A fővárosi metrókorrupciós munkacsoport vezetője szerint a 4-es metró beruházásában a BKV-nak csak „bábszerep” jutott, a döntéseket valójában a Demszky-féle városvezetés hozta. Borbély Lénárd (Fidesz-KDNP) Csepel polgármestere, a 4-es metró beruházásához kapcsolódó korrupciót vizsgáló testület elnöke azután beszélt erről, hogy a munkacsoport hétfőn a BKV Zrt. 2002 és 2006 közötti felügyelő bizottsági tagjai közül hármat meghallgatott.
A testület tizenegy embert hívott meg a hétfői ülésére. Jeszenszky Zoltán az ülésen azt mondta, hogy a BKV-nak semmilyen ráhatása nem volt a beruházásra. Úgy fogalmazott:
a DBR (…) az egy állam az államban volt, a BKV-nak egy olyan szervezeti része volt, amelyhez a BKV-nak csak formálisan volt köze. A DBR Metró Projekt Igazgatóság közvetlen irányítását a főváros látta el.
Hozzátette: a felügyelőbizottság nem kapott konkrét tájékoztatásokat az ügyben. Csete Gyuláné arról beszélt: a felügyelőbizottság nem tárgyalt a beruházásról szóló előterjesztéseket. Szálka Miklós volt fideszes fővárosi képviselő, aki a BKV felügyelő bizottsági alelnöki posztját is betöltötte, arról beszélt, hogy a korrupcióról nem tud mit mondani, de szerinte a 4-es metró nyomvonala hibás volt, a beruházás lebonyolítása szakmailag teljes mértékben hibás volt, nem volt részletes terv, és emiatt is lett ennyire drága a metróépítés. Mint fogalmazott:
Mindent a városvezetés, Demszky Gábor volt szabad demokrata főpolgármester, helyettese Atkári János döntött el, a BKV vezetésének beleszólása sem volt.
Borbély Lénárd az ülés után újságíróknak arról beszélt: az ülésen megtudhatták, hogy a BKV felügyelőbizottsága 2002 és 2006 között gyakorlatilag néhány tájékoztatáson kívül semmilyen olyan anyagot nem kapott, amelyet megvizsgálhatott volna, vagy amiről tárgyalhatott volna. A szerződésekről nem tudott állást foglalni. Közölte, a három megjelent bizottsági tag egyöntetűen elmondta, hogy a BKV mint lebonyolító, a vezérigazgatójával és az igazgatótanácsával együtt gyakorlatilag egy „bábszerepet töltött be”, hiszen a döntések meghozói a DBR-en keresztül Demszky Gábor és Atkári János volt.
A Fővárosi Közgyűlés február 22-én döntött az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) jelentéséhez kapcsolódóan a korrupciót vizsgáló munkacsoport létrehozásáról. A munkacsoport feladata annak kiderítése, hogy kik szerepelnek a metródossziéban, továbbá kik a felelősök és hová kerülhettek az eltűnt pénzek. Az öttagú testületnek a jelentést szeptember 30-áig kell elkészítenie.
Forrás: MTI. Vezető kép: AFP/Kisbenedek Attila
Aladin
2017-06-08 at 06:59
Demszky szorul a gatya, a hires polgármesterböl börtön rab lesz. Ott majd a börtön öröket fogja simogatni, hogy én szeretem magát, nem a riportereket.
Alex
2017-06-08 at 01:01
Mondd seggfej miért működött volna jól anno a BKV amikor a buszok 30%-a folyton garázsban állt műszaki hiba miatt és 10 évig egy darab buszt sem vettek, csak ellopták az erre szánt pénzt is.
Alex
2017-06-08 at 00:58
Demszkyt egy szebb korban először megfőzik olajban, majd felnégyelik és mind a négy várkapura kiszögezik.
Kaktusz
2017-06-08 at 00:18
Te vagy a vicces, hogy a BKV-t összekevered Demszkyvel. Látszik, hogy a cikket nem is olvastad el. Mellesleg már 10 évvel ezelőtt is elég rossz állapotban volt a BKV, ami csak rosszabbodott Demszky regnálása alatt.
khm
2017-06-07 at 19:41
A képen látható sármos mosolyú rohadék azt mutatja za ujjaival,hogy Viktor idején fogják az emberek az eu-s büntetéseket kifizetni.