Az elektromos rollerek szerte a világban, így Magyarországon is elterjedtek, de úgy fest, hasonló problémákat okoznak a különböző országokban. Rómában három éve engedélyezik az eletkromos rollerek kölcsönzését, ami eddig már négy ember halálát okozta és három naponta legalább egy ember köt ki kórházban súlyos sérülés miatt. Ráadásul naponta a rollerek csupán két százalékát használják, sok esetben pedig a használók össze-vissza hagyják őket szerte a városban, de vannak, akik a folyóba hajítják a járművet. Ezért egy friss döntés értelmében az elektromos rollerek negyven százalékát kitiltják Rómából.
Közlekedési alternatívaként lett bevezetve az elektromos roller az olasz fővárosban, ám annyi bosszúságot okoz, hogy korlátozzák a számukat. A felhasználók ugyanis hol a járdán, hol akadályt okozva hagyják maguk után a kétkerekűket, de olyan is előfordul, hogy a vízbe hajítják a már számukra szükségtelen eszközt. A rollerbérléssel foglalkozó cégek száma pedig folyamatosan nő, aminek az eredménye, hogy 14 ezer roller használat nélkül szomorkodik valahol a város területén. Napi rendszerességgel ugyanis csak két százalékukat használják, ami 270 darabot jelent.
Megkeseríti a fogyatékkal élők életét is
Amellett, hogy az elektromos rollerek idegesítik az autósokat és sok baleset is történik, a fogyatékkal élők életét is megnehezíti. Halálos csapdának nevezi a hányaveti módon elhagyott rollereket Giuliano Frittelli, a vakok és gyengénlátók szövetségének vezetője, aki belvárosi irodája közelében maga is gyakran belebotlik a földön heverő rollerekbe. Ráadásul a rollernek szinte semmi hangja, ami további kockázatot jelent számukra. Az általa vezetett szövetség kezdeményezte, hogy az elektromos rollereket csak kijelölt, zárt helyen parkolhassák, és azt is, hogy legalább 30 decibeles zaj kibocsátására kötelezzék a gyártókat, amely figyelmeztetésül szolgál a közlekedésben. Frittelli szerint egyébként nemcsak a gyengén látókat veszélyeztetik a rollerek, hanem a kerekesszékkel közlekedőket, az időseket és a babakocsit toló szülőket is.
Csökken a számuk
A jövő év elejétől csupán 9000 roller engedélyét újítja meg a város, és háromra csökkenti a kölcsönzőcégek számát – mondta a CNN-nek a római városháza közlekedési tanácsosa. Azt is tervbe vették, hogy a rollerek egy százalékát a külvárosokban üzemeltetik, azzal a szándékkal, hogy az ott élők megtehessék az utolsó métereket a metrómegállóktól az otthonukig, vagy hogy gyorsan elintézhessék ügyes-bajos dolgaikat autó nélkül.
Veszélyt jelentenek az emberekre, és gondot okoznak a városnak
– érvelt Eugenio Patanè, aki felhívta a figyelmet, hogy a városközpont a világörökség része.
Nagyon sérülékeny, ezért vigyáznunk kell rá
– tette hozzá.
Jól átgondolt, előretekintő és a városi közlekedés várható változásait szem előtt tartó, átfogó szabályozást sürget az elektromos rollerekre Magyarországon is a Jövő Mobilitása Szövetség. Budapesten 300 úgynevezett Mobi-pontot alakítottak ki a kölcsönzött kerékpárok és elektromos rollerek parkolására, és bírság vár azokra, akik nem itt teszik le a közlekedési eszközöket.
Forrás: Index; Fotó: drivemebaby.hu
Schütt Mária
2022-06-27 at 09:30
Nincs bajom vele, bár mi nem tudjuk a kölcsönözhető rollereket használni. Túl magasan van a kormány, nem lehet vele biztonságosan kormányozni!
Greg
2022-06-25 at 12:43
Az elektromos roller és az egykerekű is a maga nemében tökéletes, ideálisan használható rövidtávú közlekedési eszköz, jobbat ki se lehetett volna találni náluk. A probléma azokkal az elmebeteg, a közösséghez alkalmazkodni képtelen, önkontroll nélküli és egy hülye taknyos kölök szintjén lévő barmokkal van, akik képtelenek úgy és arra használni a dolgokat, amire valók. Ezek az idióták csak egy bizonyos százalékát képezik azoknak, akik ilyen eszközöket normálisan és rendeltetésszerűen használnak és áldják érte a feltalálóikat. És az ilyen baromagyúak miatt szívhat most mindenki, miattuk lesznek bevezetve olyan rendelkezések, amikkel teljesen tönkre lesz téve ezeknek a szuper kis járgányoknak minden előnye, haszna és kényelme.
Ez is bizonyítja, hogy az emberiség már régen nem normális, mert a társadalom már képtelen egyszerűen és hatékonyan kivetni magából a kiközösíteni való idiótákat. Ehelyett inkább újra és újra saját magát szúrja tökön az egész közösség, mert a jelszó az lett, hogy ha egyszer valahol valami szar, akkor emiatt mindenhol mindenkinek lehetőleg minél szarabb legyen. Szép új világ…
kbandi1
2022-06-25 at 12:40
Nem a járművekkel van baj, hanem a használókkal. Aki képtelen szabályokhoz alkalmazkodni, az rollerezni sem megfelelő.
A mértéktelen emberi hülyeség oka nem a roller. Be kellene tiltani a gyalogosok közötti elektromos hajtást, ahol felfestés van ott lehetne használni, ahol nincs, ott mint hagyományos lábbal való továbbítás a megoldás.
J.
2022-06-25 at 11:34
Engedélyhez kötném a használatát valamilyen vizsga után és csökkenteni kellene a sebességének határát is. Magántulajdonként, autóból kiszállva pl. a belvárosban, vagy ahol a tulajnak kényelmesebb használni, talán jó megoldás egyeseknek. Az úttesten nem engedélyezném a használatát.
J.
Csillagtörő
2022-06-25 at 10:46
Sajnos a rolleresek (és már a biciklisek is) autónak hiszik magukat olyan bátorsággal és sebességgel robognak az úton, a kreszt nem tartják be, csak úgy az ember elé vágnak minden előzetes értesítés nélkül, majd fel száguldanak a járdára, majd váratlanúl lerobognak onnan, simán átrobognak a zebrán és kikanyarodnak az útra, nem érdekli őket a többi közlekedő, főleg tesznek az autósokra és veszélyeztetik a gyalogosokat a járdán, pedig a közlekedés a közösségi dolog, ahol mindenkinek figyelnie kell a másikra és jeleznie a szándékát, be kell tartania a kreszt is! De ez manapság nem számít, mert karácsony behülyítette őket a baromságaival, tönkreteszi a Fővárosunkat és veszélyezteti az emberek életét! Undorító bagázs!
Orientál
2022-06-25 at 10:42
Sajnos egyese rolleresek úgy közlekednek rollerjükkel a járdákon mintha a járda nem a gyalogosoké lenne ,egyes biciklisekkel együtt.
grimmbusz
2022-06-25 at 10:15
Nahát:
Szerintem az elektromos rollerek használó pont azok a világpolgár trendigyerekek, akik aztán drága pénzen bérletet vesznek a konditerembe ahol órákat futnak a gépen azért, hogy egy helyben maradjanak…
Fizetik a roller díját, fizetik az edzőtermi bérletet, aztán mennek tüntetni, hogy 8millió nyomorban élő országa vagyunk…..
Ha jól sejtem.
Nahát
2022-06-25 at 09:14
Rémes, amikor egy kétszer egysávos úton elektromos rollerrel megy valaki a mögötte haladó autósor előtt, de az is kellemetlen, amikor a járdán haladva hirtelen és hangtalanul megjelenik mögöttem egy roller, majd elcikázik. Amúgy meg szétrázza az ember gerincét, és leszoktat a gyaloglásról. Ezek a jövő hájpacnijai. A rollerezők vajon mire használják az így megspórolt szabadidejüket? Szerintem ennyivel többet ülnek az internet előtt. Óriási haszon! (Mások eközben harcolnak minden naponta megtett méterért, ledolgozott kalóriáért. Terjednek az okosórák, amik mérik, hány métert gyalogoltál aznap.)
khm
2022-06-25 at 09:02
Igazából az egyik probléma csupán a roller,de ott vannak még az egyéb elektromos izék is,kormánnyal,vagy anélkül. Egyszerűen kiszámíthatatlanok.
A roller a halksága mellett,nagyon gyors is. Hasonlít az elektromos “bicikli”-re,ami szerintem ha nem a pedállal hajtják akkor inkább kismotor kategória.
Úgy tudom,Németországban már alkottak szabályokat ezekre,át lehetne venni ami jó belőle.
Szerintem a bukósisak,és a jogosítvány megteszi majd a hatását. 🙂 Kevésbé lesz népszerű,és a karácsony félék sem lesznek jogosultak a használatukra.
Anélkül az eszközök nélkül pedig,CSAK A KIJELÖLT PÁLYÁN hancúrozzanak egymással.
Theo
2022-06-25 at 08:50
Nem kéne vele száguldozni az emberek között és normálisan kéne otthagyni valami félreeső ponton, nem az utca közepén. Ha kulturáltan használnak akkor nem lenne vele baj.
Vízöntő
2022-06-25 at 08:28
Nekem sincs bajom a Rómában használtakkal és használókkal…