Komoly lépéseket kell tenni az oktatásügy, az egészségügy és a környezetvédelem megújítása, továbbá a nemzet, a magyar kultúra és a család védelme érdekében. Emellett elszánt küzdelmet kell folytatnunk a béke és a szabadságunk megóvásáért – ezeket a javaslatokat fogalmazta meg Náray-Szabó Gábor kémikus, a Professzorok Batthyány Körének alelnöke vitaindító írásában, a PestiSrácok.hu kezdeményezésére útjára bocsátott Merre tovább? – Vita a nemzeti blokk feladatairól című sorozat első részeként. Szóljon hozzá, írjon építő kritikát Ön is!
Náray-Szabó Gábor: Győzelem után
Már egy hónapja örülünk a jobboldal elsöprő, sorozatban negyedik győzelmének, ami megdönthetetlen bizonyítéka annak, hogy Magyarország választott vezetői a népakaratot követik. Széles tömegek elégedettek a kormány teljesítményével, ezért újra és újra felhatalmazást adnak az ország vezetésére. Elemzések tucatjai foglalkoznak a siker okaival, az oda vezető úttal, a baloldal kudarcával és a külföldi reakciókkal. A legfontosabb kérdés azonban nem ez, hanem a jövő: merre tovább? A miniszterelnököt és a jobboldal meghatározó politikusait nyilván már hónapok óta foglalkoztatja ez a gondolat, és fő vonalaiban minden bizonnyal kijelölték már a legfontosabb teendőket és kialakult a következő négy év programja. Miben is állhat ez?
Nem tűr halasztást a tanári fizetések emelése
Már a választások előtt kiderült, hogy komoly lépéseket kell tenni a közoktatás megújítása érdekében. Nem tűr halasztást a tanári fizetések emelése, ezt azonban a teljesítményhez kell kötni, aminek a mérését érdemes konszenzusra alapozni, különben nem bír ösztönző erővel. Igazuk van azoknak, akik szerint csökkenteni kell az elsajátítandó adatszerű információ mennyiségét, mert az Internet ezek tömegét másodperceken belül szolgáltatja. Ha csökken a tananyag, csökkenhet a tanárok kötelező óraszáma is, ami az oktatás minőségének javulásához vezethet. Én megfelelő keretek között megengedném, hogy a tanár kétféle tankönyv közül választhasson, hiszen akármilyen legyen is az oktatási segédanyag, úgyis a tanár személyisége, felfogása határozza meg, hogy mit tanít a nebulónak.
Az egészségügyben is van mit tenni, és nem az a lényeg, hogy lesz-e önálló minisztérium, inkább az, hogy növekszik-e az egészségügyi kiadások aránya a GDP-n belül. Úgy látom, korszerűsítésre szorul az ellátó rendszer, csökkenthető lenne a drága kórházi ágyak száma, ezzel szemben fejleszthető az ambuláns rendszer, rövidíthető a kórházban töltött idő, ami kevesebbe kerül és a betegnek is jobb. Továbbra is hangsúlyt kell fektetni a szűrésekre, a megelőzésre és az egészséges életmód propagálására, feltételeinek megteremtésére.
Romlik a helyzet a környezetvédelemben
Még egy fontos területet emelnék ki, ez pedig a környezetvédelem. Gazdasági sikereink ellenére (vagy talán éppen ezért) hazánkban romlik a helyzet. Ahogyan a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Keretstratégia előrehaladási jelentéseiből megtudhatjuk, elhanyagoljuk természeti erőforrásaink és ökoszisztéma-szolgáltatásaink fenntartását és megőrzését, fenyeget az éghajlatváltozás és a vízhiány, kimerülhetnek a termőtalajaink. Hosszú távon, átgondolt stratégiát követve előtérbe kellene helyezni a természeti erőforrások megóvását, ez növelné az ország versenyképességét is.
Fontosak a fenti feladatok, befolyásolják a közérzetünket, valószínűleg vitákat is generálhatnak az Országgyűlésben, a sajtóban, a mindennapi beszélgetésekben, mégsem ezek jelentik a legnagyobb kihívást. Napjainkban három olyan fenyegetéssel kell szembe néznünk, amelyek nem a rövid- vagy középtávú jólétünket, közérzetünket befolyásolják, hanem hosszú távon a magyar kultúra, a magyar nemzet megmaradását veszélyeztetik. Belekeveredhetünk a háborúba, az LMBTQ mozgalom és kinövései alapjaiban fenyegetik a családjainkat, a folyamatosan beáramló, idegen civilizációból érkező tömegek szétzilálhatják a társadalmat. Válaszunk: békét akarunk, kompromisszum nélkül megvédjük a családjainkat és nem engedjük be az illegális migránsokat.
Nem szabad engednünk a nemzeti érdekeinkből
Pártokon átnyúló, széles körű egyetértés van abban, hogy ki kell maradnunk a szomszédban folyó háborúból. Egy nemrégiben készült európai felmérés szerint a kontinensen mi magyarok ragaszkodunk a leginkább a békéhez, a megkérdezettek mindössze három százaléka küldene katonát Ukrajnába. Történelmünk ötszáz éve szolgál elrettentő háborús példákkal, a mohácsi vereség óta nem győztünk hosszú távon jószerivel egyetlen háborúban sem. Elvesztettük Budát, a régió kultúrájának fényes csillagát, elvesztettük milliónyi magyar testvérünket, a történelmi Magyarország területének kétharmadát, elvették a háborús romokon újjá épülő vagyonkánkat, végül a szabadságunkat is. A rendszerváltoztatás első húsz évének botladozásai után azonban talpra álltunk, és ma már méltán nevezhetjük szabadnak magunkat. Egy kis nemzet lehetőségeihez mérten bőséges a mozgásterünk, az Európai Unió tagjaiként jó viszonyt ápolhatunk más nagyhatalmakkal is, ennek élvezhetjük politikai és gazdasági, sőt kulturális előnyeit is. A béke és a biztonság fenntartásában az ellenzéki szavazók is érdekeltek, erre utal a negyedik, elsöprő kétharmados győzelem. Minden erővel ragaszkodnunk kell tehát az e téren kivívott eredményeinkhez, valamiféle álságos szolidaritásra hivatkozva nem szabad engednünk nemzeti érdekeink képviseletéből. Ehhez kitartás és elszántság kell, ezért minden erővel támogassuk az Országgyűlést és a kormányt a béke és a szabadság megőrzéséért vívott harcában!
El a kezekkel a családjainktól!
Békére többek között azért van szükségünk, mert csak ebben virulhat ki a társadalom legfontosabb és semmivel nem helyettesíthető építőköve, a család. Ez egy férfi és egy nő szeretetteljes közössége, amelynek a célja utódok nemzése és felnevelése, beillesztése a társadalomba. A Biblia és a korábban ennek ellentmondani látszó evolúciós elmélet egybehangzóan hirdeti a család fontosságát. A Szentírásban ezt olvashatjuk: „…a férfi elhagyja apját és anyját és feleségéhez ragaszkodik, s a kettő egy test lesz” (Ter 2:24), erre rímel az a tudományos megállapítás, hogy ha élőlények valamely közösségében túlsúlyba kerülnek az utód nélküli egyedek, nincs utánpótlás, a populáció evolúciós zsákutcába jut. A nyugati civilizáció bomlásának egyik súlyos tünete az egyre erősödő és egyre erőszakosabb LMBTQ mozgalom, amely már a napi politikában is meghatározó befolyásra tett szert. A családvédelmi népszavazás azt mutatta, hogy az ellenzékiek között is sokan kiállnak a család mellett, talán még azok a százezrek is, akik puszta dacból érvénytelen szavazólapot dobtak az urnába. El a kezekkel a családjainktól, a gyerekeinktől, nem akarjuk feláldozni őket kevesek vélt szabadságának oltárán!
Illegális migránsokat nem fogadunk be
Végül, de nem utolsó sorban továbbra sem szabad megengedni az illegális bevándorlást. Ennek veszélyeit kezdetben sokan alulbecsülték, a rosszul értelmezett krisztusi szeretetre alapozva támogatták volna a délről ide áramló, főleg muzulmán, életerős férfiakból álló tömeg befogadását. Ma már tudjuk, kik az igazi menekültek, mert Ukrajnából nem hódítók, hanem szenvedő, rettegő asszonyok és gyermekek érkeznek az életveszélyben lévő családfők nélkül, akiket otthon tartanak, hogy besorozhassák őket a hadseregbe. Kötelességünk nekik segíteni, tesszük is, a szolidaritás számtalan jó példáját adva. Illegális migránsokat viszont nem fogadunk be, nemcsak azért, mert erőszakosak, esetenként megbontják a közrendet, hanem főleg azért, mert számuk egyre nő, érthetően nem akarnak lemondani iszlám identitásukról, aminek következtében a század végén könnyen többségbe kerülhetnek, és véget vethetnek keresztény kultúránknak.
Tegyünk gesztusokat is!
Komoly esély van arra, hogy a fenti kérdésekben pártpreferenciákon túlnyúló egyetértést lehet teremteni, ez könnyebb lesz, ha kisebb-nagyobb gesztusokat teszünk. Be lehetne engedni az ellenzéki politikusokat is a köztévébe, el lehetne fogadni egyes, az ellenzék által előterjesztett törvényjavaslatokat, nagyobb mozgásteret lehetne hagyni az önkormányzatoknak. Most, miután biztosan ülünk a nyeregben, megvan erre minden lehetőség. Vannak, akik szerint ez lehetetlen, mert a másik oldalon kizárólag engesztelhetetlen ellenségek vannak, akikkel nem lehet mit kezdeni. Szerintem ez nem az átlagos baloldali választóra, hanem csak arra a néhány ezer emberre vonatkozik, akik nélkül állítólag nem létezik siker itt Magyarországon. Velük nem kell foglalkozni, nem kell válaszolni gyűlölködő és öntelt megnyilvánulásaikra, ehelyett tényleges súlyuknak megfelelően kell őket kezelni. Ne hagyjuk, hogy sorskérdésekben az összefogás kerékkötői legyenek! A negyedik kétharmad után biztonsággal állíthatjuk, hogy ehhez megvan a felhatalmazásunk, megvan az erőnk. Éljünk vele!
Matyko-X
2022-05-09 at 07:39
Persze a fölsorolt és sokak álatl érintett problémákat a politika is látja. Nem hülyék.
Amúgy meg Lánczi András eheti Mandiner-interjúban leírt gondolatával lehet egyetérteni: NEM a FIDESZnek vagy a kormánynak kell “gesztusokat” tennie.
Ez a fölfogás egy rossz beidegződés nyoma. A patrióta miben tegyen még engedményt? A szuverenitás még nagyobb föladásában?
A normális ember fölfogása miben engedjen? Tegye elfogadhatóvá, netán kötelezővé a romboló nemi magatartások instruálását kiskorúaknak?
Olyan emberekkel szemben, akiknek a NER szitokszó, az idegenek érdekében vívandó háború meg üdvözlendő?
Hán olyan alak van azon az oldalon, akik legalább egy Szili Katalin vagy Pozsgay Imre felfogását mutatják?
Manako
2022-05-06 at 02:36
Lehetne a pedagógusok elhivatottságának képzettségének kockázatát csökkenteni, szinte kikapcsolni, ha a tankönyvek mellé kiválóan felkészült, sikeres, eredményes pedagógusok előadó-magyarázó oktató videokat kínálnának, amit a tanár az órán megnézetne a diákokkal, közben megállítva, ha szükséges visszajátszva, magyarázva. Az iskola arculatának, erősségének megfelelő mélységű anyagokból lehetne választani – több szempontú mérlegelés alapján. Ezzel nemcsak a pedagógusok napi munkáját könnyítenék, de a diákok is sokat kapnának azáltal, hogy nagy felkészültségű, jól magyarázó, magával ragadó, az érdeklődést felkelteni, fenntartani tudó tanárok segítsegével ismernék meg a tantárgyat. Szükség esetén otthon is megnézhetnék az előadást, sőt a pedagógus maga is utánképzést kapna tantárgya oktatásából a maga és szaktársai által választott szaktekintélyektől. Új módszerekkel, témába vágó tudományos eredményekkel gazdagodnának – diákok és tanárok egyaránt.
Ugyanakkor ez nagy presztízst és anyagi megbecsültséget is adhatna a kiváló tanárok munkájának. Ki lehetne dolgozni olyan szempont rendszert, ami alapján a kiemelkedően eredményes iskolák vagy diákok népszerű tanárai készíthetnének előadásaikról oktatási videót, amiért valamilyen nem túlzott díjazásban részesülnek. A továbbiakban ezek keresettsége, népszerűsége “tőzsdei árfolyama” jogdíjat biztosítana számukra.
Ezt a lehetőséget kísérleti jelleggel lehetne kezdeményezni, mert csak hosszabb idő alatt alakulna ki egy megfelelő választék. Ezt később sem kellene kötelezővé tenni, a lelkes elhivatott pedagógusok maradhatnának a szokott módszerüknél. Az iskola pedagógusi és szülői testülete dönthetne arról, hogy a választott tankönyvhöz egyéb pl videós oktatási segédletek közül választanak-e és melyiket, vagy a pedagógus maga bírkózik a tantárgya megismertetésével, megszerettetésével.
Meglepett, hogy van pl. lista a legjobban fejlesztő iskolákról:
https://eduline.hu/kozoktatas/20220217_altalanos_iskolak_fejlesztes_lista
Ennek segítségével aszerint lehetne oktatási segítséget igénybe venni, hogy milyen szintről és helyzetből indulnak a diákok iskolába.
Ettől teljesen eltérő célú lista, amit a legjobban teljesítő (sok tanulmányi versenyen eredményes, egyetemekre felvételt nyert) diákok száma alapján állítanak össze.
Ezen iskolák kiváló teljesítményű pedagógusainak segítségével lehetne tagozatokat, szakköröket vinni az arra képes diákok számára, akár egy kisvárosban, vagy épp felzárkóztató csoportot alakítani.
Olyan matek, fizika, kémia biologia órák lennének, amit a Fazekas vagy Radnóti, vagy a Debreceni Fazekas vagy a Szegedi Radnoti tanárai tartanának. Vagy olyan történelem magyar földrajz órák, ahol a Németh László, Babits, a Pannonhalmi Bencés esetleg Baár-Madas Reformatus, Deák-téri Evangélikus, vagy Piarista, Ciszterci gimnázium tanárai adnak elő.
Vagy ének, művészeti tárgyakat a gödöllői Premontrei, székesfehérvári vagy piliscsabai vagy más művészeti alapképzést eredményesen, lelkesítően oktató iskolák pedagógusai tanítanak videóról.
Arra is gondolok, hogy a speciálisan sok törődést igénylő képességfejlesztő pedagógusok közt is vannak tapasztaltabbak vagy módszeresebbek, sikeresebbek, akik szintén készíthetnének segítő anyagot a diákok számára, a foglalkoztató pedagógusokat segítendő.
A technika fejlettsége rendkívüli lehetőségeket nyit a pedagógusok számára az oktatás eredményességének növelésére. Ezzel csökkenthető lenne a tankönyvekben foglalt tudásanyag meghatározó szerepe, ugyanakkor a tanár értékes időt nyerhet a tudás elmélyítésére, ellenőrzésére.
Olyan oktatófilmeket lehetne készíteni, társítani, ajánlani a tananyaghoz, amelyek pl. történelmi, irodalmi játékfilmként vagy ismeretterjesztőként is sikeresek lennének. Ilyenek a múltban is készültek, jórészüket mai fiatalok lehet, hogy leminősítenék. De pl. Öveges professzor kísérletei ma is állnák a versenyt. Tömegével vannak természettudományos filmek, amelyek társíthatók lennének kötelező vagy ajánlott jelleggel a tanárok munkájának támogatására.
Feri
2022-05-05 at 17:48
Oktatás.
A magyar oktatás színvonala, különösen a felsőoktatásé, mindig is híres volt. Az volt, elsősorban a lexikális tudás és annak problémamegoldás szintű használata miatt.
Tény, hogy a mai technológia ontja magából az adatot. Ezért a tananyag csökkentése mellett kívánatos az adatfelhasználás személyi szintű rutinjainak hatékony elsajátítása – segítve a napi feladatok elvégzését kortól, feladattól függetlenül.
A gyermek, az ifjú és a felnőtt tanulja meg az adattömeget folyamatosan a saját hasznára kezelni, a személyére vonatkozó adatokat megvédeni!
Ezt kell elsősorban tanítani.
AZ INFORMÁCIÓ HATALOM ❗❗❗
Viceadmiral Canaris
2022-05-04 at 07:34
Ludas Mátyás hozzászólása megfontolandó! A felvázolt elképzelések valóban a valós gondokat tükrözik! A rendszerváltozás óta nőtt a pedagógusfizetés (oké), de ehhez képest aránytalanul nőtt a kisdiákok iskolatáskájának össztömege! Miért? Számos tankönyv egy eggyel magasabb szintű oktatási intézmény azonos tárgyú tankönyvének a szimpla másolata! Általános iskola alsó tagozatán miért tananyag magyar nyelv-ből a tíz!!!! határozószó? Az ortopéd példák felsorolásának szinte nincs vége? Szerintem alsó tagozatban a tanulás módszertanát is kellene oktatni, ha tudós új nemzedéket szeretnénk, aki bármilyen szinten kimagasló teljesítményre képes!
PG
2022-05-02 at 22:21
Azt hiszem, hogy “TS”-el ellentétben, nem én vagyok a tájékozatlan, hanem ön. Mielőtt elkezd ismeretlenül minősítgetni, jó lenne, ha valami kultúrát is megtanult volna. Ha Ön tanár, akkor el nem tudom képzelni, hogy mit tanulhatnak Öntől a gyerekek? Talán ilyen mosdatlan viselkedést? (Mondjuk ezért a szintért nem is érdemel többet.)
Értem, hogy mint az eke ló, aminek bekötik a fél szemét, hogy csak előre lásson, csak a saját fizetéséért szövegel, de azért látnia kellene, hogy mások is dolgoznak, sőt többet mint a tanárok.
Attól nem kell tartani, hogy elfogynak a tanárok, más szakmákban sokkal nagyobb a hiány. No és a heti 22 óra tanítás, meg a nyári szünidő igencsak vonzó a pályán. Az mellett azért tisztességes fizetést is kapnak.
Tanulj meg kūlöbsèget tenni.
2022-05-02 at 21:05
PG. 2022.05.02.18.38. Ùgy làtom te sem az èsszerűsègedről vagy hìres. Hadovàlsz össze,vissza. Mielőtt leìrsz valamit tàjèkozòdj.
TS
2022-05-02 at 18:53
PG, te értetlen, tájékozatlan ülepfejű!
Mivel minden “mellékes” (cafeteria) stb. eltűnt a túlórák kifizetésével együtt, az én nettó fizetésem jó ideig nem volt magasabb a korábbinál csak max. 10%-kal. Mások jobban jártak, ez rendben. De “életpályamodellel” együtt maradt le minden bértől a tanári 8 év alatt. Most már a diplomások között nevetséges bérért dolgoznak a pedagógusok. Ahogy lent írtam, adókedvezmény nélkül, of. pótlékkal keresek sokkal kevesebbet 30 év tanítás után, mint az átlag (már amennyiben as KSH pontosan közölte ezt áprilisban). Ez neked “életpálya”?! Minimálbérnél kissé magasabb kezdőbér, jöhet a gyakornokság és ha nem halsz éhen ebből, már meg fogod kapni 25-26 évesen a minimálbér +25%-ot.
Ostoba tulok, nemsokára nem lesznek tanárok. Ha ennyit nem fogsz fel, tényleg gyenge lehetsz szövegértésből. NEM LESZNEK TANÁROK 8-10 év múlva!
De lehet, kevesebb idő is elég. Azok, akik 56-60 évesen még húzzák az igát, lassan nyugdíjba mennek (vagy meghalnak), és minden rendben lesz akár 5-6 év múlva is. Nem lesz “tanárbérkérdés”.
PG
2022-05-02 at 18:38
Azt hiszem, hogy Náray úr kissé fordítva ül a lovon. Ugyanis nem a tanárok fizetése nem tűr halasztást, hanem az egészségügy rendezése. A tanároknak lett elsőnek rendezve a fizetésük és életpálya modellt kaptak, de azóta is folyton sírnak, rinyálnak a fizetésemelésért, pedig inkább a tartalmas tanítással kellene foglalkozniuk. Az egészségügyben csak most a járvány alatt kezdték rendezni a fizetéseket, de itt is csak elkezdték. Nemcsak az orvosok, hanem az egészségügyi szakdolgozók bérét is alaposan meg kellene emelni.
Azzal egyetértek, hogy a sok lexikális anyag helyett értelmes, probléma megoldó anyagot kellene tanítani. No meg olyasmit, amire szüksége van az életben is a diáknak. Például elsősegélynyújtási ismeretek, KRESZ ismeretek, tájékozódási ismeretek, stb.
Az viszont nem igaz, hogy a mai ellenzéket gesztusokkal jobb belátásra lehetne bírni. Ezek ahogy viselkednek, (moslék koalíció) csak lesöpörni szükséges őket, mint szemetet.
hozzaszolo
2022-05-02 at 18:24
/egy hónapja örülünk a jobboldal elsöprő, sorozatban negyedik győzelmének/
Ennek a mondatnak volt egy másik változata is bekészítve a választás előtt.
Ezzel a JOBBOLDAL szóval tért el a fenti mondtattól.
Pontosan emlékszem, hogy szidták a Fideszt, Orbánt, és a gazdaság és egyéb politikát.
Mert ez követelte a SODOR. A FŐ SODOR. Akkor is, most is szépen idomulnak.
Ja, kérem a professzori, egyetemi tanári, rektori fizetések komoly dolgok. Idomítanak. Okos ember tudja hol a helye.
Mikor, hol.
Kiss Róbert
2022-05-02 at 17:52
Az”ellenzéket”jelenleg azok támogatják,
akik a komplett keresztény kultúra elveszejtésére készülve egymást licitálják felül,a komplett hulyeket nem is említve…nyilván emiatt ílyen óriási a szakadék,de pont emiatt nem lehet semmilyen engedmény???
TS
2022-05-02 at 15:36
1. oktatás; Cthoolhoo79 Teljesen egyetértek a proffal. Én már nem fogom nagyon élvezni a fizetésrendezést, mert nyugdíjba megyek pár év múlva, de azért jó lenne, ha az unokáimat tanítaná valaki.
2. egészségügy: itt sem árt as további emelés, bár ebben az ágazatban sokkal dinamikusabban nőtt a fizetés, mint az oktatásban (ha igaz).
3. környezet: nem tudom, hogy valóban romlik-e a magyra helyzet, de pl. az erdősültség nő
4. LMBTQ, családok, migránsok: Teljesen egyetértek a proffal.
5. ellenzék: ezekkel a hazaárulókkal hogyan lehet gesztust gyakorolni? Na, ezt nem tudom! Engedjük be a migránsokat? A queereket az iskolákba? Talán: lehetne az ő érdekcsoportjaiknak is juttatni közbeszerzéseket? Még ez az út járható – ha jobbak, a legjobbak!
Orientál
2022-05-02 at 15:34
Karácsony meg szarik legalább havonta kétszer sajtótájékoztatót tartani. Akkor meg az ellenzék ne pofázzon.
TS
2022-05-02 at 15:31
Cthoolhoo79, ja, persze, gennyesre, napi 12-14 óra munkával, ismerem a rendszert. (Ha igaz a KSH mostani statisztikája, diplomával, 32 év tanítással nem keresem meg a nemzetgazdasági á t l a g o t, kösz, faszikám az együttérzést). De te csak ugasd a megszokottat, nem látjátok, büdös prolik, hogy vészhelyzet van az oktatásban? Vagy ti okosabbak vagytok ennél a profnál?
Jim
2022-05-02 at 15:15
Nem ‘ellenzek’, hanem ellenseg. Kulfoldrol fizetett hazaarulo ugynokok, haborus uszitok. Mindegyiket atvilagitani, es akirol bebizonyosodott, hogy kulfoldi ugynok, azt ki kell vegezni. Az EU-bol es a NATO-bol pedig surgosen ki kell lepni es az alaptorvenyben rogziteni az orszag semlegesseget. Az EU Europa elpusztitasan dolgozik; legyunk batrak es lepjuk ki ebbol a liberalnaci pocegodorbol, helyezzuk a kereskedelmet tisztan penzugyi alapokra.
regő rejtem
2022-05-02 at 14:55
Ceterum censeo…. megmentőnk a svájci típusú semlegesség !
56 követelése is ez volt!
Cthoolhoo79
2022-05-02 at 13:27
nagyon unalmas már ez a pedagógusbér hisztéria. Szerintem amelyik nem lusta az gennyesre keresi magát a különórákkal….
Sas
2022-05-02 at 13:06
PERSZE, ÍGY UTÓLAG, A KÖZTÉVÉ LEADHATNÁ AZ UN. –JAKAB-ÖSSZEST, MEGSPÉKELVE GYF ALKOHOLOS JELENETEIVEL. HÁT AMI JÁR, AZ JÁR. LEGYEN KÍVÁNSÁGUK SZERINT A MARHÁKNAK.
Sas
2022-05-02 at 13:02
AZ ELLENZÉKNEK EGYÉBKÉNT OTT A BUGGYANT GERMÁN –RTL.-AZ NEM ELÉG?—DE. BŐVEN ELÉG.A KÖZTÉVÉ NÉZŐI ÉRZŐ EMBEREK-.IGÉNYESEK. HA BOLONDOKAT AKARNAK LÁTNI-BELEKUKKANTANAK PL. AZ UN. NAPIREND ELŐTTI-ELLENZÉKI FELSZÓLALÁSOKBA. ANNYI ELÉG IS.
Sas
2022-05-02 at 12:59
A KÖZMÉDIÁNAK KÖTELESSÉGE EGY BIZONYOS SZÍNVONAL FELETT MARADNIA. PSZICHOPATÁKAT, NEOPRIMITÍVEKET NEM KELL TÚL SŰRŰN BEHÍVNIA. DE NEM IS MENNEK-EZ A HÜLYE TAKTIKÁJUK-ÍGY MÁRTÍRKODNAK.
Sas
2022-05-02 at 12:57
NEM TUDOM MILYEN–GESZTUST-KELLENE TENNI AZ ELLENZÉKNEK………….1. SZÁMOS ELLENZÉKI MÉG AZ ÉRETTSÉGIT IS PROTEKCIÓVAL SZEREZTE MEG. 2. RÁGALMAZNAK-LOPNAK-ÉS NEM LEHET ŐKET BÖRTÖNBE TENNI A MAFFIA-BÍRÓK MIATT. 3. AZ UN. MŰVÉSZEIK KÖZPÉNZBEN ÚSZNAK.4. ORBÁN MINDIG TÜRELMES-ATYAI MAGATARTÁST TANUSÍT VELÜK SZEMBEN.–EZ NEM ELÉG?——NOBEL-DÍJAT NEM TUDUNK OSZTANI A KARIGERIKNEK.
Orientál
2022-05-02 at 12:01
Ami ebben a cikkben hiányzik hogy az ellenzék rengetegszer megcsinálta azt hogy a közmédiákban be sem volt hajlandó menni és nyilatkozni ,akkor meg nincsen mit tenni ,,hiába recitálja ide valaki aki hiányolja a tévében és a rádióban az ellenzék szerepléseit. Falra hányt borsó. – Törvényt kellene alkotni a politikai hazudozások ellen politikusok újságírókkal kapcsolatban.
grimmbusz
2022-05-02 at 11:22
Már bocsánat, de úgy elég nehéz gesztusokat tenni az ellenzék felé, ha minden egyes gesztus után elkezdődik a:
“Orbán fél tőlünk és meghátrált
Megkezdtük a NER lebontását
Orbán megbukott”
kezdetű népi csujjogató.
2, a közmédiába, tudtommal, be lennének engedve ellenzéki politikusok, csak direkt nem mennek be a műsorba hogy utána előadhassák az áldozatot. Esetleg ha be is mennek, csak randalíroznak és semmibe veszik a riportert (vagy sértegetik)
Szóval ezekhez, szerintem, mind a két oldal kéne, hogy civilizáltan működjön.