Markus Duesmann Audi-vezér bejelentette, hogy az A4, A6 és A8 modelleknél felhagynak a belső égésű motorokkal és elektromos meghajtásra állnak át. A plug-in hibridek kapcsán tett nyilatkozata magyar szempontból azért is érdekes, mivel Győrben éppen december elején indult el ezen modellek gyártása.
Az Audi-vezér elmondása szerint az A4, az A6 és az A8 modelleknél is elektromos meghajtásra térnek át a gyártásnál – írja az Electrive. Markus Duesmann ezen kívül elmondta, hogy az A4 és az A6 új változatai 2023-ban térnek vissza, az elektromos verziójuk pedig egy kicsivel később érkeznek. Az A8-at még 2021-ben megújítják. A német lap által hivatkozott interjúban az Audi-vezér a plug-in hibrid modellekről is beszélt, amelyekre megszűnt modellekként tekint. Tisztán elektromos meghajtású autók gyártására 2030 körül állhat át a vállalat – olvasható a Portfolión.
Forrás: Portfolio; Fotó: MTI/Krizsán Csaba
Facebook hozzászólás
pepu
2021-01-28 at 02:04
Hesslerezredes
Minek a trolira akku? Az maga az elektromos tömegközlekedés.
Mekkelek
2021-01-25 at 21:29
Az emberi butaság jelképe az elektromos autó (jó nem akkora, mint amikor a fél európai únijót beültették repcével, hogy lesz sok biodízel, az a gigaprojekt bukott, most feletetik az emberekkel a szutyok repceolajat, alig van olyan étolaj, margarin, amiben ne lenne… mondjuk a beteg ember jó üzlet a gyógyszermultiknak).
A közlekedés mikéntje a probléma: az, hogy míg 1 db ember eljut A-ból B-be, közben visz magával másfél tonna ‘vasat’. Erre a ‘tudomány’ egy technológiai újítással reagál, ami a problémát nem oldja meg.
Hesslerezredes
2021-01-25 at 15:58
Oshon hozzászólásához: nekem egyértelműnek látszik, hogy az elektromos autózásra paradox módon – a nagyon zsúfolt nagyvárosok belvárosi részén és ott is a TÖMEGKÖZLEKEDÉSBEN (!!!) lenne szükség. Elektromos buszokra, akkus trolikra minden mennyiségben. Meg építeni egy csomó parkolóházat, hogy ne kelljen autóval bemenni a belvárosba. Esetleg még a taxizás is értelmes lehet elektromos kocsikkal, és itt véget is kell érjen a dolog – mindez azzal a feltétellel, hogy közel 100%-os újrahasznosítás legyen.
oshon
2021-01-25 at 15:14
Ime keszen leforditva egy roman ckkben talat ‘velemeny’ – A “Green Deal” eltérés megértéséhez adok néhány számot. Feltéve, hogy az egész Európai Unió átáll az elektromos autók (EV) használatára – önmagában ez a mozgalom központi eleme – azt találnánk, hogy évente mintegy 26 millió EV-t kell gyártani! Tavaly 10,6 millió új autót adtak el az EU-ban, amelyeknek csak 18% -a volt EV. Elméletileg ez egy hatalmas piac a termelők számára, de alapvetően nem annyira zöldek a dolgok, mint gondoltad.
Abban a típusban, hogy egy klasszikus autóban 50 liter üzemanyagot tesznek majdnem 700-1000 km megtételére, EV esetén legalább 500 kg-os akkumulátort kell felszerelni. Ez az akkumulátor tele van rézzel, lítiummal, kobalttal stb., Amelyek előállításához erősen szennyező eljárásokat alkalmaznak. A bányászati műveletek túlnyomó többsége által okozott ökológiai katasztrófák jól ismertek. A csúcspont az, hogy a leginkább szennyező eljárásokra van szükség az EV előállításához szükséges ásványi anyagok kinyeréséhez.
Figyelembe véve az EU autóparkjának megváltoztatására vonatkozó becsült igényt, az eredményezné, hogy csak ehhez a feladathoz a világ kobalttermelésének 17-szeresére (!!!), a lítiumtermelésére hatszorosára, a réztermelésére pedig négyszeresére kell növekednie. ori. De van egy apróság is, amely rosszul összekeveri a problémát.
A neodímiumot, egy ritka fémet, az EV gyártásában is használják. Csak a becsült uniós kereslethez lenne szükség az éves neodímium-termelés nyolcszorosára növelésére! A probléma az, hogy a neodímiumot rendkívül szennyező eljárással nyerik ki, ezért a világon az egyetlen hely, ahol ilyen kizsákmányolást engedélyeztek, … Kína. Igen, jól olvastad: Kína az egyetlen neodímium gyártó. Nehéz elhinni, hogy a kereslettől függetlenül Kína csak azért növeli termelését, hogy kielégítse az EU keresletét. Nem hiába, de fokozatosan, miközben gazdaságilag fejlődik, az ország életminőségi színvonala is emelkedik. Nehéz elhinni, hogy egy új neodímium bányát túl hamar engedélyeznének ott.
Ne feledje, hogy az egész egyenletben csak azokat az értékeket vettük figyelembe, amelyek az Európai Unió becsült keresletéből származnak, az USA-t nem számítva, mert ha figyelembe vesszük az új amerikai adminisztráció “zöld” orientációját, akkor végül a számokat fordítjuk, belépve a képzeletbeli területre .
A csúcspont az, hogy a beruházások listája itt nem ér véget. Az EV-hez külön elektromos elosztó infrastruktúra fejlesztésére van szükség a töltés lehetővé tétele érdekében. Alapvetően meg kell duplázni a jelenlegi villanyvezetékeket. Érti, amit mondok? El tudja képzelni az elektromos hálózatok megduplázódását a szennyezés szempontjából?
Azt gondolom, hogy sokak számára világos, hogy az ember annak érdekében, hogy állítsa, hogy jót tesz, végül rosszabbá teszi a rosszat, mint a rossz! És amikor azt gondolja, hogy minden őrület olyan személyeké, akiknek szigorúan gazdasági érdekei vannak! És kinek, ha nem veszik észre, megvonják a vállukat, és azt mondják: “Nos, ennyi!”
Placidus
2021-01-25 at 14:17
Azért van itt még néhány dolog:
1. Az elektromos hajtások megjelenése lokálisan valóban környezeti terhelés csökkentő hatású, globálisan azonban nem: egy közepes dízelmotorral szerelt gépjármű okozta terheléssel egyenértékű az elektromos autók környezetszennyező hatása (eletromos áram előállítása, bányászat,feldolgozó ipar, hulladékkezelés, stb.) –> globálisan nem csináltunk semmit!!!
2. A belsőégésű motorokat több mint 100 éve korszerűsítjük (beleértve az emmisszió(károsanyag kibocsátást is), a lehetőségeink határán vagyunk, de az elért eredmények a közúti közlekedésre vonatkozóan nagyon jelentősek. Az elektromos hajtások jelenlegi célok mentén történő fejlesztése gyerekcipőben jár, naponta változtatunk valamit, mert találunk jobb megoldást. Fogalmunk sincs hol a vége. De hatékonyak nem vagyunk, az biztos.
3. A közúti közlekedésben részvevő belsőégésű motorok (alapvetően LKW, PKW) a világ össz. emisszió kibocsátásáért csak 17%-ban felelnek, a többi máshonnan jön (vasút, repülés, hajózás/tengerhajózás, erőművek, hulladékégetők, stb.). Ideje lenne ezekkel is foglalkozni, hiszen egy már agyon optimalizált személygépkocsi/haszonjárműnél lassan grammokról beszélünk, míg a többi esetben bizony egészen más nagyságrendek vannak.
Ildikó.
2021-01-25 at 12:45
Majd ásnak jó pár 10km mély gödröt kínában ott úgysem számít a környezetvédelem és majd kiskanállal szedik össze az utolsó lítiumot is, hogy a nagy “környezetvédő” európának legyen elektromos kocsija, és eltudjon vele menni a plázába pizzát zabálni.
Kíváncsi vagyok melyik tengerbe dobják majd a rossz akkukat, természetesen mesterséges korallzátony címen.
Mikor ma egy modern átlag benzines 6-7 litert fogyaszt marhára megéri a hibrid, legalább annyiba kerül a hibrid technológia egy autóba mint 20 évnyi benzines környezetterhelése. Megéri, bár sok ember iq ja mint egy tyúknak. Minden elé lógatott répát bevesz.
Bukohill
2021-01-25 at 12:22
Hiába nyitnánk meg a szénbányákat, nincs olyan ország a földön, amelynek a villamos hálózata elbírná a tömeges töltési igényt. Az egész rendszert újjá kellene építeni.
Hesslerezredes
2021-01-25 at 10:24
Annyi lítium az egész Naprendszerben nincsen, ami csak ahhoz elég lenne, hogy a jelenlegi autópark FELE kiváltható legyen aksival.
Olaj meg nemhogy még sok száz évre, de évezredekre elég van a bolygón, sőt jelenleg is újratermelődik. Az elégetésükből keletkező széndioxid meg szó szerint életadó “kenyér” a növényeknek (némi képzavarral élve).
Ahol lehet még bőven fejlődni, az a belső égésű motorok hatásfokának a javítása valamint az autózás átalakítása korszerűbb megoldásokra.
Mire gondolok? Elnézve most itt a home-office-ban az előttem lévő parkolót, azt látom, hogy az autók 80-90%-a alig mozog, illetve legalább 70 %-uk egy héten belül ha kétszer megmozdul – a saját kocsimat is ideértve -, akkor sokat mondok.
Valójában nincs szükség arra – a jelenlegi tulajdonosok nagy része felől -, hogy tulajdonoljuk az autót.
Valójában arra van szükség, hogy amikor az embernek ‘szüksége’ van rá, akkor álljon rendelkezésre.
Ezért a jövő útja az autóbérlés rendszerének egyszerűbbé, gyorsabbá, olcsóbbá tétele kell/ene, hogy legyen.
Ezt kellene nagyon átgondolni és nagyon megtámogatni.
Hans Landa
2021-01-25 at 10:21
Ez a “zöld” őrületből fakadó elektromobilitás láz egy rém kockázatos helyzetbe hozza a járműgyártást.Üdvös lenne jogász/közgazdász/politikus sisere had helyett,
meghallgatni a műszakiak véleményét. Szakemberek(prof.Ferdinand Dudenhöffer,prof.Fritz Indra) komoly aggályokat fogalmaztak meg(áram ellátási/termelési/töltő hálózat problémái,akkumulátorok gyártási költségei,alapanyag beszerzés,teljesítménye,súlya,élettartama,ára,újrafeldolgozhatósága stb stb stb)tengernyi kérdés,megnyugtató válaszok nélkül.A költségek az árak pedig az egekben.
Knerten
2021-01-25 at 05:14
Ezek tényleg az életünkre törnek.
Knerten
2021-01-25 at 05:13
Az őrült sorosbolzsi greenpeace-es perger megmondta az inforádióban, hogy a jövő az autózás teljes betiltása, és – úgymond – a lakosság “mobilitási igényének csökkentése (magyarul: röghöz kötése). Jó bolzsihoz méltó nyilatkozat volt.
bl
2021-01-24 at 20:27
Ahhoz, hogy elektromos járgányra lehessen áttérni a jelenlegi villamosenergia-termelést meg kell tízszerezni. Kinyitjuk a nógrádi szénbányákat? Hehehe.
Királytigris
2021-01-24 at 19:43
Ez az elektromos hajtású autó kb. olyan zsákutcának fog bizonyulni, mint annak idején a Wankel motoros meghajtás.
Meghibásodott a kocsim bal hátsó elektromos ablakemelője, és elvittem megjavítatni egy autóvillamosság szerelőhöz. A fizetés után úgy mellékesen megkérdeztem, hogy venne e elketromos autót. Valasza az volt, hogy nem. Egyetértek vele.