesztjei,
/
e gépnek a SZIMULÁTORAIN VOLTAK-E TESZTEK ???
/
HAZUG ,tékozló bagázs
NÉHÁNY igazgató azonnal mondjon le,
a kártérítéseket (emberi, gépek) megfizetni
olszal
2019-03-15 at 09:33
De valójában mi volt a (műszaki, vagy tervezési hiba) ezeknél a gépeknél?
csakafidesz
2019-03-15 at 10:30
Tucatszámra repülnek ezek is. Lehet műszaki, karbantartási, vezetési hiba, de akár légörvény is. A nagy számok törvénye alapján minden géptipussal előfordult már baleset. Az a lényeg, hogy milyen gyakran.