Vajon mi visz rá valakit, hogy saját politikai közössége ellen forduljon? Hogy szembe menjen önmagával, saját elveivel, eszméivel is. Sértettség? Bosszú? Simán csak a júdáspénz? Nyilván van ilyen is, olyan is. Ódor János László a Kontrán már írt egy elég találó elemzést, amelyben Antall Péter és Szakács Árpád pálfordulásának okaként a pénzt, pontosabban annak hiányát, az addig stabilan érkező anyagi juttatások hirtelen elmaradását jelölte meg. Amiért aztán kicsinyes bosszút próbálnak állni. Ez egyfelől tökéletesen igaz lehet, de Szakács esetében a kép ennél egy kicsit bonyolultabb.
Szakács egy jóeszű, tökös, erdélyi (egészen pontosan partiumi) gyerek, már csak az utóbbiból következően is erős nemzeti elköteleződéssel. (Végül is a romániai magyarok között tényleg zseblámpával kell keresni a nemzetárulókat – a napvilágnál is fénylő Parászka Borókán kívül.) Mindehhez társul nála egy lángoló lelkesedés, meginoghatatlan küldetéstudat – bármiről is szóljon épp ez a küldetés. Kivont karddal a tankok ellen, Don Quijote és a szélmalmok, stb. Ami lehet egyfelől megsüvegelendő, nemes idealizmus, másfelől persze bornírt fafejűség is. A határvonal halovány, mint Gréczy Zsolt képüzeneteiben a meggyőzőerő.
„Kinek a kulturális diktatúrája?”
A cikksorozat, amivel a korábban alig ismert, a közepesnél kicsit kevésbé izgalmas skriblerek mindennapjait élő újságíró-szerkesztő a figyelem középpontjába került, mindenképp izgalmas és hiánypótló volt – még ha sokszor túlságosan el is ragadtatta magát benne. Az alapfelvetés vitathatatlan: a magyar kulturális élet (tegyük hozzá: a nemzetközi is) egy balos, internacionalista csoport kezében volt mindig is. Amely nagyon erős kontrollt gyakorolt arra, hogy ki kerülhet be ezekbe a körökbe, ki juthat anyagi forrásokhoz. És arra is folyamatosan ügyelt, hogy milyen ideológiai indíttatású tartalmaknak engedjen teret. Nemzeti elköteleződésűek számára nagyon alacsony volt az üvegplafon (ha egyáltalán kaptak bármilyen lehetőséget), és csendben kellett maradniuk. A patrióta, keresztény-konzervatív gondolatok pedig totálisan száműzve voltak. A progresszív-liberális elit folyamatosan újratermelte magát a kultúrában, a művészvilágban. Ennek a hegemóniának a megtörésére tett már több, erőtlen kísérletet is a magyar jobboldal; 1990 és 1994 között már a rajtot követően elgáncsolták, 1998 és 2002 között nagyon korlátozott lehetőségekkel, forrásokkal rendelkezett, 2010 után már valamivel tágabb keretek között, minden eddiginél nagyobb elszántsággal ugrott neki a feladatnak. De egy betonszilárdságú falanxot kellett (és kell még most is) áttörni.
Ennek fontosságát helyesen ismerték fel az utóbbi években a jobboldali kormányok. Ahogy Andrew Breitbart is fogalmazott:
A folyó a politikához a kultúrától folyik lefelé.
Vagyis: a kultúra határozza meg a politikát. Ezt ismerte fel a nemzetközi baloldal is, de ők már a hatvanas évek végétől, és építették ki mindenütt a pozícióikat: egyetemeken, a színházi és filmvilágban, a zenében, stb. Határokon belül és azokon átívelően hozták létre a hálózatot; a magyar kommunisták és a nyugati, magukat helyenként liberálisnak nevező/képzelő neomarxisták remekül megértették egymást. Tevékenységük egyfajta kulturális dzsihád jegyében zajlott és zajlik a mai napig: aláásni, lerombolni a nemzeteket, a hagyományokat, a fennálló rendszert, annak nem csak intézményeit, de minden tekintélyét is. A görög-római kultúra, a zsidó-keresztény hit és a kapitalizmus helyén felépíteni egy globalista-internacionalista új világot. Ahol a család és a közösségek helyén az individuum, az istenhit helyén a cinizmus, a demokratikusan választott vezető helyén a „mucsai pórnépnél” természetesen mindig sokkal okosabb, bölcs elit által kijelölt helytartó áll. A hatalom megszerzésének útja pedig vélekedésük szerint (helyesen) a kultúrán keresztül vezet; ezért is építették ki a hadállásaikat.
Szakács Árpád erről a hálózatról, főleg annak itthoni működéséről és működtetőiről rántotta le a leplet, helyenként kitűnő tényfeltáró munkával, helyenként vehemens ideológiai ellen-dzsiháddal. És a harcos küzdelem közepette sokszor rámutatott azokra a – vélt vagy valós – hibákra, hiányosságokra, anomáliákra is, amelyek a jobboldali-nemzeti magyar kormány kultúrpolitikájában is megjelentek. Leginkább arra, hogy bár kihirdette a balos ideológiákkal, a „kulturális diktatúrával” és ezek bebetonozott struktúráival szembeni küzdelmet, de közben az immáron a saját, nemzeti elköteleződésű intézményeiben továbbra is teret engedett ádáz ellenfeleinek, forrásokat biztosított számukra. Alkotói támogatások a fröcsögő balos íróknak, százmilliók a Magyarországot a nemzetközi porondon lejárató filmrendezők neomarxista agymosással teletömött filmjeire, érzékenyítő musicalek a gyerekeknek, stb.
Szakács Árpád cikkeiben időnként kifejezetten kritikus volt és szembefordult saját oldalával szemben is, mert nem tartotta kellően keménynek és elszántnak a harcot. Bírálta azokat a megalkuvókat, akik bár pozícióikból eredően maguk is hozzájárulhattak volna a neomarxista métely kipurgálásához, ehelyett inkább gesztusokat tettek nekik. Van, aki gyávaságból és opportunizmusból („mi van, ha egyszer visszajönnek, és én akarok majd lóvét tőlük”), megfeleléskényszerből („mégis, mit szólnak hozzá a németek, ha én is kultúrharcolok itten…”), sima buksisimogatásért, ami valamiért az ellenféltől mindig jobban esik nekik, mint a sajátjaiktól. De olyan is bizonyára akadt, aki őszintén gondolta, hogy ő majd összekötő, hídverő, békítő lehet, és a gesztusra a válasz is gesztus lesz. Pedig tudjuk, hogy a marxistánál (mindegy, hogy ősbolsi vagy neo-) sosincs megbékélés, gesztus, kompromisszum. Ő ha hatalmat, lehetőséget kap, akkor elpusztít. Ha a kezedet nyújtod, leharapja tőből a karodat. Fölösleges bármilyen gesztust tenni felé.
Ezek a sokszor „rendszerkritikát” is bőséggel tartalmazó írások számos vitát generáltak, de semmilyen retorzió nem érte. Szakács továbbra is írhatta a cikkeit, sokszor nagyon is jogos kritikákat megfogalmazva, és nem hallgattatta el senki. A belső kritikával semmi gond, és ennek kifelé is hangot adhatott. De látni kell mindig a nagyobb képet. Hogy bármennyire is szeretnénk egy darab hatalmas kalapácsütéssel, vagy legalábbis rövid idő alatt szétzúzni a liberális-neomarxista kulturális hegemóniát, erre csak hosszú, kitartó munkával, stratégiai és taktikai lépések sorozatával van esélyünk. A csapásokat megfelelően időzítve, jól megválasztva a gyenge pontokat. És persze, néha összpontosított erővel. De a szélesre felépült, masszív falat nem tudjuk mindenütt egyszerre áttörni. Szakács lehetett volna az, aki mindig üt egy nagyot a falba, gondoskodik róla, hogy sohase lankadjon az elszántság, a harci kedv… de el kellett volna fogadnia az összetettebb szempontokat, a nálánál nagyobb felelősséggel bíró, szélesebb pályát belátó politikai döntéshozók akaratát. Még akkor is, ha esetleg neki van igaza. Amire azért garancia nincs, a bölcsek kövét senki sem birtokolja kizárólagosan.
Az önreflexió hiánya
De Szakács inkább vérszemet kapott. Egyre inkább elhitte saját magát. Hogy ő a nemzeti kultúrpolitika győzelemre vitelének égi kiválasztottja. És aki nem tart vele vagy aki nem osztja az ő nézeteit, radikalizmusát, az jobb esetben puhapöcs, rosszabb esetben áruló. Amikor Bayer Zsolttal közös könyve jelenhetett meg, végképp önmaga hatása alá került. És nem volt képes a realitásokat, az egyéb szempontokat, a „”nagypályát” látni. Egy újkeletű Raffay Ernő volt. Mindig is egy egzaltált fantaszta, ez világosan látszott az írásaiban is. Helyes szándékkal, de tele fékezhetetlen indulatokkal, amelyekből egyenesen következnek egyrészt a túlzások, másrészt a stratégiai-taktikai hibák. No meg persze egyre több anyagi forrást is szeretett volna magának a harchoz. És miután ezeket nem kapta meg, nem kapott elegendő lóvét, sem vállveregetést, sőt, időnként kifejezetten bírálatokat, figyelmeztetéseket kapott, az egója teljesen eluralkodott. Pedig nem volt törvényszerű. Az erős egóval rendelkező ember is, pláne ha kellő intellektussal is rendelkezik, képes lehet az őt érő kritikák, bírálatok, „pofonok” hatására megállni, számot vetni önmagával. Továbbra is markánsan fogalmazni, formabontónak lenni, „előretolt helyőrségként” ütni az ellenfelet, de elfogadni, hogy nem kell mindig kivont karddal vonulni a tankok ellen, kiteregetni a lapokat, céltáblát rajzolni a saját homlokunkra… belátni, hogy nem biztos, hogy mindig igaza van, és mindent jól csinál. Hogy előfordulhatnak más szempontok, születhetnek más döntések, lehetnek nála akár bölcsebb gondolkodók, akár még nagyobb egók is. És ilyenkor néha el kell engedni a dolgot és a saját egót is. Csendben el kell fogadni, hogy nem nálunk van a bölcsek köve, nem az és nem úgy történik, amit az egyetlen helyes útnak tartunk, vagy amit épp szeretnénk.
Szakács Árpádnál hiányzott az az önkontroll és önreflexió. Eluralkodott viszont az ego, amit tovább hizlalt a sértettség. Most pedig eljött a kicsinyes bosszú ideje a (vélt vagy valós) sérelmekért. Majd ő megmutatja! És úgy véli, megtalálta ehhez a megfelelő politikai platformot. Természetesen nem a Mi Hazánk alapvető elveivel célkitűzéseivel van a baj. Azokkal lehet egyetérteni vagy nem. Nyilván vannak köztük olyanok, amiket egy mérsékeltebb, pragmatikusabb konzervatív is vall. És vannak olyanok, amelyeket irreálisnak, elrugaszkodottnak, ad abszurdum, vállalhatatlannak gondolunk. Ilyen a politika. És azzal sincs baj, hogy van egy politikai formáció, amelyik igyekszik becsatornázni magához az oltásellenes hangulatot, illetve az arra felülőket. Utóbbiak politikai szimpátiája a nemzeti radikálistól az ősbolsiig terjed, de hiányzik az a fajta érett, átfogó gondolkodásuk, amely alapján prioritásokat tudnának állítani, és mérlegelni, hogy mik a legfontosabb célok, ügyek, amelyek alapján végül az X-et behúzzuk. Őket az oltásellenes hergelés annyira magával ragadta, hogy ez lett a döntő szempont számukra. Nem számítanak a határon túli magyarok, a migráció, a globalista baloldal nyomulása, az LMBTQ-elmebaj, stb. Csak az számít, hogy az oltás – szerintük – maga a sátán. Ezeket az embereket nem lehet józan belátásra, mérlegelésre bírni. Nincs azzal baj, hogy felszívja őket egy politikai erő, amely nem a baloldal. Sőt, még a baloldalról is képes átszívni olyanokat, akiknek minden balos vélekedésük mellett hasonlóan erős az oltásellenessége, és ez az egyetlen kérdés határozza meg jelenleg a politikai döntéseiket. Inkább szavazzanak a Mi Hazánkra, mint a moslékkoalícióra, nincs vita.
A baj tehát nem a Mi Hazánkkal van, vagy az oltásokkal szembeni szkepszissel. Hanem Szakács Árpád egójával. Azzal, hogy teljesen eluralkodott fölötte, és mind a racionalitást, mind saját elveit, korábbi énjét is önmaga alá gyűrte. Ő nem egy tudományos megalapozottságú oltásszkeptikus. Ő kígyót-békát köp a számára korábban rengeteg lehetőséget biztosító (és neki több kitüntetést is odaítélő) kormányoldalra és ehhez az oltásellenesség remek ürügy. Persze természetesen teljes meggyőződéssel vallja, hogy ő mindig is, így most is az elveit követte, semmiben sem változott meg, sőt, most lett igazán őszinte, stb. Ha nem ilyen és hasonló énvédő mechanizmusokkal reagálna, hanem belátná, hogy személyes indulatok vezérlik, az azt jelentené, hogy van önreflexiója. Akkor viszont a jelen írást megalapozó megnyilvánulásaira sem került volna sor.
Mindenesetre kár érte, kiváló harcos volt.
Vezető kép: Horváth Péter Gyula
K
2022-02-08 at 17:52
Nincs abban semmi hiba hogy a gyerekeket is beoltják.
Az oltóanyagot szakemberek készítették, és az oltóanyagot szakemberek adják be.
Mi köze ehhez Szakács árpádnak????
Talán ő is szakember????….NEM TUDOK RÓLA HOGY Ő IS SZAKEMBER LENNE. Tehát semmi köze hozzá.
Honnan merészeli azt hogy beleszól a szakemberek dolgába???
K
2022-02-08 at 17:39
Szakács Árpád lejáratta magát azzal hogy oltásellenes. Nem olvasott erről a témáról???- Nem gondolkozott????? A diplomájából csak ennyire futottra????
Továbbá belépett a Mihazánk Mozgalomba. Itt sem olvasott a “Mozgalomról” és nem gondolkozott.
A Mihazánk Mozgalom egy olyan Szervezet ami a politikából akar élni, és nem érdekli az igazság, a tények , csak a saját érvényesülése.
Jut eszembe….: Szakács Árpád sem fedezte fel a “spanyol viaszkot”, sokan másoknak is hasonló gondolatai vannak, csak nem jutottak olyan lehetőséghez, hogy a nyilvánosság előtt kifejtsék azokat.
Én azt tartom sokra, hogy a FIDESZ a családokat támogatja, azokat juttatja pénzhez, a munkanélküliséget megszüntette az 1 millió létrehozott munkahellyel , stb….
Összességében a FIDESZ mindent jól tett, csak azok kritizálják erősebben a FIDESZT akiket önös és önző érdekek ösztönöznek.
Egyszerűen túl sok a probléma, és nem lehet mindegyikhez hozzáférni a megoldások során.
Fontossági sorrendet kell készíteni, és nem kaphat minden elsőbbséget (aki nem értené annak ” prioritást ” ).
Mária néni
2022-02-08 at 17:25
Tökéletes !
“Kulturális cikksorozatát imádtam. Most olyasmi csalódást érzek vele kapcsolatban, mint amit már átéltem a Jobbik pálfordulása kapcsán. ”
Ha a becsület, szavahihetőség elvész, elvész az ember maga.
Nagyon sajnálom !
Tóth Zoltán
2022-02-08 at 17:19
Kedves Hufi! Inkább maradok Jézus Krisztus, Mária Natália nővér, Valtorta Mária, Szent Teréz, Pio atya, Katona István (Emmausz), Bocsa József, Vassula Ryden és mások tanulmányozása mellett. Nem emlékszem, hogy Csurka felszólított volna az Úr követésére, a felebaráti szeretetre, persze voltak meglátásai, de a lényeget sajnos nem látta(vagy csak én nem tudok róla)
Lupus
2022-02-08 at 17:09
Ezt nem kellett volna!
Jeszy cikke alapos, jól megírt, kiváló mestermunka. Mégis…, mégis némi szomorúsággal vagyok kénytelen tudomásul venni, hogy egyáltalán megjelent.
Tisztelt PS, ezt a cikket nem kellett volna megrendelni, ennyire nem “veszélyes” sem az alig 1-2 százalékos Mi Hazánk mozgalom, sem az immáron sajnos “körön kívülre” került Szakács Árpád (híres-hírhedt, nagyszerű cikksorozatát, “Kinek a kulturális diktatúrája?”, már a megjelenések pillanatában egyenként, naponta lementettem, ma is őrzöm, akkor még szó sem volt kötetben egybe gyűjtött kiadásról, de minden egyes opusz megjelenésével egyre bizonyosabbá vált, hogy ennek nem lesz jó vége, csak még azt nem lehetett tudni, hogy ki húzza a rövidebbet); és kedves Jeszy, ezt a feladatot nem kellett volna elvállalnod. Mindannyian tudjuk, hogy vannak kötelező gyakorlatok, de – gondolom/remélem – Te megtehetted volna, hogy ezt a penzumot visszautasítod.
A továbbiakban pedig a nagy számú, tényleg kiváló komment közül talán egyik olvtársunk itt, még jókor reggel közreadott véleményével (Kovács Zsuzsa, 2022-02-08 at 09:48, https://pestisracok.hu/mi-tortent-szakacs-arpaddal/comment-page-1/#comment-1316936 ) tudok csaknem teljes mértékben egyetérteni, idő, és helytakarékosság (meg talán némi lustaság… ☺ ) okán nem ismétlem meg mondatait, kérem, “lapozzátok fel” a megadott linken – érdemes!
☼
TS
2022-02-08 at 17:09
Szakács tán észrevette, hogy nemcsak a DK-ban markolnak bele a finomba.
Fisoj Nilats és Floda Reltih
2022-02-08 at 17:06
Mi történt Szakács Árpáddal?
Csak annyi, hogy megcsömörlött a Fidesz tutyimutyiságától, lapításától és faszságaitól.
Ahogy sokan mások – így én is.
Április 3-án csak jobb híján szavazom majd a Fideszre – mert nincs különb és jobb patrióta párt nála.
A kisebbik rossz, semmi több.
Sajnos.
Ákossy
2022-02-08 at 16:58
Az a helyzet, hogy a covid-sztori folytatását már nem az Operatív Törzs megbeszélésein és mainstream szerkesztőségekben, hanem Ottawa utcáin írják.
Mindeközben szinte naponta hallani, hogy ez vagy az az ország TELJESEN visszavonta a korlátozásokat. És az eddig kőbe vésett narratívák és szabályok is naponta változnak, sokszor pont ellenkező előjellel. A különféle csontvázak is elkezdtek kidőlni.
Az ügyesebbek érzik ezt, és már ráléptek a damaszkuszi útra.
Bencsik András pl. nemrég bő decibellel követelte a kötelező oltást a Sajtóklubban.
A legújabb Demokratába viszont már “becsúszott” egy olvasói levél, amely az oltás halálos(!) veszélyeit ecseteli, sőt az oltottakat nevezi fertőzőnek.
Lehet haragudni Szakács Árpádra, de legalább nem kellett ekkora félkört lefutnia. Maradt, ahol volt.
Maximum úgy jár majd, mint Csurka: mindenki belerúgott egyet, most meg a fél jobboldal csókolgatja az ereklyéjét, bizonygatva, mekkora vátesz volt.
Viszont a Fideszt is megértem. Kampány van, és a politikai logika visszavágót kíván.
Akiket nem irigylek: azok, akikre ezt a melót kiszignálták.
Hunyadi Csaba
2022-02-08 at 16:45
Kulturális cikksorozatát imádtam. Most olyasmi csalódást érzek vele kapcsolatban, mint amit már átéltem a Jobbik pálfordulása kapcsán.
Gyurcsev Klárenc
2022-02-08 at 16:05
Nem egyszerűen csak az van, korábban volt egy radikális világlátású ember, akit, mert éppen akkor hasznos volt a politikának és belement, pajzsra emeltek. Valószínű nem váltotta ki a Fidesz-tagkönyvet akkor sem. Aztán jött egy kérdés amiben eltér a véleménye és ennyi. Korábban nem kérdezte őt senki az influenza oltásról. Ha megtették volna, nem jött volna a meglepetés. De akkor csak az számított, amit ép akkor írogatott. Egyébként meg emlékszik még valaki a CÖF-ös Fritz Tamás esetére?! Na ennyire elhivatottak ezek a figurák odafenn és a szerkesztőségekben.
K
2022-02-08 at 16:00
Mi történt Szakács Árpáddal?
Hibát követett el mert oltásellenes, és a Mihazánk mozgalomhoz csatlakozott.
Ennyi.
*******
És ezen felül a szavazót az foglalkoztatja hogy az érdekei hogyan valósulnak meg.
Ma az érdekek összegzésének alapja a nemzeti függetlenség, a nemzeti szuverenitás, amit csak a FIDESZ tud érvényesíteni.
A nemzeti szuverenitás legfőbb veszélye a liberális oldal .
Egy elvesztett nemzeti függetlenséget nehéz visszaszerezni, példa erre a kurdok esete.
Ezért kell a FIDESZT támogatni, még Szakács Árpádnak is , és a köz érdekeit a saját érdekei felé kell helyeznie.
vélemény
2022-02-08 at 15:45
Nagyon érdekes, elgondolkodtató írás a Sz. Á.-ról készült ”NEKROLÓG”.
Tipikus példa a mai újságírói éleslátásra.
Sz.Á. cikksorozata, még manapság is szokatlan szókimondása nagyon sok babérkoszorút helyzett a fejére, ezeken az oldalakon sem kritizálták, míg mások szinte a fejét követelték.
Aztán, hirtelen csend lett körülötte.
A kevésbé tájékozottak aztán a mai írásból megtudhatták, hogy milyen gyártási hibák derültek ki.
A CIKK ÍRÓJÁNAK ÉLES SZEME A KEZÉBE ADOTT NAGYÍTÓ SEGÍTSÉGÉVEL
– UTÓLAG – MEGÁLLAPÍTOTTA, HOGY NEVEZETTET AZ ”ÖNREFLEXIÓ HIÁNYA” SÚJTOTTA, DE VALÓJÁBAN ”VÉRSZEMET KAPOTT”.
Valóban nem vette észre, ”nem volt képes a realitásokat, az egyéb szempontokat látni”.
Aztán ”egyre több anyagi forrást is szeretett volna magának a harchoz. És miután ezeket nem kapta meg, nem kapott elegendő lóvét, sem vállveregetést, sőt, időnként kifejezetten bírálatokat, figyelmeztetéseket kapott, az egója teljesen eluralkodott. Pedig nem volt törvényszerű. Az erős egóval rendelkező ember is, pláne ha kellő intellektussal is rendelkezik, képes lehet az őt érő kritikák, bírálatok, „pofonok” hatására megállni, számot vetni önmagával.”
Nyilvánvalóan a figyelmeztetésekre nem reagált, ezért korábbi dicsőítői letilthatták a publikációit,
így honoráriumokhoz sem juthatott…
Az oltásokat ellenző fellépése további jó alapot szolgálatatott arra, hogy most leírják őt, mivel több szempontból is ”kényelmetlen” lett.
A cikk írója egy másik ego birtokosaként, feltehetően nem szabad idejében, természetesen
”elegendő lóvé és vállveregetés” kíséretében igyekezett a most sem kívánatos konkurenciától megszabadítani a mindig tisztán, korrektül, élesen látó csapatokat.
Az élesen látó, elemző írások egyéként még mindig hiányoznak a folyamatban lévő biológiai világháború teljeskörű anyagáról és főleg azokról az ismeretekről, amelyek változatlanul nélkülözik a publiációkat a hazai médiában.
Nahát
2022-02-08 at 15:32
Utánaolvastam Antall Péternek. Szomorú, hogy lecsúszott dr. Antall József fia. Az apja hírnevével visszaélve teremtett magának egy jó kis melegedőt, ahol sok pénzért nem kellett csinálnia semmit. A minisztériumi vizsgálat arra jutott, hogy az intézmény vezetése számos indokolhatatlan, a „jó erkölccsel össze nem egyeztethető” tételt fizetett ki a működésre adott keretből. Jutott drága külföldi utazásokra, luxushotelekre, kirándulásokra. Most, hogy megszűnt az ingyen pénz, Antall Péter beszállt a kampányba, természetesen a Fidesz ellen. Az egész történet gusztustalan, nem kicsit, nagyon.
kamcsatka
2022-02-08 at 15:19
Raffay hogy jon ide? Minden muve adatolt es kutatasora alapozott. Kar a csapkodas kozben masokat is orrbavagni.
1 Enaki
2022-02-08 at 15:10
Judit 2022.02.08.14.41. Csaflakozom a kommentbez. Egy Egojàban vérig sèrtett emberről van szò. Az èlet sokesetben nem azt,produkàlja,amit szeretnènk vagy megàlmodunk. Vele is ez történt. Màr beleképzelte magàt valamibe,ami bizony nem ùgy sikerūlt.
1 Enaki
2022-02-08 at 14:54
Jakab Csaba 2022.02.08. K.nak igaza van abban amit ìrt. De mindkettő vègzetes hiba. A megsebesitett vadnàl veszèlyesebb nincs.
Namond
2022-02-08 at 14:46
Mondom! 2022-02-08 at 13:53
Ön másik világban él.
Szakács esetére:
A sértődöttséget nem kell összekeverni a csalódottsággal és a terelések, manipulációs próbálkozások miatti dühhel.
A másik szándékának a kiismerése, az információk nem arra valók, hogy a csaló, manipuláló, korrupt játékosokat félreállítsuk a demokratikus intézmény rendszer segítségével?
Ön szerint a politika arra való, hogy információt gyűjtsünk és arra használjuk, hogy az embereket manipuláljuk, megvezessük netán zsaroljuk?
ÉS EZT a jelenlegi háttértárgyalásos, asztal alatti, titkos megegyezési rendszert fenntartsuk?
Judit
2022-02-08 at 14:41
Bármit is gondolnak, róla ez a szerencsétlen szakács árpád képződmény eladta a lelkét a sátánnak.!!! Senki nem volt hajlandó lecserélni az Egy Igaz Élő Istent erre a sértődött képződményre.!!! Valószínű ez verte ki nála a biztosítékot.!!!
Mondom!
2022-02-08 at 13:53
Namond!
Na mondom! A politika nem a Hűbele Balázsok játéka. Ott fontosabb a másik szándékának a kiismerése, mint valamiféle sértődöttségből történő cselekvés.
Vajda Miklós
2022-02-08 at 13:53
Ami Szakács áÁpáddal történt, azért az itt leírtaknál sokkal bonyolultabb.
Először is utolérte az a liberális gőzhenger, amely – legnagyobb sajnálatomra – a Fidesz-KDNP kormányzatban is meghatározó szerepet játszik. Itt most hosszú névsort kellene írnom, de eltekintek tőle. Gondoljon mindenki arra, hogy miért fordulhatott elő pl. hogy tavaly augusztus végén éppen a PS és a Pesti TV dolgozói nem kaptak fizetést. Előtte már megszüntették a Magyar Időket, mert megjelentette Borvendég Zsuzsanna sorozatát a köztünk élő – és ma is a hatalomban lévő bolsevistákról, valamint Szakaács Árpád sorozatát “Kinek a kulturális diktatúrája?” címmel. Az újság helyét sóval behintették, a főszerkesztőt elhelyezték egy vidéki laphoz, és rábízták a tyúkól őrzését. De a történet még ennél is mélyebbre nyúlik vissza: Stefka István írta:
„Amikor az Antall-Boross korszakban vezettem A HÉT műsorát, szerepet vállaltam a médiaháborúban, akkor egy fogadáson Ungvári Tamás íróval, irodalomtörténésszel beszélgettem. Egyszer csak így szólt hozzám: „…tudod Pista, amit Ti most a Magyar Televízióban csináltok, az számunkra elfogadhatatlan. A sajtó a kiegyezés óta a miénk. Most az egyszer félre néztünk. Többé ilyen nem történhet meg.” https://azoreg.hu/megint-jonnek-es-jonnek/
Bayer Zsolt mondja el a várpalotai Trianon Múzeumban 2018 nyarán a Gulyás Mártonnal történt beszélgetése során:
Kornis Mihályt kérte meg, hogy az első novelláskötetét mutassa be a Budai Várban, a Lídia könyvszalonban. Majd Kornis Mihály felhívta Bayer Zsoltot telefonon, és azt mondta, „vedd tudomásul, hogy él ebben az országban ötezer értelmiségi, akik ellen ti úgysem fogtok tudni politikát csinálni. Olyan pedig nincs, hogy a népi-urbánus vitában ti nem foglaltok állást. Ha nem a mi oldalunkon foglaltok állást, akkor ti nácik vagytok.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2111&v=aoajtl7BSe0&feature=emb_logo
Most ugyanez történik a korábban színvonalas, de ma már szinte hallgathatatlanná tett Paláver című interaktív műsorral a Karc FM rádióban, és a Hír TV-ben. Ételrecepteket, egyes telefonálók saját verseit dalban előadva, vagy önéletrajzi visszaemlékezéseket, és legújabban obszcén vicceket lehet hallgatni.
Számomra a régmúltból napjainkig húzódó jelenség a fontos, ami le van írva Raffay Ernőnek a szabadkőművességről írt könyveiben. Ameddeig mindezekről nem lehet nyíltan beszélni, addig én nem török pálcát pl. Szakács Árpád felett.
odu
2022-02-08 at 13:48
Na ja, de azt is vegyük figyelembe, hogy vannak dolgok amiket kormánypártnak nem ildomos kimondani Hunniában, főleg folyamatos támadások közepette támadási felületet adva és ha netán-tán továbbra is kormánypárt akar maradni.Mondjuk lehet pont a fidesznek lenne a legkellemetlenebb Szakács uram túlzott “ragaszkodása”. Raffay tanár úrról írtat nem gondoltad komolyan gondolom.
K
2022-02-08 at 13:29
A liberális oldalnak a taktikája a FIDESZ-en kívüli erők összefogása, és a jobboldal megosztása.
A Mihazánk Mozgalom jobboldalt megosztó hatása megegyezik a liberális oldal jobboldalt megosztó törekvéseivel, és így aki a Mihazánk Mozgalomhoz csatlakozik az tekinthető akár úgy is mint aki a liberális oldalhoz csatlakozott.
Ugyanez vonatkozik Szakács Árpádra is.
Namond
2022-02-08 at 13:27
Az Antall József Tudásközpont pénz gazdálkodásának visszásságai már 2018-ban ismertek voltak a miniszterelnökségen, a miniszterelnöki kabinetben és a miniszterelnök számára.
Miért is kellett 3 évet várni a finanszírozás megvonásával?
Titkos ok, magasabb POLITIKAI szempont?
Nemtörődömség, gyávaság, anyagi érdek?
És miért 3 év, mint az EPP-ből kilépésnél?
A “nagyobb ego”-jú döntéshozó személynél 3 év alatt esik le a tantusz?
Jakab Csaba
2022-02-08 at 13:22
Kedves K!
Szerintem az lett volna végzetes hiba a részéről, ha a libsikhez állt volna át, mint jó pár “sértett” volt Fideszes.
K
2022-02-08 at 13:17
Szakács Árpádnak sok jó véleménye és írása, meglátása van, de elkövetett 2 darab végzetes hibát:
1. A Mihazánk Mozgalomhoz csatlakozott.
2.Oltásellenes.
****
Ha már elkövette ezt a 2 végzetes hibát, akkor már nem lehet olyan “nagyon értékes ember”
Sas
2022-02-08 at 13:16
SZ Á Orbánt védte-hogy ne lehessen 2 bőrt lenyúzni róla-meg a jobboldalról-erre kirúgták.FA..A-Azóta is az van, hogy 100 milliárdokat kap az ellenzék-de letagadják-ez megy pesten is-ergo 2 bőrt lehet lenyúzni Orbánról-ettől akatra mentesíteni-de erre kirugták. AKKOR HURRÁ LEHESSEN RÓLA 2 BŐRT LENYÚZNI.A FA..Z VÉD OLYANT, AKI NEM IGÉNYLI.
Sötétben rejtőzködő piszkos - náci
2022-02-08 at 13:11
Föl lehet tenni úgy is a kérdést, hogy: Mi történt a Fidesszel? Mármint, hogy miért történt az Szakács Árpáddal, ami történt?
Nem esetleg a Fidesz sunyi lapításaiból lett elege??
Mert abból nekem is nagyon elegem van.
Kezdve a szarozáson, hogy kilép vagy nem lép ki a Néppártból???!!!
Jakab Csaba
2022-02-08 at 13:10
Tökéletes a látlelet.
Kár, hogy nem képes felfogni hogy nem szabad ajtóstól rontani a házba, mert nagyon értékes ember. Nagy kár érte.
Namond
2022-02-08 at 13:10
A liberális, bulizó exDJ, apu Fulbright-ösztöndíjának haszonélvezője, az elit csemete – a hídépítő – ifjú Jeszi egy bérgyilkos?
Kell a konzervatív patrióta oldalon olyan kommunikációs szakember, aki a konzervatív patrióták karakter gyilkosa?
Sas
2022-02-08 at 13:03
SZ Á leginkább azt kifogásolta hogy VEZETŐRŐL-MINDIG 2 BŐRT LEHET LENYÚZNI-EGYFELŐL ÖMLIK A PÉNZ AZ ELLENZÉKHEZ-UGYANAKKOR A–VEZETŐT-DIKTÁTOROZZÁK-HOGY NEM AD.-EHHEZ A PRŐHLÉK STATISZTÁLTAK-SZ Á MEG NEM-LÉNYEGÉBEN A NAGY VEZETŐT VÉDTE-Ezek után őt eltávolították. AKKOR RENDBEN-AKKOR LEHESSEN A –VEZETŐRŐL-2 BŐRT LENYÚZNI-A PRÖHLÉK NYÍLVÁN RÖHÖGVE ELTŰRIK.AKKOR ENNYI. LEHESSEN RÓLA-DE AZ EGÉSZ JOBBOLDALRÓL 2 BŐRT LENYÚZNI-EZ EGY ILYEN PÁRT.
Poroszlai Róbert
2022-02-08 at 13:00
szakasits árpád…..
Namond
2022-02-08 at 12:59
Kedvencem az ifj Jeszi tollából;
“De látni kell mindig a nagyobb képet. Hogy bármennyire is szeretnénk egy darab hatalmas kalapácsütéssel, vagy legalábbis rövid idő alatt szétzúzni a liberális-neomarxista kulturális hegemóniát, erre csak hosszú, kitartó munkával, stratégiai és taktikai lépések sorozatával van esélyünk.”
DE miért is kéne vésegetni, kalapálni, amikor van 12 évnyi 2/3-adnyi TNT?
Ja, hogy Vajna is egy hídember volt és a libsi bolsi-nácikat segítette, a woke kultúra terjesztésében.
Hány nemzetünket nevetségessé tevő, sértő, történelmet hamisító filmet is támogattatott?
A hazai, az európai vagy a Hollywood-i filmek bemutatásának teremtett szervezeti hátteret?
Miért hagyta a “nagyobb ego”?
Milyen érdek, magasabb szempont fűződik ehhez?
Andromeda
2022-02-08 at 12:57
Az, amit Szakács Árpád csinált, azaz a kultúrpolitikai félfordulat, az azért kisebb jelentőségű és nagyságrendű, és nyilvánvalóan nem ő egyedül a hibás. Az oltás elleni uszítás viszont nemcsak jogilag bűncselekmény, hanem teljesen tudománytalan vudu. Tudni kell, hogy nincs tökéletes gyógyszer a világon, csak olyan, aminek több a haszna, mint a kára. A haszon/kár arány vizsgálata tudományos kihívás, és sok tudást, szervezést, pénzt is igényel, és ezt veszik semmibe.
K
2022-02-08 at 12:51
Nincs pártatlan nézet, mert az egy olyan sunyi törekvés ami oda húz később, amelyik győz, és nem oda ahol az igazság van, vagy mint akár a mérleg nyelve a saját érdekei alapján befolyásolni szeretné a pártokat.
Az igazság olyan nehéz eset, amikor akár egy embernek is igaza lehet az akármilyen többséggel szemben is.
Így a pártatlan az maximálisan jellemtelen hozzáállás.
——-
Példa erre az hogy szerintem az aki oltásellenes, az rosszul döntött, nem tájékozódott megfelelően, hibát követett el.
Ez egy párton kívüli nézet, ami a tudomány és a szakemberek nézetét próbálja követni mint hozzá nem értő laikus.
A védőoltásból politikát csinálók, azok jellemtelen károkozók.
*******
Jelenleg a választásokon 2 párt között lehet választani:
A FIDESZ és a liberális oldal.
Liberális oldal:
Soha semmi pozitív ígéretét sohasem tartotta be. Csak kárt és áremelkedéseket munkanélküliséget okozott. Jelenleg a bevándorlók és a külföldi milliomosok , az LMBTQ pártján áll, NEM a lakosság érdekeit képviseli. Megszüntetné a rezsicsökkentést, paksi atomerőművet ,a családtámogatást , behozná a bevándorlókat és a pénzt azokra költené . A liberális baloldal megszüntetné az emberek minden támogatását .És még ezernyi ROSSZ…….stb.
FIDESZ: Ígéreteit betartja, a beígért 1 millió munkahelyet megcsinálta, a kommunista alkotmányt lecserélte újra, a lakosságot megvédte a gyilkos bevándorlóktól, bevezette a rezsicsökkentést, aranytartalékot 3 tonnáról 94 tonnára emelte. És még ezernyi JÓ……stb.
Lehet választani:……. és mindenkit elárul a saját véleménye.
Lehet szemezgetni a korábbi hozzászólások között.
Patriot
2022-02-08 at 12:29
Itt valami nem stimmel! Szakács ellenzi a kötelező oltást és a szigorú Covid diktatúrát. Na és? Nálunk nincs Civid diktatúra.Nagyon enyhe és betartható szabályok vannak érvényben. Senki nem akar kötelező oltást! Akkor mi a probléma?
Ezzel az indokkal beállni a hazaáruló Mihamhoz, na az viszont elég súlyos probléma!
1 Enaki
2022-02-08 at 12:13
Sok vèlemèny hangzott el pro ès kontra.Talàn mindegyikben van némi igazsàg.Azok az emberek ,akik csak sajàtvèleményūket tartják elfogadhatònak,mindenmàs vèlemény semmis,az előbb utòbb bàrmi formàban is szakìtàshoz vezet.Oltàs ellenessège semmi kép nem befolyàsolta,bàrmely rèszről is a döntest.Meghozta sajàt ènkèpe jövőjèt,hogy sikerūl e,majd kiderūl.
Hans Landa
2022-02-08 at 12:10
Szakács Árpád cikksorozata a kultúra témában,a Lovas István díjátadón mondott beszéde egyaránt zseniális volt.Könyvírói és kiadói tevékenysége hiánypótló.Kulturális és közéleti mondandója révén pro,kontra sokan magukra ismerhettek,valószínűsítem ez okozhatta a feszültséget.
A világjárvány kapcsán mondott legutóbbi nyilvános beszédét én sem értettem teljesen,és igen szerencsétlen volt az időzítés.Nagy hiba lenne azonban a kritikus hangot-ha rossz időzítésű is-oltásellenesség stigmával elintézni,Szakács semmi effélét nem mondott.Nem áll túl jól a kormányoldal tehetséges,szókimondó emberekkel.
A cikk szerző említi Raffay Ernőt is.Jeszenszky jr figyelmébe ajánlom Bástya elvtárs bonmot-ját a szerénységről……..
Királytigris
2022-02-08 at 12:00
Jeszike!
12 év folyamatos Fidesz kormányzás alatt, nem sikerült ezt a “kultúrális” szarkupacot kisöpörni, akkor bizony egy ilyen tökös srácra, mint Szakács Árpádra van szükség! Meg kellett volna adni ehhez neki mindent, pénzt, paripát, fegyvert.
A rendrakást nem lehet szarkenegetéssel végrehajtani!
Telejesen érthető, hogy csalódott a Fideszben, és a MIHAM-nál probálkozik, de sajnos az nem lesz megoldás a problémára.
Sas
2022-02-08 at 11:56
Egyedűl SZ Á kulturharcolt-a többi pröhléskedett-aztán még az is van, hogy SZ Á felesége pedagógus.NEM BALOS- de pedagógus.HA EGY PÁRT ELTŰR EGY PRÖHLÉT-AZ NE DUMÁLJON REÁLPOLITIKÁRÓL-A FA..I EGY NYOMORULT ÁRULÓ-AKI IGENIS PL A GERMÁN KAPCSOLATAIT ÁPOLGATTA-ODA JÁTSZOTT-EGY GICCSES ALAK.
Namond
2022-02-08 at 11:56
Mi történt Szakács Árpáddal?
Kedves Jeszi benne van a cikkben.
Szakács Árpád nem akarta a média közösség által tőle elvárt és a regnáló hatalom által ezen elvárás alapján kiosztott szerepet.
Idézem “Szakács lehetett volna az, aki mindig üt egy nagyot a falba, gondoskodik róla, hogy sohase lankadjon az elszántság, a harci kedv…”
Magyarán, idézem; “nála akár bölcsebb gondolkodók, akár még nagyobb egók” elvárása szerint Szakács Árpád feladata a harci dobok verése és csimpolya fújása a feladata, a konzervatív, patrióta polgárok állandó harci készültségben tartására, a regnáló “nagyobb egók” (aki előtt neki is be kell hódolnia, idézem; “Még akkor is, ha esetleg neki van igaza.”) érdekében.
Azonban Szakács Árpád nem propagandistaként, a “nagyobb egók” minnesengereként tűnt fel, hanem a hazai kulturális élet valódi igazságtétele végrehajtása érdekében.
Így a társadalmi elégedetlenség a konzervatív és az internacionalistával szemben a patrióta béke megteremtéséért szóló, közpénz pazarlás elleni szabad szellemként lépett fel.
A “megalkuvók, akik bár pozícióikból eredően maguk is hozzájárulhattak volna a neomarxista métely kipurgálásához, ehelyett inkább gesztusokat tettek nekik” lásd Prőhle, összekötő, hídverő, békítők, a gesztusra, gesztust várok (lásd a tolvaj, de eljárást megúszó Antall Péter) közpénz pazarlása, közéletben tartásuk finanszírozása megakadályozása érdekében.
(Íme, így cselekszik egy pénzéhes és csalódott élősködő;
Itthon: Antall Péter: Csőd, amit a Fidesz csinált | hvg.hu
https://hvg.hu › 20220110_antall_peter_fidesz_komment
Vajon a Habsburg Alapítvány, a Károlyi József Alapítvány és vezetői miért gazdagodnak közpénzből?)
Persze lehet hazug állításokat megfogalmazni, hogy Szakács Árpád egyéni dicsőséget és magának pénzt akart.
Holott valójában a nyílt és bújtatott (mit is keres Mesterházy a NATO közgyűlésben, megannyi szintén jól fizetett liberális az Európa Tanácsban?) élősködők eltávolításával a nemzeti kultúra, az elhallgatott történelem előtt kívánt utat nyitni, nem magának, hanem a konzervatív patriótáknak utat nyittatva a “nagyobb ego”-val.
Ezért lőtte hátba, tagadta ki a “jobb oldali” média Szakács Árpádot, mert nem a jelenlegi, patriótáknak csapdákat rejtő közéleti állapot konzerválásában, hanem a mocsár lecsapolásában érdekelt.
A mocsár fenntartása- valljuk be – a zavarosban halászó, ezt köznép által meg nem érthető magasabb szempontokra hivatkozó, eltitkolt érdekekkel bíró “nagyobb ego”-k kívánsága.
Vajon a nagyobb ego “puhapöcs, rosszabb esetben áruló”?
Talán véletlen, hogy az elveihez hű Szakács kormányoldali propagandisták személyét érő vádjaira, provokációira nem reagál?
Így legalább csak az lesz saras, aki mást kihasználni nem tudván, a sarat dobálni próbálja.
Vajon a fasizmust kiszolgáló, kollaboráns, Vichy kormány gyávaságból és opportunizmusból gyűjtötte össze a francia zsidó polgárok negyedét 76 000 főt és adta át a németeknek?
Vajon az a kertész aki hagyja, hogy almáskertjét rendszeresen dézsmálják, így családját megkárosítsák gyáva és opportunista?
Petain marsal és a kertész a “puhapöcs, rosszabb esetben áruló” vagy aki felszólal opportunista tetteik, kollaboráns rendszerük ellen?
A liberális, bulizó exDJ, apu Fulbright-ösztöndíjának haszonélvezője, az elit csemete – a hídépítő – ifjú Jeszi az aki “inkább vérszemet kapott” és hűen támadva próbálja provokálni azt aki SEMMI PÉNZÉRT nem hajlandó szolgálni titkos szempontok magasabb érdekeit.
Zoltaiguszti
2022-02-08 at 11:50
Szakács egyet baszott el, nem nézte meg kikkel állt össze?
Pedig csak egy értelmes választ kellene lelnie arra a pardoxonra hogy ha 2015.02.09.én havas baszott hideg időben Ásotthalomnál Morvai meg Toro le bírta videózni a migriket 72 KM -RE KELETRE A BAJAI FŐÚTTÓL AZ 51-ES ÚTTÓL MIKÖZBEN EZEK ÁLLÍTÓLAG NÉMTEBE IGYEKEZTEK ÉS 0 HATÁR, NA NEM ZÁR DE MÉG ŐRIZET SE VOLT, akkor mégis minden stimmel ezzel a társulattal?
Ásott halom 10 k -re nyugatra van Szegedtől ami meg Botkaland évtizedek óta.
Botka a migribalhé elején elsők között dobta be a városát migribefigadásra.Különös mód a jobboladli kormány mégse az ellenzéki és fizikailag közel lévő Szegedre testálta a feladatot pedig Olaf Scholtz is megsimzte Botka fejét az EU -ból érte hanem DEBRECENBEN a hírhedten jobbos nagyvárosba, ahonnan aztán 1-1,5 év múl va fel is számolták faszba az egészet….Érdekes nem? Ha Németek felé közelebb a Horvát-Magyar-Szerb határ, gyalog a hidegben mi fasznak a Szerb-Magyar-ROMÁN határnál lépek be? Szeretnek kirándulni nem?
Na kedves Szakács úr ezt válaszolja meg a logika szabályai szerintés tudni fogja mit nézett el Toro-Morvai -Dúró-Novák csaptnál.
Girolámo
2022-02-08 at 11:41
Szeretnénk megérteni amit meg lehet.
A Tv1-en láttam az elején,3-4 állampolgárt nyilatkozni az oltásról:
nem is fájt,ki lehet bírni,szúnyogcsípés,stb.
Az egész fáj,úgy ahogy van.
Nem mintha a “megtörést” régebben nem alkalmazták volna.
Egy hatalmas hadgyakorlatnak tűnik az egész, adott százalékos veszteséggel.
K
2022-02-08 at 11:40
Szakács Árpád azért mond ellen a jobboldalnak, hogy gyengítse azt, és ez a liberális oldal érdeke.
Ennek eszköze az oltásellenesség, és a Mihazánk Mozgalom.
Szakács Árpád legalább a védőoltásnak nézett volna utána, olvasott volna róla, de még ezt sem tette, mert akkor nem lenne oltásellenes.
https://hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%A9d%C5%91olt%C3%A1s
Tóth Zoltán
2022-02-08 at 11:37
Kedves Ingyen! Ez nem jött be! Nem azt tanította az Úr, ami elszeretnél érni! Szeresd felebarátodat…….imádkozni fogok érted! Több megjegyzésre pedig igyekszem nem válaszolni…….
Ghandi
2022-02-08 at 11:31
Ez a covid vita olyan szinten meddő! Azt mindenki halálbiztosan tudja, mit nem kellett volna csinálnia a kormánynak, de még egyetlen épkézláb ötletet nem hallottam, mit kellett volna. Elküldeni minden dolgozót haza és a kormánynak finanszírozni a megélhetésüket, míg a covid legalább Európában lecseng? Csak pár évig kellene finanszírozni 10 millió embert, semmi az egy akármilyen ország kormányának, nem igaz? Toroczkairól: Aki annyit ért meg a demokráciából, hogy azok voltak többen, akik nem Orbánra szavaztak, tehát Orbánnak akkor is át kell adnia a hatalmat, ha megnyerte a választást, és ezért kimegy tüntetni Gyurcsány oldalán, az fogja inkább be az arcát!
Dörrögzuldán
2022-02-08 at 11:29
Pont azért kellett volna hagyni “létezni” az illető úriembert (alkalmasint marginalizálva, de megtartva), mert vannak, amiket nem lehet mindenkinek kimondani, érdekpolitikai okokból, de ez esetben is inkább gőzhengert alkalmaztak a szeleppel szemben.
Cuci
2022-02-08 at 11:26
Enyedi Ildikó?! Egy tehetségtelen senki. A megszólalásai alapján az az ember érzése hogy ez a szemét még olvasni sem tud. Sajnos ez a primitivseg a kinézete alapján is látható
Bakos Zoltán
2022-02-08 at 11:21
Evetke. Ez merő feltételezés. Mint ahogy az egész “járványkezelés” tele van feltételezésekkel. Még az is lehetséges, hogy el se kapta volna, ha nem oltatja be magát, hiszen az oltás először gyengíti a saját immunitást. (Hogy utána mit csinál, arról jobb nem beszélni. Megjegyzem, a gyártók is ezt csinálják. Lásd: Pfitzer 75 év titkosítás.) Kérem, tájékozódjon!
Uncle Ment
2022-02-08 at 11:17
Ez a (Szakács Árpád) sztori nagyon hasonlít az Eszenyi Enikő afférra. (!!!)
Tessenek ebbe belegondolni.
ingyen
2022-02-08 at 11:14
Tóth Zoltánnak:
Tereád nem ragadt semmi a biológia órán? Szörnyű buta vagy!