A világban kibontakozott járvány csupán egy dologra volt pozitív mellékhatással: az emberiség kreativitására. Sajnos azonban a számos felszólító kampány ellenére még mindig sok ember hagyja figyelmen kívül a karantén, az egymás közti távolságtartás és a higiénia alapelveit. Így a kijevi Looma kreatív ügynökség életre hívta a Karantén művészete elnevezésű társadalmi kampányt, amelynek lényege, hogy klasszikus műalkotásoknak új külsőt varázsolnak, amelyek bemutatják, az hogyan lehet megállítani a COVID-19 terjedését és biztonságban maradni. A #FlattenTheCurve (- amit magyarul elmagyarázva a vírus görbéjének elnyújtása) globális kampány részeként arra törekszik a cég, hogy az általuk megosztott üzenettel is lelassítsák, megállítsák a vírus terjedését. A műveket pedig az ukrán  Kulturális és Információs Minisztérium is felhasználta a pandémia elleni harcban. 

061.HU

A projekt során felhasznált klasszikusok – mint Az utolsó vacsora, Az ember fia vagy a Hölgy hermelinnel – apró, de látványos módosításokkal mutatják be azokat az egyszerű óvintézkedéseket, melyekkel megállítható a járvány terjedése.