A magyar kormány korszerű, multifunkciós, gazdaságosan üzemeltethető versenypályát épít Hajdúnánás külterületén, amely alkalmas lesz egyebek mellett a Forma-1 motoros megfelelője, a világ első számú gyorsaságimotoros versenysorozata, a MotoGP futamainak befogadására is – jelentette be az innovációs és technológiai miniszter szombaton, Hajdúnánáson.
Palkovics László a projektindító sajtótájékoztatón azt mondta: a beruházás, amely a pályaépítés mellett kiterjed a kiszolgáló-létesítmények, tréningközpont, konferenciaközpont, szálloda építésére is, 65 milliárd forintba kerül. A MotoGP jogtulajdonosával, a Dorna Sports-cal kötött megállapodás nyolc évre szól, az első versenyt 2023-ban rendezik meg a kelet-magyarországi pályán – jelezte a miniszter.
Palkovics László kitért arra: sokan megkérdőjelezik, hogy a koronavírus-járvány utáni helyzetben az ilyen beruházások alkalmasak-e arra, hogy a gazdaságot minél hamarabb átsegítsék a növekedési pályára. A tárcavezető határozott igennel válaszolt erre a kérdésre; meggyőződése szerint az ilyen és hasonló komplex fejlesztések eredményezik egy-egy régió kiemelkedését, a MotoGP-beruházás eredményeként pedig Győr és Kecskemét után Debrecen, illetve a kelet-magyarországi térség is a magyar járműipar központjává válik.
Palkovics László beszélt arról is, hogy a kormány elfogadta az autó-motorsport stratégiát, amely kiterjed az infrastruktúra-fejlesztésre, az oktatásra és edzőképzésre, illetve a sportág jövőbeli támogatására is. A tárcavezető köszönetet mondott az eseményen jelenlevő Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnoknak, aki “rátette Magyarországot a MotoGP térképére”, amely nélkül nem épülhetne ilyen versenypálya Magyarországon. Olyan aszfaltcsíkot építenek, amilyen még nincs a világon, és a sport mellett a közlekedésbiztonsági képzéseknek is helyet biztosít a jövőben – tette hozzá a miniszter.
Kósa Lajos országgyűlési képviselő a leendő pálya helyére utalva felidézte az egykori bátor hajdúkat, akik szürkemarhák százait hajtották nyugati városokba és hozták vissza a pénzt, a hosszú úton számos megpróbáltatást kiállva. Azt mondta: “a motorosok a mai hajdúk”, a természet barátai; “kell hozzá elszántság”. A politikus hozzátette: a leendő MotoGP-pálya Hajdúnánás határában, a Debrecen–Miskolc–Nyíregyháza háromszög súlypontjában helyezkedik majd el, és jelentős mértékben hozzájárul a térség gazdasági, turisztikai fejlődéséhez. Kósa Lajos meggyőződése szerint a nagyvárosi közlekedés problémáira a “kétkerekű közlekedés lehet a megoldás”, a MotoGP pálya mellett kialakításra kerülő tréningközpont pedig ebben is segíthet.
Az építkezéssel Kelet-Magyarország felkerül a világtérképre; a beruházás az egész ország számára marketing- és turisztikai érték
– fűzte hozzá Kósa Lajos.
Tiba István, a térség országgyűlési képviselője és Szólláth Tibor, Hajdúnánás polgármestere egyaránt a sportberuházásnak a régió gazdasági, turisztikai fejlődésére gyakorolt várható jótékony hatásáról beszélt. Talmácsi Gábor azt mondta, a MotoGP a piramis csúcsa, a világ negyedik legnézettebb sportja. Jelenleg évi 20 futam szerepel a versenynaptárban; amire a hajdúnánási pálya elkészül, 22-ben maximálták a versenyek számát, ezek közül az egyik Magyarországon lesz. A 125 köbcentiméteres (jelenleg Moto3) kategóriában világbajnok versenyző fontosnak nevezte az utánpótlás nevelését a motorsportban. Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke jelezte: számos világ- és Európa-bajnokság helyszíne Magyarország, csupán Debrecenben évi két-három salakmotor-versenyt rendeznek. A járvány miatt az idén eddig csak két motoros világversenynek adott otthont Budapest, de már készülnek a harmadikra, az oldalkocsis motoros világbajnokságra – fűzte hozzá.
Forrás: MTI; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Kallotomcat
2020-06-20 at 17:12
El fogja cseszni a fidesz a renomét, nálam is nagyon rezeg a léc,az ilyen típusú baromságok miatt (is). A mentősök rabosítása, stb., stb. Hát majd legfeljebb nem szavazunk, aztán szabad a pálya a semmiházi ballibek előtt. Az lesz aztán a “buli”! Az Isten óvja M.o-t azoktól! Ezt akarják elérni?!
Hajózni muszáj
2020-06-21 at 12:58
Jól kitolnál velük. Nem magaddal, dehogyis. Ugyan a te hazád menne tönkre, de büntess csak egy pártot. Elvégre az a fontos.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-06-21 at 15:41
Kallotomcat-ról a következő adoma jutott eszembe. Súlyos jégverés pusztítja a szőlőt. Az elkeseredett gazda dorongot ragad, és dühödten kezdi leverni a még épen maradt fürtöket a következő felkiáltással: “Lássuk Uramisten, mire megyünk ketten!”. Szerintem Callotomcat se gondolja komolyan, csak első mérgében gondolja úgy, hogy nem bánja, ha rámegy az ország és a nemzet, de majd jól kifejezi csalódottságát.
Egyébként az engem is érdekelne, hogy minek az Isten háta mögötti porfészeknek pont ez a beruházás, de ki tudja, lehet, hogy van benne ráció. Jó lenne megtudni, nyugodtabbak lennénk. Egyébként azoknak, akik a sávolyi elképzelt beruházásról irkálnak: persze, hogy nem lett abból semmi, azt egy szédelgő nyugati kókler úgy akarta létrehozni, hogy az övé lesz, de a pénzt adja rá az állam. Akkora arcátlanság volt, hogy ez még az akkori libsibolsi kormánynak se nyerte el a tetszését…
Hajózni muszáj
2020-06-21 at 16:23
Én nyugodt vagyok így is. Olyan miatt soha nem is túráztatnám magam, amiről alig tudok valamit. Annyira megbízom azokban akik tíz év alatt ennyit tettek az országért hogy feltételezzem, hogy megvan a döntésnek a jó oka.
főn
2020-06-20 at 16:56
Ebben az országban szinte senkit nem érdekel a MotoGP és úgy általában a kétkerekű motorsport. Nemzetközi viszonylatban is jelentősen visszaesett a nézettségük. Talmácsi Gábor is 13 éve volt világbajnok.
Nem kell ezt ilyen kormány-ellenes véleményként felfogni, egyszerűen csak jeleztem, hogy teljesen felesleges ilyen dolgokat építeni 2020-ban. Nem kell mindent megépíteni, ami rohadt drága. Gombfoci stadiont is építhetünk 500 milliárdért, csak haszontalan. Persze van, akinek hasznos…
Hans Landa
2020-06-20 at 17:10
Hévíz közelében Sármelléknél Suchmann Tamás idején elkezdtek egy pályát,szintén spanyolokkal, azzal mi van?Valamit azonban nem értek, a HUNGARORINGEN miért nem lehet motorversenyt rendezni?
Ricsipaszta
2020-06-20 at 17:13
Sávoly, nem Sármellék. Mellesleg elég nagy botrány volt belőle, el is süllyedt a gazdasági válság idején a projekt.
De van félbehagyott motorversenypálya Balatonfőkajár határában is.
egon samu
2020-06-20 at 22:41
A Hungaroringnek nincsen a motorversenyzéshez életfontosságú megfelelö bukózónája, ahol mondjuk 240-nél bukó motoros ütközés nélkül leépíthetné a mozgási energiát. Az autó megköszöni, ha egy védöpalánk vagy korlát a pályán tartja. A motoros meghal…
Az aktuális biztonsági elöírásoknak nemzetközi színvonalon is csak néhány pálya felel meg, melyek F1 és MotoGP versenyekre is alkalmasak.