A Budapesten közlekedőknek nem elég, hogy a felújítások miatt hosszabb menetidővel kell számolniuk több buszjáraton, előfordulhat, hogy ezeken légkondicionálás nélkül kell utazniuk. A BKK szerint a légkondicionáló berendezéseknek is sok már ez a meleg.
Nyissuk ki az ablakot! – ennyit tud javasolni a BKK arra az esetre, ha a kánikulai napokon azt tapasztalnánk, hogy egy-egy buszon nem működik a légkondicionáló. Márpedig sok esetben nem működik, amire június közepén figyelt fel a Magyar Nemzet, ezért tesztelni kezdtek olyan buszjáratokat, amelyek hosszan szelik át a várost: az 5-öst, a 105-öst és a 7-es buszcsalád járműveit. A legforróbb kánikulai napokon is rendszeresen fordult elő, hogy a busz – elsősorban az észak-pesti, külvárosi szakaszokon – légkondicionálás nélkül közlekedett.
A BKV autóbuszain a klímaberendezéseket – még tavasszal, a nyári szezon előtt – átvizsgálták, épp azért, hogy a hőségben is képesek legyenek biztosítani a kellő komfortot. Emellett rendszeresen, a klímaberendezés gyártójának utasításai alapján is elvégzik a berendezések karbantartását, tisztítását, a szűrők és egyéb alkatrészek cseréjét. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a BKV autóbuszainak jelentős része elöregedett. Sajnos már az elmúlt években is azt tapasztalták, hogy a 15-20 éves járművek klímaberendezései még a lehetséges maximális odafigyelés mellett is gyakran meghibásodnak, vagy rosszabb hatásfokkal üzemelnek, mint az elvárható lenne. Több járműnél csak a légkondicionáló berendezések teljes cseréje jelentene megoldást. Azonban egy ilyen beruházás egy idős, kivonás előtt álló jármű esetében gazdaságilag nem indokolható. Ráadásul a megvalósításhoz szükséges – egyébként is rendkívül szűk – forrásokat egyéb, ennél fontosabb karbantartási feladatoktól kellene átcsoportosítani
– válaszolt a Magyar Nemzet megkeresésére a BKK sajtóközpontja. A lap információi alapján nemcsak karbantartási, hanem üzemanyag-gazdálkodási megfontolások is állnak a légkondicionálás mellőzésének a hátterében, ugyanis a berendezések használata növeli a buszok gázolajfogyasztását.
Ami a városvezetés elöregedett járműparkra vonatkozó állításait illeti: a Tarlós István-féle városvezetés 2010-ben egy elképesztően leromlott járműparkkal vette át a fővárosi tömegközlekedési céget. A két ciklus alatt a járműállomány folyamatosan új buszokkal frissült. Csak 2013-ban 150 új Mercedes-Benz Citaro érkezett, de érdemes megemlíteni azokat is, amelyeket még a Tarlós-vezetés vásárolt meg, de Karácsony Gergely adott át 2020–2021-ben. Továbbá azt, hogy a Karácsony-féle városvezetés eddig egyetlen, mindössze néhány darab buszra szóló tendert írt ki, amelynek a győzteséről kiderült, hogy egy kamucég. Ám a beszerzés elsősorban azért keltett botrányt, mert amíg a főváros lehívhatott volna újabbakat a Tarlósék által megszerzett új buszokból, a Karácsony-féle városvezetés inkább használt buszok beszerzése mellett döntött, annak ellenére, hogy az új buszokra a fedezet is megvolt. Ezzel szemben a kormány idén is 3,2 milliárdot költ fővárosi buszbeszerzésre. A kormány az elmúlt évben és idén újabb 64 modern buszt szerzett Budapestnek, miközben az agglomerációs közlekedésfejlesztést is támogatja.
Budapest baloldali vezetése nemcsak a buszok esetében preferálja használt, elavult járművek beszerzését. Karácsony Gergely legutolsó teljhatalmú döntése értelmében Frankfurtból vásárolna a BKV húsz-harminc éves villamosokat. Amennyiben évek múltán mégis megérkeznének a Siemens gyártmányú járművek, azontúl, hogy alacsony padlósak, más komfortjavulást nem fognak jelenteni az utazóközönségnek, ugyanis nincs bennük klímaberendezés. A Magyar Nemzet értesülései szerint hiába állítja a BKV, hogy megoldható a koros járművek nyári hűtése, a gyártó Siemens 2006 és 2014 között többször is vizsgálta a frankfurti közlekedési vállalat kérésére a korszerűsítést, de végül nem vállalta a berendezések beszerelését a vázszerkezet tartókapacitásának a végessége miatt.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Nahát
2021-07-03 at 10:49
Kell a pénz Gyurcsányéknak. Istenem, van ilyen.
gyozo2018
2021-07-03 at 09:50
jámbor lászló
2021-07-03 at 08:08
§
Nős. Asszonykája sem különb. Egyik bunkóbb, mint a másik.
A Kiss Virág virágos inget turkált az ő HARÁCSony HERÉjének.
§
– Milyen inget vegyek neked a kampányra, Gerikém?
-Méhlegelőset.
https://pestisracok.hu/wp-content/uploads/2021/05/Kepernyofoto-2021-05-23-13.56.11.png
Geribaba és a 40 tanácsadó
2021-07-03 at 09:48
Akkor minden egyes budapesti ember, aki meghal a hőségben, az korrupt Geri lelkén szárad.
Ez az ember egy életveszély. A közlekedési káoszával rombolja a budapesti környezetét, a klíma nélküli buszaival pedig veszélybe sodorja az idős emberek életét.
gyozo2018
2021-07-03 at 09:45
Nem spórol. Destruál.
Meg LOP, LOP ÉS LOP.
2019. OKTÓBER 13. – LOP START volt a baloldalnak.
Azóta, folyamatosan űzik az ipart.
Nem tlaicskáznak, hanem dózerolnak.
Kovács Nóra
2021-07-03 at 09:27
karigeri a saját szintjére amortizálja le Budapestet.
Patriota
2021-07-03 at 09:11
Rohadt, undorító banda!!!!! 🙁
móres
2021-07-03 at 09:05
https://telex.hu/belfold/2021/07/02/budapest-kozossegi-koltsegvetes-szavazas
ez is megérne egy misét! úgy látszik nem érdekli a budapestieket.
jámbor lászló
2021-07-03 at 08:08
Azon az egyetemen ahol ez a szarjankónak tanulni kellett volna jó idő volt mondhatnám meleg és ha meleg van könnyű az érvényesülés vajon miért tartották ott tíz éven át csak nem ,hogy test közelbe legyen így most egyáltalán nem zavarja a metróba a harminc négy fok a buszon az ötven mert a dugóba állva hiába nyitnak ablakot ott rohasztja az embereket szinte majd követelik az emberek a dugódíj bevezetését ha jól meggondolom már most is van dugódíj mert a feleslegesen elfüstölt üzemanyagot a benzinkúton pótolni kel és ez minta közlekedési dugónak a díja
haumbani
2021-07-03 at 08:04
karigeri egy NÁCI IDIÓTA!!!! egy fogyatékos!!!!
w
2021-07-03 at 07:34
A rendszeres szaunázás jót tesz az egészségnek!
Feri
2021-07-03 at 07:30
Karácsonykor nem kell hűteni az utasteret. Aki ezt nem érti meg, az náci, homofób, LMstb gyűlölő.
???