Törőcsik Franciska igazán sokoldalú színésznő. Nemcsak énekel, klipekben tűnik fel, meghitt viszonyt ápol a design és enteriőr világgal, de olyan filmekben kapott fontos szerepeket, mint a Veszettek, az Aurora Borealis -Északi fény, vagy most a BÚÉK című vígjáték. Vele beszélgettünk. 

PZL – 061.hu

A naivától az áldozatig sok mindent játszottál, de a klasszikus vígjátékokban ritkábban tűnsz föl. Jó volt végre lazábbra venni egy karaktert?
Bennem van egy nagy bohóc, amit nem sokszor volt alkalmam megmutatni, de azért kaptam már olyan szerepeket, főleg Székesfehérváron, amelyekben ezt az énemet kiélhettem. Imádom a humort, többek között a sötétebb árnyalatút is, és nagyon szeretem a klasszikus vígjátékokat is. És persze nagyon örülök, hogy van egy olyan szerepem a BÚÉK című filmben, ahol ezt ki is tudom kicsit domborítani. Ahhoz, hogy az ember felszabaduljon, mindig kell jó közösség is. A székesfehérvári színház ilyen csapat volt. De persze a szélesebb közvélemény ezt egy filmben látja meg, de a filmes csapat is nagyszerű kollektíva volt, fel tudtam oldódni munka közben.

Máképp készülsz egy vígjátékra, mint egy történelmi drámára. Itt ugyebár a forgatókönyvön kívül nem kellett hozzáolvasni, ráhangolódni….
Az mindenképpen egyedülálló dolog volt, hogy kaptunk két hetet próbálni, így össze tudott szokni a csapat. Ez azért sok filmről nem mondható el…

Goda Krisztina kimondottan precíz rendező, minden másodperc el van gondolva. Ehhez képest lehetett valamit rögtönözni, hozzátenni a forgatás alatt?
Valóban, Goda Krisztina azt szereti, ha azt visszük filmre, amit a kreatív csapatával a hónapokig tartó tervezés során átgondoltak. A színész sok esetben szereti valamennyire saját képére formálni a szerepét, viszont nem feltétlenül látja át a teljesen a produkció ívét. Egy apró változtatás ezer mást indíthat el, ezért jobb, ha azt csinálja végig, amit a forgatókönyv előír. Mi persze a próbaidőben bepróbálkoztatunk egy-egy ajánlattal, hogy egy adott szituációban mit tennénk még hozzá a jelenethez, ezek volt, hogy működtek, és volt, hogy nem, ezért is jó, hogy tudtunk próbálni. Persze, van színészi szabadság, az, hogy hogyan játszod el a szereped, szóval, maximálisan benne kell, hogy legyen a személyiséged, de fontos, hogy a rendező vízióját szem előtt tartsák a színészek.

Akit húszas évei elején már meglegyint a siker, az sokszor nehezen kezeli…Ahogy azt is, ha ,egy castingon nem őt választják. Vannak stratégiáid, vagy van valami speciális viszonyod a munkádhoz, hogy mindent két lábbal a földön kezelj?
Maximalista vagyok, … ami nem feltétlenül jó, mert a legtöbbször nem érzem azt, hogy jaj de jó, most letettem valamit az asztalra, folyton azt gondolom, hogy még valamit kellene hozzátennem. Sokak számára a siker, a figyelem inkább szorongással jár. Az nagyon jó érzés, hogy azt csinálhatom, amit szeretek, de ezen kívül is van élet.

Csak a szélben gimis gruftilányt alakítasz. Van viszonyod a dark szubkultúrához, illetve egyáltalán a pophoz?
Ahogy ilyenkor sokan mondják: mindenevő vagyok, és alapvetően hangulatomtól függ, hogy milyen zenét hallgatok. De ha csinálhatnék egy saját zenei világot, akkor az afféle lebegő, éteri, elrepítő zene lenne, klasszikus és elektronikus elemekkel. De azért emellett lennének a lemezemen életigenlőbb dalok is.

Egyszer azt mondtad van belsőépítészeti vénád. Van, hogy a díszlethez hozzá tudsz tenni valami kreatívat? Milyen stílusban rendeznéd be a lakásod, ha nem lenne akadály a pénz?
A filmben látszik, hogy a lakás valószínűleg házközponti fűtéses. Én olyan lakást csinálnék, ahol vagy padló – vagy plafonfűtés lenne, így nem látszanának a fűtőtestek és nagyobb lenne a hely. A film lakása nem engem tükröz, de a filmbéli … pszichológusnőhöz nagyon is illik. Én nagyon szeretem a letisztultságot, a funkcionális megoldásokat, de a klasszikus polgári értékeket is. A modern dolgokat keverném a régi, szép darabokkal, lennének nagymama fotelek, de jól átlátható könyvespolcok is. 

Van, hogy kockás ingben, farmerban fotóznak. Ez egyfajta védekezés? Mondjuk, ha nagyon csajos lennél a hétköznapi életben, akkor a pasik folyton meg akarnának menteni
Az öltözködésem – ahogy a zenéhez való viszonyom is – széles skálán mozog. Ha hideg van, akkor nem érdekel, hogy hová kell mennem, melegen szeretek felöltözni. De ma például igyekeztem kiöltözni, mert ha van egy alkalom, egy ünnep, akkor magam miatt is fontosnak tartom, de azért is, hogy megtiszteljem a produkciót.

Ha nem filmes miliőben látunk, milyen vagy szilveszterkor?
A szilvesztereimre nem jellemzőek a nagy partyk, inkább a 30-ák voltak eddig a nagyobb bulik. Van, amikor visszafogom magam, de ha úgy jön ki, el tudom magam engedni, szóval szeretek elszabadulni, de azt is tudom, hogy hol a határ.