Kerényi Miklós Gábort az elmúlt napokban több blogbejegyzés és újságcikk vádolta visszaélésekkel. Az Operettszínház egykori igazgatója most közölte: visszautasít minden híresztelését, de lemond a vezetői tisztségéről.
Visszautasítom mindazon állításokat, pletykákat, híreszteléseket, melyek az elmúlt napokban engem értek és imádott társulatom mindennapjait, működését mérgezték és mérgezik. Hogy a nyugodt munkát biztosítsam, döntésem az, hogy a mai nappal munkáltatómtól felmentésemet kértem a Budapesti Operettszínház művészeti vezetői tevékenysége alól, továbbá nyugdíjazásomat kezdeményeztem. Szentpétervári bemutatómat követően minden erőmmel azon leszek, hogy tisztázzam magam.”
Ezzel együtt a Budapesti Operettszínház is eljuttatott a lapnak egy nyilatkozatot, amelyben azt írják, ki fogják vizsgálni az összes felmerült ügyet, noha nincs tudomásuk egyetlen ilyen ügyről sem. Közölték:
A Budapesti Operettszínház Igazgatósága ezúton kinyilvánítja, hogy a leghatározottabban elítéli a szexuális zaklatás minden formáját, különös tekintettel azokra az esetekre, amelyek hatalommal való visszaéléssel együtt valósulnak meg. Egyben kijelenti, hogy elkötelezett a zaklatási ügyek felderítésében, a zaklatást elszenvedett áldozatok minden lehetséges eszközzel történő megsegítésében, továbbá kéri, hogy az érintettek az igazság törvényes keretek között történő tisztázása végett a megfelelő jogi lépéseket is tegyék meg.
Ezzel együtt tájékoztatják a közvéleményt, hogy a Budapesti Operettszínház Igazgatósága október 30-án rendkívüli Igazgatósági értekezletet tartott, melynek keretében a Színház volt, és jelenlegi vezetői rögzítették, hogy
nincsen tudomásuk olyan eseményről, történésről, bejelentésről, mely a Budapesti Operettszínház működéséhez köthetően zaklatással kapcsolatos.
Az értekezlet konkrét lépésekről is döntött, melyek következményeként a Színház felvette a kapcsolatot az Előadóművészi Jogvédő Irodával, és ehhez kapcsolódóan rendkívüli társulati ülésen tájékoztatta a társulatot az esetleges zaklatásokkal kapcsolatos bejelentési lehetőségekről, kezdeményezte a szakmai szervezeteknél egy szakmai konszenzuson alapuló protokoll kidolgozását az ilyen esetek megelőzésére. Ennek érdekében felvette a kapcsolatot a Helsinki Bizottság jogászaival, valamint pszichológusokkal is elkezdte a munkát.
Szeretnénk még egyszer kinyilvánítani, hogy az Igazgatóság elkötelezett a bejelentések kivizsgálásában az ártatlanság vélelmének tiszteletben tartásával. Azonban a Társulat egységének védelmében és zavartalan munkája folytatásának érdekében nagyon kérünk mindenkit, hogy a konkrétumokat nélkülöző híresztelésektől tartózkodjon. Végezetül Színházunk ezúton ismételten leszögezi, hogy mindent meg kíván tenni a helyzet tisztázása érdekében.”
Forrás: Index.hu; Vezető kép:
zsuzsa
2017-11-06 at 12:59
Elgondolkodtató, hogy erről a “Keróról” csak most mertek az érintettek megnyilatkozni. Régóta -évtizedek óta – hírlett városszerte, hogy a fiúkat szereti leginkább, és van szereposztó díványja. Egyáltalán, hogy került ez az operettt színházba, pláne ,mint direktor, hiszen soha előtte, semmi köze nem volt a művészethez. /Lakatos, vagy mi a szakmája!/ Az egész operettműfaj elképesztően fajsúlytalan lett, a fiacskáját, azt a kis tehetségtelen üvöltő dervist benyomta főszerepekre, koreográfia nulla, tánctudás szintúgy. /Szegény, jobb napokat látott Oszvald Marikát, nehézsúlyú bonvivánok emelgetik, mert nem kap neki való, a méltóságát sem sértő szerepet. Ő volt Keró aduja, a többi új ember megosztó, üvöltve “danászó” antitalentum./ Teljes vezetőség megújulást az Operettbe!
Gáspár Anett
2017-11-06 at 13:31
Sajnos arra, hogy valóban a magyar kultúrában megfogant, rátermett, művész szakembereket állítsanak az összes állami fenntartású művészi intézmény élére, nincs kormányzati akarat.
Nekem az első meghökkentő élmény az volt, hogy a nemzeti közmédiának beharangozott tévécsatornán az RTL-től és a Heti Hetestől szalajtott Jakupcsek és Csiszár rázta a fenekét nemzeti színekben a Magyarország szeretlek című ostoba, az általános iskola alsó tagozata szintű giccsműsorban. Mit tesz Isten? Csiszárból olasz konzult csináltak valakik.
Jakupcsek meg keresi a helyét, s nem csodálkoznék, ha visszatalálna az övéihez, mondjuk az ATV-ben, vagy a HírTV-ben. Ezek persze csak nüanszok, de sok kicsiből áll össze az egész.
Az a belterjesen bűzlő mocsár, ami 1945 utántól egészen a mai napig rotyog a magyar művészélet irányításában, most a felszínre tört, mint valami kis láva, de már megszólalt a vészcsengő, vissza akarják tuszkolni a kráterbe, nehogy az egész sötét hordát elsöpörje…
Egy olvasó
2017-11-06 at 12:33
T. Gáspár Anett.
Ez itt Szodoma és Gomora.
Azért mégis van remény?!
KARY
2017-11-06 at 02:13
Egymást gyilkolják a balosan liberális csőcselék erkölcstelenjei.Eddig kussoltak ,mint szar a gazban.
Gáspár Anett
2017-11-06 at 01:00
https://www.facebook.com/Emberfia?hc_ref=ARR2XDnBmBUQ5_23IJjTh5YDm_F6Tb4cGtp7ofgU2Bz3SKYfZmf75NjFMk9vvbk8sbs&fref=nf
Gáspár Anett
2017-11-05 at 23:55
“Ennek érdekében felvette a kapcsolatot a Helsinki Bizottság jogászaival”
Micsoda??????
A Nyitott Társadalom Alapítvánnyal és a TASZ-szal miért nem?!
Vagy egyenesen George Soros-szal?!
A durva jó nénikéjüket. Azt.
Gáspár Anett
2017-11-05 at 23:16
Dávid Zsuzsa! (fb)
“Azt hinné az ember, hogy ezt a zaklatósdi hisztériát azért főzték ki a boszorkánykonyhában, hogy az egyeseknek kellemetlen művészeket el lehessen mozdítani a helyükről. Olyan, mint egy tisztogatás, de nem vagyok biztos benne, hogy az „áldozatok” érdekében.”
Beletrafáltál a közepébe.
Nem az áldozatok és nem a magyar kulturális élet jobbítása érdekében.
Egy szubkultúra akarja eltávolítani a Rákosi.Kádár érában szocializálódott és bebetonozott, még mindig nagy hatalommal rendelkezőket és tanítványaikat, védelmük alatt állókat.
Azt sem hiszem el, hogy anno Szabó István rendezőt jobbról dobták volna fel.
Ez afféle “szerva itt, csere ott”.
Generáció váltás, mint a filmiparban (vagyis akkor még magyar filmművészetben, ami ugyan nem sokban különbözött, de azért mégis csak születtek magyar filmek is a kizárólag egy témára hangolt filmek mellett is: néhány remek film a magyar történelemről, magyar remekírók művei, Szindbád, Csontváry… stb.
Bodrogi Gyula mondta egy interjújában, hogy nincs pótolhatatlan színész, legfeljebb feledhetetlen színész. Messzemenően egyetértek vele. (Nem érdekelnek a kötődései, akkora nagy művész, hogy eltörpülnek az egyéb szempontok.)
Na, most: ő is a ritka kivétel, aki értelmiségi művész.
Az, ami a Színművészetiés Filmművészeti Egyetemen történtek, Marton és Kerényi Miklós kapcsán a felszínre türemkedett, csak a jéghegy csúcsa.
A liberálisok már a 80-as évek végén “kiléptek”, és azzal kérkedtek, hogy ők az ország “szürkeállománya”. Kvázi, aki nem kommunista, nem liberális, nem az ő fészkükből szárnyalt kifele, az a slepp, az a szolganép, az nem ért semmihez, az nem lehet szakértője egyetlen értelmiségi szakmának, hivatásnak sem.
Az utóbbi 70 évben ez a réteg lefedte a teljes művészi szféra irányítását a film, színház, képzőművészet iparművészet, építőművészet területén.
Ami most felszínre rottyant, azt igazolja, hogy micsoda bekövesedett, bűzlő fekália rétegek rakódtak le a magyar művészéletben.
De az a tény, hogy ez az akciósorozat abból a szutyokfészekből indult ki, ahol egy NadraGulyás Márton szocializálódott, ahol egy pornó darab rendezője és főszereplője veszi a bátorságot, hogy mint abuzált szende szűz lépjen fel a “szexragadozókkal” szemben, vastagon húzza alá, hogy kik ezek, s hogy mit műveltek a “kulisszák mögött” a magyar művészekkel, azokkal, akik sokszor sokkal tehetségesebbek voltak, vagy egyáltalán tehetségesek voltak, szemben azokkal, akik nem, viszont birtokolták a hatalmat.
De ne higgye senki, hogy változás lesz. Jönnek máshonnan fiatalabbak, és majd átveszik a stafétabotot. Őket is majd úgy fogják emlegetni a liberális kivénhedt, valamelyik jól jövedelmező kulturális elfekvőbe “száműzött” és megbékélt “szürkék”, hogy: “mi fiaink”.
Abban, hogy ez idáig kitarthatott, hogy elfajulhatott, hogy ezek még mindig regnálnak és még sokáig regnálni fognak, a mai kormány súlyos mulasztása is.
Úgy tűnik, hogy az a tény, hogy “mutatóba” van egy-két normális, a magyar drámairodalmat és a klasszikus, modern, emberi értékeket közvetítő műveket bemutató színház, csak arra szolgál, hogy a “romkultúrát”, azt az ember alatti, a mocsár alatti antikultúrát és erkölcsi förtelmet képviselő réteget legalizálja, mint amit ezek a “ragadozók” képviselnek.
Ki lesz a következő?! Lehet, hogy Bayernak igaza van, és nem lesz következő.
(Marton-ügyben meg különvéleményem van. Ő valóban egy seggfej, nem gondolta volna akár egy hónappal ezelőtt is, hogy több évtizedes “garázdálkodásaiért” kell csúfosan megfizetnie. Én mint nő mondom, hogy a többihez képest kispályás volt. A pornószínház működtetőihez képest főleg.
Tudni kell, hogy a kiválóan tehetséges színészek többsége nem színművész, hanem egyszerűen színész. Képesek pontosan bemutatni, interpretálni azt, amit a rendező kér. Értelmiségi, tudatos, művelt színművész kevés van köztük. ettől függetlenül, ahogy Bodrogi vallja, sokan közülük felejthetetlenné váltak úgy a személyiségük, a játékuk által is.
Azoknak a többsége, akiket az ilyen “zaklatás ” ér, általában készséggel mindent meg is tesznek, hogy felhívják magukra a figyelmet. Középszerű, nagyot álmodó, de “töltelék” figurák. Akik kicsit is szakmán belüliek, kicsit belátnak a kulisszák mögé, azok ezt tudják. Azt is tudják, a józan paraszti ész okán is, hogy addig a pontig, hogy egy férfi a kocsiban elém furakodjék és lehúzza a sliccét, a felkínálja a “bájait” (mint a jó zenekar koncert előtt), hangolás is kell. Tehát ott intim előzményeknek kellett lennie. Szóval, sajnálom, de (néhány kivétellel) csak azt érheti inzultus, aki önszántából elébe is megy.
Gáspár Anett
2017-11-06 at 00:09
” Jönnek máshonnan fiatalabbak, és majd átveszik a stafétabotot.”
Mint ahogy Vajna jóvoltából megérkeztek Svédországból, Franciaországból, Svájcból, Kanadából, az USA-ból a “magyar kulturális gyökerű, a magyaroknak magyar témában, magyar filmet gyártó” ifjú tehetségek.
Zsolesz
2017-11-05 at 19:36
A trágya eltakarítása után pedig az azt produkáló félemberekre fókuszálva és azokat eltakarítva’ , “illatos” légkör megteremtése lenne a mindenkor elvárható.
Még akkor is,ha ez nem tűnik olyan egyszerűnek. 🙂
Gáspár Anett
2017-11-05 at 23:27
Sokkal bonyolultabb. Vajnáról is sokan azt hitték, pedig dehogy. Magyar gyökerű filmművészet helyett amerikai típusú, ” Hollywood-i realista”, primitív, giccses egyentakarmány a magyar adófizetők milliárdjaiból.
Láttam Mészáros Márta filmjét, amit a filmalap nem akart támogatni, de végül Mészáros kitartásának köszönhetően Vajna közbenjárására mégis. Pontosan meg tudom mondani, hogy a forgatókönyvben hol nyúltak bele Vajnáék.
A fő mondanivalót (az identitás, hogy tudjam, hogy kitől származom, honnan jöttem, honnan valók a szüleim stb. alapvető az ember egészséges személyiségképében, sőt, megmaradásában… és még több réteget tudnék felfejteni a történetben) többszörösen megcsavarva az üzenet is. (Brüsszeli szál, a megerőszakolt és a megfogant gyermek és a szülő anya kapcsolata (tartsd meg, hiszen belőled is van) … stb.) Nagyon sokat mond ez a film arról, hogy tulajdonképpen szó nincs arról, hogy az USA és az EU valaha is feladná. És Vajna sem képvisel mást. Lassan, biztosan, következetesen…
Gáspár Anett
2017-11-06 at 00:02
Nem utószó, sőt, a lényeg persze kimaradt: hogy a szovjet katonák hány százezer magyar nőt erőszakoltak meg. Valószínűleg Vajna sem fogékony a történelmi hűségre. Nem csoda, nem itt szocializálódott, ugatja a maga kultúrát. A liberáltakarmány gyártásához és a pénzcsináláshoz ért. Máshoz nem.
Gáspár Anett
2017-11-05 at 18:54
Nyilván a kulturális kormányzat közbelépett. De nagy hunyók ők is, hogy ez szubkultúra még mindig pályán áll és lehetőségeket kap. Ki kell hordani a trágyát, a színház nem istálló.
khm
2017-11-05 at 18:34
Senkit nem zavarna,ha végre megtisztulna az ilyenektől, a világ.
Vízöntő
2017-11-05 at 18:33
Azért néhány érdekes momentum van a cikkben. Az egyik a lemondás. Ha nincs miért miért? Önfeláldozás a színházért? Ne próbáljon nevettetni, a politikai kabarék után jobb poén kell! A másik a színház vezetése. Nem volt tudomásuk ilyesmiről, világos, de ha lett volna beismernék? Az ugye a bukással lenne egyenlő, hiszen azt jelentené hogy asszisztáltak! A harmadik, a vezetés a Helsinki Bizottsághoz fordul! Miért nem a rendőrséghez hogy tisztázza, elvégre a pedofil vád a legmocskosabb bűncselekmény lehetőségére utal. Miért kellenek a HB jogászai, de főleg pszichológusok ha nincs semmi? Min kell dolgozni a pszichológusoknak és miért kell készenlétben állni a Helsinki Bizottság jogászainak ha nincs semmi? Most akkor valami mégis van, vagy csak egy halom pénz van amivel a Helsinki Bizottságot és néhány (melyik szervezetnél levő?) pszichológust meg kell támogatni?
Gáspár Anett
2017-11-05 at 23:59
A HB-nek valszeg rutinja van a buzik és pedofilok védelmében. egészen Brüsszelig meg odavissza…
Agnes
2017-11-05 at 18:30
Ez nem lejaratas. Ez a valosag. Azota nem jartam az operettbe miota o ott van. Mindenki tudta az operettben mi folyik. Hallgattak. De nem volt mar regota jo hangulat az operettben.
Gáspár Anett
2017-11-05 at 23:57
Igen. Szinetár Dóra lelépése is vélhetően ezért történt. Nem bírta a kápó kiképzését.
Egy olvasó
2017-11-05 at 17:26
Nekem is voltak történeteim. Olyan helyzetek alakultak, melyből nem volt menekülési út. A hölgyek felkínálkoztak, és nem adták fel. Szégyen lett volna az elmenekülés, és indokolatlanul bántó és megszégyenítő a hölgyek számára a visszautasítás. Később aztán kibujt a szeg a zsákból. Mindegyikük valamilyen előny megszerzéséért kínálkozott. Remélem én megúszom vádaskodás nélkül. Ha nem így alakulna, kénytelen lennék kitálalni.
Kétes
2017-11-05 at 21:31
Hát igen! Az egyensúly kedvéért jó lenne néhány coming out azoktól akik kényszer nélkül voltak “erőszakosan kedvesek” valakivel, hogy előnybe kerüljenek.
Gáspár Anett
2017-11-05 at 23:58
😀 KO! Tudnék mesélni, sok helyen dolgoztam.