Portálunk már beszámolt róla, hogy a feltűnési viszketegségben szenvedő Lukácsi Katalin a holokauszt-emléknapot is öncélú magamutogatásra használta fel. A karrierista ellenzéki aktivista nemrég még azzal dicsekedett oldalán, hogy edzőterembe jár és keményen dolgozik az idomaiért, majd a zsidó áldozatokra való emlékezés ürügyén megvillantotta pucér testét a Facebookon. Nem meglepő, hogy hatásvadász akciója nem nyerte el a zsidó vallási vezetők tetszését.
Nyilván tudta, hogy megbotránkoztatja az embereket ezzel a nagyon erős „művészi eszközzel”, tehát éppen ez volt a célja, de egyáltalán nem tartom alkalomhoz illőnek a képet
– így kommentálta a Vasárnap című lapnak Megyeri A. Jonatán rabbi, a Neokohn főszerkesztője Lukácsi magamutogatását. Radnóti Zoltán főrabbi szerint a tények megéléshez és megértéséhez nem segít ez a kép és nem segíti a méltó megemlékezést.
A holokauszt nem a zsidóságról szól, de hívő emberként nem tartom véletlennek, hogy éppen a zsidósággal történt meg
– idézte Lukácsit Megyeri A. Jonatán rabbi, majd hangsúlyozta, hogy az istengyilkosság miatt, vagyis azért, mert megölték a keresztény Megváltót.
Ez két évezredes antiszemita toposz
– nyilatkozta a lapnak Megyeri A. Jonatán rabbi, a Neokohn főszerkesztője.
Ráadásul annak a szenvedésnek, ami hatmillió emberrel megtörtént, köztük másfélmillió gyerekkel, semmilyen racionális értelme vagy magyarázata nem lehet! Ugyanis ha valaki racionálisan magyarázza meg ezt a dolgot, azzal önmaga válik nácivá, ahogy erre Elie Wiesel Nobel-díjas író is rámutatott. A keresztény Megváltó halála és a hatmillió ember halála között semmiféle párhuzamot nem lehet vonni!
– szögezte le.
Nyilván tudta, hogy megbotránkoztatja az embereket ezzel a nagyon erős „művészi eszközzel”, tehát éppen ez volt a célja, de egyáltalán nem tartom alkalomhoz illőnek a képet
– tette hozzá Megyeri A. Jonatán. Radnóti Zoltán főrabbi a lap érdeklődésére elmondta: Lukácsi Katalin feltűnő, hatásvadász képe a test kihangsúlyozásával elvonja a figyelmet az emléknap az üzenetéről. Úgy vélekedett, Lukácsi Katalinnak a képhez írt emlékező gondolatai az ő oldaláról láttatják a történelmet, amit egy zsidó ember teljesen másképpen lát.
Látom, hogy nincsenek unokatestvéreim, hogy a vidéki városokban és településeken már nincsenek zsidó közösségek, és a vallásos zsidó kultúra végletesen elhalványult
– magyarázta a holokauszt hatásait, majd hozzátette:
ezen tények megéléshez és megértéséhez nem segít ez a kép és nem segíti a méltó megemlékezést sem.
Forrás: vasarnap.hu; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Asperrimus
2021-02-01 at 12:56
Kedves Joris, ez az oldal kevésbé alkalmas, ennek a témának a megvitatására, sok dologban értünk egyet. Amire rá akartam mutatni az az, hogy a fenti téma egyáltalán nem bináris, fekete-fehér kép, hanem sokkal árnyaltabb. Igazságtalannak tartanám, ha általánosítások alapján vonnánk le értékítéletet, vagy ha két közeli pontból kiindulva hajtanánk végre egy olyan mértékű extrapolációt, aminél az általunk bevitt hiba nagyságrendekkel nagyobb lenne, mint amekkora az eredeti probléma lett volna, például azért, mert a kiinduló pontok alapján azt sem tudnánk, hogy egyenesről van-e szó, vagy görbéről.
Úgy gondolom, hogy keresztényként valóban sok a feladatunk, elsősorban a saját nemzetünk felé, másodsorban globálisan, bár ma van ennek a szónak egy nem kívánatos bukéja, de éppen ezért is. Az ima feltétlenül szükséges, mert ha az Úr nem építi a házat, akkor mi hiába dolgozunk rajta, ha az Úr nem őrzi a várost, akkor mi hiába tesszük (Zsoltárok 127,1). De az ima mellett fontos dolog tenni a dolgunkat. Sokat tanulhatunk Nehémiás könyvéből, akik úgy építkeztek, hogy közben bármikor támadhatott az ellenség:
“De azon naptól fogva legényeim egyik része munkálkodik vala, a másik része pedig tart vala dárdákat, pajzsokat, kézíveket és páncélokat, és a fejedelmek ott állának az egész Júda háznépe mögött. A kőfalon munkálkodók közül a tehernek hordói egyik kezükkel, amely a munkát végezé, rakodának, másik kezük pedig a fegyvert tartja vala, Akik pedig építének, azoknak fegyverük derekukra vala felkötve és így építének; a trombitás pedig mellettem állt.” (Nehémiás 4,16-18)
Amit garantáltan nem szabad tennünk, az az, hogy belemenjünk az ellenség “területet a békéért” programjába. Azaz, a lábunkat jó erősen meg kell vetnünk, és minden erőnkkel ellenállnunk, és ha egy mód van rá visszaszorítanunk a globalista, LMBTSTB csürhét, a Dark Lives Matter anarchistákat, az Antifa terroristákat, Gyuri Bácsi felforgató ügynökeit, és a hasonlókat. Ha ez csak lokálisan, azaz Magyarországon, esetleg a V4 országaiban sikerül, az is komoly eredmény lenne. Sajnos, ahogy a Google nem a barátunk, hasonlóképpen az EU sem az. Fel kellene ébreszteni honfitársainkat, hogy az ellenség arra készül, hogy ledarálja a hagyományos értékrendet mindenestől: keresztényeket, zsidókat, hívőket és nem hívőket, fehéreket, heteroszexuálisokat, férfiakat és nőket is egyaránt. Persze legvégül az egyéb vallások sem menekülnének meg, miután betöltötték a globalista világ által megálmodott szerepüket. A szép új világ hívei olyanok, mint Darth Vader: nem tétováznak, és senkinek nem kegyelmeznek. Ha bármilyen félreértelmezett szólásszabadság és emberbaráti szeretet nevében megengedjük, hogy a hazugságaikat kontroll nélkül terjesszék, akkor az emberek előbb-utóbb a befolyásuk alá kerülnek, ugyanis a döglött hal médián keresztül nem más zajlik, mint az emberiség koncentrációs táborokat megkerülő átnevelése. De a végére azért az olyan renitensek számára, amilyenek mi vagyunk, mégiscsak ott tartogatják a tarsolyban azokat a táborokat, legalábbis azoknak, akik megússzák a lámpavasakat és az IFA-platókat. Időben meg kell őket fékezni, mert ha hagyjuk, akkor a kudarc borítékolható, a kérdés csak az, hogy mikor. Karcsi Gercsi köreiben például aggályosnak tartják, hogy valaki kiskorú létére az egyházba tagozódjon, de azt nem tartják annak, hogy emberkísérleteket hajtsanak végre rajtuk azáltal, hogy maradandó sebészeti és hormonális beavatkozásokkal igyekeznek elkendőzni a gyermek eredeti nemét, akár a szülők megkerülésével, és azzal hitegetik a még ki nem alakult, sérülékeny személyiségű gyermekeket, hogy ők más nemű emberré tehetőek, pedig ehhez az összes sejtjét ki kellene cserélniük másikra, és akkor még nem is beszéltünk az ember spirituális részéről. Ezekkel nem lehet békét kötni. Ha ezt megkíséreljük, vesztettünk.
Joris
2021-01-29 at 10:58
Egy kis utószó, ha még nem késő: nekünk magyar keresztényeknek különösen is nagy feladat jutott jelen korunkban. Kérlek gondolkodj el azon is, hogyan tudnánk (természetesen az imádságon kívül) elősegíteni Isten Országa eljövetelét; a rengeteg megvezetett hitetlent Isten felé “terelgetni”?!
Joris
2021-01-29 at 10:43
Kedves Asperrimus
Válaszom talán rövidebb lesz, mint amennyit a téma megkívánna. Ámbár azért is, mert olyan mértékig nem ástam bele magam a zsidóság üdvtörténeti szerepébe, mint illene. Amit viszont továbbra is fenntartok, hogy akik jelen voltak Jézus elítélésénél, azok nem véletlenül voltak ott. Nem gondolnám, hogy az a sorsdöntő szituáció Isten és Sátán jelenléte nélkül zajlott volna le… Gondolom, Jézus tisztában volt a per kimenetelével, s itt is megáll az az Ige, hogy Jézus személye elválaszt embereket, törekvéseket, amikor egyértelműen döntést kell hozni; azaz sok szív szándékai nyilvánvalókká lettek ott és akkor, miként történik napjainkban is. A zsidóságnak bár természetesen megvan a megkülönböztetett szerepe, de pontosan, mivel rájuk lett bízva Isten Igéje, s főleg a vezetőkre (valahol utal is rá az Ige, hogy Jézus miatt elpártolnak tőlük), amit megerősít az ApCsel 7,53 is, ennek a felelősségnek önző módon nem tettek eleget, magyarán ott és akkor elbuktak. Ezt már írtam is, hogy ez nem indok, sem felmentés a keresztények számára, mivel mi ugyanígy jártunk volna a helyükben. Az akkori zsidókról ebben az értelemben. nyilatkozik Jézus is a János 8, 21-59-ig, különösen a 44-47. versekben; de Pál is megemlíti, hogy a testi körülmetélés, körülmetéletlenség sem használ sokat (1Kor. 7,19.), ha Isten parancsolatait nem tartják meg. Azt megint tudjuk, hogy a törvény mindenkinek bé van írva a szívébe, s noha a zsidók várták volna Jézust, mégis ítélkeztek fölötte. Jézus váltsághalála el is választotta – legalább is egy időre – a keresztényeket és zsidókat. A mai időkben a zsidók számára is egyetlen egyéni út van: hinni a megváltóban. Az ószövetségi vonal folytatása a keresztnél megszakadt és onnantól kezdve a Jézusi, keresztény vonal az egyenesági „leszármazott”-ja a kijelentésnek. Természetesen a „zsidó vonal” is újra felvétetik a jövőbe. Üdv. Joris.
natrix
2021-01-29 at 10:39
Joris2021-01-28 at 18:06
Ami azt illeti, nem hiányzik. Több szövegváltozatot megnéztem. Ne tessék itt felekezti ellentéteket szítani, jó!?
natrix
2021-01-29 at 10:34
Ami azt illeti, nem hiányzik. Több szövegváltozatot megnéztem. Ne tessék itt felekezti ellentéteket szítani, jó!?
Karácsony..sk
2021-01-29 at 04:25
Mit vártok egy Lukácsi samesz ivadékától?
Szlovákiából…..
Joris
2021-01-29 at 03:50
Adásodat vettem, de csak délelőtt lesz időm valaszolni rá. Tisztelettel.
Asperrimus
2021-01-29 at 00:47
Kedves Joris, nem célom, hogy vitatkozzak, de megteszem. Talán csak elbeszélünk egymás mellett, mindenesetre én máshogy látom. Az ApCsel 7,52-ben nem az egész zsidóság ellen szólt az egyébként zsidó István, hanem azokról a szidókról, akik névleg ugyan Istent szolgálták, de mindenkor a Szentlélek ellen hozták meg a döntéseiket. Róluk Jézus sem nyilatkozott elismerően. Természetesen ezek mind zsidók voltak, mindazokkal együtt, akikre István vagy akár Jézus elmarasztaló beszéde nem vonatkozott. Például az atyák és a próféták is zsidók voltak, akikre István utalt, illetve Jézus tanítványai is, a későbbi keresztények. Arról se feledkezzünk meg, hogy a zsidó szó, a Júda név származéka, amelyik csak egy a tizenkét törzsből. Az Ószövetségből tudható, hogy Izrael Salamon után két részre szakadt, egy északi és egy déli királyságra. Az északi királyságot mintegy 2700 éve győzték le az asszírok, és vitték őket fogságba. Ők azóta a többi nemzet között élnek szétszóratásban, és azt sem igazán tudhatjuk, hogy kik ők, és hol vannak, csak találgatások vannak velük kapcsolatban, de Isten nem feledkezett meg róluk, a végén őket is egybegyűjti. Ők egészen biztosan nem tehetők felelőssé a keresztre feszítésért. A déli királyságot az északi után, pár évtizeddel később, Babilon győzte le és oda hurcolták el hetven évre őket, de ennek elteltével helyre lett állítva Júdea, amit Júda törzsén kívül a Benjámin törzse alkotott, és természetesen léviták. Ahol az Újszövetség zsidókat mond, sok esetben júdeait kell érteni, szemben például a galileaiakkal, ahol szintén zsidók éltek, de mivel peremvidék volt, bizonyos mértékben felhígultak, nem véletlenül nevezi a Biblia a pogányok Galileájának (Máté 4,15), pedig nem pogányok voltak, különben Jézus nem foglalkozott volna velük, mint kiderül abból, amit a tanítványainak mondott, amikor unszolták, hogy legalább válaszra méltassa a szír-föníciai asszonyt: “Ő pedig felelvén, monda: Nem küldettem, csak az Izráel házának elveszett juhaihoz.” (Máté 15,24) Éppen Galilea lenézett volta miatt kérdezte Nátánáel is, hogy Názáretből támadhat-e valami jó? A jeruzsálemi zsidók, azaz a júdeaiak lenézték a galileai zsidókat. Tehát az evangéliumban, ahol az zsidókat ír, az eredeti nyelvben ‘judaiosz’ szerepel, ami elsődlegesen júdeait jelent, csak áttételesen jelent zsidót is, azzal a kitétellel, hogy nem minden zsidó volt júdeai abban az időben sem. Pál apostol például, aki Benjámin törzséből származott Hebraiosznak (hébernek, ivritnek, azaz zsidónak) mondja magát, nem pedig Judaiosznak (júdeai). Mellesleg akkor, amikor az ApCsel 7 pere zajlott, még nem is voltak nem zsidó keresztények, hiszen csak a nyolcadik fejezetben látogatott el Fülöp Szamariába, ahol olyan betelepített népség élt, akik igyekeztek ugyan tisztelni Izrael Istenét, de nem a Biblia alapján. De tőről metszett gójok először az ApCsel 10-ben tértek meg Jézushoz, és akkora felháborodást keltett a zsidó körökben, hogy Péter apostolt – Szent Pétert – a szőnyeg szélére állították Jeruzsálemben: “Körülmetéletlen emberekhez mentél be, és együtt ettél velük.” Egészen eddig azt hitték a zsidó keresztények, vagy messianisztikus zsidók, hogy kizárólag a zsidók üdvözülhetnek a Názáreti Jézus Krisztusban, tehát a különféle etnikumok fiainak először körül kell metélkedniük, fel kell venniük a zsidóságot, azaz prozelitává kell válniuk, és csak ezután hívhatják segítségül Jesua haMashia nevét. Ne felejtsük el, hogy ekkor még nem létezett Újszövetség, nem adatott még Pálnak kijelentés arról, hogy az igaz ember hitből él, illetve, hogy Isten nem csupán a zsidóké, de a nemzeteké is, az Ószövetség alapján pedig az volt valószínűsíthető, hogy először körül kell metélkedni. Még ezután is évek teltek el, mire a már megtért Saulus, akiből Pál apostol lett kiküldetett a Szellem által, hogy hirdesse az evangéliumot. Ekkor már több tízezerre rúgott a keresztények száma, akik egytől egyig zsidók voltak. Csak miután a zsidóság nem fogadta el Pál apostol igehirdetését, fordult végleg a nemzetek (gójim) felé, így lett belőle a Nemzetek Apostola. Tulajdonképpen Pál apostol tette Európát Európává, de nem erre a mostani aposztata bagázsra gondolok. De ezzel párhuzamosan Péter ugyanolyan elánnal hirdette az evangéliumot a zsidóknak, mint Pál a nemzeteknek.
Árnyalja a képet az is, hogy Pál maga mondja egyértelműen:
“Mondom tehát: Avagy elvetette-é Isten az ő népét? Távol legyen; mert én is izráelita vagyok, az Ábrahám magvából, Benjámin nemzetségéből való. Nem vetette el Isten az ő népét, melyet eleve ismert. Avagy nem tudjátok-é, mit mond az írás Illésről? amint könyörög Istenhez Izráel ellen, mondván: Uram, a te prófétáidat megölték, és a te oltáraidat lerombolták; és csak én egyedül maradtam, és engem is halálra keresnek. De mit mond néki az isteni felelet? Meghagytam magamnak hétezer embert, akik nem hajtottak térdet a Baálnak. Ekképpen azért most is van maradék a kegyelemből való választás szerint.” (Róma 11,1-5)
A “kivétel erősíti a szabályt” mondás fordítói bakinak köszönhető, mert az eredeti axióma szerint a kivétel teszi próbára a szabályt, és nem megerősíti. Ha tehát most is van maradék, az azt jelenti, hogy nem lehet felállítani azt a szabályt, hogy a zsidó nemzetet közös felelősség terheli, mert akkor miért nem terheli ugyanez a felelősség a Pál apostol szerint, és a tapasztalat szerint nagyon is létező választottakat, hiszen mind ezeknek, mind amazoknak a Názáreti Jézus Krisztus hordozta a bűneit, halt meg értük és támadott fel a halálból? Amikor Jézust Pilátus elé vitték, és Pilátus vizet kérvén, megmosta a kezeit, és azt mondta, hogy ő ártatlan ennek az igaz embernek a vérétől, egyrészt nem tette őt ez ártatlanná, másrészt az ott tartózkodó zsidóknak nem kellett volna átkot mondaniuk magukra, noha megtették. De mint fentebb mondtam, az északi királyság akkor már hétszáz éve szétszóratásban élő leszármazottai biztosan nem vonhatóak felelősségre a keresztre feszítésért, másrészt sok zsidó ember nem értett egyet az ítélettel, például a tanítványok, akik nem voltak kevesen, ha azt vesszük, hogy Jézus ötszáznak jelent meg a feltámadása után (1Korinthus 15,6), akiket Pál atyafiaknak, testvéreknek nevez. De sokan mások sem értettek egyet a Jézust elítélő döntéssel, és nyilván az átkot sem mondták ki magukra és leszármazottaikra, a Példabeszédek 26,2 szerint pedig az ok nélkül való átok nem száll az ember fejére. Ezek alapján megállapítható, hogyha igaz is, hogy a Pilátus udvarán összegyűlt tömeg megátkozta magát, a zsidóság másik része ezt nem támogatta, illetve nem is volt jelen. Tehát eszerint a zsidóságnak egy része egészen biztos, hogy nem felelős, ergo, az átok sem vonatkozik rájuk. De újra felteszem a kérdést, hogy amennyiben a zsidóság tokkal-vonóval felelőssé tehető a Jézust irigységből elárulók miatt, hogyan vonhatná ki magát a felelősség alól egy gój, azaz bármely nem zsidó nemzet fia, azzal a jelszóval, hogy neki semmi köze nincs Pilátushoz, és a római légiókhoz? Mint utaltam rá, ha Kaifás háza felelős, akkor Pilátus háza is az, ha pedig Kaifás háza a zsidókat képviseli, akkor Pilátus háza jelképezi a nemzeteket. Végül annyit, hogy a Názáreti Jézus Krisztus nem csupán zsidó ember volt, amellett, hogy Isten Fia, hanem a feltámadása után sem tagadta meg zsidóságát, tehát egy zsidó Messiás fog visszajönni, aki rögtön az armageddoni csata után két felé fogja választani a nemzeteket, aszerint, hogy azok hogyan bántak az Ő testvéreivel: jól, vagy rosszul. Jézusnak két értelemben vannak testvérei. Vannak a test szerinti testvérei, akik nem mások, mint a zsidók, illetve vannak azok, akik hallgatják, és megcselekszik Isten Beszédét, akikről mondja, hogy a testvérei (Lukács 8,21). Ezek a keresztények. Jézus aszerint fog bánni az egyes nemzetekkel, hogy milyen volt a viszonyuk Izraellel és az Élő Egyházzal (Máté 25,31-46. Ez nem azt mutatja, hogy Jézus állna a zsidóságot ért történelmi atrocitások hátterében, amelyek közül csak az egyik, bár tényleg a legjelentősebb és legátfogóbb a Holokauszt volt. Szerintem.
Bagoly-128
2021-01-28 at 18:07
Szerencsére nem egész alakos képet töltött fel, mert görbe és csámpás lábai vannak (az alakjáról nem is beszélve).
A politikai “karrierje” sem egy sikertörténet.
Joris
2021-01-28 at 18:06
A Róma 2,1 szerint valóban a hitetlen ember bármely korban a keresztfára küldte volna Jézust. Pilátus hárított, a zsidó vezetők azonban eltökéltek voltak, s kicsikarták a halálos ítéletet.
Azonban: megáll a zsidók egyéni és közósségi felelőssége, hiszen akár a Máté 27, 25-ben (“az ő vére mirajtunk és a mi gyermekeinken”), akár István védőbeszédének vége (ApCsel 7,52) szerint a zsidókat nem lehet felmenteni. Ezt mutatja Isten ítélete Kr. 70-ben, Jeruzsálemet feldúljàk a pogányok, ők pedig szétszórattak a világban.
Azonban van itt valami, ami igen elgondolkoztató, ami az egyes ember felelősségét érinti. Azt mondjuk: mi keresztények ne az embert ítéljük el, hanem az emberben lévő bűnt és bűnös természetet. Eddig rendben is lenne, azonban Krisztus mégiscsak örökkévaló ítélettel fenyegeti a bűnt elkövető embert, aki nem veszi igénybe a Megváltó vérének bűntörlő erejét. (“Ahol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik.” Márk 9,44.) Talán nem is meglepő, hogy ez a vers hiányzik a katolikus bibliafordításokban.
bl
2021-01-28 at 16:45
Beteg nő, beteg ötlet. Meztelen testtel megemlékezni a holokausztról? Miért? Mi ennek a jelentése? Mutogatja magát, hogy milyen jó teste van? Vagy mutogatja magát, hogy milyen szánalmas az emberi test? Vagy miért? Szexualitás? Miben? A holokausztban? Ez beteg.
Tarcsa Kend
2021-01-28 at 15:40
Lukácsi a fotón,a meztelen kebleit saját kezèvel takarja.
Rákérdezek.
Bekebelezés?
Most akkor ki provokál,kit?
2021.jan.1-el indult hivatalosan.
Osztatlan közösök 1 hektár alatti bekebelezése?
Lukácsi,jv-leányzó?
aladin
2021-01-28 at 15:28
Lukácsi nagymamámnak jobb teste van mint neked, az a kis fonnyadt alakod nem érte meg ezt a felhajtást.
Asperrimus
2021-01-28 at 15:25
Lukácsi Katalint nem ismerem, de a hír alapján úgy gondolom, hogy ő valójában kortünet és kórtünet is egyben. A balliberális oldalon nem értik a nemzeti identitás mibenlétét általánosságban, és nem értik az egyes nemzeteket ért sérelmek okozta nemzeti sebeket sem. Ha pedig nem értik általánosságban, hogyan érthetnék speciálisan egy adott nemzettel kapcsolatban? Nincs ez máshogy a zsidóság nemzeti méltóságával és sebeivel kapcsolatban sem. A zsidóság bölcsei esetleg fontolóra vehetnék, hogy vajon a balliberális oldalon tényleg a barátaik vannak-e? Mert egy internacionáléban gondolkodó ember számára a zsidóság csak egy, a megszüntetendő nemzeti identitások közül. Számukra ‘gójim’ és ‘ám’ egyre megy: a múltból visszamaradt csökevény. Nekik a Templom-hegy, a sirató fallal, és Ábrahám sziklájával együtt annyit sem jelent, mint egy romkocsma. Nem csoda, ha egyes képviselőik azt gondolják, hogy az egyébként bibliai szempontból – az Újszövetség szempontjából is – igencsak problematikus nyilvános mezítelenkedés méltó megemlékezés a zsidóság nemzeti tragédiájáról, különösen annak fényében, hogy magát hívő emberként aposztrofálja. De mi várható azoktól, akik az egykori zsidó gettó sarkától néhány méterre kifütyülik Radnótit? Akik még egyik leghíresebb versünket is tabletről olvassák, de az Internacionálét álmukból felkeltve, visszafelé is el tudják mondani, akár eszperantó nyelven is?
Végül a figyelmükbe ajánlom azoknak, akik a zsidóság kollektív bűnösségében tényleg hisznek, hogy Pál apostol, akit a Nemzetek apostolának is neveznek, aki a fél Újszövetséget is megírta, nem úgy gondolkodott a zsidóságról, mint Krisztus-gyilkosokról. Aki érti az Újszövetséget, nem is gondolkodhat róluk így, hiszen Jézus önként adta az életét minden egyes emberért.
“Azért szeret engem az Atya, mert én leteszem az én életemet, hogy újra felvegyem azt. Senki sem veszi azt el én tőlem, hanem én teszem le azt én magamtól. Van hatalmam letenni azt, és van hatalmam ismét felvenni azt. Ezt a parancsolatot vettem az én Atyámtól.” (János 10,18)
Pál apostol így ír a zsidóságról:
“Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higyjétek, hogy a megkeményedés Izráelre nézve csak részben történt, ameddig a pogányok teljessége bemegyen. És így az egész Izráel megtartatik, amint meg van írva: Eljő Sionból a Szabadító, és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat: És ez nékik az én szövetségem, midőn eltörlöm az ő bűneiket. Az evangyéliomra nézve ugyan ellenségek ti érettetek; de a választásra nézve szerelmetesek az atyákért. Mert megbánhatatlanok az Istennek ajándékai és az ő elhívása. Mert miképpen ti egykor engedetlenkedtetek az Istennek, most pedig irgalmasságot nyertetek az ő engedetlenségök miatt: Azonképpen ők is most engedetlenkedtek, hogy a ti irgalmasságba jutásotok folytán ők is irgalmasságot nyerjenek; Mert az Isten mindeneket engedetlenség alá rekesztett, hogy mindeneken könyörüljön.” (Róma 11,25-32)
De ha mégis úgy értelmezzük, hogy a Krisztus-gyilkosság miatt lett a Kaifás háza megbüntetve, a következtetés adja magát, hogy akkor most jön a Pilátus háza. Tény ugyanis, hogy Jézust római légionáriusok feszítették keresztre, Pilátus vonakodó közreműködésével. Az, hogy Pilátus vonakodott, nem enyhítő körülmény, mivel a Szanhedrinnel szemben ő meg volt győződve Jézus ártatlanságáról, mégis keresztre feszíttette. Vérbeli politikus volt. Vérbeli demokrata: “Melyiket akarjátok hogy elbocsássam néktek: Barabbást-é, vagy Jézust, akit Krisztusnak hívnak?” Úgyhogy óvatosan azzal a Krisztus-gyilkos váddal, mert ennek az éremnek is két oldala van. Ha Kaifás, mint főpap képviselte abban a helyzetben a zsidóságot, akkor Pilátus, mint a korabeli világbirodalom, helyi prokurátora, vajon kit képviselt?
“Annakokáért menthetetlen vagy óh ember, bárki légy, aki ítélsz: mert amiben mást megítélsz, önmagadat kárhoztatod; mivel ugyanazokat míveled te, aki ítélsz.” (Róma 2,1)
Joris
2021-01-28 at 15:10
Péter apostol 2. levelében megerősít bennünket, hogy nem üres fecsegés a Szentírás:
“És súlyos prófétai beszéd birtokában vagyunk, AMELYRE JÓL TESZITEK, HA FIGYELTEK, mint sötét helyen világító lámpásra, amíg a nap fel nem virrad, és a HAJNALCSILLAG fel nem kél szívetekben.
Itt a hajnalcsillag Krisztust jelenti, amint megjelenik és felragyog a történelem végén (Jelenések 22, 16:
“ÉN JÉZUS küldöttem az én angyalomat, hogy EZEKRŐL BIZONYSÁGOT TEGYEN NÉKTEK a gyülekezetekben. Én vagyok Dávidnak ama gyökere és ága: ama fényes és HAJNALI CSILLAG.”)
sanyi
2021-01-28 at 15:03
Náci a Nemzetiszocialista baloldali német párt – Hitler pártja – rövid neve. A nácizmus, fasizmus, kommunizmus mind a 20.sz elő felének baloldali vallásai. A német nácik Lengyelország elfelezése után együtt parádéztak az orosz kommunista testvéreikkel együtt ünnepelve a közös rablás sikerét. Késöbb összevesztek a koncon, ahogy az mindíg lenni szokott és a komcsik a vesztes félről azt hazudták, hogy az “szélsőjobb”. Az ideológia különbség csak annyi volt, hogy a ruszkik minden tőkést meg akartak ölni, a németek csak a zsidó tőkéseket.
Azt énsem értem, hogy az önmagát jobboldalinak látó vadhajtások miért tűri meg az antiszemita kommenteket, hacsak azért nem, hogy így gyűjtsön adatokat az antiszemitákról. A kurucinfónál ez egyértelmű, ott a napi izraeli sajtószemle is antiszemita szósszal van leöntve a célközönség kedvéért.
Uncle Ment
2021-01-28 at 14:30
Rabbi uram okosan megragadta az alkalmat, amit ez a buta nő szolgáltatott és antiszemita toposzról (is) beszél.
Brothers and sisters, do not be afraid to welcome Christ and accept his power.
Felsőtagéskirályerdő
2021-01-28 at 14:29
Joris2021-01-28 at 14:16
Legyen így! De akkor legyen az biztos.
Köszönöm…
Joris
2021-01-28 at 14:16
Bizony Mátyás, a nácik, fasiszták, kommunisták velejéig sátánista fajzatok. Megdöbbenéssel szoktam néha olvasni a vadhajtásokon a borzalmasan indulatos, meggondolatlan és elmésnek szánt hozzászólásokat a zsidósággal kapcsolatban állítólagos keresztényektől. Amíg valaki nem érti meg, hogy e világ fejedelme a Sátán, s aki mint ilyen, legfőbb feladatának tekinti a zsidók és a keresztények kiirtását – addig a manapság történteket nem tudja hová tenni és muszáj neki lázas ellenségkereséssel tölteni az időt. Nem ismétlem meg az itt is unásig idézett verseket. Akit VALÓBAN az IGAZSÁG érdekel, az el fog jutni a felismerésre: Efézusi levél 6, 12!
Felsőtagéskirályerdő
2021-01-28 at 14:14
Mátyás2021-01-28 at 13:46
Mi az a “nácik”?
Kérem definiálja.
Köszönöm…
Mátyás
2021-01-28 at 13:46
Szerintem a nácik nem Jézus miatt ölték meg a zsidókat, mivel a nácik egyáltalán nem voltak keresztények. Nem kéne a nácikat a keresztényekkel összemosni.
Felsőtagéskirályerdő
2021-01-28 at 13:34
“Megyeri A Jonatán rabbi, majd hangsúlyozta, hogy az istengyilkosság miatt, vagyis azért, mert megölték a keresztény Megváltót. Ez két évezredes antiszemita toposz”
Valóban így van Jonatán, vagy csak úgy szükség képpen kell ezt kifejteni?
Úgy általában mindig……
Galamb
2021-01-28 at 13:28
A fejlett-haladó nyugaton az állati prémből készült bundák ellen szoktak ilyen képekkel tiltakozni az aktuális celebek . Ebből az aspektusból nézve erősen dehumanizáló a “művésznő” ötlete.
szemet szemért
2021-01-28 at 13:20
Királytigris.Ez a némber nem hölgy csak egy magamutogató r.ibanc.
Királytigris
2021-01-28 at 13:05
Gábor Zazsa szerint a reklám definíciója: Teljesen mindegy, hogy mivel kerülsz be a hírekbe, csak beszéljenek rólad.
Úgy látszik, hogy a hölgy ezen jól kitaposott ösvényen közlekedik.
oshon
2021-01-28 at 12:54
Talan ez is punkista szar … akire masok mar nem is szarnak ! Fuujjj ! “Sajat nyelven pusztul el minden madar !” … roman kozmondas amit az olahok az ilyen hamiskodokra ‘kopik’ !
saghy rozalia
2021-01-28 at 12:35
Provokátor.
Győző
2021-01-28 at 12:26
Ez a nőstény d(k)urva egy ócska, primitív provokátor.