Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) visszautasítja, hogy az ellenzék a köznevelés rendszerét a kormánnyal ideológiailag azonos oldalon álló és ezek szerint a kormánnyal ideológiailag ellentétes oldalon álló intézményekre osztja, az egyházi intézményeket az előbbibe sorolva. Azt is károsnak tartjuk, hogy a tiltakozást generálók tantestületeket osztanak meg, éket verve az aláírók és alá nem írók közé. Ez tudatos aknamunka, és egyúttal választási célú adatgyűjtés: minden, a NAT ellenében aláíró pedagógus biztos lehet abban, hogy már listázza őket Gyurcsányék gépezete; a NAT NEM petíció elindítása sem szól másról – írta pénteken kiadott sajtóközleményében a tárca.
A sajtóban ma megjelent állásfoglalás kezdeményezői a szakmai konszenzus megteremtését hiányolják, miközben még inkább megosztják a pedagógus társadalmat. Ezért nem szeretnénk ismét belemenni abba a számháborúba sem, hogy az aláírók száma hogyan viszonyul a pedagógusok százhetvenezer fős állományához; ezt mindenki ítélje meg maga. Az állásfoglalásban hangzatos, a kormány által is támogatott gondolatok és aktuális kritikák keverednek, a dokumentum támogató és ellenző megnyilatkozások egyvelege, amelyet a Köznevelés-Stratégiai Kerekasztal ülésén majd meg lehet tárgyalni; ez a fórum éppen ezt a célt szolgálja, legutóbb egyébként 2020. február 18-án ülésezett – emlékeztetett az Emmi.
A bérekkel kapcsolatban megjegyzendő, hogy a kormány éppen aznap, amikor az aláírásgyűjtés elkezdődött, hétfőn adta ki a Kormányrendeletet, amiben tíz százalékkal emeli a pedagógusok fizetését, a nagy munkaterhelés kapcsán pedig kiemelendő, hogy a magyar pedagógusok munkaterhelése nemzetközi viszonylatban átlagosnak tekinthető, a tanár-diák arány az OECD-átlagnál is kedvezőbb. A módosított NAT a 2012-es adatokhoz képest tízről húsz százalékra növelte a szabadon felhasználható órakeretet, csökkentette a tananyag mennyiségét, a tanulók óraterhelését, és ezzel párhuzamosan csökkenti a tanárok által ellátandó órák számát, ezért paradox, hogy a bevezetése ellen küzdenek, miközben ez az egyik megoldás a tanári terhek mérséklésére. Ténykérdés az is, hogy a felsőoktatásba felvételizők között nőtt a pedagógusképzésre jelentkezők aránya. A módosított NAT szolgálja a kért szemléletváltást, ez azonban elsősorban a pedagógusokon múlik. Az Emmi is maximálisan egyetért azzal, hogy a köznevelés rendszerének mindenkire gondja legyen. Egy szétszakadó társadalomban reményt, utat, modellt kell kínálnunk mindenkinek, hiszen elsősorban az iskola az a hely, ahol egy igazságosabb társadalom megszülethet. Az eddiginél nagyobb odafigyeléssel kell tehát fordulnunk a lemaradók, a nehézségekkel küzdők, a mélyszegénységben élők, a kirekesztettek felé. Kérjük is azon intézményeket, amelyekben sokan aláírásukkal is kiálltak ezen gondolat mellett, hogy fordítsanak erre nagyobb figyelmet, és a felvételi során intézményeikben preferálják az érintett tanulók minél nagyobb arányban történő felvételét – hívta fel a figyelmet pénteki közleményében a minisztérium.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Balogh Zoltán
aladin
2020-02-29 at 06:50
Èn azt mondom, hogy Yes NAT. A magyar gyerekeknek kell az igazi magyar történelem. A diplomás kommunisták meg nem számitanak.
Namond
2020-02-28 at 15:42
Az EMMI visszautasítja?
És mit tesz az ideológiai támadások ellen?
Nick Rivers
2020-02-28 at 14:50
Hogy lehet pedagógus DK-s?
Ez egymással összeférhetetlen dolog. Vagy egyik, vagy másik.
Feher Zsolt
2020-02-28 at 14:43
Mindig voltak elmebetegek es lesznek is.A pedagogus dolga hogy tanitson aztän magänvelemenye lehet de az a magänvelemenye.Ha elenben nem tanitja meg az anyagot vagy rugjäk ki vagy menjen el mäshova dolgozni.Ha nekem a munkahelyemen azt modjäk ezt csinäld meg ha nem teszem tökön rugnak vagy kirugnak.Holnap a postäs azt mondja en nem viszem ki a levelet mert akinek viszem az büdös kommunista.Na ha törtenetesen pedagogus az illetö veresre sirja a szäjät mindenhol es neki adnak igazat.Ez nem akarat hanem ez a kötelessege ez a fejlett nyugaton sincs mäskepp ha nem tanit kirugjäk enyi.Ezek azt hiszik ök fujjäk a paszätszelet a balibsik meg toljäk a keretent nekik.Ha nem teccik el lehet menni ahogy ferenc testver is mondta mär.
Kétes
2020-02-28 at 14:36
A bírálók nem ismerik összefüggéseiben a NAT-ot, de pofáznak. Egy-egy elemet ragadnak ki, de szakmai érveik nincsenek. Mellesleg ök azok akik minden döntést a nebulókra bíznának, de az önálló ítélet és vélemény alkotást nem engednék nekik.
Tudjuk! A bölcsek köve a diplomás bolsevikok zsebében van. Más kérdés, hogy 30 éve a közepes tanulók mentek tanárnak. Ez tény, amellyel nem minősítettem senkit.
Rakovszky István
2020-02-28 at 14:28
“NoNAT”= NoMOney = NOJOB‼
akzokat a tanárokat, akik gyucsótány hivogatására nem akarják elfogadni a NAT-ot, azonnal munkanélkülivé kell tenni!
Menjenek el és dolgozzanak a mezőgazdaságban, erdőgazdaságben, vagy a városok/falvak tisztántartásáben vegyenek részt mint utcasöprők‼