Csütörtök este rózsaszín fényekben tündököltek Magyarország legszebb épületei – legalábbis egy részük –, abból az alkalomból, hogy száz nap múlva Budapestről elrajtol a Giro d’Italia. A legendás olasz kerékpárverseny három szakasza alatt hetven magyar településen megy végig, így az egész világ megcsodálhatja Magyarországot.
Rózsaszín fényekben tündököltek csütörtökön este Magyarország legszebb épületei abból az alkalomból, hogy pontosan 100 nap múlva, május 9-én rajtol el Budapesten az idei olasz kerékpáros körverseny, a Giro d’Italia. Több olyan hazai településen tartották meg a Rózsaszín Fények éjszakáját, amelyet érint majd a Giro első három, magyarországi szakasza.
A központi rendezvényt a prológ rajtjától nem messze, a Városligeti Műjégpályán tartották, ahol ezen az estén számos színes és zenés programmal, jégszobrászok műsorával, profi korcsolyás, jégtáncos és bringás bemutatókkal, sorversenyekkel népszerűsítették az eseményt. Hét óra előtt néhány perccel Sárfalvi Péter sportért felelős helyettes államtitkár, Nagy Zsigmond, a Nemzeti Sportügynökség (NSÜ) ügyvezetője, valamint három olimpiai bajnok magyar sportoló, Kovács Ágnes, Liu Shaolin Sándor és Kovács István együtt nyomták meg a műjégpálya melletti színpadon a visszaszámlálást elindító gombot, és ezt követően rózsaszínben pompázott a Vajdahunyad vára.
A Giro rajtja olyan fantasztikus esemény lesz Magyarország számára, amelyhez hasonló még sohasem volt
– hangsúlyozta rövid beszédében Nagy Zsigmond, aki felhívta a figyelmet arra, hogy az olasz körverseny első három hazai szakasza összesen közel 70 településen halad majd végig, így az esemény megmutathatja Magyarország szépségeit, gyönyörű tájait a világnak. Az NSÜ ügyvezetője emlékeztetett rá, hogy egy felmérés szerint a Girót mintegy 800 milliónyian követik, így a három nap során a közvetítések által Magyarország tulajdonképpen egy digitális képeslap lesz a világ előtt.
A Giro iránt még Ázsiából is óriási az érdeklődés, tehát az esemény globális, így nagyon magas szinten tudjuk majd vele Magyarországot promotálni, és az olasz körverseny messzire elviszi majd az ország jó hírét a világba
– emelte ki.
Kovács István arra hívta fel a figyelmet, hogy a rajt egyszeri és megismételhetetlen alkalom lesz, ezért azt javasolta a sportszerető embereknek, hogy feltétlenül látogassanak majd ki a versenyre. Sárfalvi Péter, aki tavaly személyesen is ott lehetett a Giro első három szakaszán, úgy fogalmazott, hogy a májusi három nap egy „óriási csoda” lesz, amely alatt a magyar sport és azon belül a kerékpársport is megmutathatja magát. Kovács Ágnes pedig azt mondta, hogy a Giro arra is alkalmas lesz, hogy népszerűsítse a kerékpározást az emberek körében, és mindenkit több mozgásra inspiráljon.
A Giro nagy rajtja, a Grande Partenza május 9-én a Hősök tere és a Budai Vár közötti egyéni indításos prológgal indul majd, másnap Budapestről Győrbe, május 11-én pedig Székesfehérvárról Nagykanizsára teker a világ legjobb profi országúti kerékpárosaiból álló mezőny.
Forrás és fotó: MTI
zolatiguszti
2020-02-01 at 03:53
Ezt vitatom mert a stadionok üreesek. Másik PS cikkben arról írnak ha a Honvéd meccsen lesznek -ren akkor már jó 20000-ret már ne is várjunk többet.
Közben magától bringára ült több tízezer ember az országban. És miközben az elit bringásaink kb olyn szinten vannal mint Wriht testvérek voltak anno a repüléssel, addig egy amatőr sport rendezvény csurig van. Tessék lemenni egy Balaton körre!
Vagy Tour de Pelsora! Minden kategória megkapja a magáét.tele vagyunk amatőr versenyekkel, Még Mátészalkán is van egy Tour de Gát.Az ország feljött Európa 3-ik kerékpáros nemzetévé a Benelux országok és Dánia után.
Ezzel szemben kimegyek bárhova hogy hány milliárdért nem fociznak az emberek.
És vannak az eredményes vizeseink , a kiváló vívóink, kézisek, kosarasok…
Itt a vezetés focibuzi nem a lakosság. Se szeri se száma annak a kijelentésnek hogy nem néz Magyar focit. Sztem nem kellene várni a focijézus második eljövetelét inkább üdvözölni kellene a kerékpát szentlélek eljöttét.Focijézus meg ideér ha ideér addig megválatni a népet.Amúgy azt mesélik a 50-60-as években a millenárisba annyira be akartak menni versenyre hogy a rendőröknek kardlapozni kellett. Szóval ne mondja senki hogy idegen a Magyar néplélektől az hogy kerékpáros nemzetté fejlődjön.Az Olaszoknál is megfér mindkettő.
franci
2020-01-30 at 23:41
A tehetségtelen, ostoba, tetves tróger karácsony még nem akarta megfúrni?
Óriási dolog ez a három szakasz. Mint a három hetesek elkötelezett nézője, nagyon büszke vagyok az eseményre. Nagy kár, hogy nem Tarlós István vezette városból indul.
zolatiguszti
2020-01-31 at 03:31
És elég égő hogy a focibuzi országunkban ahol még egy vB -t se rendeztünk a csapataink gyakorlatilag lófaszt se csinálnak évtizedek óta, van egy rajat focistadion , de a 3 magy körversenyből a 2-ik legnagyobb úgy jön ide hogy nem tudnánk az egész országban egy fedett korszinvonalú velodromot se mutatni…Én értem hogy egyszer volt egy aranycsapat és jó lenn ha lenne.Azt is értem hogy támogatni kell hozzá.De akik ,már hoznak eredményt, vagy ahol láthatóan feljövőben van egy sportág népszerűsége ráadásul még nem is hazai eredmények miatt főleg, oda nem kellene valami fejlesztés? Iszonyat égő így azért.Még szerncse hogy közutakon megy.Merem remélni a közútkezelő végre megoldja a szintezési problémáit és kátyúzás kibír legalább pár hetet jó minőségben míg lemegy a verseny.Komolyan mintha Foci VB -re készülnénk úgy hogy az országban nincs egy stadion se.Utoljára 1927-ben volt itt ilyen jelentős rendezvény a kerékpáros VB akkor hozták renbe a ma bontandónak ítélt Millenárist a fa pályáról a ma ismert stéher betonpályává nyitott kivitelben. Minden kerékpáros eredményünk ebben a stéher pályában lett megalapozva.27-ban olyan nevek voltak itt és kaptak ki mintha a fociban Pelé, maradona és hasonló nevekről beszélnénk.Itt volt a még aktív Alfredo Binda, Gino Bratali, Fausto Coppi hogy csak a 3 legnagyobb kerékpáros legendát említsem.Utána rapport volt Mussolinihez mert nem tartották be az utasítást mely szerint ahol Olasz versenyző indul ott győzni kell.Erre most 27 után ismét csoda történik eljön a Giro ismét egy jelentős kerékpáros verseny és birngásként úgy érzem magam mintha foltozott mezben vérnám őket az állomáson egy ócska Csepel Sassal a kezmben.Kicsit ki kellene már lépni ebből a nagy Puskás Öcsi hangulatból.Volt nekünk egy Papp Lacink is mégse látok úton útfélen boxedző ringet meg csarnokot.Ami meg a népszerűséget illeti. A stadinok egyik célja a tömegsport kiszolgálása. Kérdem én hányan keztek el focizni az elmúlt 10 évben és hényan ültek bringára? Ki merem jelenteni ha tömegsport az elmúlt 10 évben a kerékpárt itthon nem veri meg semmi népszerűségben, semmilyen sportág nem tud ekkora bővülést felmutatni.Zéró infrastruktúrával mert a kerékpárutakat továbbra is autós szemmel tervezik, meg EU pályázatos módon kivitelezik aztán meg vannak lepve hogy nem használják többen.Ami meg a TV közvetést illeti. 12-14 éve még a 3 hetes körversenykről is király etapok kivételével napi 1,5 órát közvetítettek Sipiék. Király etap lement nettó 6 órában. Az 21 szakaszból 1 szakasz.
Ma ott tartunk hogy Király etap ugyanúgy teljes hossz, de a többi 20 szakasz kap 3 órás közvetítést sőt ha van idő teljes időst rajttól célig.Régen leadták a 3 körversenyt, meg nagy klasszikus tavaszikat ősz végén a Pálya VB -t vagy Vilégbajnokságot. Ma gyakorlaitilag Szezpn kezdéstől Jan vége Februér eleje, nincs nap hogy ne legyen valami verseny. Nyilván a reklém blokkokal de ha nem nőtt vona ennyire a népszerűsége akkor nem nőtt volna műsor ideje se. Olyan versenyeket is közvetítnek mint Tour de Pologne a Lenygel kör agy a mi Tour de Hongrie-nk ami valljuk be még csak most kezd magához térni pár év szünet után, forgó szemekkel.Remélem Révész Máriusz végre kihasználja az eseményt és kiharcol végere a bringásoknak is valamit! Szégyan ahogy hazaiknak kell gépet beszerezni meg edzeni.Ez a divat Bindáék idejében volt elégséges ma mér nem.
Zoltán Zoltán
2020-01-31 at 19:22
Sajnos, ebben az országban csak a futball az általánosan népszerű sportág. Sohasem lesz hazánkban vízilabdameccsen hatvanezer néző.