Magyarország és Olaszország között a kereskedelmi forgalom idén eddig 32 százalékkal nőtt, így év végére rekordot dönthetünk és Olaszország immáron a hatodik legjelentősebb kereskedelmi partnerünkké vált – írta a külgazdasági és külügyminiszter a közösségi oldalán.
Szijjátó Péter Strasbourgban, az Európa Tanács elnökségének átadás-átvételén tartózkodik, ahol Luigi Di Maio olasz külügyminiszterrel áttekintette a kétoldalú együttműködés kérdéseit is. A magyar külügyminiszter Facebook-oldalán azt írta: az olasz cégek a világjárvány alatt is bizonyították lojalitásukat Magyarországhoz, hiszen 28 olasz vállalat 12 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre Magyarországon, amivel 3400 munkahelyet védtek meg.
Közben zajlik egy nagy magyar beruházás is Olaszországban: a trieszti kikötőben megvásárolt magyar terület fejlesztésének előkészítése folyamatos. Amikor a beruházás elkészül, komoly segítséget fog jelenteni az exportáló magyar vállalatok számára szállításaik felgyorsításához
– tette hozzá. Szijjártó Péter kiemelte: a két ország között szoros katonai együttműködés jött létre azáltal, hogy a NATO koszovói missziójának a következő egy évben magyar parancsnoka és olasz parancsnokhelyettese lesz. A magyar külgazdasági és külügyminiszter arról is írt, hogy Európa “példátlan migrációs nyomás alatt áll”, és “ezt az olaszok is és mi is közvetlenül a bőrünkön érezzük”.
Bár a kötelező letelepítési kvótákról mást gondolunk, abban viszont természetesen egyetértünk, hogy Európától a lehető legtávolabb kellene megállítani az ide igyekvő migránsokat. A tengeri határ védelme és a szárazföldi határ védelme is egyaránt fontos, a külső határt védő országokat támogatni kell, az eddigi brüsszeli kioktatás és leckéztetés helyett
– szögezte le Szijjártó Péter.
Forrás/fotó: MTI, Facebook
Nézzük_magát_a_dolgot
2021-11-17 at 16:45
Tisztelt Orientál! Az üzletekben kitett akciós méregdrága olasz meg efféle élelmiszerek a kóbor apácák megtévesztésére szolgálnak. Az üzletnek nem túl nagy veszteség akciósan adni, mert még leszállított áron se fogy belőle érzékelhető mennyiség. Ugyanakkor az akciós újság nagy terjedelemben tele van vele, úgy néz ki, mintha kedvező akciók lennének. Ugyanakkor a pár évvel ezelőtti helyzet szépen visszaszorult, amikor még alapvető, készletezhető termékek foglalták el az akciós újság lapjait. Szerényebb jövedelműeknek már nem nagyon érdemes akciós újságot böngésznie, én azzal nem vagyok kisegítve, ha a szuper sonka kilója 10 ezer helyett 9 ezerbe kerül. Vagy annak örüljek, hogy valamelyik termék, amelyik egészen a múlt hétig 1440 Ft-ba került, most egy hétig akciósan megvehető 1650-ért… Bocs, egy kicsit off, de nagyon kikívánkozott.
Orientál
2021-11-17 at 15:59
Nem is nagyon vásárolják az olaszok drága kész élelmiszer termékeiket. Üzletekben kiteszik akciósan ,de úgy is méregdrágán. Kíváncsi lennék hogy olaszoknál a multi élelmiszerüzletek milyen sűrűn tartanak az olaszoknál magyar heteket? Tippem a szóra sem érdemes vagy a 0.