Két vezető hitelminősítő, az S&P és a Moody’s egyaránt egy kategóriával rontotta a Boeing amerikai repülőgépgyártó hosszú- és rövidtávú adósi besorolását.
A lépést az óriásvállalatnak az a bejelentése váltotta ki, hogy januártól felfüggeszti a 737 MAX típusú repülőgépek gyártását. A chicagói székhelyű vállalat azt közölte, hogy átmeneti időre függeszti fel a 737 MAX típusú gépek előállítását, miután öt hónap leforgása alatt két ilyen gépe is lezuhant. Az S&P a Boeing hosszútávú adósi besorolását “A”-ról “A mínuszra” , a rövidtávút “A-1”-ről “A-2”-re gyengítette. A másik vezető nemzetközi hitelminősítőnél, a Moody’s-nál a Boeing hosszútávú adósi besorolása “A2”-ről “A3”-ra, a rövidtávú pedig “Prime-1”-ről “Prime-2”-re csúszott vissza. A hitelbesorolási rontás ellenére a Boeing adósi minősítése mindkét cégnél felső közép kategóriájú maradt.
Tavaly októberben az indonéz Lion Air Boeing 737 Max repülőgépe zuhant le 189 emberrel a fedélzetén. Idén márciusban ugyanez a típus járt szerencsétlenül, az Ethiopian Airlies 157 utasa vesztette életét. A 737 MAX típusú gépeket az etiópiai katasztrófa után világszerte kivonták a forgalomból, a megrendelésre legyártott repülőgépeket nem szállíthatja ki a Boeing. A cégnek ez természetesen komoly károkat okoz. Az év első kilenc hónapjában az elmúlt év azonos időszakához viszonyítva a Boeing 19 százalékkal kisebb, 58 milliárd dollár bevételt ért el, az üzemi eredménye 97 százalékkal, 229 millió dollárra esett, az adózott eredménye pedig 95 százalékkal csökkent, 374 millió dollár lett. A fő tevékenység, a kereskedelmi repülőgépek gyártása és értékesítése idén eddig 3,8 milliárd dollár veszteséget termelt, szemben az egy évvel korábbi 5,8 milliárd dollár nyereséggel.
Forrás: MTI
Facebook hozzászólás
márko
2019-12-23 at 07:46
A LÉNYEG a következő
/
a hanyag ÉS felelőtlen igazgatók
MELYEK
100 millió dollárokat ZABRÁLNAK + 100 millió dollár PRÉMIUMOKAT
hagynak jóvá SAJÁT MAGUKNAK , saját kezük aláírásaival
/
a SLENDRIÁN programozók
( felelősség + tapasztalat ) = NULLA
/
a vezető rétegtől extra felfújt projektek
/
EZEK A PROJEKTEK NEM ELLENŐRIZHETŐK
/
SEGBERUGNI a kapzsi vezető réteget
MIATTUK hány százan haltak meg ???
ezazöld
2019-12-22 at 16:09
a gondviselés keze…a tisztelt cég(más hasonlók mellett) a milliárdok hajhászása közben és mindazok akik a termékei igénybevételére csődítik-csábítják a mit sem sejtőket(másik milliárdokra sóváran)-szélsőségesen természet és emberellenes dolgot művelnek-kapzsiságukban és fékevesztettségükben csupán az egész Földet teszik .rematóriummá
Királytigris
2019-12-22 at 16:58
Miért tetszik hülyeségeket firkálni?
A B-737 MAX a maga kategóriájában a világ legjobb gépe! Csak az üzemeltetéséhez kell némi intelligencia, amivel a két szerencsétlenül járt gép pilótái nem rendelkeznek. Persze ezt kijelenteni hivatalosan nem lehet, mert ugye az rasszizmus.
ezazöld
2019-12-22 at 17:37
itt félre kellene tenni a technokrata-szakbarbárságot-és monetáris beszűkültséget-itt nem egy repülőgépről van szó és nem is egy mammutcégről hanem a Föld és az emberiség sorsáról-egyre több ember ha kell-ha nem röpködése
-ami egyáltalán nem szükségszerű-hanem manipulált(az internet korában!) egy picit melegít és szennyez!a gépek földön maradása sokkal többet jelent a felmelegedés-légszennyezés ellen-mint szájtépő,mellébeszélő,semmitmondó gyűlések,konferenciák egész sora!!!
Királytigris
2019-12-22 at 20:37
A kőkorszaknak nem azért lett vége mert elfogyott a kő!
ezazöld
2019-12-23 at 03:23
az emberiségnek meg azért lesz vége meg mert-a szerzési tébolyban szenvedők miatt-elfogy a levegő,megégeti a tűz máshol meg belefullad a vízbe-és nem majd valamikor-hiszen már mindennapos történet és fokozódik