Országos elektromosautó-töltő hálózatot épít ki az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. és az E.On Hungária – jelentették be a cégek képviselői az első töltőpont átadásán csütörtökön, Nyíregyházán. A fejlesztés eredményeként 75 városban 360 új elektromosautó-töltőpont létesül.
Bernhard Haider, a kereskedelmi üzletlánc ügyvezető igazgatója elmondta: tavaly kötöttek együttműködési megállapodást a hálózat kiépítésére; a töltőoszlopokat 123 magyarországi Aldi-üzlet parkolójában helyezik el.
A fejlesztés eredményeként 75 városban 360 új elektromosautó-töltőpont létesül, ezzel egyharmadával emelkedik a Magyarországon rendelkezésre álló töltőhelyek száma
– ismertette Tóth Béla, az E.On igazgatósági tagja. Elmondta: Magyarországon 2018-ban 1284 elektromos autót helyeztek forgalomba, ez önmagában annyi, mint Csehországban és Lengyelországban együttvéve.
A hálózatba a tervek szerint Szolnokot, Debrecent, Pécset, Székesfehérvárt, Veszprémet, Győrt és Sopront is bekapcsolják; ez a nyár közepéig további tíz töltőoszlopot jelent.
Az E.On közlése szerint az Aldi áruházaknál kialakított töltőoszlopoknál ingyenesen lehet tölteni az elektromos járműveket. Az energiavállalat tervei szerint 2019 végéig kidolgozza azt a rendszert, amely a közterületi elektromos töltőit az otthoni töltési lehetőséggel kombinálja. A két vállalat együttműködése a töltőhálózat kiépítésére és üzemeltetésére tíz évre szól, és további öt évvel meghosszabbítható.
Az E.On Hungária csoport több, mint ötezer főt foglalkoztat, és Magyarországon összesen 2,6 millió ügyfele van. A társaság éves nettó árbevétele 2017-ben 401,2 milliárd forint volt az előző évi 395 milliárd forint után. A nyilvános cégadatok szerint az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. 2017-ben 170,2 milliárd forint, 2016-ban pedig 134,1 milliárd forintos árbevételt realizált, adózott eredménye tavalyelőtt 252 millió forint, 2016-ban pedig 2,3 milliárd forint volt.
Forrás/fotó: MTI (a kép illusztráció)
Jurka
2019-05-10 at 05:30
Na,pont ez a 2 “cég”!Az egyik szemetet és mérget térít,a másik lehúzza a népet!
antilibsi
2019-05-09 at 19:21
Ez most a beetetés. A szénhidrogén üzemanyagot kb. 60% adó terheli.
Az elektromos töltők “még egyelőre” ingyenesen adnak áramot. Amikor majd elterjednek az elektromos autók, ráteszik az autó-áramra az előállítási árát, a hasznot, és az egészre a 60% adót. A lakossági áram adóját pedig az autó-áraméhoz igazítják, mint anno a PB palackos gáz árát az autógázéhoz.
Az elektromos autók árai jóval magasabbak a belső égésű motoros autókénál. Jön majd még rájuk a környezetvédelmi adó az akkumulátorok miatt.
És amúgy annyi áramot, amennyit az autók világszerte elhasználnának, napelemekből, szélenergiából, ár-apály energiából, stb. sosem tudnak előállítani, hacsak nem atomerőművekkel.
Gomboc7
2019-05-09 at 16:00
És milyen töltőt telepít? Mert az nem derült ki a hírből.
Ba
2019-05-09 at 15:34
jaj kedves Lajos!
Honnan lesz a rengeteg plusz villamos energia? Már régen kidolgozták a módszert! Ember méretű mókuskerekek felállításával és a tolvaj-komcsi-libsi-hazaáruló politikusok termelésbe állításával! 🙂
Lajos
2019-05-10 at 15:42
Az ötlet alapjaiban nagyon jó!
De. A ha valaki hajtott már biciklit amalyen egy vacak kis dinamó volt.Felkapcsolva! Az tudja, hogy a (Lenz törvény miatt) mennyivel baromi nehezebb tekerni mint szabadon. Ehhez viszont kalória kell. Nekünk kellene megtermelni az élelmüket ennek a sok mocskos táposnak, ha legalább egy MW-ot szeretnék országos szinten. Szóval,… Ezek a tetűk igazából minden normális emberi feladatra totálisan alkalmatlanok. Mehetnének Afrikába! Ott legalább meltó partnerekre akadnának, legalábbis ami a használhatóságukat illeti, és nyudgtan érzékenyíthetnék egymást. Ki, hogy szereti.
Lajos
2019-05-09 at 15:26
Hová teszik majd a marhasok tönkrement akksit? Hogyan állítják elő szél berniék a környezet kímélő autókhoz a rengeteg plusz villamos energiát ha nem akarnak atomerőművet építeni. Mekkora lesz a sok millió akku előállításához kellő ipar ökológiai lenyomata? Stb?
Ingyen sajt csak az egérfogóban van.