Munkácson ledöntötték Puskin szobrát, Ukrajnában átnevezik az orosz személyiségekről elnevezett utcákat és felszólítják a szülőket, hogy a gyerekeiket az ukrán formában becézzék. A folyamat nem most kezdődött, de a háború miatt új sebességbe kapcsolt: az oroszokat el kell törölni és meg kell teremteni az ukrán kultúrát.
Olcsó lenne azzal érvelni, hogy nincs ukrán kultúra. Annak a területnek, ami a mai Ukrajnát alkotja, vannak saját hagyományai, van önálló története. Ugyanúgy, ahogy Erdélynek is megvan a maga történelme. Mindkettő határvidék: az egyik a történelmi Oroszország nyugati bástyája, a másik Magyarország keleti végvára. Azt sem tagadjuk, hogy létezik ukrán nép. Létezik székely identitás is, azonban ahogyan a székelyek is székely magyarok, úgy az ukránok is ukrán oroszok. Határmenti oroszok, ha úgy tetszik.
A különbség az, hogy a háború lehetőséget ad arra, hogy ez a két identitás elkülönüljön egymástól. Ezt pedig az ukrán vezetés kihasználja: a saját nemzetiségét az orosz ellenében határozza meg.
Nemzetépítés
Ez a nemzetépítési kísérlet nem az orosz invázióval kezdődött. Történelmileg Sztepan Bandera náci alakulatára vezethető vissza, ami tulajdonképpen egy német kísérlet volt arra, hogy egy szláv alakulattal harcolhassanak a Szovjetunió ellen. Bandera kiskirály lehetett a fanatizált ukránok között, akik bár katonai alakulatként leszerepeltek, de a volinyi népirtással még az SS-t is elborzasztották. Szép kezdet egy hősi népnek.
A Szovjetunió felbomlása után az ukrán nemzetépítők csak erre a pontra tudtak visszanyúlni (meg persze az ősemberre, aki Ukrajna térképét felfirkantotta egy mamutagyarra). Saját identitásukat tehát továbbra is csak valami ellenében tudták meghatározni. Így kezdődött az ország területén született orosz írók és költők kisajátítása.
Szegény Bulgakov és Tarasz Sevcsenko
Szegény Bulgakov valószínűleg nem tudta, hogy ő egyszer ukrán író lesz, csak azért, mert Kijevben született. Az újszülött ország irodalmárjait az sem zavarta, hogy a Mester és Margarita írója következetesen Kisoroszországként hivatkozott a határvidékre. De így járt az ukránok Petőfije, Tarasz Sevcsenko is, aki jobbágy lévén nem igazán tudott azonosulni az orosz nemzeti eszmével a XIX. században, hiszen a cári birodalomban ez a nemesség és a polgárság sajátja volt, tehát ideális alany lett az ukrán népi költő modelljének.
A gond ott kezdődött, hogy a verseit oroszul írta, és az orosz mellett az ukrán nemzet sem igazán jelent meg bennük, de sebaj, a jobbágy panaszaiba tökéletesen bele lehetett magyarázni az elnyomott ukránság nyomorát. Persze egy kicsit át kellett írni a verseket, hogy jobban beleilleszkedjenek a narratívába: Заповіт, vagyis Végrendelet című versében így írták át a В країні милій, vagyis szeretett Hazám kezdetű sort України милій, azaz szeretett Ukrajnámra.
Így alakul az irodalom, kérem szépen.
Szergejekből Szerhijek, a Másákból Misenykák lettek
Az utóbbi hetek felgyorsították a folyamatot. Munkácson ledöntötték Puskin szobrát, mert orosz. A Szergejekből Szerhijek, a Másákból Misenykák lettek. Egy önérzetes ukrán nem becézheti oroszul a gyerekét. (Ez nagyjából olyan, mintha vérre menő harcot vívnánk Csíkszeredában a krumpli és a pityóka körül, hogy a burgonyát már ne is említsük.) Az utcákat átnevezik, hogy semmi se utaljon a gonosz megszállókra, hiszen mindenki tudja, Putyint csak az állíthatja meg, ha ezentúl minden Gogol utca Bandera köz lesz. (Jó, mondjuk az ungvári Lenin utca Lennonra nevezése még vicces volt, de ezt mégiscsak kommunistautálatból csinálták.) A tankvezetők majd valószínűleg nem tudják elolvasni a névtáblákat, ha a kemény ejtésű и helyett a lágy і szerepel bennük és a teljes hadsereg visszafordul Moszkvába.
Az ukrán identitás ezentúl tehát arra fog épülni, hogy ők bizony nem oroszok, és mindent megtesznek, hogy ezt bizonyítsák. A probléma csupán az, hogy ez a fajta eltörléskultúra képtelen lesz arra, hogy valami sajátot mutasson fel. Pedig nem lenne nehéz. Ukrán identitás ugyanis van, ahogyan van székely és van palóc. Volna miből táplálkozni: ahelyett, hogy Sevcsenko verseit írják át, ott van Leszja Ukrajinka, egy kiváló költőnő, aki véletlenül tényleg ukránként hivatkozott magára (ja, hogy közben az orosz–ukrán egységről írt, bocsánat, így már eltörlendő).
Lehetne ukrán kultúra…
Vannak valós népi elemek, amik a határvidéki élet sajátosságait tükrözik, amik meghatározhatnának egy egészséges nemzettudatot, igaz, mindennek része az, hogy közben kötődnek az orosz gyökerekhez, de mégis saját, nem mondvacsinált identitást képviselnek. Lehetne ukrán kultúra, lehetne ukrán nemzeti eszme, ha azt nem valami (száz éve a lengyel, ma az orosz) ellenében határoznák meg. Így azonban bárhogy is kapaszkodnak a tagadásba, minden cselekedetről az oroszok fognak eszünkbe jutni.
Fotó: Mukachevo.net
nobeldijasbiologus
2022-05-15 at 14:59
Már zselo bevetette a búzát Ukrajnában és aratni Kanadába fog mind az elődje chruscsov
Ezek
2022-05-04 at 11:32
Úgy jobb lett volna, ha előbb megteremtik az ukrán kultúrát és csak utána döntik le az oroszt.
Éva Mag
2022-04-23 at 16:13
Koppány
igen, jól látja: a mostani az utolsó, döntő harc Isten és a sátán között.
nem kétséges, h Istené lesz a győzelem, mert Ő az Út az Igazság és az Élet.
DE mielőtt az új eget és földet Isten megteremti : “az egyiket itthagyják, a másikat fölveszik…” jók és rosszak esnek ott áldozatul. a különbség számukra az örök élet folytatásának mibenlétében lesz… -kinek kinek érdeme szerint.
Imádkozzunk és bízzunk Istenben.
Koppány
2022-04-21 at 10:04
Gyerekek! Összegezzük! Mi folyik ma a világban? Az ISTEN és a SÁTÁN harca!!! Remélem,hogy az emberiség többsége ISTEN harcosa! Vannak kormányok akik az ISTENT,és vannak kormányok ,akik a SÁTÁNT imádják, ezáltal nem az élet,hanem a halál harcosai!
Járványok,háborúk,éhínség. Bibliai időket élünk!!!!!!!!!!!! Imádkozzunk a Jóistenhez!!! / “és,lőn új ég,és új föld”/
Orientál
2022-04-17 at 18:13
… Marx aki a parasztság likvidálását kiirtását megoldásaként írta elő a kommunista művében az alkoholista eu-s volt főnök is balliberális zöld kommunista elvtársaival együtt még el is ment a németekhez a Marx szobor felavatójára.
Orientál
2022-04-17 at 18:08
USA recept szerint az történik mint amiket műveltek Sorosék blm-es elvtársaik ,ez pontosan az a felforgató receptjük szobrokat döntögettek. Egy és ugyanaz a terror fokozása.
Tények
2022-04-17 at 12:19
MELYIK TENGERENTÚLI ŐSERDŐBŐL SZÁRMAZNAK EZEK UKRÁNOK?
TILTSÁK MÁR MEG AZ OROSZ BETÜK HASZNÁLATÁT IS.
ÉS IRJANAK VISSZAFELÉ, JOBBRÓL-BALRA, ÉS LENTRŐL FENTRE.
IGY MÁR KÜLÖNBEK LESZNEK, A BIOLABOROS SZÉLHÁMOSOK
ZELINSZKI, AKI A ZONGORÁT A FARKÁVAL VERI (PARIS)
Trollyus transylvanicus
2022-04-17 at 11:06
Netta: Hama fekapod a vizet, komé!
Mivel a tájszólás nem irodalmi standard, nincs kötött írásbelisége.
Gondolom tésis székelynek vallod magad az íven, ha egyáltalán közülünk való vagy. Áldott Ünnepet!
Dühös románszakértő
2022-04-17 at 11:03
Netta: a románoknak miért lenne jó? Pofonegyszerű! Ugyanazért, amiért a nyugatnak és a lengyeleknek az, hogy az ukránok ne legyenek oroszok, amiért a szerbeknek hogy a macedónok ne legyenek bolgárok, amiért az oroszoknak hogy a moldávok ne legyenek románok: ha már a székelyek lélekben nem lehetnek Bukaresté, legalább akkor Budapesté se legyenek.
Ma persze a Fidesz vonzzereje valamelyest ellensúlyozza az ilyen alantas törekvéseket, de a románok titokban azt remélik, hogy a vérnarancsos Fidesz kétharmad se fog örökké tartani, ha más nem, talán nyugaton előbb-utóbb kifabrikálnak valami koncepciózus terrorvádat Orbán ellen, külső katonai úton való eltakarítására, ugyanúgy mint Szaddam Husszein ellen, vagy mint a két kézdivásárhelyi HVIM-es fiatal ellen. A szeku (utód SRI) addig is kihasználja azt, hogy a Fidesz-RMDSZ dominancia a székelység körében nem mindenkinek tetszik, a valószínűleg szekus háttérrel bíró, és a “székely identitás” fő propagátorának számító Csiby Barna most Toroczkayék egyik fő erdélyi támogatója volt a kampányban (mondom ezt egyébként MiHazánk szavazókent) , az ugyanezt propagáló “Székelyek Világszövetsége” pedig Márki-Zaynak kampányolt. Jellemző egyébként, hogy ez a “székely egy külön identitás egy külön nemzet, valljuk magunkat székelynek” nézet propagálói elsősorban Székelyföldnek a szegényebb, műveletlenebb és katolikusabb vidékeiről származnak és ugyanezeken a vidékekről szedik is áldozataikat: Csík, Gyergyó, Orbai-szék vidéke és Udvarhely katolikus régiói. Feltételezhető, hogy suttyomban a szekuval titokban együttműködő katolikus egyház is részt vehet ebben a propagandában (most tudom, várhatóan a székely katolikus kommentelők ugyanúgy személyeskedő hangnemben nekem fognak esni, mint a “nagy székely identitásúak” de nem érdekel, akkor is megírom) , hiszen tudvalevő az utóbbi évtizedekben a Vatikán és a román titkisszolgálat közötti kiváló viszony, Jakubinyi pedig püspöksége alatt lényegében szekusképzőt csinált a gyulafehérvári papneveldéból, a Márton Áron szellemiségét képviselő nemzeti érzelmű papokat azóta sorra parkolópályára teszik.
És hogy “hol van a román kormány a szász eknökkel meg a komprádor kormánnyal”? Nos ez egy álnaív kérdés, Romániában sosem a kormány volt az úr, de még csak nem is a hadsereg, és nem is a titkosszolgálat, hanem a mindefölött álló sátánista ortodox egyház deep state-je. Kivéve a kommunizmus évtizedeit, de az elrománisítás kérdésében az ortodox egyház akkor is a kommunista államhatalom feltétlen partnere volt.
tarcsa
2022-04-17 at 09:21
Ezek a nagyhatalmak által összegründolt soha nem létező országok igyekeznek történelmet kreálni maguknak. Hazudoznak, csúsztatnak. Soha nem létező királyokat, állami vezetőket, tudósokat, művészeket gyártanak maguknak szakmányban. Lopnak mindent, ahogy másoktól a hazájukat is. Azután átrajzolják a határokat és kezdődik minden elölről. Ráadásul vérig sértődnek ha jót röhögnek rajtuk. Ez csodás reakciókat vált ki a románokból, szlovákokból, mostanság meg az ukránokból.
Netta
2022-04-17 at 05:01
Trollyus transylvanicus!
Nem ragozás. Durva, jelentést , értelmezést zavaró nyelvhelyességi hiba.
Ha te székely lennél, ragaszkodnál a nyelvi tisztasághoz.
Műszékely nyelven firkálsz.
Netta
2022-04-17 at 04:56
Dühös románszakértő!
“ A románok szép csendbe megvárják azt a népszámlálást, amikor a székely identitásúak többségbe kerülnek a Székelyföldön, és akkor kiveszik a magyar alkategoriából, és külön nemzetiséggé teszik.”- írod.
És? Folytad, szerinted ez nekik miért lenne jó?
Amúgy meg hol van román kormány?
Komprádor szász elnök + komprádor aligmarcha kormányuk.
Innen meslj tovább.
Trollyus transylvanicus
2022-04-17 at 04:53
Netta: ú-ú
Nehogy lecsapj, mit a ÜLŰ!
Trollyus transylvanicus
2022-04-17 at 04:49
Egyhangulag es, egyhangúan es. Vagy szerinted volt valamiféle “polifónia”?
Rógozz inkább a szerző tárgyi tévedésein…
Trollyus transylvanicus
2022-04-17 at 04:45
Dühos románszakértő: Magam is kaptam a postaládámban egy szórólapot, hogy székelynek valljam magam…Mutatom a zasszonynak. mire ő: Hát nem a szentgyörgyiek találták ki? Nem, a SZEKUSOK (helyesebben a román sekély mélyállam, ugye Iorga óta nem tudnak se lenyelni , se kiköpni)!
Ezt a “németeket is elborzasztotta” fordulatot a kele…középeurópai népek egymásra SZOKJÁK alkalmazni: az olájok is ezt írják az újvidéki razziáról…)gondolom a szerbek is).
Gratulálok a dokumentált hozzászólásodhoz. Mük, akik anno a Csendes Dont is olvastuk, szőrmentén elég sokat megtudtunk ama vidék történelméből. (Én mai napig elhiszem, hogy e regényfolyam tetemes részét nem a bolseviki Solohov írta, hanem plagizálta egy szerencsés véletlen folytán kezébe került “fehér” kéziratból. Egyébként a sorozat is remekbe sikerőlt: az oroszok nem írják átaz alapműveiket : a forgatókönyv hű marad az eredeti szöveghez, s történéseknez…)
Netta
2022-04-17 at 04:44
Dühös románszakértő!
“ képviselői mind egyhangúan az egy egységes központi szovjet külügyminisztérium egy szem miniszterének (az pedig a pártfőtitkár) utasításai szerint szavaztak”- írod.
&
Az “egyhangúan= unalmasan.
Az “egyhangúLAG”= egyöntetűen.
Netta
2022-04-17 at 04:39
Vajon nálunk is veszélyben a Puskin utca?
Persze, az Anyegin nem kompatibilis a genderfasizmussal.
Ezek Maon is túltesznek.
Dühös románszakértő
2022-04-17 at 04:18
A cikkíró téved: az ukrán identitást nem második világháborúban a németek találták ki, hanem lengyel emigránsok még a XIX. században, orosz diakektusbeli különbözőségekre és az egyébként az orosz államiság bölcsőjének számító Kijevi Ruszra való történelmi hivatkozással. Azzal a nyilvánvaló céllal, hogy az egyébként akkor még valóban nem létező ukrán eszme szításával minél több szövetségest találjanak a Lengyelország legnagyobb részét bitorló cári Oroszország bomlasztásához. Aztán az 1917 végén kezdődő polgárháborúban is megjelentek már az ukrán identitású katonai alakulatok, méghozzá mind a fehérek, mind a vörösök oldalán. A helyzetet bonyolította, hogy a székelyekhez hasonlóan történelmi autonómiával bíró kozákok egyik része orosznak, másik része ukránnak (akkori szóhasználattal élve “kisorosznak”), harmadik részük külön önálló, se nem orosz, se nem ukrán, hanem önálló “kozák nemzetnek” tartották magukat. És hogy még kevésbé legyen egyszerű kiigazodni a 17-től 22-ig tartó polgárháborús katyvaszban, mind az ukrán, mind az orosz, mind az önálló kozák identitású kozák alakulatok megtalálhatóak voltak mind a fehérek, mind a vörösök oldalán, és egymást (is) irtották.
A bolsevik ukrán (akárcsak a “fehérorosz”) szovjet tagállam létrehozása kettős célt szolgált: egyrészt demonstrálni a szovjet nemzetiségpolitika “demokratikus jellegét”, másrészt erre hivatkozva a Népszövetségben és más nemzetközi szervezetekben tagállamonként meg lehetett többszörözni a szovjet delegáltak (és így a szovjet szavazatok) számát, ami ugyebár egy álságos dolog volt, hiszen a szovjet tagállamoknak nem volt sem saját külügyminiszterük, sem saját külügyminisztériumuk, a Népszövetségben (és annak utódszervezetében, az ENSZ-ben is) valamint más nemzetközi szervezetekben az egyes szovjet tagállamok képviselői mind egyhangúan az egy egységes központi szovjet külügyminisztérium egy szem miniszterének (az pedig a pártfőtitkár) utasításai szerint szavaztak.
A Harmadik birodalom az ukrán identitás és “Nagy Ukrajna” eszméjét már a II. világháború kitörése előtt egy évvel, a Müncheni egyezményt és a Szudéta-vidék bekebelezését követően felkarolta: “Nagy-Ukrajna” létrehozásának eszméjével akarta sakkban tartani mind a Szovjetuniót, mind az ukrán identitás atyjainak számító, de ekkoriban birtokolt jelentős számú ukrán kissebbségük miatt az önálló Ukrajna eszméjétől mégis irtózó Lengyelországot, és a Kárpátaljára igényt tartó Magyarországot. Viszont a németek megnyerték mindehhez a Müncheni döntés után megroppant, végórát élő, és így haláltusájában mind jobban Berlinhez dörgölőző Csehszlovákia támogatását, amely a magyar Rongyos Gárda gerillaakciói elleni védelemből Kárpátaljára egyszerre engedte be a Berlin támogatását élvező ukrán nácikat és a különböző nemzetiségű ukrán, cseh, zsidó és emigráns magyarokból álló kommunista harci alakulatokat, sőt, mindemellett cionista zsidó harci egységeket is. A Berlin által dédelgetett “Nagy-Ukrajna” eszméjét a lengyelek akkoriban nemhegy nem támogatták, de egyenesen úgy féltek tőle, mint a tűztől. Ez előidézett egy átmeneti lengyel-szovjet közeledést, amit aztán a Molotov-Rippentrop-paktum felülírt. Ekkoriban még Szovjetunió nem tartott igényt Kárpátaljára, amellyel akkor nem is volt határos, Sztálin egy beszédében ki is fejtette, hogy milyen bornírt ötlet lenne a “Szovjet Ukrajna nevű elefántot hozzácsatolni a Kárpát-Ukrajna nevű bolhához”. A lengyelek annyira harapófogóban érezték magukat a németek és a nagy-ukrán eszme között, hogy ők sürgették Budapestnél mind erőteljesebben a Rongyos Gárda csehszlovákellenes akcióinak fokozását, még “Feszítővas” fedőnéven lengyel különítményeket is átdobtak a magyar különítményesek segítségére. Amikor pedig az Imrédi-kormány 38 november végén meghátrált a Ruszinföld visszaszerzésének kérdésében, akkor a lengyelek gyávasággal vádolván a magyar kormányt arra is készek voltak, hogy akkor inkább ők felosztják Romániával közösen a területet egymás között, csak nehogy a müncheni egyezmény után autonómiát élvező Kárpátalja egy önálló ukrán állam csírája legyen, ami veszélyeztetné az akkor Lengyelországhoz tartozó nyugat-ukrán területeket.
Ugyanemiatt azután, hogy Magyarország visszaszetezte 1939. március 15-én a Ruszinföldet, a lengyel kormány beszélte le Teleki Pál miniszterelnököt arról, hogy Ruszinföldnek autonómiát adjon. Sőt, ezen felül követelte, hogy a honvédségi bevonulás során foglyulejtett ilyen-olyan ukrán és ruszin milicistákat és politikusaikat állampolgárságuktól függetlenül szolgáltassuk ki a lengyeleknek. A magyar kormány ennek a kérésnek haladéktalanul eleget is tett, az ukrán és ruszin mozgalmárokat átadták a lengyel hatóságoknak, akik ott rögtön az ezeréves határon főbe is lőtték az összeset. Be más világ volt akkor!
A Bandera alakulatok tömeggyilkosságainak SS általi “elborzasztásáról” pedig annyit: az SS-t semmilyen tömeggyilkosság elkövetése nem borzasztott el, ahogy a román alakulatok az ukránokénál semmivel se kevésbé kegyetlen, sőt még brutálisabb tömeggyilkosságai sem. Az SS-nek az ukrán alakulatok által elkövetett tömeggyilkosságok csak ürügyet jelentettek az eltávolításukra, ugyanis az SS szemei előtt a “General Ostplan” és az abban szereplő Uralig (sőt azon túl is) terjedő nagy német élettér megvalósítása lebegett, így minden útbaeső szláv nép hosszú távon kiirtandó volt számukra, lengyelek, oroszok, ukránok, ezért nem szívesen dolgoztak hosszútávon együtt szláv katonai egységekkel, így az ukránokkal se, és ezért ellenezte Himmler tűzzel vassal a Weirmacht által alkalmazott orosz Vlaszov-hadtest működését is, mert minden ilyenben az SS egy leendő szláv államiság csíráját látta.
A jelenbe térve, a mesterségesen generált nemzeti identitásra nemcsak az ukrán az egyetlen példa: a szerbek kitalálták a macedón identitást, csakhogy ne legyenek bolgárok, és egy számunkra pozitív példa: az oroszok kitalálták a moldáv identitást, csakhogy ne legyenek románok. Viszont nem vesszük észre, de közbe a románok is dolgoznak: a szégyenletes 2004 december 5-i gyurcsányista traumával felütötte fejét egy roppant veszélyes tendencia, miszerint a székelyek tulajdonképpen nem is magyarok, hanem egy külön nemzet. A népszámlálások szerint még egyelőre elenyésző a száma azoknak, akik a székely identitást jelölik be, de népszámlálásról néoszámlálásra gyarapszik a számuk, és a netes felületeken egyre hangosabbak. Arra hivatkoznak, hogy a román népszámlálás úgyis a magyar nemzetiség alá sirolja be alidentitásként a székelyt, és ezért a magyarság számára nem vesznek el a magukat “székelynek” vallóak, de ez hosszútávon csak a beetetés része. A románok szép csendbe megvárják azt a népszámlálást, amikor a székely identitásúak többségbe kerülnek a Székelyföldön, és akkor kiveszik a magyar alkategoriából, és külön nemzetiséggé teszik.
Feri
2022-04-16 at 23:39
bp.4 you
2022-04-16 at 19:50
Az igazi bűnösök egy része ma is ott van a volt szocialista országokban, más részük nyugatra ment. Lásd a kurcsányféle moslékkoalíciót, lásd a zelenszkijféle náci de inkább internáci bandát, a lengyel ellenzéket, stb.
Fentiek egy követ fújnak az általad hivatkozott nyugati bűnösökkel. A fő erő nyugaton van, a Wall Street – Londoni City tengely, valamint a gigacégek által képviselve.
???
Gijutsushi
2022-04-16 at 21:34
Akkor, egy korábbi poént idéznék Ukrajnára aktualizálva…
– Halló, Központi Könyvtár?
– Igen, mit parancsol?
– Átfogó anyagot kérnék az Ukrán történelemről.
– Bejön érte, vagy küldjem el SMS-ben?
bp.4 you
2022-04-16 at 19:50
Valójában az igazi bűnös nem a volt szoci országokból fakad, hanem a ténylegesen nagy krizis állapotban lévő nyugatból, melyek valójában táplálják a nacionalizmust.(Igy is nyernek egy kis időt.) De mind ez csak egy propaganda gépezet amely már hosszú éveken át belevési a szépen kimazsolázott országok népének agyába a nacionalizmust. Az elszegényedett nép meg hát mit is tehet, vakon hisz ezeknek a mesterségesen szitott hazugságoknak. Ez vonatkozik sajnos azokra a kelet EU. országokra melyek 100.- évvel ezelött maguk se tudták, hogy valójában kicsodák és micsodák.
angelblind652
2022-04-16 at 19:18
Na és a szlovákék?? Mindent, de mindent a msgyar kultúrából csórtsk, ugyanolyanok, mint ukrániában az ukránok, csak ők ismerik fel egymást, más senki, mert eben-guba mindegyik.
K.L.
2022-04-16 at 18:51
https://internetfigyelo.com/akkor-a-nato-lotte-ki-a-a-moszkvat-tehat-kitort-a-harmadik-vilaghaboru/
milesz
2022-04-16 at 18:46
A hülyének hiába mondják, vagy mondanák, hogy hülye. Na most éppen ez a helyzet az ukránok esztelen nacionalizmusával. Remélhetőleg az oroszok rendelkeznek az agybeteg ukránok számára szükséges gyógyszerekkel és gyógymóddal. A tényleges felelős az USA és annak bebolondított, belerángatott nyugati szellemi csatlósai. A fegyverszállításokkal öntik az olajat a tűzre, az oroszokra kivetett szankciókba pedig Európa szinte belerokkan (kösz, a rubel jól van…)! Na és az ukrán nép, azok, akik szenvedő kiszolgáltatottjai ukrajina fasszal zongorázó, tűsarkús médiasztárjának? Hát mi folyik itt??? És még mi lesz itt? Világhábor(odott)ú?
AntiKom
2022-04-16 at 17:52
Ukrán Puskint felveszünk azonnali kezdéssel! Barmok! Cancel culture ukrán módra.
Jani
2022-04-16 at 17:50
Röhej.Ukràn kultùra,hol? Az orszàg elnöke is egy bigott szinèsz.Nyet kultura Ukranusok.
aladin
2022-04-16 at 17:49
Miért a soviniszta ukrajnában van kultura? A tulzot ukrán kultura buktatta meg a jelenlegi ukrajnát. Ma már nem lehet olyan ország europában ahol kisemmizik a kisebbségek kulturáját. Ezt jó volna ha a kis bohoc Zelenszkij is megértené mert e nélkül nincs EU.
opettaja
2022-04-16 at 17:47
Ukrán kultúráról 2014 óta nem beszélhetünk, csak ukrán kultúrálatlanságról.
Zelenszkij és kormánya vezetésével Ukrajna az abnormalitás hazája lett. (Azovista nácik, emlékművek a fasiszta-kollaboráns Banderának, orosz emberek gyilkolása Kelet-Ukrajnában, kárpátaljai magyar nemzettársaink elleni atrocitások, oszlopokhoz kötözött emberek megverése valós v. vélt bűnökért, az USA és az EU érdekeinek feltétel nélküli kiszolgálása stb.)
Nemaztmondták Feri
2022-04-16 at 17:40
Anno,Kádár meghívta Brezsnyevet a magyar tengerészet napjára.
-Na de Jánosom,hát nincs is tengeretek!
-Na és Brezsnyev elvtárs,szóltunk mi valamit a szovjet kultúra napján?
citromcápa
2022-04-16 at 17:31
Hülye ukránok, ukrán hülyék. ?
Pepe
2022-04-16 at 17:22
Ukrán kultúra? Az meg micsoda?
Az orosz kultúra és annak civilizáció teremtő ereje viszont világszerte közismert.Irodalom, képzőművészet, zene, kémia, fizika, matematika és egyéb tudományok területén az oroszok évszázadok óta mindenhol az élvonalban vannak. Az űrhajózásról nem is beszélve. Tudna valaki egyetlen egy ukránt említeni ezekről a területekről?
Ukrajnában álmodik a nyomor.
Ez az igazsàg
2022-04-16 at 17:15
Ekkora hūlyesèg hallatàn,az ember àll ès megszòlalni nem mer.De talàn mègis:hūlye Zselinszkij,nincs egy ukràn,aki ezt az àmokfutòt örök nyugodalomra kūldenè. Vagy egy fajta mindd,esztelen,barmok.Mit csinàltok ti àllatok? Ne mondja senki,hogy Putyin az agresszor. Èrtitek e ? Ott Brūsszelben,Elit Klubosak,hogy ez a szìnèsz,buzi,vadbarom mit művel.
PG
2022-04-16 at 16:51
Elolvastam ezt a cikket, és ebből is látszik, hogy a mai ukrán vezetés megzakkant. Vastagon fütyülnek az ukrán nép valós érdekeire. A több nemzetiségű Ukrajnában, betiltották az őshonos nemzetiségek nyelv használatát is. Éppen ezért lázadt fel a két keleti megye és a Krím félsziget, mert nem engedték a saját nyelvüket használni. Először autonómiát kértek, a saját nyelvük érdekében, de erre Zelenszkijék megtámadták őket komoly haderővel és népirtásba kezdtek. Akkor kértek segítséget az orosz anyaállamtól. (Több mint 13 ezer halottat produkáltak, csak eddig ennyit tártak fel) Szóval, ez még rosszabb a Hitleri rasszizmusnál. Tehát ezt a háborút nem az oroszok kezdték, hanem Ukrajna!! Ha háborús bűnösökről beszélünk akkor nem Putyin az, hanem Zelenszkij és Joe Biden. (Amerikának eddig több tömeggyilkosság tapad a nevéhez, kezdve Hirosimával.
Torockó
2022-04-16 at 16:20
Kezdem érteni azt a testvéri szeretetet és támogatást, amivel brüsszeli korrupt vezetők fordulnak és utaznak Ukrajnához. Kölcsönösen közeledtek egymáshoz a demokrácia eltiprásában, megszüntetésében. Egymásra találtak. És ez, meg a háttérhatalmi gazdi kiszolgálásának példátlan és öngyilkos folyamata ugyanazt a véget eredményezi. Reméljük.
Aki fegyvert szállít a háborúba, felelős a háborúért. Meg a halottakért is ugyanúgy felelős. Egy lépésre a háborús bűnös minősítéstől.
ERZSI
2022-04-16 at 16:13
Aki a gyökereit nem tiszteli, gyökértlen lesz. Mint ember, pedig egy igazi ” Gyökérség”. Ez a viselkedés primitív és buta, az is, hogy az előző 7 évben nem tudtak megegyezni az oroszokkal és a két szakadár megyében 13 000 orosz nemzetiségű embert (általuk elismert szám) tettek tömeg sírba, mit gondoltak mi lesz ennek következménye? Kellett egy decens öreg a: Biden, akinek a leple alatt az utolsó ukrán katonáig vívja a háborút a színész-rendező, ez a kétember alkalmas, hogy az egész Nyugat és USA fegyvereivel és önkéntesekkel (szakértő és zsoldos is) álljanak be az ukránok mellé, és követeljék a békét és tiszteletet maguknak??!!
Ungarn über alles !
2022-04-16 at 16:13
Ukretén kultúrát legalább oly nehéz lesz “teremteni” – mint a szerencsétlen drótos tótoknak “szlovák kultúrát” koholni !
Orientál
2022-04-16 at 16:04
Sorosék népeket téríttetnek le a biztonságot békét megélhetést együtt érző megértést demokráciát szabadságot biztosító útról.