Közismert jelenség, hogy minden, ami épül, gyarapodik, létrejön, “annak nem örülünk, hanem valahogyan próbáljuk támadni, valahogy kikezdeni”, ezt cinizmusnak lehet nevezni, de “cinizmusból még nem épült semmi” – mondta Orbán Viktor miniszterelnök újságíróknak a Vál-völgyi kisvasút átadása után szombaton.
Hangsúlyozta: ha a bírálókra hallgatnának, soha semmi nem történne Magyarországon, de “a síneket le kell rakni, az országot építeni kell”.
A miniszterelnök kifejtette: az 1970-es években a kommunisták által felszedett vasutat még az 1800-as években hozták létre Bicske és Székesfehérvár között. Az új kisvasút ennek a vonalnak csak egy rövid, a felcsúti Pancho Aréna és az Alcsúti Arborétum közötti szakaszán épült meg, de el kellene vinni Bicskéig – mondta.
A második szakasz ütemterve készen van, “meglátjuk, hogy pénzünk is lesz-e rá” – fogalmazott -, mivel jelentős önerőt kell vállalni, amelyet a mostani fejlesztéshez a futballakadémia alapítványa adott.
Ismertette: Magyarországon tizenöt erdei kisvasút van, amelyekre 2015-ben nyolcszázezer ember váltott jegyet, amiből kitűnik, hogy a kisvasútra épülő turizmusra komoly igény van az országban. Az utóbbi években hét kisvasút épült, beleértve a szombaton átadott Vál-völgyit is. Egyrészt fejleszteni kell a meglévőket, de van javaslat arra is, hogy a kisvasutak számát tovább növeljék – mondta Orbán Viktor.
Orbán Viktor hangoztatta, hogy a Vál-völgyi kisvasút szép útvonalon van, és egyelőre ugyan kicsit rövid szakaszon halad, de ha megépítik Bicskéig, le lehet majd jönni a Budapest környéki körvasúttal vagy az elővárosi vasúttal. Az egész országot várjuk ide a felcsúti kisvasúthoz – mondta a miniszterelnök.
A szombaton átadott Vál-völgyi kisvasút 600 millió forint vissza nem térítendő uniós támogatással valósult meg. A távlati cél, az egykor létező, korábban használt nyomvonal felélesztése, ezzel a térség turisztikai fejlődésének megindítása. Az elképzelések szerint más kisvasutak mintájára összekapcsolnák az érintett turisztikai és szórakoztatóközpontokat.
Az elmúlt években az ország erdei vasútjai 2,7 milliárd forint értékben újultak meg: ez hét uniós projektet jelent, amelyek közül ötről (például a lillafüredi, a szilvásváradi és a Börzsönyben épült erdei vasútról) 2010 előtt született döntés.
Forrás: MTI
Fotó: MTI
Leslie
2016-05-01 at 10:14
shuriken!!
Hát igen, szörnyű, hogy mi minden épül közpénzből, ami a közösséget szolgálja! És még mennyi minden épül magánpénzből, ami a közösséget szolgálja! Például bevásárlóközpontok, áruházak, lakóparkok, lakóházak, ahol mindenki a tulajdonosnak fizet. Sőt, még az ide érkező multinacionális vállalatok is magánpénzből építik azokat a gyárakat, ahol dolgoznak és nem átallanak embereket foglalkoztatni. Sőt ezekhez még az állam is hozzájárul közpénzből, csupán azzal a hátsó szándékkal, hogy munkahelyeket létesítsenek. Felháborító!
A cinizmus tökéletes bizonyítéka az ilyen hozzáállás, csak azt nem értem, hogy amikor átvizsgáltad a könyvelést nem vetted észre, hogy közpénzből épült magánvagyon? Vagy mégsem? Akkor honnan tudod, hogy miből, hogyan épült? Ilyen hozzáállással már élni sem érdemes!
khm
2016-04-30 at 20:23
Felénk is van kisvasút.
A fakitermelés mellett,elég sok turistát szállít. Pedig,az erdőben alig lehet belátni 100 métert. A célpontok,mégis megérik az utazóknak. És ennél világosabban nem is lehet kifejezni,hogy az emberek mennyire szarnak a magafajta seggfejekre sunyikám.