Átadták a dél-koreai SungEel HiTech Hungary Kft. akkumulátor újrahasznosító gyárát szerdán a Nógrád megyei Bátonyterenyén. Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkára az ünnepségen elmondta, a gyár száz új munkahelyet teremt, a magyar kormány 2,8 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást adott a 9,3 milliárd forint összértékű beruházáshoz.
Magyarország a jövő autóiparának meghatározó szereplője az elektromos autókhoz kapcsolódó akkumulátorgyártás területén – hangsúlyozta Menczer Tamás. Tájékoztatása szerint 2016 óta 32 beruházás érkezett Magyarországra az akkumulátorgyártáshoz kapcsolódóan, a beruházások értéke 6,2 milliárd euró, és ezek összesen több mint tízezer munkahelyet teremtettek Magyarországon. A SungEel HiTech bátonyterenyei beruházása ezeket a számokat növeli – tette hozzá. Menczer Tamás a fejlesztést a modern autóipar és egyúttal a környezetvédelemhez kapcsolódó ipar részének nevezte. Kiemelte, hogy a Koreai Köztársaság Magyarország rendkívül fontos partnere. Elmondta, míg tavaly a világkereskedelem kilenc százalékkal csökkent, addig a Koreai Köztársaság és Magyarország kereskedelmi kapcsolatai folyamatosan növekednek. A magyar export Dél-Korea irányába 2020-ban 26 százalékkal, a Dél-Koreából érkező import pedig 28 százalékkal nőtt. Ji Kang Mjung, a SungEel Hitech Kft. elnöke közölte, Bátonyterenyén 85 ezer négyzetméteres területen működik a gyár, és évente ötvenezer tonna hulladékot hasznosítanak újra. Ez a SungEel Hitech Kft. második magyarországi gyára, az első Szigetszentmiklóson működik. Nagy-Majdon József (Fidesz-KDNP), Bátonyterenye polgármestere a fejlesztést üdvözölve azt is elmondta, hogy az új gyár a volt Salgótarjáni Kohászati Üzemek egykori csarnokában működik, ahol két éve szűnt meg a termelés. A cég 2000-ben alakult meg Dél-Koreában, kezdetben nemesfém újrahasznosításra. 2008-ban kezdték a lítium akkumulátorok újrahasznosítását, és megnyitották az első hidro-központot, majd 2014-ben kezdődött a globális terjeszkedés, újrahasznosító parkokat nyitottak Malajziában, Indiában és Magyarországon is. A cég ma vezető szerepet tölt be a piacon – ismertették a rendezvényen.
Forrás: MTI ; Fotó: Képernyőkép
Solaris
2021-07-08 at 08:39
Kerekferke@
Ha elolvasod a cikket, megpróbálhatsz hozzászólni.
Viszont kívánom.
Manteufel
2021-07-08 at 08:03
Azon a környéken rengeteg rejtett erőforrás él akkumulátoros és rézműves gyakorlattal, így nem lesz nehéz dolga a PR-osoknak munkatársakat toborozni.
jani129
2021-07-08 at 07:08
@Kerekferke
Nem azt mondom, hogy Gyurcsány jobb lenne, még a beruházást se vonom kétségbe. Csak annyit, hogy a 40 fokot nem a co2 okozza.
Kerekferke
2021-07-08 at 01:13
jani129
2021-07-07 at 22:40
Te is olyan idióta vagy, hogy nem érzed a 40 fokot sem, ha Gyurcsány seggét nyalhatod.
Kerekferke
2021-07-08 at 01:11
Leopárd
2021-07-07 at 22:47
Na, megjött félműveletlen, stupid miham jóska jósolni.
Nebmeg már. Az ember esze megáll, hogy mekkora barom vagy te.
Solaris
2021-07-08 at 00:35
Írjatok még erről!
Köszi.
Leopárd
2021-07-07 at 22:47
Ezeket a munkákat- majd robotok fogják elvégezni-ergo sokáig nem tart-amúgy annyira részfolyamatokról szól, hogy a munkaerő teljesen lepusztul tőlük-agyilag. Emberi robotok lesznek.
jani129
2021-07-07 at 22:40
Kár, hogy az akkuhajtású autó egy átverés, a benzineshez képest gyengébb minőség magasabb áron, csak a globális felmelegedés okán behúzott jogszabályok miatt létezik, meg a sznobizmus miatt. A globális felmelegedés pedig kamu. De a hülyeségre általában jól lehet gazdaságot alapozni. Csak ne szoruljak rá, hogy ilyen kocsim legyen. Mert vacak.
JG
2021-07-07 at 22:16
Annyi elektromos szgk. innováció jön ide, hogy el kéne gondolkodni egy magyar elektromos személygépkocsi fejlesztésén.