Magyarország célja, hogy továbbra is Közép-Európa termelési motorja legyen, az Apollo Tyres pedig az egyik henger ebben a motorban – mondta Orbán Viktor miniszterelnök pénteken a indiai cég gyöngyöshalászi abroncsgyárának ünnepélyes átadásán.
A kormányfő a világ egyik legmodernebb, legmagasabb színvonalú beruházásának nevezte a gyöngyöshalászit, amelynek “szellemi tartalmára és minőségére is büszkék lehetünk”. Úgy fogalmazott:
a magyarok nem lottón nyerték annak lehetőségét, hogy az Apollo Tyres Magyarországon valósította meg első, Indián kívüli zöldmezős beruházását, egy ilyen döntésben ugyanis kifejeződik a magyarok jövője iránti bizalom.
Azt is hangoztatta, hogy az Apollo Tyres nem egyszerűen tőkét hozott Magyarországra, hanem egy családi vállalat tőkéjét, amivel “a család kultúráját is elhozta hozzánk”. Ez a vállalat egymagában is fontos talapzata Magyarország egyedülálló versenyképességének – méltatta a céget. Orbán Viktor szerint a magyar gazdaságnak akkor van esélye a sikerre, ha az indiai abroncsgyártóhoz hasonló partnerekkel sikerül szoros együttműködést kialakítania a következő években.
”Mi mindig is azt akartuk, hogy Magyarországra olyan vállalatok jöjjenek, amelyek bennünk nem egyszerűen egy piacot látnak, nemcsak egy összeszerelő-üzemet akarnak létrehozni, hanem valódi termelő beruházást hoznak ide, amely emeli a magyar gazdaság szaktudását is”
– mondta a miniszterelnök.Közölte: a gyöngyöshalászi beruházás 475 millió euró, mintegy 147 milliárd forint értékű. A magyar kormány a beruházáshoz 16 milliárd forinttal járult hozzá, mert úgy látta, hogy “a magyar adófizetők pénze itt majd jól fog kamatozni”.
“Nekünk fontos, hogy önök ne csak a saját gyáruk sikerében, hanem a magyar nemzetgazdaság és Magyarország sikerében is érdekeltek legyenek”
– mondta. A kormányfő arról is beszélt, hogy időarányosan jól áll a tíz év alatti egymillió új munkahelyre vonatkozó kormányzati terv, de a cél eléréséért ezután is munkát kell adni az embereknek segély helyett, és közben folyamatosan csökkenteni kell a munkát terhelő adókat. Kiemelte továbbá, hogy a magyar gazdaságot a duális szakképzés alapjaira kell átállítani.
Az éjszakai világpolitikai fejleményekről is beszélt Orbán
Kiállt a keleti nyitás politikája mellett is, mint fogalmazott, most “megérezhettük a világtörténelmi változásoknak azt a szelét”, hogy “ami tőlünk keletre van, az egyre inkább uralja az egész világgazdaságot”, India az egyik legjobb példa erre. A miniszterelnök beszédében utalt az Egyesült Államok péntek hajnali szíriai rakétatámadására is, amellyel kapcsolatban hangsúlyozta: az éjszakai világpolitikai fejlemények aláhúzzák annak jelentőségét, hogy a biztonság és a rendezettség milyen fontos.
Magyarországnak – legyen szó háború, fegyverkezés, béke vagy migráció kérdéséről – mindig az a legfontosabb, hogy az itt élő emberek és az itt működő beruházások biztonságban legyenek, és “ebben nem ismerünk kompromisszumot” –
jelentette ki Orbán Viktor. A gyöngyöshalászi az Apollo Tyres második gyára Európában. A 72 hektáron elterülő gyár építése két éve, 2015 áprilisában indult, a vállalat 475 millió eurót fektetett a projektbe. Az első építési fázis befejeztével a gyár évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 ezer darab busz- és tehergépjármű-abroncsot fog előállítani – írta az eseményen kiosztott tájékoztatójában a vállalat.
Forrás és fotó: MTI
Aladin
2017-04-07 at 16:08
Lilla Fenyvesi, megváltozott a világ a pénz mostmár keleten van. Nyugatfele meg a hazudozás, bénaság, tehetettlenség, összeülünk, majd megtárgyaljuk, mit érünk ezzel az üres frázisokkalteli, sóhivatallal. Orbánnak nagy érzéke van a gazdasághoz, jól tudja, hogy mit kell tenni. Hányni csak tölled lehet, ezzel az analfabéta primitiv hozzászolásoddal. Pojáca.
Kaktusz
2017-04-07 at 14:49
Annyit még hozzátennék, hogy ideje lenne ilyen gyárakat Kelet-Magyarországra is telepíteni, hogy felzárkóztássák az embereket a Dunántúlhoz hasonlóan….
khm
2017-04-07 at 16:10
Gyöngyöshalász Budapesttől KELETRE van. Sőt még Hatvantól is.
Viszont valami 3-s út ott mén mellette.
Naszóval.
Addig a vidék,a tényleges vidék nem fog fejlődni,amíg az utak,csak a központi vízfejbe vezetnek.
Sem kelet-nyugat,sem észak-dél irányú, Budapestet messziről elkerülő autópályánk,de még autóutunk sincs.
Kaktusz
2017-04-07 at 14:46
No, megint egy pofon az ellenzéknek….méghozzá jó nagy….