Rá lehet-e jobban gerjedni a Fideszre, mint ahogy az annak idején Lendvai Ildikónak, később pedig a ligetvédőknek, Hadházy Ákosnak és Szabó Tímeának sikerült? A Hétköznapi Csalódások nevű punkcsapat dalszövegei és Facebook-oldala már eddig is kirívóan terhelt lelkivilágról tanúskodtak, úgyhogy a kormánypárt és főleg Orbán Viktor tulajdonképpen büszke lehet magára: azt azért nem képes elérni bárki, hogy kétes peremegzisztenciák 24/7-ben gyűlöljék. Az a jelenség pedig visszavonhatatlanul a punk kimúlását jelzi, amikor egy „örök lázadó” örök tininek bizonygatnia kell, hogy ő az örök lázadó, miközben éppen próbálja megmagyarázni, anarchistaként miért tengődik állami támogatásból. A helyzeten pedig az áldozatpózban előadott kamuzás sem javít.
A történet, amellyel most egy kicsit megint híressé vált a ’90-es években híres punkegyüttes, ott indul, hogy a fesztiválszervezők ajánlásai alapján őket is meghívták a fellépési lehetőség nélkül maradt zenészek számára állami támogatásból szervezett raktárkoncertre. A Hétköznapi Csalódások elment zenélni és provokálni, most pedig ártatlan arcot vágva duzzog, amiért kivágták a műsorból a legprosztóbb számaikat, a bohócukat meg az énekes Soros-pólóját. Mindezek tetejébe közölte a banda (énekese) az erről szóló Facebook-posztjában, hogy a koncertre magukkal vitt, bohócot alakító színészt később megverték, megrugdosták „Kubatov emberei típusú”, szekrényhátú kopaszok. Ennyi a műbalhé, amelyet természetesen lelkesedésből, forráskritika nélkül terjeszt a nyílttársadalmi média támadóéke, a 444 és a Telex.
Annyi ízes eleme van ennek, hogy menjünk szép sorjában! Állami támogatáson csüng a híres anarchista keménycsávók csapata. Érthető persze, hogy a zenei idény szertefoszlása nekik is fáj, de hát ilyen ez a rokkbuli. Aki óriási punk a rendezett időkben, és veszélyek nélkül szidja a rendszert, a kormányt meg a miniszterelnököt, annak legyen töke punkként viselkedni húzósabb helyzetben is! Most persze a banda agya, Megyeri Ferenc énekes-szövegíró próbálja kimagyarázni, hogy ők csak megtrollkodták a kormányt, és visszaloptak abból, amit a kormány tíz éve folyamatosan ellopott. Ravasz húzás! Így hát csak nem isszák el maguk az állami gázsit ezek az óriási punkok!
Át lehet utalni a koncertért kapott pénzt rászorulóknak, szegényeknek, a rendszerváltás veszteseinek, akiket önmaga szerint képvisel ez az önmaga szerint mindig bátran széllel szemben hugyozó, örök lázadó együttes.
Amikor viszont állami támogatásból akarnak talpon maradni az anarchisták, az már a fájdalmasan varázstalanított posztmodern, ahol senki nem tud hinni semmiben az egyéni kényelmén kívül, és ez bármekkora képmutatást megér. A punk persze nem ebben a pillanatban halt meg, hanem már jóval korábban, de ez beveri az utolsó koporsószögét. Pedig fel is lehetett volna támasztani valamennyire. Illegális koncertek megtartása, amelyeket aztán a rendőrségnek kell szétszednie – na, ez például punk dolog lett volna a zenekarnak és a bizonyára hasonlóan igényes közönségének egyaránt. Ha már a CPG tagjait például sittre vágták az „Erdős Péter, a kurva anyád!” miatt a kádári időkben, a Hétköznapi Csalódások tagjainak meg a hajuk szála sem görbül a geciorbánozásért meg az anyjával nemi életet élő viktorozásért ebben a rettenetes diktatúrában, legalább egy kis csibészség igazán szorulhatott volna beléjük ahelyett, hogy azóta is a Facebookon sajnáltatják magukat, figyelmet koldulva.
Az ilyen jóléti punkok éppen szentesítik a műfaj kiüresedését, értelmetlenné és hazuggá válását.
Már a politika is nagyobb punk, mint a punkok
A konkrét dalszövegek kapcsán említsük meg: a Geciország, az Abszurdisztán és a Viktor című dalokat vágták ki a szervezők a koncertből, na meg Megyeri Ferenc Soros-pólóját. Beszari hiba volt. Ha már valaki eldöntötte, hogy képernyőre engedik ezt az érdemi mondanivaló nélküli, hőzöngő csőcseléket (lám, milyen engedékeny a köztévé, hiszen Juhász Pétert is behívták anno vendégnek), akkor hagyni kellett volna, hadd lássák a nézők, hogy a „geci rendszer, geci kormány, geci Lázár, geci Orbán, geci Európa, geci világ, geci ország” az bizonyos fejekben rendszerkritikának számít. Be kellett volna ezt engedni, hadd lássák a nézők, mennyire ugyanazt a szintet képviseli a politikai ellenzék, mint a hivatalos zenészei. Ez amúgy a punkzene további tragédiája, hogy az eltordaibencésedett, eljakabpéteresedett, elhadházysodott, elnagyblankásodott baloldali politikához képest nemcsak újat, de már tahóbbat se tud mondani.
Pedig a Hétköznapi Csalódások és a magyarországi ellenzék valóban megkísérelte hivatalosítani a közösködést. Az együttes, amely most már azzal magyarázkodik, hogy a punk szellemiségnek nem része a közvélemény és a pillanatnyi hangulat kiszolgálása, azért csak ráült az ellenzék által sokat gúnyolt, ám soha meg nem cáfolt kormányzati Soros-kampányra 2017-ben. A gúnyolódó dal ATV-s meghívást ért Megyeri Ferenc énekesnek, amely önmagában aranybánya, hiszen szépen megmutatja, mennyit ér a punk megmondóemberség akkor, amikor összetett mondatokban kéne érvelni.
Nehéz örökség a komcsi múlt, nem is boldogul vele a baloldal
A kimunkált, pláne saját gondolatmenetekre csak nagyon korlátozottan képes, ám önmagát élesen látó Egyéniségnek aposztrofáló Megyeri a tévés beszélgetés végén – Rónai Egon nehezen leplezett megdöbbenésére – felmagasztalta a Kádár-rendszert. Ennek fényében külön kabaré, hogy a Telex hangulatkeltése éppen azzal kezdődik, hogy „a Kádár-rendszerben volt utoljára arra példa, hogy egy állami tévéműsorban konkrétan cenzúrázzák egy zenekar koncertjét”. A három évvel ezelőtti felvételen Rónai Egon felvetésére (akkor éppen visszamondták valahol az együttes koncertjét – a szerk.), miszerint a Kádár-rendszerben is letiltottak zenekarokat, Megyeri Ferenc úgy válaszolt, hogy az a rendszer sem volt hibátlan, de
egy történelmi korszakot nem egyéni dolgok döntenek el (…) nem az illető egyéni látásmódjából ítéljük meg azt a korszakot.
Persze az ő egyéni sérelmük az nyilván más.
Tíz éve nem sikerül tehát eldöntenie a baloldalnak, hogy a Kádár-rendszer rossz volt, amivel össze kéne kenni Orbánt is, vagy tulajdonképpen jó volt.
Mondjuk nem az első eset, amikor a baloldal nem tud következetesen elszámolni a múltjával. Arról nem is beszélve, hogy a gyurcsányi időkben kaphatott-e közpénzt zenekar mondjuk olyan, akkoriban közkeletű ellenzéki jelzőzésre, mint „Gyurcsótány” meg „elkúró Feri?”
Nincs baloldali kampánysztori hazudozás nélkül
A történetnek viszont ezek csak a kínos epizódjai. A legalantasabb egyértelműen a bohócos kamuzás. Az együttes magával vitte Borbíró András színészt, aki Pennywise-nak maszkírozva, vicceskedő szövegekkel konferálta be a dalokat. Őt a felvételnél kötelezően leadott lakcíme alapján állítólag verőemberek keresték meg nem sokkal később, és fényes nappal alaposan helybenhagyták.
Te vagy az a színészgyerek?
– kérdezték a (figyelem, becsületsértést súroló sugalmazás jön!) „Kubatov emberei típusú” verőemberek, majd az igenlő válasz után nekiláttak a verésnek. Ütötték, sőt meg is rugdosták, de nem szenvedett olyan sérülést, ami feljelentést érne, továbbá (itt jön a következő alantas sugalmazás) szerinte a rendőrség úgyis elsumákolná az ügyet. Több nagydarab verőemberre van tehát szükség ahhoz, hogy egyetlen színészt úgy összerugdossanak, hogy ne legyen semmi baja. Tök hihető, de tényleg! Ezután még azt is megtudtuk az együttes posztjából, hogy hiába van rendőrség az utcában, bármilyen félelem nélkül, lassan távoztak. Van itt minden, amire az egységsugarú ellenzéki propagandának szüksége van: kormánypárti arrogancia és erőszak, ehhez asszisztáló rendőrség meg korrupt igazságszolgáltatás.
Egy dolog nincs: alátámasztás.
Se kamerafelvétel, se szemtanú, semmi, csak egy kormánygyűlölő állítás, amit persze készpénznek vesz a kormánygyűlölő média. Kezdjük ott, hogy az együttes posztjában még öten támadták meg a színészt, aztán a 444 meg a Telex cikkében, Borbíró elmondására hivatkozva, hirtelen már csak hárman. Persze lehet, hogy a kavarodásban nem tudta megfigyelni, mennyien voltak, csak azt sikerült, hogy hogy néznek ki, és hogyan távoznak. Azt is elmondta a színész, hogy nem szenvedett komolyabb sérüléseket, de egy hónapig(!!!) úgy be volt dagadva a válla, hogy nem tudott azon az oldalán feküdni. Egy hónapig! Mégiscsak el kellett volna mennie orvoshoz a srácnak, mert valami szörnyű betegség támadhatta meg. Nem komoly verések ugyanis nem szoktak egy hónapra bedagadni.
Ami dagad itt, az csupán egy hazudozással felhabosított műbalhé a folyton diktatúrát kiáltó, de annak bizonyítékait sehol sem találó nyílttársadalmi sajtó számára, valamint némi figyelemkoldulás egy szebb napokat látott punkegyüttes részéről. Minden más csak Sebestyén Eszter típusú önsajnáltatás (ligetvédés közben a rendőrök állítólag eltörték a vállát, aztán kiderült, hogy nem – a szerk.), Korózs Lajos–Németh Athina típusú hazudozás.
Vezető kép: Facebook
redl tizedes
2021-01-29 at 09:26
punk a bevándorlok ellen jött létre angliában!
a szaros gyuri szervezi a bevándorlást!
https://youtu.be/9m7tPikH0UA
mondja meg valaki ennek a éleslátásunak!
Öreg Rája
2021-01-29 at 05:20
Ki a f@sz akar ezek után ‘csalódásos’ koncertre menni?
Már a nevük sem ígér élményt!
Egy maroknyi antizenész átb@szott egy maroknyi agyatlan rajongót edddig.
A szaros boomerek punknak mondják a zenéjüket és magukat, közben pedig csak munka nélkül akarnak megélni.
Az ingyen pénzre gyorsabban vetődnek, mint gyöngytyúk a takonyra.
Szerencsétlen ingyenélők.
Oi!
moliere
2021-01-28 at 22:44
https://www.youtube.com/watch?v=DxNt7xV5aII
Mekkelek
2021-01-28 at 20:54
nemesjeles is jó sok állami penzt kapott az oszkár díjas giccs elkészítéséhez, aztán még aznap, hogy átvette a Kossuth díjat, ment is a kormányellenes tüntetésre rettegni az elnyomástól.
Ilyenek ezek.
Na ez
2021-01-28 at 20:19
Rendkívül igénytelen és populáris ezek az igénytelen 3,14csányik. Az biztos hogy a nagy elődök mint Radics Béláék közé nem kerülnek be ezek ,remélem majd a muszlim gazdasági migránsaik ezeket elszórakoztatják , nem is lesz belőlük köszönetük ezeknek a hétköznapi 3,14csányiknak.
csupati
2021-01-28 at 20:12
A bohóc valószínűleg Trágárka, csak azért nehéz a képen felismerni, mert nincs kisminkelve..
K
2021-01-28 at 19:38
Kemény Szilárd
2021-01-28 at 18:23
Menj el egy drogelvonóba, nézd meg a drogfüggőket, és utána nézd meg a BEATLES koncerteket a yutube-on.
Biztosan igazat fogsz adni nekem.
K
2021-01-28 at 19:33
Kemény Szilárd
2021-01-28 at 18:23
A kábítószer nem ma, de nem is tegnapi 1960-as, hanem még attól is több száz évvel idősebb rabszolgaság.
Az első ópiumháború már 1839–1842 között lezajlott Anglia és Kína között.
A BEATLES koncertek főszereplője nem a zene volt, hanem a kábítószer.
Kaspar Mauser
2021-01-28 at 18:46
Kemény Szilárd2021-01-28 at 18:23
Sör, gabonapálinka akkor is volt, s ha sok attól megtörténik. És pont a gombafejúeknél? , épp akkor, épp ott az első sorban… kamerák előtt… És Elvis? Ott is volt ilyen showelem. Sőt, ha visszamegyünk a Leni Riefenstahl klasszikusához, az Akarat diadaláig, ugyanez működött. Lényeg: kamerák… Eye of the Beholder
Kaspar Mauser
2021-01-28 at 18:34
DörrögZuldán2021-01-28 at 17:29 és K2021-01-28 at 16:56
DZ nem tudom, mikori születésű vagy, de Te érzékeled a lényeget :-). A hazai punk és szerintem a Rock)metal is a szocialista hiánygazdaságra épült anno. K- nevű nicknek annyit, igazad van, hogy maga amiből sóbiznisz lesz, onnantól minden a kábó körül forog. A lényeg a hazai punkban AKKOR nem a zenélni nem tudáson volt, hanem az akkori rendszer kritizálásán- szöveg is kellett hozzá azért. És az akkoriban született punk-underground szövegeket nem lehetett egy lapon említeni lázadás szintjén a mai “üldözött lázadó” koncz-bródy szövegekkel. A “és ha egyszer rajtam lánckerék taposna” feltételes, de elképzelhetetlen szókép valahogy mai napig nem rokonítható lázadásban, az Áll egy ifjú élmunkás a téren (Cpg)”Rohadt büdös kommunista banda, Mér nincsenek ezek felakasztva” könnyűzenei alkotással, amely lázadásért koncz zsuzsa mártírként sír ma is, a Cpg-t meg lecsukták- A lényeg abban van, hogy a punkok, nemhogy nem tudtak NEM IS AKARTAK tudni zenélni se, nem is ezért kellettek ők akkor. Amelyik megtanult zenélni /Tankcsapda/, abból meg lett egy Motörhead magyarul, vagy a Ricse Feróval ami ugye könnyűzenei műfajilag nem punk. Nálunk a nemzeti rock maradt meg olyannak, mint ami anno az AKKORI hazai punk volt. És az se értékes szigorúan zeneileg, mert eleve szórakoztató, könnyűzene, de a mondandót a zene által közvetíti. Viszont ez a picsa anno is egy nevetséges retró faszság volt, mintha thürmer gyula dobolna egy cigányzenekarban, ahová gyurcsány írja az EU-konform szövegeket. (utolsó mondatnál kijött belőlem az egykori igénytelen mocskos szájú punk, ezért elnézést kérek)
Kemény Szilárd
2021-01-28 at 18:23
K
Nem hiszem, hogy a Beatles-koncerteken maguk alá hugyozó csajok drog alatt álltak volna. Akkor még nem volt a drognak kultúrája, legfeljebb a zenészek és menedzsereik körében.
Egyszerűen csak működött a tömeghisztéria. Majd egyszer valaki utánanéz, mi volt ebből spontán, és mi a mesterséges.
Ami biztos: a popkultúra ugyanazt hozta ki minden fiatalból, Tokiótól San Franciscóig. Na ez az igazi globalizáció, nem az Erasmus.
DörrögZuldán
2021-01-28 at 17:29
A PiCsa nem egy CPG vagy ETA, hanem egy harmatos prolibanda, amelynek volt pár jó éve, csak hát már vén fa.ok, akik mentálisan kissé visszamaradtak a múltjukban.
K
2021-01-28 at 16:56
Kemény Szilárd
2021-01-28 at 16:24
A mai modern könnyűzene nagy része “pocsék” vagyis “punk”.
A mai koncertek nagy része ugyanolyan kábítószerkereskedés mint annak idején a Beatles koncertek, amiket a youtube-on bármikor megnézhetsz.
Ezek a koncertek nagyrészt kábítószeres orgiák, szemmel láthatóan.
Ilyenkor elgondolkoztató hogy most művész alkotás az a zene, vagy népiesen mondva “favágás” vagy “korhadt fa” vagy pocsék zene vagyis “punk”. Ilyenkor a punk zene csak buta aláfestées a kábítószer orgiának.
Vannak rockzenei számok viszont amik művészi értékűek, csak nagyon kevés.
K
2021-01-28 at 16:40
Kemény Szilárd
2021-01-28 at 16:24
Nem akartam összemosni de:
A punk jelentése többek között pocsék.
Így ami nekem nem tetszik az pocsék, vagyis punk.
Mint korábban írtam a könnyűzenében(és rock ,stb) is vannak slágerek amik művészi értékűek, és azok nem pocsékok, vagyis nem punk.
%-os arányban kevés a művészi alkotás a könnyűzenében, de a komolyzene sem mind sláger.
A könnyűzenében sok a komolyzenéből lopott tartalom, ami ront a művészi értéken, bár nem zárja ki azt.
Izlések különbözőek, és ami nekem nem tetszik az pocsék vagyis punk.
Kemény Szilárd
2021-01-28 at 16:24
@ K
Ne mosd össze, amit nem kell.
Az igazi rockzenekarok még viccből se süllyedtek le a punkok szintjére.
A punkok viszont a nagy műfajteremtők bokájáig sem érnek.
Kemény Szilárd
2021-01-28 at 16:18
A punk ugyanaz, mint az ún. alternatív rock.
Ha nem tudsz zenélni, címkézd meg a nemtudásod, és add el úgy.
Magyar vagyok
2021-01-28 at 15:49
Ja, a Mongol800-at kihagytam, ők japánok.
Magyar vagyok
2021-01-28 at 15:47
Mindenesetre maradok az EPICA, Dragonforce, Metallica, Sabaton, Edguy, Ensiferum, stb vonulatnál. Sorolhatnék még, de annyi van, hogy nem férne ide. Magyarok közül meg marad a Dalriada, Paddy & the Rats, Wisdom (RIP), Bordó Sárkány, néhány Hungarica szám, Kárpátia, egy-két Moby Dick, meg pár nemzeti rock dal, amik még jók, esetleg Alvin és a Mókusok vagy Fürgerókalábak, mert időnként ahhoz van kedvem. De azokat ott fent sosem bírtam, kb annyira fájt a fejem, amikor egyszer belehallgattam, mint a kispálnál, vagy a kvimbinél…
Géza Kékazég
2021-01-28 at 15:29
Bejön nekik, hogy ma már a gázsit számlára utalják. Nem kell besomfordálni felvenni a casht a pénztárban.
K
2021-01-28 at 15:11
A Beatles mutat némi zenei csiszoltságot a pop zene világában de én azt is a punk zenéhez sorolom, de a „punk rock” kifejezés az 1960-as évek képzetlen gitár- és énekalapú amerikai rock and roll-együtteseire utal.
A punk jeléentései:
Melléknév:korhadt, putrid,vacak,pocsék
Főnév:
korhadt fa
:::::::::
Az 1960-as évek és az utána jövő modern zene nagyon kevés kívétellel pocsék és vacak (punk).
A popzene koncertjei jellemzően kábítószer üzlet volt, és ez kifejezetten látható is volt például a Beatles koncertjein is ahol 13 éves lányok vonaglottak öntudatlanul bekábítószerezve.
************
Magyarországon a “modern” popzenét a kommunista rendszer előbb bizalmatlanul nézte, (pl: a “beatles típusú” nagy hajat kifogásolták), de egy idő után maga a kommunista rendszer szervezte ezeket a popzenei rendezvényeket, és a kommunista rendszer a popzene népszerűségét igyekezett “lehalászni”, a saját maga elfogadtatására felhasználni, és a zenészek ebben készségesen együttműködtek.
Hofi Géza mondta a riporternek:” a színpad közelébe sem engedtek volna ha nem vagyok kommunista párttag”. Sajnos ez igaz a popzenére is. A rendszerváltás után pedíg a liberális erölcsi züllöttség melegágya lett a pop(punk)zene, miközben eljátszották azt a színjátékot hogy a kommunizmusban mennyire üldözték őket, holott kommunista támogatással jöttek létre.
*************
A komoly zenében sem minden szám sláger, de a könnyűzenében is vannak művészi értékű slágerek. A punk kifejezés nem mindegyik könnyűzenére illik rá, de sajnos a zöme az.
fékezd magad
2021-01-28 at 15:06
Ők kicsodák? Sose hallottam róluk, biztos híresek.
Mátyás
2021-01-28 at 13:55
Ha már punk zenekar, akkor a mindenkori hatalom ellen kellene fellépniük, tehát 2002-2010 között a baloldali kormányok ellen is. De legjobb lenne, ha a háttérhatalom ellen lépnének fel, mert őket aztán senki sem választotta meg. Persze ha kommunisták, akkor értem, és nem várok el tőlük normális viselkedést, akkor nyugodtan stadionozzanak csak annak a párszáz embernek.
Magyar vagyok
2021-01-28 at 13:53
@Kaspar Mauser
2021-01-28 at 13:14
Köszönöm. Azt tudtam, hogy egykor még nagyon megfértek egymás mellett, aztán volt valami balhé a “skinhead-ek” és a punkok között. De ez a részletes leírás hozzátett sokat az ismereteimhez. Rendszerváltáskor még nem hallgattam szinte semmit, éppen 9 voltam, utána meg jött nyugatról a techno meg a rave. Kellett még 15 év, mire “átálltam”.
Uncle Ment
2021-01-28 at 13:39
Ilyen jó hozzászólásokat rég olvastam.
Kaspar Mauser-é pedig kiválók.
500 főig tarthattak volna bulikat nyáron, csak hát ugye nincs közönségük.
A banda tagjai arcról ítélve most maszkban háromműszakoznak egy raktárban meg árufeltöltenek.
De nem emiatt prolik.
Polgár Mari
2021-01-28 at 13:22
Gusztustalan görények. Isten óvjon bennünket ezektől a férgektől.A szörnyeteg képükre van írva a gonoszság,az összefosás csapata és a soros fizetett ügynökei nagyon elégedettek. Azt kívánjuk, hogy csak ilyen gazemberek legyenek a követőik.
Kaspar Mauser
2021-01-28 at 13:14
Magyar vagyok2021-01-28 at 10:10
Ez az irányzat is nyugaton született, 70-es években egyfajta lázadásként az akkori, ottani valóságra. A hippi, meg a flitteres diszkó ellen akartak egy új divatirányzatot létrehozni. A zene ellen a 3 akkorddal lázadtak, szövegeikben társadalomkritikát fogalmaztak meg mocskos szájjal többnyire. Mivel ott akkor a vörös eszmék csak a mára hatalommá lett maoista egykori hippik fejében voltak fellelhetőek, a hidegháború korszakában naná, hogy szélsőbalos lózungokkal operáltak. Ahogy többnyire az anarchisták is. De a divat volt ebből rövid ideig a lényeg, amiből utána, serdülőkorral kinő az ember, ha egészséges. (a fajfenntartásban nem előnyös, ha pasztellszín irokézfrizura-szakadt póló, biztostű piercing- stb. kombóban udvarol az ember). A vasfüggöny mögött viszont érdekesebb jelenség volt, mert itt a rendszerkritikus szövegek a dolgok természeténél fogva nem lehettek baloldaliak. Ezért is tetszettek nekünk anno-, de SOHASEM VOLT KÖZÍZLÉST MEGHATÁROZÓ EZ AZ IRÁNYZAT! Az Általad kedvelt nemzeti rock irányzatai, őskezdeményei még nem igen tértek el szövegvilágukban (ld.Fejbőr/Skanzelizé), és a közönségük is átfedte egymást- és a hatalom részéről egy kalap alá voltak véve, egy büntetőjogi kategória alatt is voltak tárgyalva (Cpg, Mos-OI). De a rendszerváltozás már itt is szakadást okozott, a visszatérő vörösök a nemzeti rockot meghagyták tiltás alatt (az Ő szövegeik ugyanúgy rendszerellenesek voltak), a punkok meg visszaszálltak az Aurora nevű hajó fedélzetére, olyan mértékű belpesti “értelmiségi” támogatással, mintha nem egy hadihajóra, hanem egy luxushajóra szálltak volna fel a Titanicra. Mi, régebbiek, akik a vörös rendszer kritizálása miatt szerettük elsősorban ezeket a bandákat, aztán már csak nevetni tudtunk ezeken a gumipunkokon/szalonpunkokon. És az idő múlik, lázadni, polgárpukkasztani már nincs mi ellen lassan, és eleve nevetséges, ha egy punk bármi ellen is rinyál. Elment felettük az idő, míg a nemzeti rock szépen meg tudott maradni folyamatos ellenszélben aktuálisnak, ők ilyenek lettek: romkocsmák, műbalhék, fosszíliák.
Bubu
2021-01-28 at 11:06
Emberek, van ilyen bandára valós igény Magyarországon?
El sem tudom képzelni! Ki a fene hív meg ilyenekt koncertezni? És még fizet ezeknek a bunkóknak! Na azt kéne elövenni!
Poppy
2021-01-28 at 10:26
Szánalmas, igénytelen prolik!
Szakmai nullák, ennyike.
Magyar vagyok
2021-01-28 at 10:10
Sosem voltam punk, ezért nem tudom (nemzeti rocker és metál rajongó annál inkább). Punknak lenni azzal egyenlő, hogy kommunisták is vagyunk? Mert a legtöbb szövegük, az a kettő, amit eddig részletekben hallottam, az bizony full kommunista szöveg. Emellett, amelyik ismerősöm őket hallgatja, csak és kizárólag, semmi mást, az kádárt élteti. Szóval érdekelne, ha van valaki, aki ebben jártas, hogy a punk zene az kommunista? Vagy ez egy punknak álcázott kommunista banda?
Bulldog Orange
2021-01-28 at 09:59
A Punk mindig is a szarszemét lumpen volt, most is ezt látjuk. Ingyen pénz kell, bár tudnám melyik barom hívta oda őket, de azért a számlázás után lázadó lesz megint! Punk zenész bárki lehet, nulla zenei tudás barom szöveg semmi hang.
oshon
2021-01-28 at 09:57
Adni ezeknek a magyargyulolo es tarsadalom sorvasztoknak a fejukre arconvagni/rugni ahol talaljuk ezeket a balfszokat …. Qrva budos anyjukba !
Tarcsa Kend
2021-01-28 at 09:48
Állítólag,a bohóc véresre harapott valakit.Az meg megijedt,szólt a biztonságiaknak.Ők meg nem várták meg,hogy megyegyen valakit,ės kivágták az utcára.De,ha igazi punk vagy,akkor ez pont tuti,nem?
Kaspar Mauser
2021-01-28 at 09:36
Punkból is megárt a sok. Az egész mozgalom azért érdekes, mert ugye egy londoni zseniális zsidógyerek felszedte az utcán John Lydont, s tényleg megcselekedték, az általuk is svindlinek nevezett divatirányzatot. A szokásos intézményrendszer-hagyományrombolást a befogadó nép felé természetesen, no meg provokatíve odavágva Sid Vicious hoikeris pólóját /a bohócnak- az ő bohócuknak- mindent szabad jelszóval/. Guillotine helyett 3 akkord, balos lázadás, mint a popzenében 68 óta… Baj az, hogy hazánkban nem jobboldali kormány volt, így itt minden felemásra sikeredett, a 80-as években szélsőjobbnak minősített punkzenekarok aztán elveszítették a mondanivalójukat a rendszerváltozással. Kicsit mint Hofi. De a zenei minimum, a közlési vágy maximumával, a Jolana-gitár Fenderre cserélésével csak kitermelt újakat, a tahó igénytelenség, a trágárság megmaradt, mint összekötő elem, de a punk annyiban tisztább volt, hogy tudta, ő tudatosan provokál, nem sírt mindig, mint a rockerek, (hogy mér-nem-fogad-be-a-társadalom-mer-hosszú-zsíros-a-hajam-meg-50 kila-szegecs-van-rajtam-és-mégse/. Node kellett mondanivaló. Ellenes, persze. Jobboldali nem lehet, mert az bőrfejű. Csatlakozzunk hát a kommunista mozgalmakhoz! Aztat szabad is, meg igény is van rá…De ha lehet, ebből éljünk is meg. Mi már csak röhögtünk ezeken a punkokon. Amúgy is egy rétegzene, és egyszerűen újonnan nem tudnak mi ellen lázadni, maga a liberalizmus húzta ki a szőnyeget alóluk.
Tuti
2021-01-28 at 09:30
ezek nem punkok!!!
azert mert mocskos szovegeket uvoltoznek, 0 zenei tudassal, az nem punksag…
ez a primitivseggel csak kb a 14-15 eves gyerekeket tudjak megszolitani es a kannas bortol bezoldult alkeszokat, akik a tragarsagot elvezik egy dalszovegben…
ezek nem punkok…RETKEK!!!
khm
2021-01-28 at 09:07
ezek nem punkok,ócska zsé bérencek.