“Ott voltam a magyarországi tüntetéseken, a tiltakozókkal együtt viseltem el a könnygázt, láttam lovasrohamot, kardlapozást, részt vettem az ártatlanul bebörtönzöttek tárgyalásain, aztán meg kellett érnem, hogy mindez az Európai Parlamentben nem érte el egy Reding, egy Tavares, vagy egy Sargentini érzékenységi küszöbét” – nyilatkozta portálunknak Morvai Krisztina, hozzátéve, hogy a manapság oly gyakorta emlegetett európai értékeket Gyurcsány Ferenc a sárba tiporta, az Unió mégis mindent elnézett a szemkilövető miniszterelnöknek. Az EP-képviselő nemrégiben megjelent, Tíz év az Európai Parlamentben című könyvével kapcsolatban arról is beszélt, 2010 óta diadalmenetben van Magyarország, példaképek lettünk az európai nemzetek számára, mivel megvédtük a határainkat, szuverenitásunkat.
Szerdán mutatták be Morvai Krisztina, a Jobbik korábbi uniós képviselőjének Tíz év az Európai Parlamentben című könyvét a Polgárok Házában. Az EP-képviselő, aki tíz év után távozik posztjáról, a bemutatón arról beszélt, hiába a csalás útján elfogadtatott Sargentini-jelentés, összességében sokat javult Magyarország megítélése. Úgy vélte, a balliberális kormányok alatt tapasztalható megfelelési kényszert felváltotta a magabiztosabb fellépés, többé már nem meghatározó a „Merjünk kicsik lenni!” jelszó. Portálunk az elmúlt tíz esztendő tanulságairól, jelentésírogatókról, a valós európai értékekről és azok tényleges sárbatipróiról, a migráció megítélésének változásáról és az isiászos Jean-Claude Juncker bizottsági elnök lehetséges utódjáról kérdezte Morvai Krisztinát.
A Tíz év az Európai Parlamentben című könyv fülszövegében arról írnak, a brüsszeli össztűzben Morvai Krisztina minden igaztalan támadás kapcsán megvédte Magyarországot. Felszólalásait nem a pillanatnyi haszonszerzés, hanem egyedül az igazság motiválta. Mint hozzáteszik, 2019 tavaszán európai parlamenti választások lesznek, és túlzás nélkül állítható, hogy itt dől el Európa sorsa. Morvai Krisztina pedig már mutatott példát bátorságból, elszántságból, kitartásból. Kemény küzdelem volt ez a tíz év az ő számára.
Visszatekintve az Európai Parlamentben eltöltött tíz évre, mit nevezne meghatározó élménynek, jelentős tapasztalatnak?
Ugyan 2009-ben már bejelentett EP-képviselő voltam, ugyanakkor a kollégáimmal még nemzeti jogvédőként a tüntetéseken teljesítettünk ügyeleti szolgálatot, és bizony még abban az évben is előfordult, hogy szemen fújtak könnygázzal a rendőrök, vagy brutálisan bántak velünk. Tele voltam a 2006 óta tartó megrázó élményekkel, súlyos tapasztalatokkal, és meg kellett élnem, hogy mindezek után az Európai Parlament pulpitusán ott ült Göncz Kinga, a szemkilövető Gyurcsány-kormány tagja, és alelnökként a LIBE, az Unió emberi szabadságjogokkal foglalkozó bizottságát vezeti. Természetesen többször is jeleztem felháborodásomat, hogy egy ilyen kétes megítélésű kormánytag elnökölheti épp az emberi jogokkal foglalkozó bizottságot. Ahhoz képest, hogy a lemondását követeltem, Göncz Kinga még jóval később, a Tavares-jelentés idején is alelnökként működött. Mélyen lesújtó volt megtapasztalni azt a közönyt, amellyel az erőszak, a több száz súlyos sérült, a tömeges, önkényes büntetőeljárások, vallatások és kínzások hírét fogadták. Hangsúlyozom, nemcsak 2006. október 23-án történtek ilyen jogsértések. A könyvbemutatómon egy hölgy egy 2009-es tüntetést idézett fel, amelyen közösen vettünk részt, és ahonnan még máig őrzi hátán a gumibotok nyomát. Ezek után még borzasztóbb volt megélni, hogy a kormányváltást követően ezek a cinikus és közömbös képviselők felélednek.
Fel tudna idézni néhány jelentősebb ilyen képviselőt?
Talán még ismerősen cseng Viviane Reding képviselőasszony neve, aki magát a magyar jog legnagyobb specialistájaként beállítva rendszeresen Magyarország fejére olvasott mindenféle jogsértéseket. Az ő presztízsét némileg sikerült megingatni azzal, hogy utánanéztem az önéletrajzának, és kiderült, egyetlen szemeszternyi jogot nem tanult. De említhetnénk a tőle a stafétát átvevő Rui Tavares elvtársat, újabban pedig Judith Sargentini asszonyt. Ott voltam a magyarországi tüntetéseken, a tiltakozókkal együtt viseltem el a könnygázt, láttam lovasrohamot, kardlapozást, részt vettem az ártatlanul bebörtönzöttek tárgyalásain, aztán meg kellett érnem, hogy ez az Európai Parlamentben nem számít. Ez nem érte el egy Reding, egy Tavares, vagy egy Sargentini érzékenységi küszöbét. De mert 2010 óta nem balliberális kormány vezeti az Magyarországot, ugyanezek a politikusok a legkisebb ügyekbe is belekötnek.
Az oly gyakran hangoztatott, bár tisztázatlan tartalmú európai értékek eszerint csak 2010 után léptek életbe, vagy a Gyurcsány-kormány jogtiprásai kívül estek ezen a kategórián?
Ezeket az értékeket 2010 előtt olyan szinten árulta el az Unió, hogy az kimondhatatlan. Nemrégiben a liberális Guy Verhofstadt szervezett egy nagy demonstrációt Brüsszelben a magyar kormány ellen, és egy interjúban összesen két dolgot tudott a kormány szemére vetni. A CEU ügyét, és az NGO-k megregulázását. Vessük össze ezeket a nevetséges problémákat azzal, hogy békés tüntetőkre lőnek a rendőrök, majd koncepciós eljárásokkal börtönbe zárják őket. Jogászként a legfontosabb európai értéknek az emberi méltóságot tartom, ebben gyökerezik az egész európai kultúra, és a kereszténységben, amely kimondja, hogy Isten mindenkit képére és hasonlatosságára teremtett. Ezt az emberi méltóságot tiporták meg Gyurcsányék, és ennél durvábban nem is sérthették volna meg az európai értékeket, az Unió mégis elnézte ezt a szemkilövető miniszterelnöknek.
Ha volt ember az EP-ben, aki Magyarországot még a Gólya, gólya, gilice gyermekdal oktatásáért is elmarasztaltatta, lett volna olyan is, aki a Gyurcsány-kormány ellen hasonló eljárást indítson?
Úgy vélem, lett volna ilyen személy, főleg az EU-szkeptikus függetlenek soraiban, ahol voltak és vannak Magyarországnak nagy barátai. Maga Matteo Salvini is EP-képviselő volt. De említhetném Bruno Gollnisch-t, aki korábban Jean-Marie Le Pen-nek volt helyettese. Nagyon tisztességes embernek ismertem meg, aki nagy barátja Magyarországnak, és róla el tudtam volna képzelni, hogy ír egy ilyen jelentést, de minden bizonnyal csúfos vereséget szenvedett volna. Mint láttuk, az Európai Néppárt jelentős része a Sargentini-szavazás kapcsán gyakorlatilag árulóvá vált. A szocialisták, zöldek, liberálisok pedig nyilván nem szavazták volna meg a Gyurcsány-terror elítélését.
A 2019-es EP-választást a migrációt pártoló és ellenző erők is történelmi jelentőségűnek ítélik meg Európa fennmaradása fényében. Nem érez egy kis hiányérzetet, hogy ebből a harcból ezúttal nem veszi ki a részét?
Úgy érzem, én az alapozási munkálatokban vettem részt, és most egy újabb, ünnepibb állomás következik. 2010 óta diadalmeneten megy át Magyarország, példaképek lettünk az európai nemzetek számára, mivel megvédtük a határainkat, szuverenitásunkat. Elképesztően megerősödött Magyarország pozíciója az EU-ban 2009-hez képest, amikor még a „Merjünk kicsik lenni” volt a jelszó. Ez a tíz év nehéz volt, de kitapostuk az utat, letettük az alapokat. Hiszem, hogy az EP-választásokon a migrációt ellenző erők túlsúlyba fognak kerülni. Addig is fontos elérni, hogy külföldön is legyen bátorságuk az embereknek a bevándorlást pártolók ellen szavazni. Németekkel, franciákkal beszélve tapasztalom, mennyire rettegnek attól, hogy rájuk sütik a szélsőségesség, vagy az idegengyűlölet bélyegét, holott már gyűlölik a migrációt, nagyon elegük lett belőle. Mégis elhitték a sajtónak és a politikusoknak, hogy ha nem a migrációt támogatják, őket terheli a felelősség, ha gyerekek fulladnak a Földközi-tengerbe. Mára óriásivá nőtt a távolság az európai emberek és az őket egyáltalán nem is képviselő politikusaik között. Nem lehet például azt mondani, hogy Németország migrációpárti. Merkel asszony volt migrációpárti és bele is bukott a willkommenskulturba. A német emberek többsége nem akar tömeges migrációt. De Magyarország példáján láthatják, hogy mi lenne a jó út.
Két nagy név merült fel eddig az Európai Bizottság elnöki tisztségének betöltésére: Manfred Weberé és Frans Timmermansé. Ön szerint melyikük megválasztása lenne jobb Európa és Magyarország számára?
A néppárti Weber megszavazta a Sargentini-jelentést. Ez azért arra utal, hogy sem Magyarországnak, sem a szuverenitásnak nem olyan nagy barátja. Beállt azok közé, akik azt képzelték, tagállami hatáskörbe tartozó ügyekbe is beleszólhatnak, és ez nem egy jó beugró a magyar emberek szemében. Udvariasan fogalmazva Weber nem egy karakteres politikus. Nem egy olyan ember, aki ki merne állni a valódi jogsértések ellen, aki szembe merne szállni Soros György folyamatos beavatkozási kísérleteivel az Unió működésébe, vagy aki azt mondaná az asztalra csapva, hogy nem megyünk a Bilderberg-csoport titkos üléseire, vagy elmegyünk, de utána beszámolunk róla.
Európára milyen jövő várna egy szocialista vezető alatt?
Frans Timmermans még Webernél is rosszabb, hiszen ő nyíltan a balliberális eszmerendszer követője. Ugyanakkor az a nagy baj, hogy azt vagyok kénytelen mondani, nincs olyan nagyon nagy különbség a két politikus között. Tíz év alatt megtapasztaltam, mit jelent a nagykoalíció, hiszen a szocialisták, liberálisok és a néppártiak tulajdonképpen közösen kormányoznak, súlyos kompromisszumok árán.
Ön szerint hibás, hogy a Néppárthoz húz Magyarország?
Nem azt kellene ünnepelnie a magyar sajtónak, hogy jaj de jó, hogy nem akarnak minket kirúgni a Néppártból. Ehelyett át kellene venni a kezdeményezést, hogy az Európai Egyesült Államok megvalósítása és a tömeges migráció ellen, de a nemzetállamok közössége mellett kiállva megújulhasson a frakció. A másik lehetőség kiválni, és olyan új tömörülést létrehozni, ahol ezek karakteresen meg tudnak jelenni. A tüzet a vízzel nem lehet egyesíteni. Egy ilyen frakcióban nem lehet hosszú távon eredményesen politizálni, mert vagy kompromisszumot köt a Fidesz a nagy kérdésekben, vagy eltávolítják, vagy el kell viselnie a folyamatos hitelrontást.
Az elmúlt tíz évről már beszéltünk, de mire készül Morvai Krisztina a következő tízben?
Szeretném folytatni a kutatómunkámat az ELTE Büntetőjogi Tanszékén, ugyanis hiányzott az egyetemi intellektuális közeg. Nem volt felemelő olyan légkörben dolgozni, ahol 500 millió európai ember kvázi miniszterelnökének egy isiászos Jean-Claude Junckernél nem találtak értékesebb és rátermettebb embert. De a viták színvonala is sokat elárul erről a miliőről. Ezt hátrahagyva inkább nyitott gondolkodású egyetemistáknak szeretném átadni a tudásom és a tapasztalataim. Emellett a Nemzeti Jogvédő Szolgálatnak továbbra is tagja maradok, és folytatjuk az ott megkezdett munkát.
Forrás: magyaridok.hu/PestiSsrácok.hu; Vezetőkép: MTI
Ágnes
2019-05-15 at 06:30
SOHA NEM HALLOTTAM SZEBBEN EMBERT ELKÖSZÖNNI ettől az eus-gittegylettől–MEG SEM ÉRDEMELTÉK A MAGYAR DELEGÁLTAKAT EGYÉBKÉNT ezek a liberós-soros-fattyúk!!!!!—
SZOMORÚ VAGYOK, AZON DÖNTÉSÉÉRT,HOGY NEM POLITIZÁL TOVÁBB !!!!!!!
zord vazul
2019-05-14 at 21:25
Kedves Krisztina !
Már egyszer 2018.11.11-én írtam hogy, Ön a mai Magyarország Zrinyi Ilonája !
Annyival egészíteném ki, hogy személy szerint Önt látnám leg szívesebben Magyarország Elnökeként. Remélem e gondolat nem pusztába kiálltott szó, és támogatói, szimpatizánsai és a politikus illetékesek is megerősítik, hogy Ön a legalkalmasabb a következő Állam Elnöknek. Uniós Képviselőként már bebizonyította hogyan kell kiállni Országunk védelméért, nemzetünk becsületéért !
Remélem a további hozzászólók is megerősítik, és támogatják e gondolatot.
Fehér Anna
2019-03-20 at 22:34
Tisztelt Krisztina!
Köszönöm, hogy olyan elhivatottan képviselte hazánkat az eltelt tíz évben. További pályájához és magánéletéhez sok sikert kívánok, illetve gyermekei édesapjának halála miatt fogadja őszinte részvétemet!
Tisztelettel üdvözlöm.
Fehér Anna
Hesslerezredes
2018-11-19 at 13:43
Morvai Krisztina for president!!!!
Kasszandra
2018-12-12 at 13:27
Bár lenne, hisz felkészült, okos, önálló döntésekre képes,gerinces, báror, szókimondó, nem pártfüggő mameluk.
Épp ezért nem jelöli egyetlen párt sem köztársasági elnöknek, mert önjáró.
Árpi Néni, Szili (Silly) Kati, Sólyom, Mádl, Áder között ő kakukktojás lenne.
Z-KOM
2019-03-18 at 08:40
Ennek a hölgynek az EU -ban a felszólalásait figyelemel kisértem .Mindig tisztában van mondandójával,okos,értelmes,harcias és kiáll a hzájáért.Mint Fideszes mondom, nagyon sokszor magára hagyták és türték Magyar honfitársaink hogy kigunyolják sértegették megalázzák az EU debil képviselői,de ujra és ujra támadott és harcolt a hazájáért
Csak kalpot ellöte és Miniszterelnök Úrunkat erősitené ha bevenné soraiba.Sol iljen politikust Magyarországnak !!!
Egyszerű és magyar
2018-11-11 at 18:19
Bár tudom, hogy Morvai Kriszina nem a fidesz-Kdmp tagja, mégis remélem, hogy ez a pártcsoport felajánl neki egy befutó helyet a EU-képviselet továbbvitelére….már csak az eddigi munkája, bizonyított hazaszeretet okán is.
zord vazul
2018-11-11 at 15:07
Már egyszer írtam, hogy Zrinyi Ilona óta hasonló harcos hölgy csak egy született akit Morvai Krisztinának hívnak. A legnagyobb tisztelet illeti munkásságát, amelyet a gyurcsány rezsim aljassága miatt végzett, de az unióbaan is kitartóan harcolt a Magyarságért, az igazságért.
Az, hogy megfáradt e 10 év uniós darálómalomban teljessséggel érthető, mert az uniós vezetők és a képviselők jó része fizetett gazember. aki Európa szétverésére törekszik. Pozitív eredményt már nem lehet kiharcolni.
Amikor országunkat felvették az unióba akkor még az álcázott konzervatív keresztény értékekről beszéltek.
Nézzük meg ma hogyan vélekednek a nyíltan marxisták, akik a gyurcsányi gazemberségeket egyszerűen tudomásul vették. Nézzük meg szargentini jelentését és az ekörüli bohózatot. Miért fáj ezeknek 2000 év óta Magyarország ??? Ki és melyik ország védett meg bennünket ??? Megszavazták Trianont, és tudjátok ki nem szavazozott ??? Ez végleges status quo vagy nem ?? A 70-es években Angliában az volt a benyomásom, hogy a brit birodalom a világ legnagyobb rablója. Azóta európát megismerve ezek is hasonlóan haramia rablók gyilkosok országai. Ezek pofáznak nekünk eu. értékekről ? Mondana valaki egy példát ??? Kíváncsi vagyok milyen indokkal marad Magyarország az unió tagja.
Teljesen igaz, hogy 2019 évi uniós választásokon eldől európa sorsa. Szerintem keresztet vethetünk rá már most.
Morvai Krisztina méltó lenne Magyar állam elnöknek az első női elnöknek. Én már most megválasztása mellett szavazok !!
God Bless Krisztina !
dajkstra
2018-11-11 at 09:15
Rédecsi,Petrás,hírek a pokolból:2222-ben jön komcsilibsikormány,Fletót visszaengedi Lucifer, magukfajta komcsik miniszterek lesznek!
ómió
2018-11-11 at 09:07
A sárbataposás csak akkor bűn, ha nem vagy “haladó baloldali” anarcholiburnyák!
500 Internal Server Error
2018-11-10 at 17:41
Morvai Krisztinát államelnöknek !
aladin
2018-11-10 at 16:41
Gyurcsány egy aljas szemét. Mikor beszél a szájából ömlik a ganéj, egy utolsó gazember már beszélni sem tud, “lekel váltani a DK-t, kigyoznak “, de ki. Miért nincs ez a barátja Czeglédi mellett.
Contrabass
2018-11-10 at 16:00
Morvai Krisztina nem jobbikos politikus volt elsősorban, hanem MAGYAR, magyar szívű.
Kedves Krisztina, maximálisan megértelek a nem éppen felemelő közeg miatt. Sajnos nálam is ugyanez a helyzet, a munkahelyemen retardált senkiháziakkal vagyok körülvéve, politikailag is és érzelmileg is nullák.
Benedek Károly
2018-11-10 at 12:55
“az emberi méltóságot tartom, ebben gyökerezik az egész európai kultúra, és a kereszténységben”
Egyetértek!
ÉS SEMMI KÖZE A ZSIDÓ KULTÚRÁHOZ!
FEJEZZE BE A KORMÁNY ÉS A HOLDUDVAR A ZSIDÓ-KERESZTÉNY EURÓPAI KULTÚRA CÍMŰ MASZLAG SZAJKÓZÁSÁT!
EZ NETTÓ HAZUGSÁG!
AZ EURÓPAI KULTÚRA ALAPJA A GÖRÖG-RÓMAI-KERESZTÉNY KULTÚRA , ÖTVÖZVE AZ ŐSHONOS EURÓPAI NÉPEK SAJÁT, EGYEDI KULTÚRÁJÁVAL!
Köze nincs a zsidóság kultúrához, mely csak néhány száz éve mind vándornép
került Európába, és mint szunkulktúra létezik minden európai országban!
Jozsika
2019-05-26 at 11:57
Most a zsido kultura is ott van jobb mint a muszlim.
Benedek Károly
2018-11-10 at 12:47
Horn, Juncker, Gyurcsány… mind alkoholista briganti.
Az alkoholos állapotbna elkövetett bűn nem felmentő, hanem súlyosbító körülmény.
zeusz
2018-11-10 at 12:17
Petrás állóhelyben is hülye vagy.Még egy rongyszabás iskolát is csak levelezőn tudtál elvégezni A fényképedet nézve egy beképzelt ostoba alak vagy. Remélem a hozzád hasonlók még a hatalom közelébe sem tudnak kerülni.
Bertók Edit
2018-11-10 at 12:07
Értelmes, bátor, igazi magyar politikus, aki mindig és mindenhol megvédte nemzetét, a keresztény értékeket, szembe mert szállni a hazug, zsarnok és aljas képviselőkkel, akik rágalmazták, megbélyegezték Magyarországot. De igazán ártani nem tudtak, mert István királyunk Szűz Mária oltalmába helyezte a hont. Isten áldja és vezesse Magyarországot!…..tisztelettel: egy határon túli
Na ez
2018-11-10 at 11:31
Ilyenkor a jobbikossá átvedlett Heller Ágnesék a Konrád Györgyükkel együtt Sorosuk vezetésével némák maradtak ,hallgattak.
kbandi1
2018-11-10 at 11:13
Az európai libsi kutyák hiába csaholnak, mindenki tudja, hogy Gyurcsány az ő kutyájuk kölyke is, meg amúgy is a családja a nagy haladók közé tartozott. Különben is a néhai apóstól valami azért ragadt rá is, amiért érinthetetlennek számított az európai liberálisok köreiben.
Janos Szabo
2018-11-10 at 11:09
KRISZTINA ! GOD BLESS YOU ! THANKS !
slaci
2018-11-10 at 11:05
Pertrás+Rédecsi!
Ha nem tetszik, el lehet…. Ahová gondolom!
Füge
2018-11-10 at 10:40
Tisztelt Hölgyem!
At Ön helye, munkája, munkássága ott van! Mivel TESZ A HAZÁJÁÉRT!
Molnár József
2018-11-10 at 10:18
Lehet, hogy Jobbikos volt, de melyik Jobbik-ot képviselte? A radikálisat, vagy a cicasimogatót, vagy az éppen széthullóban lévőt?
Bajban ismerni meg ki a barát. A brüsszeli horda Hazánkra támadt, és a Hölgy Magyarország védelmére kelt.
Köszönjük.
Farkas Tamás
2018-11-10 at 10:11
Az a helyzet, hogy a Fidesz és a Jobbik soha nem voltak puszi pajtások, de az is tény, hogy a múltban a Jobbik legalább soha nem bratyizott a balliberálisokkal. Az is igaz, hogy Morvai többször keményen bírálta a Fideszt is, sokszor talán nem is alaptalanul. A kevesek egyike volt, aki folyamatosan és nagyon határozottan kiállt hazánk mellett az EU-ban, ezért a többi gazember hazaárulóval szemben, csak dicséretet érdemel.
Jozsika
2019-05-26 at 11:56
A multban nem a jelenben nagyonis.
Monika
2018-11-10 at 09:32
Politika.
Logikus
2018-11-10 at 09:04
Igaza van Krisztinának. Neki elnézték mert BALLIBERÁLIS volt. Ha Orbán csinálna ilyet, már rég beküldték volna a Frontexet…vagy az ENSZ csapatokat.
Monika
2018-11-10 at 09:31
Pontosan. Ez a lényege, vajon milyen “azonnali jelentés” készült volna akkor.
András
2019-06-29 at 10:23
Köszönjük az érdemi munkát képviselőasszony!
Kár hogy — elnézve a mostani helyzetet– nem látok Önhöz hasonló karakteres , okos , bölcs kitartó és hazáját méltó módon képviselőket nálunk!!!
khm
2018-11-10 at 09:42
Amúgy milyen felhatalmazással küldhetnék ezeket a csapatokat?
Mert azt tudjuk,hogy kiknek a meghívására….
Monika
2018-11-10 at 09:49
Nemzetközi jog alapján a regnáló kormány hívhatná be.