A világszerte működő akkumulátorgyáraink jelenleg minden szabálynak megfelelően működnek; ez azt bizonyítja, távolról sem vagyunk környezetrombolók, sőt, éppen ellenkezőleg – fogalmazott az Indexnek a kínai CATL vállalat a debreceni beruházásról. Szerintük nincs ok az aggodalmakra.
A kínai gyártó közölte: ez a projekt lehetővé teszi, hogy jobban és időben reagálhassanak az ügyfeleik igényeire, tekintettel arra, hogy Magyarország Európa közepén fekszik, és számos autógyár itt található. A beruházó szerint a projekt Debrecennek és Magyarországnak is jelentős adóbevételeket generál és munkahelyeket teremt, a helyi gazdaság új hajtóerejévé válhat a jövőben. A legjobb minőségű akkumulátortermékeket tervezik ebben a gyárban biztosítani az ügyfeleiknek, ráadásul ez szerintük felgyorsítja az e-mobilitásra való átállást nemcsak Magyarországon, de Európában is.
A CATL külön felhívta a figyelmet, hogy olyan biztonságos technológiai és műszaki feltételek mellett végzik a gyártást és a kapcsolódó tevékenységeket, amelyek megakadályozzák a működés során, hogy a munkavállalók és a lakosság környezeti, egészségügyi kockázatoknak legyenek kitéve. A lapnak úgy fogalmaztak, hogy a termelési tevékenységet zárt, megfelelően szigetelt épületekben végzik. Állításuk szerint talaj- és talajvízszennyezés nem várható. Ennek igazolására a telephelyen belül külön monitoringrendszert építenek ki, és a méréseket a hatóságok által előírt szabályok alapján fogják végezni. A gyár számított levegőterhelése a túlbecslések ellenére, a telephelyen belül is az egészségügyi határérték alatt fog maradni. A projekt nem jelent környezeti és egészségügyi kockázatot.
A vállalat azt is közölte, hogy telephelyeiken világszerte a „jó szomszéd” filozófiáját követik a gyárakat körülvevő közösségekkel. Mint fogalmaznak, mindig a helyi lakosok jólétét tekintik elsődleges szempontnak.
Számunkra Debrecenben a lakosság vízellátásának biztonsága az első helyen áll. Az üzem vízfogyasztása nem veszélyezteti a helyi ivóvízellátást
– húzták alá. Azt is közölték, hogy a lehető legkörnyezetbarátabb technológia alkalmazása miatt az üzem átlagosan 3378 köbméter/nap vízfogyasztást fog eredményezni, és számításaik szerint Debrecen jelenlegi vízfogyasztásához képest ez nem jelentős mennyiség. Továbbá jelenleg a hűtőtornyoknál a szürkevíz felhasználását mérlegelik, amely a teljes vízfogyasztás mintegy hetven százalékát adná. A beruházás jelenlegi státusza a tájékoztatásuk szerint a magyar törvényeknek és előírásoknak megfelelően a tervek szerint halad.
Forrás: Index; Fotó: Qilai Shen/Bloomberg/Getty Images
kanigunda
2023-02-12 at 13:45
Rengeteg nyitott kérdés van ezzel az akku gyártósdival – csak éppen leginkább nem környezetvédelmi.
Ebből látszik parádésan, hogy mekkora ennek a tüntizős brigádnak a korlátoltsága. Valamelyik régebbi
cikkében a Csath Magdolna fogalmazta meg hasonló témák kapcsán a valósabb gondokat.
De, ahogy a vak is mondta, majd meglátjuk. Ha egyszer én lehetnék annyira okos előre mint a feleségem
utólag … !
Alcapi
2023-02-11 at 21:08
Gergőke
2023-02-11 at 12:55
Senki nem ért félre, de egy kicsit használd a józan paraszti eszet, esetleg próbálj meg a beruházó fejével gondolkodni.
1. Salgótarján hegyes, erdős területen van, a geológiai adottságai, nem teszik lehetővé a szükséges vízvételi lehetőségeket, valamint a gyárnak megfelelő nagyságú sík terület sem áll rendelkezésre, plusz, nagy mennyiségű erdő kiirtására lenne szükség, amit senki nem akar. Sem a kínaiak, sem a magyarok, sem a sötétzöldek, tehát senki!
2. Salgótarján közlekedési, megközelítési infrastruktúrájának hiányosságai (közúti, vasúti, légi) sem igazán kedveznek egy ilyen gyárnak.
3. Debrecenben épül meg a BMW tisztán elektromos autókat előállító gyára, ami nagy felvevője lesz a helyben gyártott akkumulátoroknak (gyakorlatilag nincs szállítási költség), de a jó közlekedési infrastruktúrának köszönhetően könnyen elérhető Kecskemét is.
Így hirtelen ennyi jutott eszembe, de a szakemberek biztos jobban tudják, hogy miért Debrecenre esett a választásuk.
nem a farka csóválja a kutyát
2023-02-11 at 18:57
A demokrácia nem egyenlő azzal, hogy barmok, prolik, és egyéb baromarcú faszkalapok mindenért, minden ellen tüntethessenek! Álljon már meg a menet, nem a farka csóválja a kutyát!
Nemzetgazdasági érdekek, és stratégiai fontosságú befektetések, nem függhetnek attól, hogy beszipózót, nem-bináris, leszbikusok, fizetett hőbörgök, vagy rosszabb esetben buta, megtéveszthető embereknek tetszik a dolog vagy sem!
III
2023-02-11 at 18:24
Nagyon “SÖTÉT” zöldek, tudjátok az ott gyártott akkumulátorok nemcsak autókba kellenek, hanem a tervezett akkumulátor erőművekbe, amivel részben megoldható a megújulók hektikus termelésének kiegyensúlyozása. Ezt akarjátok megfúrni, mert erre kaptatok megbízást, gratula , ennél nagyobb hazaárulást nehéz elképzelni!! Azért mert ha sikerül ezeket megvalósítani, akkor nagy lépést teszünk az önellátás felé. Na ezt szeretnétek tönkretenni Ti Isten barmai, ne csodálkozzatok, ha mindenki megutál benneteket!!
Ja és ha ezt sikerül megvalósítani akkor a szaldó elszámolás is esélyes, hogy valamilyen szinten megvalósítható a lakosság felé hosszútávon.
Ezt miért nem harsogjátok szét a Médiában?
Orientál
2023-02-11 at 17:13
Sorosék nem küldtek több millió eurót a németországi akkugyár elleni tiltakozásra ,ja persze mert az ottani polgármester zöldpárti.
TalEle
2023-02-11 at 17:12
A hitvány Soros/CIA ügynökök gyülekezetéből álló f@szopó, szivárványos, belpesti söpredék már 2026-ra gyúr! Brüsszelben blokkoltatják az országnak szerződés szerint járó forrásokat, itthon meg a „globális minimumadó” bevezetésében érdekelt idegen nagyhatalmak érdekeit kiszolgálva, „klíma hisztivel” próbálják elbizonytalanítani a külföldi befektetőket! Gondolják, hogy ha az emberek 2026-ban a saját bőrükön fogják érezni ezek hatásait, (növekvő munkanélküliség, rekord infláció, stb) akkor megbuktathatják Orbánt! Kezükre játszik az álzöld, fake news közösségi médiájuk, mivel Sorosék nagyon jól tudják, hogy a minden „ügy” mögötti, korrupciósejtetés („lőrincezés”, „stadionozás”, stb) mellet, a közösségi média által sugallt „klíma hiszti” az, amivel a legjobban fel tudják hergelni az amúgy is – okkal, ok nélkül – „klíma szorongó” embereket…!
Orientál
2023-02-11 at 17:10
Gergőke Azt hiszed hogy máshová a balliberális zöld Gyurcsányodé nem szerveznének hőbörgő bandákat főleg Budapestről.
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-02-11 at 16:55
Jó lenne, ha a becstelen provokatőrök leállnának a hazug hergeléssel. Hogy a CATL továbbra is elkötelezett maradt, az nagyon jó hír. De kérdés, hogy a BMW közvetlen kiszolgálására tervezett EVE Energy nem fordul-e el méla undorral Debrecentől és az országtól, és felépítené-e a saját gyárát az általa már lefoglalt telken a repülőtér mellett. Vagy legalább Böszörményben vagy Nánáson a tervezett, de józan megfontolással visszavont motoros GP pálya helyén. A TUNGSRAM/General Electric kivonulása úgyis mély sebet ejtett/fog ejteni a Hajdú-városokban. Most már hajrá, realizálni kell a Huayou katódmassza-gyárat valamelyik nagy múltú vegyipari központban, ahol a lakosság józanul tudja értékelni a vegyipar jelentőségét (Kazincbarcika, Sajóbábony, Tiszavasvári, Tiszaújváros, Várpalota, Ajka, Szolnok, Nyergesújfalu). Ha itt az akkugyártás, ide jönnek az e-mobilitás gyárai is, tíz év múlva is lesz az országban munkajövedelem és külkereskedelmi árualap. Persze az nem jó a nemzet ellenségeinek, gyűlölik, ha valamiben kiválóak akarunk, esetleg tudunk is lenni (lásd mindent gyűlölnek, ami számunkra büszkeséget adhat, pl.foci, ipar). Most már teljes erővel rá kell hajtani a VOLKSWAGEN akkugyárra, és előzetes, reális tájékoztatással megnyerni a kiszemelt város(ok) jószándékú polgárainak támogatását.
Patriot
2023-02-11 at 14:38
Különös érzéke van hozzá a ballibsi tróger brigádnak,mely ügyeket kell felkarolniuk, amivel még egy kicsit fokozni tudják a társadalom ellenszenvét enmaguk ellen.
úgyamintvan
2023-02-11 at 14:15
soroséknak/az amerikai megszállóknak az az igazi problémája hogy az akkugyár kínai érdekeltségű
elemi probléma
2023-02-11 at 13:51
Ha a világ legzöldebb zöldjeinek megfelelnek a gyár biztonsági előírásai, akkor mi lehet itt a probléma?
Most miért baj, hogy követjük a német példát?
Gergőke
2023-02-11 at 12:55
Ne èrtsetek fèlre, igenis szükség van ilyen és ehhez hasonló beruházásokra a gazdaság stabilizálása érdekében (is).
Amit nem értek hogy miért éppen Debrecen? Miért nem olyan területre viszik ahol nagyobb a munkanélküliek száma és nagyobb szükség lenne a bevételre? Pld Salgótarján. Mióta bezárt az üveggyár szinte semmi munkalehetőség nincs. Nem vagyok salgótarjáni egyszerűen csak nem értem a logikát.
Nahát
2023-02-11 at 12:51
?
István Kopasz
2023-02-11 at 12:50
Én bízom a kínaiakban, mint ahogyan bíztam a kínai vakcinában is. Bejött! Ha a “szürkevíz” felhasználás egyértelműen megoldott, akkor épüljön meg a gyár! Szükséges és egyre keresettebb lesz az akkumlátor. Ódzkodásból nem lehet megélni!
Álmos de genere Athilae regis, de genere Turul
2023-02-11 at 12:45
Igen örvendetes, hogy a gender globalisták felforgató ügynökei nem tudták tönkretenni ezt a hazánk számára létfontosságú beruházást!
bressa
2023-02-11 at 12:38
Ezek a bérkutyák azt ugatják amit a gazdi mond! De láthatóan jól megélnek belőle. Odahaza valószínű nincs tükör!
kgl3
2023-02-11 at 12:29
A moslék úgyis azt fogja mondani, hogy ők jobban tudják. Eddig is jobban tudták, mi változna a kínai reagálással, az, hogy beismerik, hogy nem értenek hozzá? Nem hinném. Magyar vízhez csak magyar LMP-s érthet, a kínai csak a kínai vízhez ért. Mert H2O.hu
Ungarn über alles !
2023-02-11 at 12:01
nna nyomorék Momentumos meg cseLeMPés csürhe bérkutyái, ezennel leszophatjátok magatokat, meg az összes kínait is !
Elemes-autó
2023-02-11 at 12:00
Ha Türingiában is van gyáruk, akkor valószínűleg képesek betartani a környezetvédelmi szabályokat és itt olcsóbb a munkaerő.