A Dunaferr kedden 350 főt érintő létszámcsökkentést jelentett be a kormányhivatal felé, de az sem kizárt, hogy “további racionalizálási lépésekre” is sor kerül majd. Mindezt az európai acélipar rendkívül nehéz gazdasági helyzete, a világgazdaság lassulása, a csökkenő kereslet és késztermékárak, valamint a hatóságok és az uniós szabályozók által előírt kötelező környezetvédelmi beruházások terhei miatt kényszerülnek megtenni – olvasható a vállalat közleményében.
Evgeny Tankhilevich cégvezető kollégáknak küldött levelének nyilvánosságra kerülése után döntött úgy a vállalat, hogy bővebb tájékoztatást adnak arról a nagyarányú létszámleépítésről, amit terveznek. Ez a folyamat 2020. december 31-ig zárul le, a 350 fős leépítés a 4600 fős (2017-es adat) alkalmazotti létszám 7,6 százaléka – írja a Portfolio. A Dunaferr közlése szerint a vállalat nehéz működési környezetben számos működés- és termelésracionalizálási intézkedést vezetett már be az elmúlt időszakban is, és a beruházások átütemezésével, a működési költségek visszafogásával, a túlóraszámok csökkentésével, átszervezésekkel és létszámstoppal is megpróbálták áthidalni a nehézségeket, de mindezek ellenére elkerülhetetlen a létszámleépítés.
A piaci helyzet nehézségei mellett a vállalatnak már most fel kell készülnie számos – a hazai és uniós hatóságok által előírt – környezetvédelmi beruházásra és fejlesztésre, melyek rendkívül jelentős költségterhet jelentenek majd a következő években
– érvel a cég.
A jövőre nézve sem túl optimista a társaság: egyelőre csak remélni tudják, hogy “a most tapasztalható piaci körülmények átmenetiek lesznek, és nem tesznek szükségessé további racionalizálási lépéseket”.
Az ISD Dunaferr a szabályok és előírások maximális betartása mellett minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy segítséget nyújtson és támogassa a létszámcsökkentésben érintett dolgozókat, akik számára több lehetőséget is felkínál a vállalat
– ígérik a levélben. A kollektív szerződésben biztosított szabályok szerint minden érintett munkavállaló számára felajánlanak más munkakört – jelenleg betöltetlen vagy kölcsönzött munkaerő által betöltött pozíciót –, ahol folytathatják a munkát a vállalat kötelékében. Amennyiben az érintett személy ezt nem fogadja el, végkielégítéssel távozhat a vállalattól, vagy élhet a Dunaferr Foglalkoztatásért Acélalapítvány által biztosított lehetőségekkel.
Az 1994-ben létrehozott alapítvány 1 éven át anyagi támogatást és segítséget nyújt a továbblépéshez. Az Acélalapítványhoz átkerülő munkavállalók az első 6 hónapban teljes bérüket kapják kézhez, a második 6 hónapban pedig az összeg a bér 80 százalékára változik. Az egy éves támogatás, adott feltételek teljesülése mellett további 1 évvel hosszabbítható. Az Acélalapítvány azonban nem csupán anyagilag támogatja az elbocsátott munkavállalókat, hanem képzésekkel, tréningekkel, mentorálással, munkaügyi központ által szervezett előadásokkal, jogi tanácsadással is igyekszik segíteni.
Azok aggódnak most a Dunaferr dolgozóiért, akik korábban eladták a gyárat
Pintér Tamás (Jobbik), Dunaújváros nemrég megválasztott polgármestere is csak a levélből értesült a leépítésekről – írja az Index. A portál megkeresésére azt mondta, már felvette a kapcsolatot a cég menedzsmentjével, és jövő héten elkezdenek egyeztetni, bővebb információt azonban nem tudott mondani az elbocsátásokról. Itt halkan jegyeznénk meg azt a nem elhanyagolható tényt, miszerint Pintér Tamás azzal a “Rajta Újváros” elnevezésű szivárványkoalícióval került a város élére, amelyben például az a Tóth István is feltűnik, aki annak idején jegyzőként előkészítette, előterjesztette, majd aláírta a gyalázatos privatizációs ügyletet. Akkor könnyebben, ma nehezebben veszi a levegőt az a Szántó Péter, aki jelenleg már az 1-es számú választókörzet képviselője, és aki korábban megszavazta a privatizációnak csúfolt szabadrablást. Társa volt ebben az a Tóth Kálmán is, aki most a 9-es körzetben tört babérokra az ellenzéki koalíció részeseként. Kíváncsian várjuk, hogy milyen eredményre vezetnek majd a tárgyalások, amelyről Pintér részletes tájékoztatást ígért az Indexnek. Cserna Gábor, a város most leköszönő polgármestere is reagált az elbocsátásról szóló hírre:
Természetesen a választások eredményétől függetlenül nekem, nekünk, tényleg Dunaújváros jelene és jövője az első, így nem is adtuk el a mandátumunkért sem a megélhetését, sem az egészségét egyetlen vasműs dolgozónak, s egyetlen dunaújvárosi lakosnak sem. (Ahogy látták nem is az én fényképem díszlett a vasmű főkapujánál.)
Facebook-oldalán arra is emlékeztet:
De a menedzsment nem a vasmű, így a megtévesztett dolgozókat és hozzátartozóikat a lehető legkisebb hátrány sem érheti, érhetné. Mi a nemzeti tulajdonban vétel alternatíváját támogattuk azokkal szemben, akik már egyszer eladták a dolgozók feje felől a gyárat. A döntés és a megoldás – a választói akaratból – azonban ismét ugyanazoknak a kezébe került. Amennyiben az érintetteknek szüksége van a támogatásunkra, a segítségünkre, a kormányzati kapcsolatainkra, akkor készséggel és szívesen segítünk, hogy az utcára kerülő több száz vagy a levél tanúsága szerint akár ezer dolgozó helyzete is megnyugtatóan rendeződjön.
Mint arról korábban írtunk: a Dunaferr privatizációjának kérdése, annak erőltetése a Medgyessy-kormány idején pörgött fel a leginkább, majd a mészárosmunkát az egykori miniszterelnököt megpuccsoló Gyurcsány-brigád végezte el. Az mindörökké a 2002-ben hatalomra került baloldali alakulat szégyene marad, hogy a magyar nehézipar zászlóshajóját nem megmenteni, hanem elkótyavetyélni szándékoztak már a kezdetektől, és az, hogy aztán végül üveggyöngyökért váltak meg az üzemtől, azt is jellemzi, hogy mennyire érdekelte őket a Vasműben dolgozók és azok családjainak a sorsa. A Dunaferr gyalázatosan nyomott áron történt eladása előrevetítette azt, hogy az új tulajdonosnak szinte semmilyen rövid-, közép- vagy hosszútávú kötelezettsége nem keletkezett arra vonatkozóan, hogy az üzemben környezet- és egészségvédelmi beruházásokba kezdjen, holott ezeket ki lehetett volna alkudni, erre minden lehetőség megvolt akkoriban is.
A Dunaferr Zrt. szemrebbenés nélkül mérgezi a környezetet és a dunaújvárosi embereket
Arról is portálunk írt elsőként, hogy a Dunaferr Zrt. eddig eltitkolta a nyilvánosság elől, milyen tetemes bírságokkal sújtották a céget azért, mert magasról tett a környezetvédelmi előírásokra. A PestiSrácok.hu ugyanis megtudta: a 2014–2018 közötti időszakban a környezetvédelmi előírások be nem tartása miatt összesen kétmilliárd forint (!), míg 2018-ban összesen 3,25 millió forint bírságot kaptak. És ez nem minden. Nem csupán letagadták, hogy folyamatosan megbírságolták őket, de a hatóságok felé sem mindig sikerült teljesíteni a bejelentési kötelezettségüket például arról, hogy az érctömörítő kéményen kibocsátott károsanyag mértéke meghaladja a megengedettet. De valószínűleg azt is elfelejtették közölni a dunaújvárosiakkal, hogy a monitoring kutakból vett mintákban új komponenseket mutattak ki, amelyek határérték felettiek a cink, a molibdén, a cianid összes, az arzén, a szelén, az ón, a higany, a bór, valamint a fluorid tekintetében. Cikkünk megjelenését követően Ungár Péter (LMP) képviselő írásbeli kérdést tett fel a cég működésével kapcsolatban az agrárminiszterhez. A Dunaferr azonban továbbra is tagadta, hogy ne tartaná be az előírásokat. Pintér Tamás (akkor még a térség országgyűlési képviselőjeként) pedig úgy fogalmazott: ő nem a Dunaferr menedzsmentjével, hanem “az ott dolgozókkal ápolok jó viszonyt, szívemen viselve a munkások sorsát”. Kíváncsian várjuk, hogy most, polgármesterként milyen segítő kezet tud majd nyújtani számukra.
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Károly
2019-11-08 at 13:36
Vajda Miklós minden szava igaz!!!!!
Dunaújvárosiak, lehet szöveget értelmezni és Vajda Úr írását elemezni.
Elképzelhető,Dunaújvárosban, a fejekben is, megkezdődik a tisztulás?!
Íme, a példa mutatja, követik Eger példáját, október 13-a után, a fejlődésben, ballagnak az 1950-es évek felé!!!!!!!
Balogh Gábor
2019-11-05 at 08:06
Kedves Fixit!
A Dunaferr volt állami tulajdon. Semmi sem történt jobban.
Pont az a bajom, amit Ön is megvalósít itt a kirohanásával. Politikai ügyet kreál egy egyáltalán nem politikai ügyből. Önnek húszadrangú a környezetszennyezés, húszadrangú a dunaújvárosi embert érő hatás, a lényeg, hogy a megfelelő oldalról rázhassa a rácsot. Ráadásul a saját szemszögéből kiindulva úgy gondolja, mindenki, minden témával kapcsolatban azonnal fideszes, vagy libsibolsi. Sajnálatos gondolkodásmód!
Azért mégegyszer felteszem a kérdést, ha Pintérnek köze van a jelenlegi környezeti helyzethez, akkor a Csernának az elmúlt sok-sok évben miért nem volt?
Ha ön szerint az állami tulajdon megoldás (legyen) akkor azt talán Pintér úr hiúsította meg? Vagy, amikor állami tulajdonban volt, akkor az önkormányzat igazgatta a vasművet, vagy állami szervezet megbízottjai? Megjegyzem, ezek mind maszopos, mind fideszes részről szakmailag alkalmatlan emberek voltak. Esetleg keressen rá pl.Pomázi Csaba
Itt megint nem a probléma megoldása a lényeg, hanem a politikai haszon, az emberek le vannak szarva.
Vajda Miklós
2019-10-31 at 14:17
Mindaz, ami az ügyben történik a bolsevizmus egyenes következménye. Rákosiék – szovjet mintára – munkásosztályt akartak csinálni egy mezőgazdasági országban, hogy legyen tömegbázisuk.
Így alakították ki Sztálinvárost, amiből ’56 után lett Dunaújváros.
A privatizáció során a bolsevik komisszárok átöltöztek managernek, és mindent eladtak mélyen áron alul a rabló tőkének, hogy ők maradhassanak a vezetők.
Mivel az ország sokszorosan ki lett rabolva, az un. rendszerváltáskor vissza kellett volna térni a mezőgazdaság és az állattenyésztés fejlesztésére. Mert éhes ember mindig lesz a világon, de az EU-ba való belépéskor ezt nem is tárgyalták.
Íme a tőke szabad áramlásának “áldásos” következményei.
Köszönöm Katának a cikksorozatot, és kérem, hogy továbbra is tartsa rajta a szemét az ügyön. Most lehet majd meggyőződni arról, hogy az új városi vezetés mire képes a város érdekében.
Balogh Gábor
2019-11-01 at 16:51
A város vezetése eddig sem sokat tudott tenni, és ezek után sem fog tudni. Az önkormányzatnak hivatalosan semmi beleszólása a magántulajdonban lévő Dunaferr ügyeibe.
A környezetszennyezésről pedig annyit, hogy az nem most, az önkormányzati választások után alakult ki. Az bizony a fideszes városvezetés alatt is megvolt, akkor hol volt ez a látványos aggódás? Éveken keresztül szarunk bele, most viszont harciasan rápattanunk?
Fixit
2019-11-03 at 21:21
Balogh tudjuk. Ha nem az elvtarsaid vannak akkor diktatura van, ha meg azok akkor egyik kutya masik eb, ezek sem tudnak mit csinalni, stb.
Unalmasak vagytok egyebként, nem ‘szartak’ rá többször felvetették az államosítást, átveszik a céget, ne adták el. Jó tudom ha belemennek most telipofával mészárosoznál.
A cég vesszőfutását pont az az ostoba privatizációs szerződés okozta amit a hihetetlenül buta gyurcsányék összehoztak.
Ezek ugyanazok az okosok akik alatt a konkurrens ÖMV (51% állami tulajdon!!!) stromanként felvásárolta a mol részvényeket majd odadobta a Gaspromnak.
Benedek Károly
2019-10-31 at 11:32
” a hatóságok és az uniós szabályozók által előírt kötelező környezetvédelmi beruházások terhei miatt kényszerülnek megtenni ”
Mifene?
Ezzel beismeri, hogy csak a környezetvédelmi előírások áthágásával tudott fennmaradni?
kivagyok!
2019-10-31 at 12:40
A környezetvédelmi előírások betartása rengeteg pénzt emészt fel. Megcsináltatsz valamit milliókért, aztán a következő évben kitalálnak az íróasztal mögött ülök még valamit,ami újabb milliókat emészt fel, a tervezés, engedélyeztetés, kivitelezés. Persze mindenki szeretné védeni a környezetet, de meg kellene érteni, hogy egy ipari termelésnél nem rózsavíz lesz a melléktermék. Ezeket a pénzeket ki is kell ám termelni a többi ezerféle adóteher mellett. A vége pedig az lesz, hogy vagy megveszed a méregdrága nyugati terméket vagy jön az “olcsó” kínai áru, nekünk meg már megint nincs ipari termelésünk, de persze akkor a sok okos hatósági embernek sem lesz munkahelye, mert nem lesz mit ellenőrizni.
Milliárdokra büntetni egy céget, mi értelme van? Úgysem tudja kifizetni, hanem csődöt jelent és akkor nincs az embereknek munkahelyük, az államnak meg bevétele.
olszal
2019-10-31 at 10:39
Károllyal értek egyet.
Ha a választók a Jobbikot bízták meg a város vezetésével, akkor forduljanak a jobberekhez, vagy a háttérben meghúzódó moslékkoalició többi tagjához.
Ki mit főzött kajálja meg…
Szőcsényi Csaba
2019-10-31 at 15:02
Azt várhatod!
Ezeknek addig voltak fontosak a gyárban dolgozók és a város lakói, amíg a szavazatukat le nem adták. Ne legyen igazam, de innentől magasról tesznek arra, mi van a gyárban, illetve a városban. Lesz pár látszatintézkedés, de érdemi munka nem. Igaz, mi is várható azoktól, akik alapvető dolgokban sem értenek egyet?
Ex ujvarosi
2019-10-31 at 17:58
Mert amugy egy polgarmester mit is tud tenni? Az a vileda peti feladata lenne, hogy partnereknel kilincseljen. De akar kerdezhetnem azt is, hogy a Cserna mit is tett? Felhivta legutobb a Dorkotat, kicsit kitomtek a vasmut, oszt ennyi?
Móricz Csaba
2019-10-31 at 09:52
Remélem Mészáros Lőrinc felvásárolja, ahogy korábban felvásárolta a Microsoftot Bill Gatestől. 😀
Sztálinváros és a LYobbik! Nem nézzünk mi ilyen fantasztikus filmeket.
Pintér Tamás alias macskajancsi valójában Pintér Attila testvére, akinek az apja Pintér Sándor.
MJF
2019-10-31 at 10:19
Miért nem győződsz meg a valóságról, mielőtt f@….got írsz!?
Pintér Sándornak három, azaz három lánya van!!!!!!
Miért nem húzol a 3,14-a erről az oldalról.
Dezinformálj azon az oldalakon, ahova való vagy!!!!!
Etel
2019-11-05 at 15:35
Pintér Sándornak van három lánya, de azt ugye nem cáfolod, hogy mindig is akart legalább egy fiút. Tudd meg, hogy azt meg Tamásnak keresztelték volna.
Nem kell ehhez Columbonak lenni.
Miki
2019-10-31 at 10:30
Mi köze van Mészárosnak a Dunaferhez? Nagy baj az agy baj, Csaba! Kezeltetni kell, sürgössen!
lacika
2019-10-31 at 13:13
Miki, szerintem abban a mondatban Móricz úr pont ironizál.
Miki
2019-10-31 at 14:45
Ja… Köszönöm! Nem láttam a smilit. Német piacra készült notebookot és klaviatúrát használok és nem akarom átállítani.
Ezért bocsánatot kérek Móricz Csaba Úr-tól!
Kása mása
2019-11-03 at 18:02
Kovácsból is sok 10 ezer van és mégsem rokonai egymásnak.
Fixit
2019-11-03 at 21:00
heee ironikusan irta, figyeljetek mar jobban egymasra 🙂
Amugy jo szoveg! A balliberalisok a bodoky, index meg a 444 szetszivott agyu zombijai nagyjabol pont igy oknyomoznak.
Károly
2019-10-31 at 07:59
A dunaújvárosi szavazók döntöttek, a jobbik majd megoldja a problémát.
Íme itt a lehetőség.
Jöhetnek a megvalósítható javaslatok.
Figyelem!!!!!!!!!!!!
(Nem az ötletelés)
Benedek Károly
2019-10-31 at 11:33
Na, azt várhatod.
Most jön a kormányra mutogatás.
Zsémbes
2019-10-31 at 04:42
Kiss Eszter
Kedves pesti srácok. A főcím után , kinek- kiknek a bűne a Dunaferr, hogy idàig jutott, utána lehet a többi szöveg. Nem mindenki olvas ilyen hosszú cikket.
–
Kedves Eszter!
Hogy “KINEK, KIKNEK A BŰNE” ez csak kisregény terjedelemben lenne leírható. E tény tükrében az Ön kérése, vágya aggasztó.(!!!)
Mert aki nem akar sokat olvasni, az sokat tudni sem akar.(!) Ha majd a többség rátér a múltból csak keveset tudni akarók útjára, akkor nem sokára a “KariGerik” veszik át Magyarország irányítását. Tehát a mai fiatalság lusta és felületes többségének társadalmi többséggé válásakor a VÁLASZTÁS KOCKÁZATA szerintem megnő. Mert a “csak röviden” elvárása a rövid hülyeségek könnyű, gyors terjedését okozza. A a valódi tudásért, a múltból tanulásért “meg kell dolgozni”. Szerintem nem megy “röviden és gyorsan”.
Üdvözlettel Zs.
csepel
2019-10-30 at 19:53
Evgeny Tankhilevich
Milyen név ez? Ja orosz? Akkor meg Jevgenyij Tankilevics.
Tanulják már meg a nevek hivatalos átírását. Na.
Lukács
2019-10-30 at 20:36
Ukrán a csávó. Eredetileg a Donbass (Svájcban bejegyzett ukrán cég) vette meg, majd eladósodás következtében, úgy tudom, egy orosz bank többségi tulajdonába került. A legfőbb probléma, hogy elvtársék a privatizáció “virágzása” idején szépen hagyták tönkremenni és eladni azokat az iparágakat, cégeket, amelyek a Vasmű félkész termékeire épültek. Rába, Ikarusz, Hajógyár, mezőgép válllatok, építőipar, stb. Így aztán nem csoda, hogy piac híján a Vasmű is padlóra került. Majd később beengedték az autógyárakat(Suzuki, Opel) és őket kellett volna rászorítani, hogy a Vasmű lemezét használják a karosszériához. De nem , mert hozzák Japánból, N. országból (Vagy a környező olcsóbb országokból. Ukrajna, Bosznia, stb.). Jó lenne visszavenni és feléleszteni a korábbi felhasználókat. Ha erre megy Kata “áskálódása” akkor ok! Mert a rádió (Karc FM) által naponta közölt leginkább légszennyezett települések között sohasem szerepel Dunaújváros.
Szőcsényi Csaba
2019-10-31 at 14:56
Dunaújváros rendszeresen ott van azon a listán, amely a leginkább szennyezett levegőjű városokat említi,amikor olyanok a körülmények. Mindez annak ellenére van így, hogy a gyárat anno a városhoz képest az általában uralkodó szél irányába építették.
Szerintem olvasd figyelmesebben a vonatkozó híreket!
Ex ujvarosi
2019-10-31 at 18:01
” Mert a rádió (Karc FM) által naponta közölt leginkább légszennyezett települések között sohasem szerepel Dunaújváros.”
Na hajra, lehet oda koltozni. A Dozsa II. varosreszben laktam. Ablakmosas utan 2 nappal fekete volt az ablak. A feher kocsim csak moso utan volt feher. Es ezt lelegeztuk be!
15-20 eve a fak meg elenk zoldek voltak, mara teljesen megmattultak.
Lukács
2019-11-05 at 15:19
Kedves Csaba és Ex.! Én tanultam, dolgoztam, éltem D.újvárosban. Azt is tudom, hogy az gyár telepítésekor figyelembevették az uralkodó szélirányt no, meg még erdősávot is ültettek a gyár és a város közé. Sajnos van amikor a másik iránybnól fúj a szél. Volt szerencsém személyesen ismerni és kollégámként tisztelni azt az embert akiaz első kitűzést végezte, végeztette a kukoricaföldön. Csupán azt akartam közölni, hogy egy gyárvárosban, különösen ott ahol egy acélgyár működik sosem lesz “alpesi levegő”. Annak idején a Martin-kemencék nyomták a vörös port oxigén befúvatáskor. De raktak a kéményekre elektrosztatikus porleválasztót. Ez már a múlté. A konverter meg már úgy épült. Tehát ha a Vasmű múködik, akkor sajnos por is lesz. Csak a környezetvédelmi elóírásokat sokszor irreálisan szigorúra veszik, talán azért is, hogy bármikor be lehessen vetni egyéb célok érdekében. (Lásd: Diesel-botrány)
Netuddki
2019-11-07 at 22:00
Suzuki al 1992 ben kirohogtek azt az acelt amit a dunaferr a meghatarozott aron nyujtani tudott. Nincs osszeeskuves: piac van.
POROSZLAI RÓBERT
2019-10-30 at 18:42
vegyük meg!
Kása mása
2019-10-30 at 17:45
A Kormány többször felajánlotta, hogy megveszi a gyárat, de mindig
elutasitották. A pénzt meg folyamatosan vették ki a cégből.
Miki
2019-10-31 at 10:33
Így van. És több mint valoszínü, hogy a managerek már eladták a céget a kinaiaknak.