Tesztidőszak után jöhetne a dugódíj és a dízelek kitiltása – írja az ATV az RTL Klub információira hivatkozva. Dorosz Dávid, a Párbeszéd főpolgármester-helyettese elmondta: közel 200 ezer dízelautó-tulajdonost érinthetnek a tervezett rendelkezések.
Egy ideiglenes tesztidőszak után, a budapestiek bevonásával döntene a főváros a dugódíj bevezetéséről, illetve a dízelautók kitiltásáról – erről a Párbeszéd főpolgármester-helyettese, Dorosz Dávid beszélt az RTL Klubnak. Dorosz az ATV-nek úgy nyilatkozott: vizsgálják azokat a lehetőségeket, amelyekkel öt éven belül tisztább lehet Budapest levegője.
Itt természetesen arról is beszélünk, hogy a tömegközlekedést fejlesztenünk kell, a kötöttpályás közlekedést kell fejlesztenünk, és az autósok számára olyan P+R parkolós megoldásokat tudjunk ajánlani, amivel népszerűbb, könnyebben használható, és átszállásmentesebb közlekedést tudunk felkínálni a tömegközlekedéssel
– árulta el Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes.
Forrás: atv.hu; Vezetőkép: MTI
sorry
2019-11-21 at 19:06
Lássuk Geri milyen t”kös legény vagy. 2020 januártól szép dugódíjat bevetni. A többi csak szócséplés. 5év múlva? Addig még el is áshatnak.
Namond
2019-11-21 at 14:55
5 éven belül!
Mint diesel tulajdonos megnyugodtam.
Z
2019-11-21 at 11:37
Ja, és a 20 % adót nem az üzemanyag nettó árára
rakták ezek au útonállók, hanem a bruttó árra.
Ami azt jelentette, hogy még az adót is megadóztatták.
Ami ugye ha jól emlékszem, törvényellenes.
Justitius
2019-11-24 at 11:42
Kedves Z ! Hozzászólásaidra: 5*, 5* és 5* .
Egy probléma megoldása során mindig magát a problémát illetve orvoslásának indítékait kell meghatározni. Ez pedig a jelek szerint ma sajnos valóban a gépjárműgyártás konjukturális helyzetében, a gépkocsi kereskedő lobby profitcéljaiban, illetve a hatalmi szféra (büdzsé) pénzbevételi érdekeltségében gyökereznek. A közlekedés-szervezési szempontok (sőt félő, hogy a környezetmegóvásiak is) sajnos a dugódíj és hasonszőrű intézkedések esetében harmadlagos vagy még annál is mellékesebb szempontnak számítanak.
Vajon milyen eredmények várhatók az ilyen indítékok alapján ki(nem) dolgozott ún. megoldásoktól?
Justitius
2019-11-24 at 12:18
“a tömegközlekedést fejlesztenünk kell” – Ha megkérdezünk 100 embert, hogy mennyivel jobb ma a főváros tömegközlekedése mint tíz, húsz vagy harminc évvel ez előtt, vajon hányan válaszolják azt, hogy jobb lett, és mennyien, hogy rosszabb? Márpedig kulcskérdés, hogy van-e hová átterelni a gépjármű forgalmat?
“a kötöttpályás közlekedést kell fejlesztenünk” Hol van már az idő, amikor szüleim a 90-es villamossal(!!) jártak munkába? Hasonlította már össze valaki az X évtizeddel korábbi villamos, HÉV menetrendet a mostanival? A mainak áttekintéséhez az idősebbek bátran fogjanak nagyítót, mert annyit zsugorodott az egykoriakhoz képest! Aki mondataimat túlzásnak veszi, árulja el, hogy ma hol tudok felszállni mondjuk a Budaörsre vagy a Törökbálintra(!) közlekedő HÉV-járatra? (Ezen irányban csúcsforgalom idején rettenetesek a dugók – és nem azért, mert az arra közlekedő HÉV szerelvények torlódnak)
“az autósok számára olyan P+R parkolós megoldásokat tudjunk ajánlani, amivel… …” Akkor talán nem kellett volna (kellene ma is?) olyan ütemben megszüntetni, beépíteni korábban bevált PR parkolókat, melyekre ma nagyobb szükség lenne mint valaha. (Az is “elegendő”, ha a mondjuk meglévő PR-parkolók közlébe olyan sokemeletes irodaház monstrumok építését engedélyezik, melyek a meglévő helyi PR befogadóképességéhez hasonló gépjármű parkolóhely-többlet igényt generálnak.
Z
2019-11-21 at 11:25
Na azt a hatást szeretném látni a fövárost bitorlók
részéröl, ha minden budapesti polgár bejelentené,
hogy holnaptól biciklivel közlekedik. Azt hiszem
akkor lenne az, hogy ezek az elmebetegek ingyen
osztogatnák a dizel autókat, mert, hogy egy csapásra
megszünne egy iszonyatosan nagy bevételi forrás
ami az autók müködtetéséböl származik. Azok
az elmebeteg szocik meg zöldek a németeknél kb.
20 évvel ezelött bevezették az Umweltsteuer-t,
környezetvédelmi adót. Ez abból állt, hogy az
üzemanyag literére ráraktak, ha jól emlékszem
20%-ot, és elnevezték környezetvédelmi adónak.
Nem lehetett valami sikeres, mert különben a
greta thunbergnek nem kéne annyit hakniznia
au édesanyukájával együtt. Még a levegön sem
érezni, hogy tisztább lenne és a németek sem
szálltak biciklire. Ellenben lehetett pénzt osztogatni
a bundesztágban, menetrendszerüen. Ennyi.
Egyszerű_hozzászóló
2019-11-21 at 10:31
Dorosz Dávidnak és a többieknek!
5 éven belül!!! Jó ez a duma! Így kell nem beváltani a választási kampányban mondottakat. vagy nem mondottakat. Könyörgöm! 5 év múlva új önkormi választás lesz. Ki garantálja, hogy újra a ballibek nyernek a külföldi szavatok segítségével? És ha nem nyernek, akkor az 5 éven belül bevezetés lehet, hogy végleg elmarad. Minek a tesztidőszak, minek a budapestiek bevonása, hiszen ti vagytok a döntéshozók, a ti döntésetek az, hogy a dugódíj, illetve a dízelautók kitiltása jó dolog, akkor vállaljátok ennek a döntésnek a felelősségét, és ne gyáván mindig az emberekre hivatkozzatok, az emberek háta mögé bújva hárítsátok a saját felelősségeteket! Akkora a szátok folyamatosan arról, hogy a többségi, őshonos, magyar állampolgárok többsége rátok szavazott, ami persze egyértelműen megkérdőjelezhető, méghozzá szerintetek azért szavaztak rátok, mert amit a kampányban mondtatok, az tetszett az embereknek. A baj az, hogy erről és még sok másról elfelejtettetek a kampányban beszélni, amiről beszéltetek, az pedig semmit nem takart. Amennyiben az embereknek nem tetszenek a döntéseitek, legyetek nyugodtak, garantáltan tudni fogtok róla. Meg van az a módszer, amivel az emberek el tudják mondani a véleményüket minden egyes döntésetekről, és ehhez nem kell megvárni az új önkormi választásokat sem. Ráadásul a dugódíjról már a Demszky korszakban tudtommal keményen elmondták az emberek a véleményüket. Érdemes lenne talán utánanézni! Az pedig a jéghegy csúcsa, hogy ti az emberektől várjátok a javaslatokat arra vonatkozóan, hogy ti mit tegyetek, csináljatok, illetve, hogy vezessétek az önkormányzatokat. Ez kész röhej! Fordítva ültök a lovon! Nektek kell javaslatokat tenni, hogy mit szeretnétek, és az emberek majd kifejezik a véleményüket a megfelelő módokon, ha valami javaslat nem ok.
Lassan eltelt több mint 1 hónap az önkormi választás óta, de ami ez alatt történt, az kész tragédia. Én úgy látom, úgy érzékelem, hogy a további sok-sok hónap sem kecsegtet túl sok jóval. Teljesen egyértelműen látszik, hogy totál alkalmatlan (dilettáns) emberek kerültek a ballib önkormányzatokba, mely Budapesten érzékelhető a legjobban.
Királytigris
2019-11-21 at 09:52
Az igazság az, hogy a lakossági szilárdtüzelés, főleg a széntüzelés, szemét, avar, gumiabronccsal, műanyagokkal való tüzelés a legszennyezőbb. Ezzel kellene valamit kezdeni, ezt kellene megoldani! Ezt kellene betiltani, akkor varázsütésre javulna a városok levegőjének a minősége.
hozzaszolo
2019-11-21 at 09:51
A főváros saját hatáskörben is léphetne. Először a BKK(BKV) buszokat leállíthatná, nem kellene kitiltással kezdeni. A buszok nagy része gázolaj hajtású és diesel. De van gázos is már, és villamos is. Azok maradnak. És nézze meg a hatást. Az emberit, és a környezetit.
Z
2019-11-21 at 08:39
A nagy autógyártó cégek fel akarják pörgetni az
autó eladást. A németeknél az utolsó tíz évben
kétszer volt olyan akció, hogy ha a régi dizeldet
újra cserélted, kaptál 5 és 10000 € közötti támogatást.
Ez semmi más nem volt mint a fogyasztás
felturbózása. Itt természetesen nem lesz semmiféle
támogatás. Kiváncsi vagyok, hogy a bolsevik
vezetésü nagyobb vidéki városokban is hozzák
majd ezt a rendeletet. Semmi új nincs a dologban.
Idegenek lefizetik a mosodék bolsevikokat,
a nép pedig néz ki a fejéböl.
Öklschläger Béla
2019-11-21 at 08:07
Azon elgondolkodott-e a javaslattevő, hogy mi módon tudná a sok diesel autó tulajdonosa lecserélni autóját, amelyre esetenként hosszú évekig spórolt? Az utazók (közlekedők) szállítása hogyan történne-mert ekkora “növekmény” esetén ez biztos hogy megoldhatatlan lenne. A füstöt eregető autókat kellene kiszűrni, mert a korszerű vagy jól beállított diesel üzeműek sokkal tisztábbak, mint az átlag benzines- kevesebbet fogyasztanak,igy kisebb a széndioxid kibocsátásuk is.Jó lenne ha ilyen kérdésekben a hozzáértőket is meghallgatnák, és nem erőből hoznának-rossz- döntést!
Királytigris
2019-11-21 at 09:48
A dízel motor szennyez a legjobban. Ennek kitiltásával csak egyet lehet érteni. Ha 10 évvel ezelőtt tiltották volna ki, már az is késő lenne.
Mindenki tisztában van ezzel, viszont aki dízelt vásárolt, az olcsón akart autózni a lakosság egészségi állapotára való tekintet nélkül.
Hát így jártak…
A dugódíjról: Annyi változás lesz, hogy a forgalmi dugókat kijjebb helyezik majd. Tehát exportálják a dugókat máshová.
Namond
2019-11-21 at 14:54
“A dízel motor szennyez a legjobban.”????
Biztos ez? Szerintem nem.
A rossz állapotú motor szennyez a legjobban.
Az elektromos és hibrid kocsik gyártásának és üzemeltetésének van a legnagyobb karbon lábnyoma és CO2 kibocsájtása és okozza a legnagyobb környezeti károkat.
Gullwing
2019-11-21 at 08:06
Úgy látom hogy valaki ballibcsi legyen alap a szellemi fogyatékosság! 😀
Namond
2019-11-21 at 15:06
Kíváncsi vagyok hogyan kezelik a kis f.szkalap szoci-náci, elitista, a kötelezőt megmondó és elrendelő autokraták, az autókereskedők szervezeteit:
– Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE),
– Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ)
– és a Magyar Autóklub-ot.
Mit szolnak ehhez az üzemanyag forgalmazó kutasok és a Magyar Ásványolaj Szövetség.
Igazán megkereshetné őket a PS, csak kialakult már a véleményük.
Karácsony..sk
2019-11-21 at 07:44
Dorosz Dávid féle utópisztikus klímasztalinizmus Budapesten!
Már volt ilyen a “nagy testvér” érában, amikor olyan erősnek érezték magukat a komunisták a Szovjet”únióban”, hogy a folyók folyási irányának a megváltoztatását tűzték ki célul a párt központi bizotságának utasítására az elkövetkező 5 éves tervben!
Szlovákiából….