A Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) hallgatóinak intézményük jövőjét érintő követelései lényeges visszalépést jelentenének az egyetem jelenlegi helyzetéhez és ahhoz a jövőbeli állapothoz képest is, amit az új fenntartói modell hozna – hangsúlyozta az innovációs és technológiai miniszter szerda délután, Budapesten újságíróknak, leszögezve: a javaslatokat nem tudja elfogadni.
Palkovics László erről azután beszélt, hogy a minisztériumban fogadta az SZFE megbízott rektorát, rektorhelyettesét és a hallgatói önkormányzat képviselőit. A tárcavezető ismertetése szerint a hallgatók a több, mint egyórás egyeztetés végén – amely közben mintegy ötven hallgató demonstrált az épület bejáratával szemben – olvasták fel öt pontból álló követeléseiket.
Eredetileg arról kezdeményeztek beszélgetést, hogy miként fog működni az új, alapítványi fenntartásban az SZFE, de az egyetem jövőbeli működésével, finanszírozásával kapcsolatos kérdések helyett “politikai rendezvénybe fordult” az egyeztetés
– mondta a miniszter. A követelésekről megjegyezte: meglepődött azon, hogy “tehetséges, okos fiatalok múltba forduló javaslatsorozatot” tettek. “Majdnem biztos abban”, hogy azokat nem a hallgatók írták – fűzte hozzá.
A meglévő helyzetet konzerválni nem szerencsés
– hangoztatta a miniszter, aki – mint elmondta – arra biztatta a hallgatókat, hogy éljenek azzal a lehetőséggel, amit a kormány javasolt. Szólt arról is, hogy az egyetem autonómiája miatt “nem kell aggódni”.
Az egyeztetés alatt demonstráló hallgatók a többi között “ne szavazzák meg!, “#free szfe”, valamint “Vidnyánszky hazudik” feliratokat rajzoltak az aszfaltra. A minisztérium bejáratához egyebek mellett “szabadság felsőfokon, egyetértünk?” és “Kiállunk az egyetem szabadságáért” feliratú táblákat helyeztek el, és a többi között azt skandálták: “szabad ország, szabad egyetem” és “garantáld, Palkovics!”. Az utcán demonstrálók közül számosan a közösségi média segítségével élőben követték a részben sajtónyilvános minisztériumi egyeztetést, majd az arról visszatérő hallgatótársaikat tapssal fogadták. Csernai Mihály, az SZFE hallgatói önkormányzatának elnöke a megbeszélés után újságíróknak arról beszélt: hallgatótársaikkal közösen kidolgozott ötpontos javaslatuk célja, hogy a kormány “törvényi keretek között garantálja az egyetem autonómiáját”.
A tárca az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a miniszter a találkozó kapcsán kiemelte, hogy az alapítványi fenntartásba kerülő egyetemek a rugalmasabb és kiszámíthatóbb működési környezetnek köszönhetően megerősíthetik nemzetközi jelenlétüket.
A korszerű, világszínvonalhoz közelítő képzés sokkal jobb esélyeket teremt a hallgatók számára arra, hogy neves külföldi szakemberektől tanulva az országhatárokon túl is sikeresek legyenek a filmiparban, színházi világban
– írták. Hozzátették: Palkovics László újból hangsúlyozta, hogy az átalakítás nyomán nő az egyetem önállósága, enyhül az intézmény állami támogatásoknak való kiszolgáltatottsága. A miniszter a demonstráció kapcsán kifejtette: “megérti, hogy a színművészetis hallgatók számára fontos a hangos önkifejezés, de ő továbbra is a higgadt párbeszéd híve” – áll a közleményben.
Forrás: MTI
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-06-25 at 09:17
Először is nevetségesnek tartom, hogy a csepűrágást “egyetemen” okítják. Súlyos aránytévesztés ez az elnevezés. Másodszor, hova a búbánatbva képezzük a szükségleteket messze-messze meghaladó mennyiségű nagyszájú hópehelykék és a magyar kiejtés rejtelmeivel nehezen birkózó szinkron “színésznőcskék” siserahadát.
gyozo2018
2020-06-25 at 11:01
Tévedsz. Az egyetemen nemcsak helyzetgyakorlatokat kell tanulniuk.
Irodalomtörténet, műelemzés, zenetörténet, színháztörténet, nyelvhelyesség, beszédtechnika, mozgáskultúra, ének és tánc, smink, bőrápolás stb., stb.
…..
Na, de tessék csak nagyon figyelni!!!!
PÁRHUZAMOT VONNAK AZ INDEX ÉS AZ SZFE “SORSA” KÖZÖTT
Az SZFE honlapja:
“Aggasztó hírek érkeznek a legnagyobb független hírportál szerkesztőségéből. Az Index szerkesztőségének tervezett átalakítása és a Színház -és Filmművészeti Egyetem (SZFE) erőltetett modellváltása között – habár fenntartói struktúrája és gazdasági környezete jelentősen eltér – számos párhuzam ismerhető fel. Ezekre a szándékokra és következményekre hívjuk fel az alábbi átirattal az információs- és tanszabadság híveinek figyelmét, egyúttal szolidaritásunkat […]”
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-06-25 at 15:10
Hát ennek a sok tudományágnak nem mindegyike nevezhető egyetemi képzésnek. Egyébként az a véleményem, hogy a nyelvhelyesség és beszédtechnika tanulásnak nem sok eredményét látom. Aki a pesti tájszóláson nőtt fel, az továbbra sem beszél tisztességesen, de még a “vidékről” “fel”került “tehetségek” is előbb utóbb rövid á-nak ejtik az a-t, a szóvéget hangsúlyozzák és elnyújtják, a ragokat mintegy elkülönülve, külön hangsúllyal toldják a szavakhoz (egyébként a nemzetinek mondott TV-csatornák bemondónői és műsorvezetőnői is, tudom, ők nem színészek, de az indíttatás ugyanaz: ez olyan édi kislányos csillámpónis dolog). Érdekes, hogy ez a fajta nyelvrongálás női körökben elterjedtebb – talán az lehet az oka, hogy ahogy az öltözködésben, úgy a beszédben is elszántabbann követik a divatot?
gyozo2018
2020-06-25 at 11:17
Amúgy számos színitanoda tarkítja a képet, és ontják az amatőröket.
A szinkront ne is mondd. Magyarul sem tudó
akárkik gajdolnak, óbégatnak, angol hanglejtéssel mondják fel a magyar szöveget. Az ember elhányja magát.
De még a szinkronrendezők is dilettáns senkik, akik lefedik a szakmát, és szinkronipart csináltak abból is. Egy rakás szar az egész.
Naprózsa
2020-06-25 at 06:05
Mielőtt olvastam a kommenteket, azt hittem, csak megöregedtem és engem is elért a kór, hogy “bezzeg az én időmben minden jobb volt”.
De nem vagyok ezzel az érzéssel egyedül, látom.
Hát a színészek tényleg jobbak voltak. Vagyis nem színészek voltak csak, hanem megjegyezhető egyéniségek, karakterek. Akkor sem voltunk többen magyarok, tehát nem igaz, hogy most nem születnek igazi színészek. Csakhogy akkor tehetséges szakemberek válogattak, és már a felvételinél meglátták a kit kell felvenniük a FŐISKOLÁRA. Most meg egyetem, és e plusz évek alatt sem lesz a legtöbbjükből színész.
Asszem Major Tamást (aki ragyogó színész volt, és jellemtelen ember) kérdezték, hogy milyen a rossz színész?
– Nincs olyan, hogy rossz színész – válaszolta. – Valaki vagy színész vagy nem.
Hát most amikor nézem a magyar filmeket, ebben az értelemben nem látok színészt, csak egyenpojácákat. Főleg, ha még szakálluk is van, meg se tudom őket különböztetni. Mintha mindig ugyanazt látnám. Ami meg Papadimitriu Athina panaszát illeti, fel kell valamire még figyelni: a gyerekei is színészek akarnak lenni. Márpedig az nem automatikus, hogy egy színésznő lányai is automatikusan színésztehetségek. De anyuci, apuci reklamál, követ mozgat és máris felveszik a következő “tehetséget”, vagyis ezek már manapság kontraszelektált középszer.
És akkor még nem is beszéltünk a forgatókönyvírókról és rendezőkről. A Kincsem című fércműben a világsiker ló helyett kellett – volna – izgulnunk két elkényeztetett, jellemtelen senkiházi főnemesi karakter szerelmi csatározásairól, meg egy szuper tűzoltó-mentőlóért, amit jellegtelen, túljátszó két ripacs “színész” alakított. Ebben a filmben maximum a lónak (lovaknak) volt színészi kvalitása. S ha még hollywoodi forgatókönyv lett volna benne lóval, macskával meg izgalmas versenyjelenetekkel, még akár siker is lehetett volna, de csak kiordított ráadásul belőle az író, rendező(?) a magyarok sikerét utáló balos művészek tipikus tehetségtelensége is.
gyozo2018
2020-06-25 at 10:55
“De anyuci, apuci reklamál, követ mozgat és máris felveszik a következő “tehetséget”, vagyis ezek már manapság kontraszelektált középszer.”
Mint Rudolf Péter gyerekeit is.
De azért vitatkoznék, mert ké tehetséges színművész gyereke/i igenis lehetnek
szintén tehetségesek.
Gondolj a színész dinasztiákra.
Latabár Kálmánnak a családfáját érdemes böngészni, hat generáción keresztül kiválóan tehetséges művészek voltak. Sőt, a legelső Latabár Endre is egy színművész lányát vette feleségül. A gének, vagyis a vérvonal igenis számít.
Lásd
Szirtes Ádám – Szirtes Ági
Komlós Vilmos – Komlós Juci
Básti Lajos/Zolnay Zsuzsa – Básti Juli
Benkő Gyula – Benkő Péter
Dévay Kamilla/ Udvaros Béla – Udvaros Dorottya
Őze Lajos – Őze Áron
Tomanek Nándor – Tomanek Gábor
.
Vagy a testvérek/féltestvérek is öröklik a hajlamot és tehetséget:
Latinovits Zoltán és Bujtor István
Tahi Tóth László, Tahi József, Tóth Tahi Máté
Gáspár Sándor és Gáspár Tibor
bl
2020-06-25 at 05:57
Az alapítványok fő baja mindig az, hogy egy idő után belterjessé válik, valakinek megtetszik(kommunisták, libbancsok) és levadássza az egészet. Széchenyi is ha tudta volna mi lesz az ő alapítványából a Tudományos Akadémiából lehet inkább magára költi az aranyakat.
Ma amikor Amerikában utólag értékelik a múlt embereit és szobrokat döntenek le, hagy mondjam azt el, ha ma élne az a sok ember akiről el van nevezve valami ebben az országban kivétel nélkül mindegyik azt mondaná, hogy visszavonja a névhasználatot. Kivétel nélkül mindenki fel volna háborodva attól ami itt van és megtiltaná, hogy a nevét használják…
Nonvideor
2020-06-25 at 10:32
Makovecz Magyar Művészeti Akadémiája (szegény Makovecz), Nemzeti Kulturális Alap, Nemzeti Filmalap.
Mind belterjes, ultraliberális koszfészek.
De elmondhatod ezt a Nemzet Színésze kitüntetésről is. Első körben olyan óriások kapták, mint Sinkovits Imre. Mostanra eljutottak odáig, hogy a középszerű, de már idős balosok lerakata lett. Egymást válogatják be.
Mint színésznőt nagyra becsülöm Törőcsik Marit, de mint magánemberről sokat elmond, hogy a legjobb barátja Jordán Tamás, aki ennek a liberálnyilasfasisztoid hálózatnak az egyik “keresztapája”. Színésznek pocsék, beszélni nem tud. A Csinszkában Jordánt mint Adyt szerepeltetni blaszfémia. Volt nekünk egy kiváló színművész-írónk, Tóth Máté Miklós.
https://contextus.hu/meghalt-toth-mathe-miklos-iro/
Orientál
2020-06-25 at 00:36
Ilyen balliberális élősködőket elzavarnám dolgozni spárgát és mást szedni a Merkelhez. USA az ottani színészeket az állam mint ezeket a tetveket élősködőket egy centtel sem támogatja.
gyozo2018
2020-06-25 at 01:34
A rizsföld izgalmasabb. A felmenőik módszereit megismertetném velük, “csak egy éjszakára”…
Kerekferke
2020-06-25 at 01:42
Itthon a hagyományos, konzervatív színjátszást igenis támogatni kell.
Annak a fellegvára pedig a Nemzeti Színház kellene legyen.
Sajnos nem az. Vidnyánszky teret enged ezeknek a a tetűknek is.
Kerekferke
2020-06-25 at 00:34
https://nlc.hu/ezvan/20191209/egy-szineszno-lanyat-is-szexualisan-zaklattak-a-szinmuveszetin/
Ez a kretén zaklató is köztük van?!
Nonvideor
2020-06-25 at 00:30
FREE SZFE…
Ja!
Gondolom, ti már átestetek minden csodálkozáson, a felvételin valamelyik leszbikus, vagy homi belenyalt a nyakatokba; vágytatok arra, hogy kinyalhassátok Eszenyi hónalja alól, vagy Máté Gábor és Gothár seggéről a lekvárt?…
Meztelenül fogtok esztelenkedni a színpadon, mint Sárosdi, a sztahanovista, kétkezi fejőnő?
Lehetne-e álmodni szebb karrierről?
Kerekferke
2020-06-25 at 00:04
Próbáltak volna nem tüntetni a diákok.
Iszonyú Enikő tudna mesélni, hogy milyen következményekkel kellett
volna számolniuk.
Amúgy hány “importtüntető” volt más egyetemekről?
Most olvastam Galántai Csaba cikkét a Magyar Nemzetben.
Feltétlenül ajánlom!
https://magyarnemzet.hu/velemeny/a-szinhazcsinalok-diszkret-baja-8275941/
Gullwing
2020-06-24 at 23:51
Üresfejű színészkezdemények.
vadmagyar
2020-06-24 at 23:46
A mai magyar felsőoktatás lett az új ballib oldal fellegvára és bázisa. kb 5 éve folyamatosan építik magukat belülről, értsd. az oktatói körből. Mára név szerint szervezik be a hallgatókat, arra ügyelve hogy agymossák az arra fogékonyakat.
A modus operandi jól ki lett találva, Magyar Bálinttal indult és ide jutott.
Mára sok sok ceu lett az az országban és fiatal, 30 alatti 500ezres szavazó bázissal.
gyozo2018
2020-06-25 at 01:32
1945 óta folyamatos!
Dr Tothpál
2020-06-24 at 23:40
A Színművészetin nincsenek hozzászokva, hogy csak SZAKMAI alapon történik a képzés…
Az àlliberàlis szellem megrontotta a művész világot is…
Dr Tothpál
2020-06-24 at 23:37
A Színművészetin nincsenek hozzászokva, hogy csak SZAKMAI alapon történik a képzés…
gyozo2018
2020-06-25 at 01:31
Nem történik semmiféle szakmai képzés.
Aberrált idióták aberrált idiótákat képeznek jobb sorsra érdemes kölkökből.
Nahát
2020-06-24 at 23:31
Amíg a színházi életből nem lesznek kitakarítva a perverz, diktatórikus, liberálbolsevik igazgatók, rendezők, tanárok, addig a színészképzés a selejtet, kontraszelektáltat hozza felszínre. Ezért tart ott a mai színház, ahol. Nézhetetlen darabok üvöltöző, ripacs, műveletlen, unintelligens színészekkel. (Tisztelet a kivételnek.) Sosem értettem, miért hiszi azt a rendező, hogy a nézőtéren csupa nagyothalló ül. Ordít a színész, ordít a zene.
Nonvideor
2020-06-25 at 00:09
Ez egy hálózat.
Aki kilóg, kicsinálják. Lásd Eszenyit.
De az sem kell hozzá.
Elég, ha a sajátjaik közül is némelyik
útban van, kitekerik a nyakát. Lásd Marton Lászlót.
Rákosi, Sztálin, Kun, Lukács is ezt csinálta.
A kommandósaik meg megfenyegették Dörner Györgyöt, mert merészelt
igazgatói posztra pályázni és meg is kapta. Mert
csak magyar darabokat játszik a színházában, kiváló
tehetséges, zseniális művészekkel, hagyományosan színészközpontú rendezéssel.
bl
2020-06-25 at 05:38
A színészet egy ingoványos pálya, senki se tudja mi lesz sikeres, senki se tudja mit kellene csinálni, ezért bő terepe van az intrikának, a boszorkányüldözésnek. Aki nem elég tehetséges az beáll a sorba, aki pedig elég tehetséges azt levadásszák/leharcolják.
Az iskolák céljaikkal ellentétes hatást érnek el, elvesztik a kedvüket, életunttá, kiégetté válnak a képzések végére a diákok.
Gáspár Anette
2020-06-25 at 01:29
Kibírhatatlan.
Sajnos Vidnyánszky is beleesett ebbe a csapdába.
Minden darabban minden színész ordítozik.
Amikor Sinkovits, Ruttkay, Bessenyei, Mezei, Koncz Gábor,
Latinovits, de sorolhatnék kortárs, 40-es, 50-es, valóban színművészeket is,
szóval, amikor suttogtak, azt is meghallottad még a “kakasülőn” is.
Mert tudtak bánni a hangjukkal, mert tisztán beszéltek magyarul!
apro_marosan_petergabor
2020-06-24 at 22:41
Valóban időszerű a színművészeti frissítése. Vidnyánszky jól fogalalta össze a problémákat.
Nem születnek egyéniségek, a libero vonal magának szeretne képezni aktivisákat- meglehetősen gyenge színészeket.
A fiatalok egóját széttapossák, majd nem építik őket fel,s sok mindent meg sem tanítanak, csak egy színész robotot csinálnak belőlük, lehetőleg bizonyos alapértéket kiirtásával is (hazafiasság, magyarság, a kultúra szolgálata, mint alapeszme, alázat a szakmával szemben).
Ideje frissíteni- s jobban ki kell szolgálni a vidéket, nem csak a vörös Budapestet.
móres
2020-06-24 at 22:37
elég üres jelszavakat skandálnak.
gyozo2018
2020-06-25 at 01:26
Ingyen cirkusz.
Buli.
Helyezkedés.
1984
2020-06-24 at 22:30
Mindig volt egy olyan érzésem, hogy a színészek legtöbbjének fogalma sincs a világról…
Tallérosi Zebulon
2020-06-24 at 22:28
Ha a kormányzat nem folytatja,amibe belekezdett,akkor annyi..
mert ez az egyik-bár nem utolsó-libsi bástya!nem véletlenül
megy az ajvékolásuk!
Hajrá Fidesz!
Nonvideor
2020-06-25 at 00:57
Meg fogják szállni az egyetemet működtető alapítványt. Ne legyenek kétségeid.
Anno hogy óbégattak, amikor Vajna megkapta filmgyártást. Fújtak rá, mint a veszett, kóbor kandúr. Aztán szépen szembesültek azzal, hogy magyar film nem készül, csak ők kapnak milliárdos támogatást az egy kaptafára gányolt fércizéikre. Megnyugodtak, elhallgattak.
A háttérben folyik a zsarolásos alku arról, hogy kik lesznek az egyetemeket fenntartó alapítványok igazgatói, kurátorai és egyebek.
És ne reménykedj, nem véletlen, hogy elhangzott a “külföldi” szó. Mert külföldi alapítványokat is bevonhatnak a hazai egyetemek működtetésébe.
Vagyis ne örüljünk előre, mert lehet, hogy mi is nagyot fogunk koppanni.
Színház a világ…
bl
2020-06-25 at 05:30
Semmi se változik az alapítványi egyetemekkel. Ez megint kinek jutott az eszébe? Ugyanazok az emberek ülnek majd a kuratóriumi elnökségbe akikre eddig se lehetett bízni semmit. Mikor ébrednek végre fel Orbánék? Az emberi minőség a lényeg, az intézményrendszer másodlagos.
Zsike
2020-06-24 at 22:03
Sajnos, kiemelkedő tehetségekkel nincs módunkban találkozni már évtizedek óta aem , akik ebből a “szabad intézményből” kerültek volna ki! Igényesebb szórakozásért manapság nem a színházakba jár az ember…pár kivétellel. Kár, h meg sem hallgatják a javaslatot, hanem szajkózzák az ismert lózungokat!
Ascher szindróma
2020-06-25 at 01:13
Nem színészeket képeznek belőlük, hanem alattvalókat, akiknek majd valamelyik
aberrált, pszichopata “rendező” kitapossa a belét is.
Az egy őrültek háza.
“Papadimitriu Athina: Szexuálisan zaklatták a lányomat a Színművészeti felvételijén
.
Papadimitriu Athina megdöbbentő vallomást tett az RTL Klub Reggeli című műsorában
A színésznő elárulta, hogy a ma már ismert színésznőkként dolgozó Anna és Nóra lánya után a legkisebb gyereke, Réka is jelentkezett a Színház- és Filmművészeti Egyetemre, akit szexuálisan zaklattak és megaláztak a felvételin.
Az én gyerekemet egy nő zaklatta felvételi közben. Fel is hívtam a rektort, beszéltem vele. Ő nem volt jelen, hüledezett, azt ígérte, utánanéz.
Aztán azt hallottam, ez nem újdonság, és nem csak az én gyerekemmel történt. Könyörgöm, egy 18-19 éves, kiszolgáltatott gyerekkel… És nem értem, mit akart elérni. Hallottam olyan esetről, hogy valakit elkezdett vetkőztetni, erre az jól megpofozta, de az én gyerekem jól megijedt és befeszült – mondta Papadimitriu Athina.
Beszélt arról is, hogy Réka lányát nagyon megviselte az eset, hazafelé az autóban is arra panaszkodott, hogy még mindig magán érzi a zaklatás nyomait, este pedig tetőtől talpig, sokáig fürdött, a viselkedése pedig zavart volt. Papadimitriu Athina először úgy gondolta, nem hagyja annyiban a dolgot, de aztán belegondolt, hogy a két idősebbik lánya rosszul jöhet ki a dologból, ezért tanácstalanná vált, főleg, miután megtudta, hogy a lányával történtek nem számítanak egyedi esetnek.
Én annyira kivoltam, fűnek-fának mondtam, hogy ez borzasztó, nem is lehet elképzelni.Menjen oda, lökdösse, rugdossa, ha azt hiszi, hogy abból kiderül valami, ha valakit egy Shakespeare-monológ közben hátba rúgnak. Nem értem, mire megy ki? Hogy ezekkel a színészekkel utána bármit meg lehessen csinálni? Hogy a rendezők azt csinálhassanak velük, amit akarnak?
– mondta ki Papadimitriu Athina, akit az eset felelevenítése is nagyon feldúlt.
Mindez Gothár Péter szexuális zaklatási ügye miatt különösen fontos. Ellene a Színművészetin is vizsgálat zajlik, ám ennek a vizsgálatnak az eredménye nem Gothár, hanem a Színművészeti jövőjét kell befolyásolja.
ermészetesen a Színművészeti védekezése nem elfogadható, miszerint nem tudtak a zaklatásról. Máté Gábor egyszerre a Katona József Színház igazgatója és a Színház- és Filmművészeti Egyetem egyik vezetője. Máté Gábor viszont egy éve tud Gothár zaklatásáról, mégsem csinált semmit. Sem mint Katona-vezető, sem mint Színművészeti-vezető. Egyébként, mint többször elmondtuk, Máté Gábor mellett Ascher Tamás, a Katona főrendezője és a zaklató, Gothár Péter, a Katona rendezője egyúttal a Színművészetin is páratlan hatalommal rendelkezett, illetőleg Máté Gábor és Ascher rendelkezik is mind a mai napig.
.
Gothár egyetemi tanári sorsa abban a pillanatban eldőlt, hogy kitiltották a Katonából, és ezt a kitiltást elfogadta, tulajdonképpen elismert egy szexuális zaklatást. Egyértelmű, hogy nem taníthat egy egyetemen éppen hogy csak felnőtt fiatalokat olyan ember, akit ilyen súlyos cselekményen érnek.
Fel sem merülhet, hogy Gothár Péter a Színművészeti Egyetem oktatója maradhat.
Ha Gothár mégis tovább taníthatna, akkor a Színművészeti vezetésének ki kell jelenteni a leendő hallgatók felé: olyan helyre felvételiznek, ahol a vezetőknek semmi baja nincs azzal, ha szexuális zaklató van a tanárok között. Sőt, még a felvételin is zaklathatják őket.
Papadimitriu Athina mindezt egyébként 2017-ben mondta el a kereskedelmi tévében, szavai azonban most még az eddigieknél is hangsúlyosabbak.
.
Csámpás Marcsa
2020-06-25 at 01:23
https://www.youtube.com/watch?v=oVtVluaqG5o
Szirtes Ágnes: Szívritmuszavaraim lettek Gothár Péter módszereitől.
Királytigris
2020-06-24 at 21:56
Kiket vettek fel erre az “egyetemre”?
Elzavarni mindet a halál f…a, aztán új felvételivel ne a sorosi sameszeket vegyék fel, hanem olyanokat akikben buzog a színészeti tehetség, és elhivatottság!
Az újaknak is elmagyarázni, hogy politizálni ráérnek az “egyetem” elvégzése után is!
Vagabond
2020-06-24 at 21:50
Nagyon helyes! Álljatok csak ki! Az utcasarokra! Talán lesz olyan aki vevő lesz rátok! Különben meg mehettek valami becsületes munkát végezni! Állítólag a spárgaszedésből is jól meg lehet élni!
oshon
2020-06-24 at 21:07
Aszongya “Vidnyánszky hazudik” feliratokat rajzoltak azt aszfaltra. … ki gondolta volna ?! SENKI sem hiszi most sem … tanulni es dolgozni , nem hisztizni … majmok !
Nonvideor
2020-06-25 at 00:17
Ők EZT tanulják. Ettől IS függ a karrierjük.
Lásd, mindannyiszor, amikor valamelyik filmet (nevezzük jobb híján annak)
beneveztek valamilyen díjra, a rendező és a szereplők menten késztetést éreztek, hogy beleköpjenek azoknak a magyaroknak a tenyerébe, akiknek a pénzéből
gányoltak.
Nagy Ervin az egyik szószólójuk (melyik színház igazgatói székét nézte ki magának?) egy tésztafejű, karakter nélküli csepűrágó. Annak is rossz.
Megcsinálták vele azt a középszerű szerrakás, amerikai stílusú panelektől hemzsegő Kincsem-et (szegény pára nem ezt érdemelte). Azóta akkora arca van, mint a Lipóti pékség 3 kg-os burgonyásveknije.
😀
Kerekferke
2020-06-25 at 00:50
Nem csodálkoznék, ha Vidnyánszky lenne az SZFE főigazgatója.
Legalább kapnának egy kis szakmai képzést is, nem homi meg leszbikus
kiképzést.
Csámpás Marcsa
2020-06-25 at 01:35
Azért az is megér egy misét, hogy Vidnyánszky annyira ragaszkodik a magyarokat gyalázó (Hunyadi-film), ultraliberális, kretén gazember Szászhoz.
Szabó László
2020-06-24 at 20:47
Ugyan azokat a közönséges bulvárszlogeneket szajkózzák, amikkel a szaklapok proletárokat kondicionálják. Ezek lesznek a művészek? Aligha! Az SZFE hallgatóinak tökéletes süketsége magyarázat inkább arra, miért olyan nehéz megkülönböztetni a főváros bordélyházait a színházaitól. És hogy kik is azok tulajdonképpen, akik szerint ez a kultúra.
Tudományos libsizmus
2020-06-24 at 20:34
Először mutassatok nekem egy épkézláb kortárs színészt, utána ugassatok, idióták.
gyozo2018
2020-06-25 at 00:49
Akadnak azért, csak nem az ő korosztályuk.
Néhány tucatot fel tudnék sorolni.
Ezekből nem lesznek Koncz Gáborok, Bubik Istvánok, Kubik Annák…
Bakonyi Gábor.
2020-06-24 at 20:26
A jelenkor magyar színészeit nem is ismerem. A háború előtti m,agyar színészeket és a mexikói, török és dél-koreai színészeket jobban ismerem náluk. Az a helyzet, hogy vannak sokezer részes magyar sorozatok, amelyekből egyet sem néztem végig, mert néhány perc után unalmamban mindig máshová kapcsoltam. Ha a színművészeri főiskolát mindenestől elvinné egy tornádó, porig égne, vagy elnyelné a föld, évekig, évtizedekig észre sem venném a hiányát…