A főváros nem akadályozza a 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kezdeményezést – áll Tarlós István főpolgármester és helyettese, Bagdy Gábor szerdai közleményében. Közölték: a metró akadálymentesítéséhez nem az empátia vagy a szándék hiányzik, az „esetleges tervmódosítás csak pénzügyi forrás kérdése”.
A referendumot személyében hiteltelen politikus kezdeményezte, aki korábbi városvezetőként semmit nem tett a metró akadálymentesítéséért, másfelől a kérdést meggondolatlanul fogalmazta meg, mert az M3-as metróvonal felújítása megfelel a törvényi rendelkezéseknek. Így a megfogalmazott kérés még népszavazás nélkül is teljesülne – írták. Az utas- és forgalombiztonság alapvető fontossági sorrendjében tudunk dolgozni, és így is sokkal többet valósítunk meg a rászorulók érdekében, mint az MSZP-SZDSZ tette az M2-es metró felújításakor – közölte Tarlós István és Bagdy Gábor.
Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője szerdán jelentette be, hogy kilenc ellenzéki párt összefogott, és közösen gyűjti az aláírásokat azért, hogy a budapestiek népszavazáson dönthessenek a 3-as metró teljes akadálymentesítéséről. Horváth mellett a budapesti Városházán Cseh Katalin, a Momentum elnökségi tagja, V. Naszályi Márta, a Párbeszéd elnökségi tagja, Pataki Márton, az Együtt budapesti elnöke, Csárdi Antal, az LMP fővárosi közgyűlési képviselője, Élő Norbert, a DK budapesti koordinációs tanácsának tagja, Szabadai Viktor, a Liberálisok budapesti választmányának elnöke, Bartha Péter, a Modern Magyarországért Mozgalom elnökségi tagja és Székely Sándor, a Magyar Szolidaritás Mozgalom elnöke is megjelent. A szocialista politikus, aki november közepén kezdeményezett népszavazást a metró akadálymentesítéséről, elmondta, százharmincnyolcezer érvényes aláírást kell összegyűjteniük.
Horváth Csabát főpolgármester-helyettesként nem érdekelte a metró
Azok beszélnek a 3-as metróról, akik hagyták szétrohadni – reagált szerdán Horváth Csaba és más ellenzéki politikusok nyilatkozatára Hidvéghi Balázs. A Fidesz – Magyar Polgári Szövetség kommunikációs igazgatója szerint teljesen hiteltelen, hogy most azok beszélnek a 3-as metróról, akik húsz éven át tartó fővárosi vezetésük és a kormányzásuk alatt hagyták azt szétrohadni. Horváth Csaba és társai akkor a kisujjukat sem mozdították a budapestiek biztonságos közlekedése érdekében. Nemhogy az akadálymentesítés nem jutott akkor eszükbe, hanem tőlük aztán lerobbanhatott volna az egész 3-as metró. A 4-es metró beruházásról meg ne is beszéljünk, azt meg szétlopták. A kormány és a főváros erőfeszítéseinek köszönhetően sikerült befejezni a 4-es metrót és elindult a 3-as metró felújítása, amelyre már évtizedekkel ezelőtt lett volna szükség.
Forrás: MTI Fotó: PS
KARY
2017-12-20 at 18:46
Balliberálisok sem mennek el meg- vagy ellenszavazni.
Gáspár Anett
2017-12-20 at 18:26
Mert hogy a népszavazástól függetlenül akadálymentesítik.
Oszt jó éjszakát a liberálnyűveknek.
😀
bölcsuhu
2017-12-20 at 18:04
Ezek a marhák szoktak utazni a négyes metrón? Azon ugyanis minden állomáson áll lift az utazók számára, de kerekesszékest még sohasem láttam rajta, babakocsist is csak nagy ritkán.
A 3-on meg a meglevő állmásokon aligha tudnak felvonót épiteni, helyhiány miatt, ha csak ki nem vesznek egy mozgólépcsőt. Ezért nincs csak vagy 2-3 a 2-es metrón is, pedig annak korszerüsitésénél Csabika főpolgármester helyettes volt!
khm
2017-12-20 at 18:46
Eleve a festett szemöldökűnek a káosz lenne a tökéletes.
A normális embereknek,meg a normális világ az élhető. Ez a selejt(talán horvát?) ,meg menjen a redvás anyjába.
khm
2017-12-20 at 18:51
Nem észleltem más (azonos) hozzászólást ezért bátorkodom kis kiegészítéssel ismét elküldeni Önöknek.
Eleve a festett szemöldökűnek a káosz lenne a tökéletes.
A normális embereknek,meg a normális világ az élhető. Ez a selejt(talán horvát?) ,meg menjen a redvás anyjába.
Ja? mentve van,ergo,hiába akar a káosz oldaláról valaki bepróbálkozni. (Láttam már ilyent itt is.)
Bejla
2017-12-20 at 17:54
ad 1.
a hőbörgők nem metróval járnak, csak szórakoznak Tarlóssal
ad 2.
attól, hogy akadálymentesteni akarnak, az műszakilag még nem biztos, hogy sikerülni fog
Az M2-n sem véletlenül maradtak ki a felvonók pl.
Anno nem volt szempont a tervezés/építés idején ilyetén úri huncutság, ergo utólag soxor lehetetlen megfelelni a vágyálmoknak
Nézzük_magát_a_dolgot
2017-12-20 at 17:03
Nem tudom, azt is megszavazzák-e milyen költségből. Vagy tejeljen megint az Állam. A pestiek egy része azt hiszi, hogy ők több adóval járulnak hozzá a költségvetéshez, ezért nekik minden jár. Pedig az általuk fizetett több adó eredete: 1) a vidéken gürcölő milliók vállalatainak központja sok esetben Pesten van bejelentve, és ott adózik 2) Pesten Dunát lehetne rekeszteni a kismillió költségvetési pénzből fizetett “magas értelmiséggel”, akiknek tényleg több az SzJA befizetésük, de ennek a forrása a közpénzből folyósított, többnyire teljesítmény nélkül élvezett magas jövedelem. Vagyis a könzpénz egy kis részének visszacsorgatására olyan büszkék.
khm
2017-12-20 at 17:03
Remélem,ORSZÁGOS NÉPSZAVAZÁS!