Megkapta az engedélyt Bukarestben a negyedik gyorsforgalmi útkapcsolat létrehozása Magyarország és Románia között, ami rendkívül fontos, ugyanis az összeköttetés javítása mindenkinek hasznára válik – jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető az idei év utolsó kormányüléséről bejelentkezve arról számolt be, hogy magyar oldalon az M44-est hosszabbítják Békéscsabától az országhatárig, Romániában pedig a már korábban kijelölt határmetszési ponttól Nagyszalontáig vezető gyorsforgalmi út kapcsolódik majd az Arad–Nagyvárad autópályába. Üdvözölte a román kormány előző napi döntését, és hangsúlyozta, hogy mindent meg fognak tenni a lehető leggyorsabb megvalósítás érdekében. Kiemelte, hogy a magyar hatóságok már elkészítették a térség fejlesztési tervét, és elmondta, hogy a határellenőrzési infrastruktúrát a román fél építi a saját oldalán; az erről szóló államközi megállapodást valamikor tavasszal fogják aláírni.
Magyarország és Románia fontos partnerei egymásnak minden szempontból, a határátkelés lehetőségének még gyorsabbá, még kulturáltabbá és sűrűbbé tétele mindkét országnak érdeke
– szögezte le. Szijjártó Péter rámutatott, hogy 2010-ben egyetlen gyorsforgalmi útkapcsolat sem volt Magyarország és Románia között, mára kettő működik, a harmadik pedig épül csengeri átkelési ponttal, az M49-es út meghosszabbításával, és most jóváhagyták a negyediket is. Hangsúlyozta, hogy az összeköttetések bővítése jelenleg különösen fontos, miután az Európai Unió egy tagállami vétó következtében, “az idei év egyik legszégyenteljesebb döntésével” ismét elutasította a szomszédos ország felvételét a schengeni övezetbe. Mint közölte, ez magyar érdek is lett volna, ugyanis tíz olyan határátlépési pont is van, amely kizárólag hétvégén tud nyitva tartani az ellenőrzési infrastruktúra hiányossága miatt, és ezeket a csatlakozás esetén korlátlanul megnyithatták volna.
Ha két ország között az összeköttetések sűrűbbek, akkor az jobb a két országnak, mindkettő profitál belőle
– fogalmazott a miniszter.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/AP/Vadim Ghirda
Solaris
2022-12-23 at 08:47
Le lehet állni az útfejlesztésekkel.
Ha mindenki teletankol, kiürülnek a benzinkutak.
Kipróbáltuk.
Ha mégis megépülnek, majd száguldozik néhány villanyautó,
amit a gazdája feltölt napelemről.
A többi vasból lehet EU szabvány tyúkketrecet csinálni.
Vagy elzavarjuk az összes gazember politikust az egész
Európából.
TS
2022-12-21 at 18:43
Hol vannak ezek a gyorsforgalmi utak a korrupciómentes Romániában? Borstól 150, Létavértestől 180 km-re van a legközelebbi autópálya!
KisPocoyo
2022-12-21 at 18:41
És akkor a rom mánra milyen KRESZ szabályok fognak vonatkozni?
Padlógáz, index nélkül?
Akkor 3 csapat szaguldhat majd?
1.) Kék mágnes villogós magyar konvoj
2.) Rom mán szaguldozók (Bucharest Parádé)
3.) Klientúra Mercedes, BMW, Cayenne
A többi magyar húzza meg magát, mert megbünteti az rr őrsereg.
Hurrá! Éljen Pocoyo örömködés!!
Habcsók
2022-12-21 at 17:43
Így is itt van az a sok román suttyó az autópályán. Mutogatnak, villognak, káromkodnak. Azt mondják: 120-szal elözöl egy 100-zal menő kamiont? Hogy mered? Letapossalak a Transzporterrel? A k….. …dat!
Veletek
2022-12-21 at 17:10
Nagyon jó ! Így tovább ! Nyugat Balkán ! Franciaországgal is egyre szorosabb kapcsolatokat célszerű kiépíteni, mert ők lesznek az EU vezető nagyhatalma a németek helyett és képesek az USA uralmát megtörni Európában. Olaszország olyan, mint egy inga, instabil, bizonytalan jövőjű állam.