A tömeges felvásárlások miatt korlátozza az AdBlue értékesítését a Mol – közölték az MTI-vel szerdán.
Az ellátásbiztonság érdekében egy tranzakción belül 1 darab kannás terméket lehet vásárolni, a pisztolyos AdBlue-tankolásnál pedig legfeljebb 50 liter az alkalmanként kiadható mennyiség. A Mol töltőállomásain a közfeladatot ellátó szervek, a mentők, a tűzoltóság, a rendőrségnek a készlet erejéig továbbra is korlátozások nélkül vásárolhatnak, a MOL-LUB Kft. pedig teljesíti a szerződéses kötelezettségeit.
A dízelmotoros járművek adalékanyaga iránt néhány nap alatt a tízszeresére-húszszorosára nőtt a kereslet. A részben már nyerészkedési célú felvásárlás felborította a piacot, noha a lakossági igényeket a Mol továbbra is ki tudná elégíteni – indokolták a korlátozást. A közlemény szerint a gáz drágulása miatt egész Európában hiánycikk az AdBlue. A Mol bízik a helyzet gyors rendeződésében, ám addig is gondoskodik a készletei rendszeres feltöltéséről – tették hozzá.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Solaris
2021-10-28 at 10:19
Szolgáljuk a lovagrendet.
Amíg a valóság szembejön.
Jövőre ígértek melót?
Zsindelyes
2021-10-28 at 08:37
Nem arra találták ki ezt az adblue-t, hogy ne legyen annyira környezetszennyező a dízel? Most akkor a “zöld-ség” jegyében, amikor hirtelen mindenki “vegán bolygóvédő-erdőmegmentő-állatokért aggódó” lesz, kivonják azt, ami kevésbé szennyez? Ez olyan, mint a barnaszénnel fűtött ultrazöld német energiaipar, ami így táplálja a szél és naperőműveket…
Andromeda
2021-10-27 at 22:29
De jó, hogy az én dízelem nem adblue-val müködik ?
Királytigris
2021-10-27 at 22:04
Ne korlátozza a MOL, hanem gyártson annyit, amennyit a hazai piac igényel!
Ha erre képtelen venni kell az oroszoktól!
Munkásember
2021-10-27 at 20:21
A közvetlen befecskendezésű kétütemű turbó motoroké a jövő. Nincs adalék, a legminimálisabb károsanyag kibocsájtás, és minimális anyaghasználat. 600 ccm kb 100 lóerő, és autóba szerelve 2-3l fogyasztás 100km-en.
Ezt az adalékkal majd megoldjuk dolgot, meg el kellene már felejteni.
Munkásember
2021-10-27 at 20:07
Már több mint 60 éve tudjuk hogy minden üzemanyagba tett adalék anyag káros. Ezek mind pluszban szennyezik a környezetet. Még ha át is alakul valami mássá, az akkor sem tűnik el, és nem tüntet el semmit.
na4
2021-10-27 at 19:04
MOL helyett OMV.
Nézzük_magát_a_dolgot
2021-10-27 at 16:49
Szándékos szabotázs ez, nem igaz, hogy a millió tonna számra gyártott karbamidból egyik napról a másikra hiánycikk legyen. Valakik elhatározták, hogy az autóipart tönkreteszik, kezdik a dieselesekkel. Aztán persze ha egyszer hiánycikk, akkor tömeghisztéria tör ki, aki teheti, készleteket vásárol, így még inkább hiánycikké válik (pozitív visszacsatolás rossz irányba). Én értem, hogy az autó nem hajlandó indulni, ha az ADBLUE tartály üres, no de mi van, ha desztillált vízzel kétszeresére-háromszorosára hígítom? Amíg nincsenek kemény fagyok, addig nem számít, hogy az oldat fagyáspontja kevésbé alacsony.