Nem állapodott meg az Audi Hungaria Zrt. és az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) hétfőn sem az idei évi bérekről az estébe nyúló tárgyalássorozat alatt, a sztrájk kedden is folytatódik – értesült hétfő este az MTI. Az információt egyelőre nem erősítették meg hivatalosan a felek.
A győri gyárban január 24-e reggel hat óra óta sztrájkolnak a dolgozók, azóta teljesen leállt a termelés a motorgyárban és a járműgyárban. A termeléskiesés miatt hétfőn leállították a gyártást az Audi központi üzemében, a bajorországi Ingolstadtban, mert hiányoznak a Győrben készített motorok.
A vállalatnál a sztrájk alatt nem csökkent a részvétel, továbbra is műszakonként mintegy 4000-4500 munkavállaló sztrájkol. Azok sem tudják azonban felvenni a munkát, akik nem csatlakoztak a sztrájkhoz – mondta korábban az AHFSZ egyik elnökségi tagja.
Szimacsek Tibor hozzátette, hogy az érdekképviselet tagsága a sztrájk kezdete óta mintegy háromszázzal nőtt, így már mintegy 9300 tagja van. Az AHFSZ január 23-án hirdette meg az egyhetes sztrájkot, mert nem tudtak megállapodni a vállalattal az idei évi bérekben.
A szakszervezet továbbra is azt kéri a munkáltatótól, hogy a bérmegállapodást egy évre rögzítsék, úgy, hogy az alapbéremelést kombinált béremelés alkalmazásával 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeljék meg. Ezen felül az alapbérbe a mozgóbér négy százalékát építsék be, kapjon minden munkavállaló egy hónapban egy teljes szabad hétvégét, a gyermekek és az életkor után járó szabadságokkal pedig a munkavállaló rendelkezhessen. Követelik, hogy a választható béren kívüli juttatás keretösszegét a jelenlegi 620 ezer forintról 787 ezer forintra növeljék, fejlesszék tovább a lojalitásbónuszt és vezessék be a jubileumi bónuszt.
Tavaly összesen 1 954 301 darab motor készült, 10 864-gyel kevesebb, mint 2017-ben, s összesen 100 ezer jármű gördült le a gyártósorról, 5491 darabbal kevesebb, mint az előző évben. A győri székhelyű Audi az Audi és Volkswagen konszern központi motorszállítója. A vállalatnál tavaly mintegy hatezer ember naponta több, mint 8800 motort gyártott a Volkswagen konszern 31 járműgyártó telephelye számára.
Győrben gyártják az Audi A3 Limousine és Cabriolet, az Audi Q3, valamint az Audi TT Coupé és TT Roadster modelleket. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen konszernmárkák számára. Jelenleg mintegy 13 ezer embert foglalkoztat.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Krizsán Csaba
Adoro Frey
2019-01-29 at 23:12
Egyszerüen nem akarom elhinni,hogy volt akàr 1 olyna magyar dolgozo akit megvezetett ez a gané tàrsasàg és elhitette vele,hogy majd kap ö is német bért!
Ha nem lesz munkàtok,mert az Audi szedi a sàtorfàjàt és bezàr ,ne merészeljétek Orbànt a pénzéhes pofàtokra venni!!!
Zolika Lassu
2019-01-29 at 20:58
Nem tudom elhinni, hogy a bolsifasiszta szarszervezet mivel zsarolja a dolgozókat. A szakszervezeti főcsucsu zsebreteszi a maga 2 milláját, ti pedig munkanélküliek lesztek. Nem csak hogy új beruházás nem lesz, ezt a gyárat is bezárhatják. A szoci-bolsi libsi ellenzéki söpredék ezt akarja elérni. ÉBRESZTŐ!
Vízöntő
2019-01-29 at 18:33
Ennek a szakszervezetnek a vezetőit valójában ki irányítja és most milyen utasítások szerint döntögetnek?
Ők voltak azok is akik Budapestre buszoztatták a tagokat tüntetni azon a bizonyos szombaton!
oshon
2019-01-29 at 18:08
Erdemes bepillantani a romanokhoz is , 2018 ban rekordot dontottek a DACIA gyarban (11ho=311.422) A franciak iden boviteni fogjak a gyarat , a jelenleg evi 350.000 db kapacitasat + 300.000 !!! Itt lathato – https://acarom.ro/blog/productie-vehicule-dacia-in-romania-11-luni-din-2018/ – Mindez egy kb 5000 lejes brutto atlagfizetessel (kb 1.100 euro) … itt – https://www.zf.ro/eveniment/angajatii-dacia-vor-primi-un-salariu-mediu-net-de-peste-3-600-de-lei-in-2017-16178440 – esetleg leforditani a goog … Nagyon figyelmesek es korultekintoek kell legyenek a gyoriek … Hajra magyarok !
László
2019-01-29 at 09:58
MA MÁR 18% de MINIMUM 75 ezre is megkapták!!!! AZ SEM KELLETT!!! A SAJÁT KÖVETELÉSÉT DOBTA VISSZA!!! Ja hogy elvett 300 kafetériát éves szinten (~25ezer /hó), de adott +75000+pótlékok (kb 100000Ft/HÓ) KIT ÉRDEKEL!!!! CSICSKA SZAKSZERVEZET!
Richie
2019-01-29 at 10:19
Ha igaz amit írsz,az bizonyítja,hogy semmi racionalitás sincs a szakszervezet követelései mögött.
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-29 at 10:25
A multiacionális vállalatok nem a szívem csücske, de kénytelen vagyok beismerni, hogy nélkülözhetetlenek. Csak egy példa saját munkaterületemről (és nem egyedüli, de jellemző, bár igaz, jó pár éve volt): egy távol-keleti alkatrész kiváltása során meghatározott célárat küldtünk ki néhány lehetséges gyártónak, kerekítve 6 Ft/db. Egy olyan kis alkatrészről van szó nagy darabszámban, amelynek tömeges gyártásához nem kell speciális szerszám, olyan célgépekkel gyártható egyszerű átállítással, amely minden ilyen profilú vállalkozásnál alapfelszerelés. Néhány hazai vállalkozó nem válaszolt, még azt se, hogy jó napot. Összesen 3 ajánlatot kaptunk. Az első egy hazai kisvállalkozó, 18 Ft/db, és havonta mi gondoskodjunk a szállításról. A másik egy német tulajdonú hazai telephelyű középvállalat 8 Ft/db, a szállításról mi gondoskodjunk. A harmadik egy angol vállalat, 6 Ft/db, az ár tartalmazza, hogy hetente postacsomagban házhoz szállít. Bizonyára az angol melós bére alacsonyabb, mint hazai vállalkozóé, vagy lehet más magyarázat is? Aztán arra is kiváncsi lennék, hogy sok minden mellett mondjuk egy hazai redőnygyártó kisvállalkozó szponzorálná-e a lassan már világválogatottnak számító győri kézicsapatot – amelynek teljesítmény méltán büszkeséggel tölt el minden magyar embert.
Karácsony.sk
2019-01-29 at 09:16
S mi ez a LMBTQ szivárvány a AHFSZ felett? Hát ezeket a szóló zászlókat is látjuk minden hazai tüntetésen!! Na itt van kutya elásva! S szabad szakszervezet? Hát mi a F@szom ez? Nagyon jól kiválasztották A HÚGYOS SOROS katonái, hogy hol kell sztrájkolni! Természetesen ott, ahol a külföldi cégek (pl. Német) is megisszák a levét! Evvel globális ellenséggé nyilványítják az Orbán kormányát plussz károkat okoznak a Magyar gazdaságnak!
Melósok, nem prolik, a jóléthez vezető út hosszú, göröngyös s nem adják ingyen s Ti csak az elején vagytok! Ébredjetek fel s ne a szomszéd jólétét írígyeljétek az internacionálén belül, mert Ő is keményen megdolgozott érte de nélküled!!
Szlovákiából…..
Nézzük_magát_a_dolgot
2019-01-29 at 09:07
A VW konszern több nagy Közép-európai döntés előtt állhat. Amiről én már hallottam:
1) Az elektromos autók ill. motorok gyártása – jelenleg Győrbe hozták a villanymotorok és talán később a komplett hajtáslánc telepítését, de egyelőre a villanymotorok gyártása alacsony volumenű, és a viszonylag kis helyszülségletű gyártósora könnyen áttelepíthető. 2) A Skoda és SEAT sikertípusai gyártásának bővítésére új gyártóhelyet keresnek. Ezek a kiszivárgott adatok szerint Románia, Bulgária, Törökország zöldmezős beruházás, vagy győri új giga beruházás. Ha a pillanatnyi érdekektől elvakulva nem gondolnak a jövőre a győri dolgozók, könnyen bajba kerülhetnek pár év múlva. Utánam azt özönvíz? A magasabb bérszínvonalú Szlovákia vagy Csehország szóba se jött ezeknél a telepítéseknél. Mennyire hajtja mások malmára a vizet a győri helyzet? Az autóipari beruházásokért kétségbeesetten kaparó Kassa, aztán Nagyvárad, Rusze, Várna, Szófia stb. polgármestere mennyire örül a fejleményeknek? Kapcsolatban állnak-e ezek a vezetők azokkal a hazai erőkkel, akik szakításig akarják vinni a dolgot? Kapnak-e biztatást a győri szakik mondjuk kassai szakszervezetektől, nyilván teljesen önzetlenül, hatalmas együttérzéssel, hogy a győriek tartsanak ki, szivassák a dajcsot, ahogy csak lehet?
És még egy megfontolás. Minden tiszteletem a győriek jobb életre vágyó törekvései iránt. De vajon jó módszer-e az “adj Uramisten, de azonnal!” mentalitás? És arra kérném őket, ne hamis illúziókkal támasszák alá. Az ő munkatermelékenységük nagyon nagy, de ne higgyék azt, hogy a kakas kukorékolása miatt kel fel a nap. Az általuk lenézett “szőröstalpú oláh” ugyanolyan termelékenységgel fogja kezelni a magas német technika által létrehozott termelőeszközöket. Aki jó minőségben tud Fordot gyártani, az meg fog birkózni az Audival is. Már Oláhországban sem a széteső, rozsdásodó egykori Dacia a színvonal.
Károly
2019-01-29 at 08:45
Jelenleg működik a csordaszellem!!!
Emberek tessenek már gondolkozni?!!
Irreális amit követelnek!
Ha véletlenül döntésük miatt munkanélkülivé vállnak, nem a Kormány a hibás!!!!!!
Értsék már meg, más országokban mások a gazdasági viszonyok stb. stb.
Igen buta szakszervezetest – pl.: hőbörgőt – választottak, ha hisznek neki!!!
Richie
2019-01-29 at 08:42
Szimacsek úr ismét nem teljes információt szolgáltatott ki.Elfelejtette megemlíteni,hogy a gyár Európa egyik legjobban modernizált autóipari gyára,ahol az emberi erőforrás leginkább az ellenőrzésre és az összeszerelés néhány részére van,tehát mikor a termelékenységi és a hatékonysági mutatókkal jelentkezik ezt is hozzá kellene fűznie.A dolog viszont sokkal komplexebb,minthogy az Audi belső ügye lenne ez csupán.Mikor minden kompromisszumkészség nélkül,szimpla zsarolással ül le az Audi vezetőségével “tárgyalni”,ugyanúgy kockáztatja a külsős munkások,valamint a beszállítói körök munkásainak jövőjét.Így messze nem 13 ezer ember sorsáról van szó.
ciki
2019-01-29 at 07:41
” Azok sem tudják azonban felvenni a munkát, akik nem csatlakoztak a sztrájkhoz” – tehát nem minden munkás ért egyet a sztájkkal. Ebből még baj lehet, kiderül fizetéskor. Egymás ellen fordítják az ott dolgozókat, de mi a valódi cél? Ha elmegy az Audi és utcára rakja az embereket mindegy lesz, hogy ki sztrájkolt és ki nem.
Lajos
2019-01-29 at 07:23
Ma már a gyártósorokat konténer szállításhoz szabványosították. Egy multi típusú gyárat, raktárat v. Elosztót, Tesco-t felépíteni pár hét. A gyártósort lecsavarozni és konténerekbe behajózni egy északa.
Lehet, hogy már valahol öntik a betont az új gyár alapjába. Nem messze tőlünk.
Szóval:. Lehet feszegetni a húrt, de csak egy darabig. Azután elpattan. Lehet, hogy már meg is történt. Hacsak nem ez volt a cél.
Egyébként meg,. [email protected] ér a harag hatalom nélkül.
kropacsek jenő
2019-01-29 at 08:40
Igaz Nagyon igaz
Ágnes
2019-01-29 at 06:52
Nem a mi,Magyarország dolga—az ő belügyük–oldják meg !!!!!
kropacsek jenő
2019-01-29 at 08:46
Győriek Munkások! A liberálbolsevik hazaárulók beférkőztek közétek. Céljuk hogy benneteket munkanélkülivé tegyenek,utána addig szítják a tüzet,míg egymást kezditek irtani. Nézzétek meg az arcokat mefisztói gonoszság árad belőlük. Isten óvja hazánkat a liberalizmustól.és a bolsi fasizmustól.
Öcsi
2019-01-29 at 08:50
Így van. Egyeztessenek és állapodjanak meg egy igazságos bérrendezésben. Jövőben kezdjék évente időben a bértárgyalásokat, így talán elkerülhető lenne a “berharc és sztrájk” mind két fél érdekében.